Skocz do zawartości

Cztery kąty


Recommended Posts

Witam.
Na wiosnę startuje z budową według projektu Cztery kąty III z pewnymi zmianami.
http://www.mgprojekt.com.pl/domki/czterykaty3/index.php

W projekcie tego domu fundament jest planowany z bloczków betonowych ale ja zamieniłem na normalny lany.
Czy to dobra zmiana? Jakie są zalety fundamentu z bloczków?

I drugie pytanie. Dom ten mam zamiar ocieplić styropianem o grubości 20cm z frezem. Czy to dobra grubość czy może przesada i 15cm by wystarczyło?
Dom będzie ogrzewany ogrzewaniem podłogowym z kotła na biopaliwo.

I czy na ścianie pomiędzy domem a garażem też dać 20cm styropianu? Czy może mniej?

I ostatnie ile powinna wynieść robocizna do stanu surowego otwartego z pokryciem dachu? (dach kryty blachą)

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Na wiosnę startuje z budową według projektu Cztery kąty III z pewnymi zmianami.
W projekcie tego domu fundament jest planowany z bloczków betonowych ale ja zamieniłem na normalny lany.
Czy to dobra zmiana? Jakie są zalety fundamentu z bloczków?


Sam fundament jest zawsze "lany" - znaczy żelbetowy, natomiast ściany fundamentowe są zazwyczaj - murowane z bloczków betonowych. Jeżeli zamieniłeś ściany fundamentowe z murowanych na monolityczne (żelbetowe) - to czy dobrze zrobiłeś - trudno powiedzieć. Przy dobrych gruntach i braku podpiwniczenia - nie ma konieczności stosowania ścian fundamentowych żelbetowych. Zresztą większość ekip budowlanych nie ma stosownych szalunków do lania w/w ścian. Ściany fundamentowe - żelbetowe stosuje się przy kiepskich gruntach (ale może lepiej wtedy płyte fundamentową) , zastosowaniu piwnic - i wprowadzaniu tzw. ściany oporowej.... Architekt i konstruktor analizowali ten problem i co powiedzieli ???- czy to tylko twój wymysł???

Cytat

I drugie pytanie. Dom ten mam zamiar ocieplić styropianem o grubości 20cm z frezem. Czy to dobra grubość czy może przesada i 15cm by wystarczyło?
Dom będzie ogrzewany ogrzewaniem podłogowym z kotła na biopaliwo.


Zawsze im więcej warstwy izolacyjnej cieplnej - tym lepiej (ale to także jak rozumiem zostało przeanalizowane z architektem). Koszty wykonawcze nie tkwią w ilości ocieplenia a w samej wyprawie w/w ocieplenia (pozostałe warstwy w metodzie lekkiej mokrej) . Nie zastanawiaj się 20cm - to na dzień dzisiejszy norma. Trzeba pamiętać tylko o pozostałych czynnikach - wentylacji pomieszczeń.

Cytat

I czy na ścianie pomiędzy domem a garażem też dać 20cm styropianu? Czy może mniej?


Ja stosuje - 10cm. W garażu nie jest zakładana temperatura -16st, tak jak przy ścianie zewnętrznej.

Cytat

I ostatnie ile powinna wynieść robocizna do stanu surowego otwartego z pokryciem dachu? (dach kryty blachą)


Tu nie pomogę. Potrzebny kosztorys- albo przedmiar robót, gdzie określone są w/w wartości.

Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę
Link do komentarza
Cytat

Sam fundament jest zawsze "lany" - znaczy żelbetowy, natomiast ściany fundamentowe są zazwyczaj - murowane z bloczków betonowych. Jeżeli zamieniłeś ściany fundamentowe z murowanych na monolityczne (żelbetowe) - to czy dobrze zrobiłeś - trudno powiedzieć. Przy dobrych gruntach i braku podpiwniczenia - nie ma konieczności stosowania ścian fundamentowych żelbetowych. Zresztą większość ekip budowlanych nie ma stosownych szalunków do lania w/w ścian. Ściany fundamentowe - żelbetowe stosuje się przy kiepskich gruntach (ale może lepiej wtedy płyte fundamentową) , zastosowaniu piwnic - i wprowadzaniu tzw. ściany oporowej.... Architekt i konstruktor analizowali ten problem i co powiedzieli ???- czy to tylko twój wymysł???


Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę



Architekt który adaptował projekt do działki powiedział że jeśli nie zamierzam domu sprzedawać to lepiej zrobić ściany fundamentowe monolityczne ponieważ bloczki lubią pękać i powstają pęknięcia w ścianach. Potem o dziwo to samo powtórzył właściciel firmy budowlanej. Więcej jak z tym jest? Bo z tego co wiem postawieni ścian z bloczków wychodzi taniej niż monolityczne.
Link do komentarza
Cytat

Architekt który adaptował projekt do działki powiedział że jeśli nie zamierzam domu sprzedawać to lepiej zrobić ściany fundamentowe monolityczne ponieważ bloczki lubią pękać i powstają pęknięcia w ścianach. Potem o dziwo to samo powtórzył właściciel firmy budowlanej. Więcej jak z tym jest? Bo z tego co wiem postawieni ścian z bloczków wychodzi taniej niż monolityczne.



Pytanie - czy będzie piwnica w domu? Czy tylko to będą ściany fundamentowe zasypane z dwu stron - od zewnątrz i wewnątrz??
Bo jak będzie piwnica - to tak jak pisałam - jest to fragment muru oporowego (szczególnie przy dużej różnicy poziomów terenu wewnątrz i zewnątrz) - i ściana monolityczna - jak najbardziej wskazana.
Natomiast jeżeli - to tylko ściany fundamentowe , które są zasypane z obu stron - to po pierwsze nie maja prawa pękać a po drugie (jeżeli oczywiście grunty są odpowiednie) to nie ma takowych przeciwwskazań.
Ale - ja nie mam badań gruntowych i nie podpisuje się pod projektem. Więc jeżeli architekt i konstruktor - tak postanowili to trzeba się tego trzymać.

Pozdrawiam
Odwiedź moją stronę
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Na wiosnę startuje z budową według projektu Cztery kąty III z pewnymi zmianami.
http://www.mgprojekt.com.pl/domki/czterykaty3/index.php

W projekcie tego domu fundament jest planowany z bloczków betonowych ale ja zamieniłem na normalny lany.
Czy to dobra zmiana? Jakie są zalety fundamentu z bloczków?

I drugie pytanie. Dom ten mam zamiar ocieplić styropianem o grubości 20cm z frezem. Czy to dobra grubość czy może przesada i 15cm by wystarczyło?
Dom będzie ogrzewany ogrzewaniem podłogowym z kotła na biopaliwo.

I czy na ścianie pomiędzy domem a garażem też dać 20cm styropianu? Czy może mniej?

I ostatnie ile powinna wynieść robocizna do stanu surowego otwartego z pokryciem dachu? (dach kryty blachą)

Z góry dziękuje za odpowiedzi.


Minimalna grubość izolacji w podłodze i ścianie to 30 cm -
Argument 20 cm jest na dziś... Czy dziś opłaca się więcej płacić tylko po ty by jutro nas nie było stać na ogrzewanie?
Cytat

Architekt który adaptował projekt do działki powiedział że jeśli nie zamierzam domu sprzedawać to lepiej zrobić ściany fundamentowe monolityczne ponieważ bloczki lubią pękać i powstają pęknięcia w ścianach. Potem o dziwo to samo powtórzył właściciel firmy budowlanej. Więcej jak z tym jest? Bo z tego co wiem postawieni ścian z bloczków wychodzi taniej niż monolityczne.


To szkodnicy nie budowlańcy!

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Te tabelki to znana i często zapodawana przez Pana TB manipulacja.

Takie wymogi są dla domów o powierzchni nieprzekraczającej 100m2 ogrzewanych tylko i wyłącznie „czystą” energią elektryczną.
Tam oszczędzają energie elektryczną i nie pozwalają na ogrzewanie elektrycznością domów gorzej izolowanych.

Dla pozostałych domów i sposobów ogrzewania, minimalne wymogi dot. przegród budowlanych są bardzo podobne (zbliżone) do naszych.

A tak na marginesie – od kilku lat ponad 90% nowobudowanych domów w Szwecji wyposaża się w pompy ciepła. icon_biggrin.gif

Ps. Ten wpis nie ma na celu zniechęcenia do takiej „izolacji termicznej” – ma na celu tylko i wyłącznie pokazanie czego ta tabelka dotyczy.
Link do komentarza
Cytat

Takie wymogi są dla domów o powierzchni nieprzekraczającej 100m2 ogrzewanych tylko i wyłącznie „czystą” energią elektryczną.


Pan dalej nie chce zrozumieć zagadnienia. Im większy dom tym bardziej się opłaca niecentralne, że względu na zadaniowość i strefy.

A tabelka dotyczy ---- ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania - Pompa ciepła też jest ogrzewaniem elektrycznym i też może być używana w systemie niecentralnym ( tak jak ja to robię i do ogrzewania zasobnika - tak jak się to kiedyś robiło.

Cytat

Nowobudowane, Panie TB, nowobudowane - a nie w "starej substancji".
A że stare izolowane od srodka - zwłaszcza zabytkowe - to nic nowego, także u nas. icon_biggrin.gif


To nie jest prawda! To propaganda producentów pci.
Link do komentarza
Ps. Aby było śmieszniej jest to rozwiązanie alternatywne dla domów o powierzchni do 100m2– bo BBR określa że ilość energii nie może przekraczać:
- domy w sumie 110kWh/m2/rok, a z klimatyzacją 130kWh/m2/rok,

- mieszkania 100kWh/m2/rok, a z klimatyzacją 120kWh/m2/rok

- domy jedno i dwurodzinne z bezpośrednim ogrzewaniem elektrycznym 75kWh/m2/rok a z klimatyzacją 95kWh/m2/rok
Link do komentarza
Dom będzie nie podpiwniczony. W terenie o bardzo małym spadku terenu max 30 cm. Badania geologiczne zostały przeprowadzone i teren został zakwalifikowany jako łatwy nie wymagających żadnych dodatkowych prac przy posadowieniu domu.
Chciałem wybudować z tych bloczków ponieważ wyjdzie mnie taniej niż przy fundamencie monolitycznym. Ale teraz nie wiem co zrobić po tych ich informacjach które uzyskałem na temat bloczków.
Link do komentarza
Cytat

Dom będzie nie podpiwniczony. W terenie o bardzo małym spadku terenu max 30 cm. Badania geologiczne zostały przeprowadzone i teren został zakwalifikowany jako łatwy nie wymagających żadnych dodatkowych prac przy posadowieniu domu.
Chciałem wybudować z tych bloczków ponieważ wyjdzie mnie taniej niż przy fundamencie monolitycznym. Ale teraz nie wiem co zrobić po tych ich informacjach które uzyskałem na temat bloczków.


Witam ponownie.
Przy dobrych gruntach i bez podpiwniczenia stosowanie ścian fundamentowych żelbetowych jest raczej nieuzasadnione. Jest jeszcze kierownik budowy, który podejmuje decyzje i wpisem do dziennika budowy może takie zmiany zaakceptować (zmiana ścian fundamentowych żelbetowych - na murowane z bloczków betonowych).
Bo my tu możemy sobie gdybać - ale odpowiedzialność jest po stronie projektanta i kierownika budowy .

Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jednak jest, bo nie ma innego powodu. Ja mam w łazience futrynę papierową. Tak jak wszystkie inne w mieszkaniu. I mam ok. Ale u mnie prysznic jest prysznicem, a nie sauną. Dzieci próbowały mi robić parówkę przy okazji mycia się, ale zapowiedziałem, że obciążę kosztami (dorosłe są) i się skończyło. Kontroluj wilgotność w łazience higrometrem.  
    • Jak będziesz robił remont, to kup PRAWDZIWE DRZWI i PRAWDZIWĄ OŚCIEŻNICĘ, to znaczy drewniane i dobrze zaimpregnowane... Te, aktualnie zainstalowane są z płyt MDF - tak skrzydło drzwiowe, jak i ościeżnica... Czasem te z MDF służą dłużej, jak się miejsca przecięcia płyty dobrze nasyci jakimś impregnatem i - przy ościeżnicy dodatkowo zabezpieczy DOBRZE POŁOŻONYM (na odtłuszczonych powierzchniach) silikonem... W Twojej łazience widać, które elementy były docinane i nie zabezpieczone - skracane pionowe elementy ościeżnicy i nacięcie wentylacyjne w skrzydle... MDF pije wodę i z posadzki i z powietrza jak gąbka       A tak nawiasem mówiąc, to Twój prysznic nie jest typu walk-in, tylko z płytkim brodzikiem...   Tu masz prawdziwy walk-in z odpływem liniowym:
    • Komentarz dodany przez M.L.: Witam, Zamówiłem w extraDach - Szczecin blachę na rąbek, blacha przyszła w kolorze innym niż zamówiłem…. Nikt nie poczuwa się do winy, sprawa trwa już prawie dwa miesiące, ciągle jestem zbywany, że nie ma odpowiedzi od producenta. Blachę zakupiłem od firmy extraDach (Szczecin) nie od producenta a mi każą czekać na jego odpowiedź. Blacha leży u mnie na budowie, extraDach umywa ręce, bo przecież zapłaciłem i blacha jest moja, a gdy pytam kiedy rozpatrzą moją reklamacje dostaje odpowiedź że producent sobie może odpowiedzieć kiedy chce.... Pomyłki sie zdarzają ja to rozumiem , lecz od extradachu dostałem odpowiedź odmowną bo blacha ma na oznaczeniu kolor prawidłowy! Blacha porównana z próbnikiem producenta, kolor pasuje do 7024 a nie 7016 jak zamawiałem, ale przecież blacha ma nadruk z kodem 7016, nikt nie patrzy na to jaki kolor ma blacha lecz jakie ma oznaczenie z tyłu! Próbniki w tym przypadku nie istnieją!! Budowa stoi, koszty rosną, dach niszczeje… Sprawa skończy się prawdopodobnie w sądzie. NIE POLECAM!!!!
    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...