Skocz do zawartości

Stropy z płyt prefabrykowanych - zalety i wady


Recommended Posts

Napisano

Prefabrykowane żelbetowe płyty stropowe znacznie przyspieszają wykonanie stropów, bo po przywiezieniu na budowę wymagają tylko oparcia na ścianach, wykonania wieńców stropowych i wypełnienia betonem szczelin na złączach, co jest ułatwione dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu brzegów płyt.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/a/11098-stropy-z-plyt-prefabrykowanych-zalety-i-wady

Gość tomas-82
Napisano
super, a jaki koszt?? o ile % wiekszy od reszty?..
Napisano
trochę uogólniony temat
z tą prędkoscią - niby szybciej, ale biorąc pod uwagę tylko układanie stropu, ponadto są ekipy, które w podobnym czasie ulożą np gęstożebrowy, nie mówiąc już o nakładach mechanicznych, które są nadal droższe niż praca mięśni
obciążanie stropu - być może i od razu, ale jak to ma się do wytrzymałości wieńców i zamków? tu pewenie też krótka pauza jest wskazana
bez podpór - również pod pewnymi, dość istotnymi warunkami, jeżeli to możliwe proponowałbym stosować brzegowe

ale pewnie się czepiam...
Napisano
Jestem zwolennikiem stropów prefabrykowanych i potwierdzam ich wyższość nad gęstożebrowym pod każdym względem.
-Jest bardziej cichy
-jest bardziej wytrzymały
-jest łatwiejszy w układaniu
-krótki czas montażu (75 mkw - 2 godziny)
-może być od razu obciążany.
-nowsza technologia zamków niweluje efekt pękania połączeń (Terriva - klawiszuje)
-pozwala na rozprowadzenie wielu użytecznych systemów w domu - w płycie.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja rowniez jestem zwolennikiem plyt kanalowych, maja wiecej plusow niz minusow (w porownaniu np z gestozebrowymi). Szybkosc wykonania, wieksze obciazenie technologiczne (sa mocniejsze - podstawowe obc 4,5kn/m2 stosowane w bud. mieszkaniowym), mozliwosc prowadzenia robot przy ujemnych temperaturach (do -5). Gestozebrowe - maja przewage ze jest stropem lzejszym, tanszym w zakupie (jako sam material czyli pustak i belka, zas po uwzglednieniu stepli, zbrojenia dodatkowego i nadbetonu wyjdzie drozej). Musimy jednak pamietac o warunkach na budowie (zeby zmiescil sie dzwig i dluzyca) zas do terivy wystarczy nam star z przyczepa...
  • 3 lata temu...
Napisano
Zastosowalem w naszym domku Strop Prefabrykowany i potwierdzam zalety z Artykulu. Producent daje gwarancje na pękanie i zajmuje sie wszystkim od A do Z
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Też się zgadzam z tymi opiniami. Są lepsze niż gęstożebrowe. Ja akurat zdecydowałem się na płyty spk. Ja zaryzykowałem i trochę od razu je obciążyłem. Nic złego się nie stało, więc można powiedzieć, ze test zdany w tym temacie ;)
  • 2 tygodnie temu...
Gość kuszner
Napisano
Madziar88 ile kosztował Cię m2 stropu spk? Zastanawiam się nad smartem albo spk
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Jest dużo zalet smarta: dobra akustyka, mniej się wydaje na robociznę, dobre parametry wytrzymałościowe, łatwiej go przetransportować i szybciej się go montuje.
  • 3 tygodnie temu...
Gość Magda_krop
Napisano
Kuszner, a ile potrzebujesz metrów stropu? Ja miałam u siebie 160 metrów. Obejrzyj sobie filmiki albo poczytaj jeszcze inne artykuły, to się dowiesz dlaczego ludzie wybierają te stropy ;)
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Każdy jak się uprze swojej wersji to potem przytoczy argumenty za lub przeciw, tak żeby udowodnić że ma racje. Ja akurat wybrałem lekkie stropy panelowe, bo wolałem już zainwestować w nieco nowszą technologię. Jeżeli zaraz ktoś mi napisze, że jak bym wybrał inne rozwiązanie to bym zapłacił mniej, to uprzedzam, że wszystko liczyłem względem mojego jednopiętrowego domu i na moje potrzeby całość wyszła dosyć opłacalnie ;)
Napisano
Cytat

Każdy jak się uprze swojej wersji to potem przytoczy argumenty za lub przeciw, tak żeby udowodnić że ma racje. Ja akurat wybrałem lekkie stropy panelowe, bo wolałem już zainwestować w nieco nowszą technologię. Jeżeli zaraz ktoś mi napisze, że jak bym wybrał inne rozwiązanie to bym zapłacił mniej, to uprzedzam, że wszystko liczyłem względem mojego jednopiętrowego domu i na moje potrzeby całość wyszła dosyć opłacalnie ;)



Nie ma "złotych" rozwiązań, są jedynie ciekawe alternatywy.

Przykład - zamiast tzw. tradycyjnej "mokrej roboty" nikt nie zabroni nam zdecydowac się na prefabrykat.

Do rozważenia rozwiązanie strop Smart

I zaznaczam - nie sprzedaję tej technologii icon_biggrin.gif
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Nie ma "złotych" rozwiązań, są jedynie ciekawe alternatywy.

Przykład - zamiast tzw. tradycyjnej "mokrej roboty" nikt nie zabroni nam zdecydowac się na prefabrykat.

Do rozważenia rozwiązanie strop Smart

I zaznaczam - nie sprzedaję tej technologii icon_biggrin.gif



Poczytałem sobie trochę tych artykułów i poradników, wygląda to sensownie. Muszę jeszcze do nich przedzwonić albo podjechać i dopytać się o szczegóły. Ciekawy jestem co mi zaproponują na miejscu. Trzeba stawiać dom, bo człowiek coraz starszy się robi. icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam duży problem a mianowicie muszę wypełnić otwór w suficie o głębokości ok 25-20 cm kotwą chemiczną najszczelniej jak się da. Aplikacja może odbyć się od dołu do góry...inaczej sie nie da. Dzióbek do aplikacji ma dlugość 10-15 cm  czyli zostanie pusta przestrzeń 10-15 cm .Jak to zrobić wg Was, żeby wcisnąć tę masę najdalej jak się da, najlepiej do samego końca pod górę. Myślałem, żeby jakimś kołkiem tam to wcinąć ale możnaby jakoś ten "dzióbek " przedłużyć ....? To taka nietypowa sytuacja, co radzicie ?Jakies pomysły ?    Drugie pytanie - czy znacie jakaś kotwę chemiczną dedykowaną do sufitów , dachów ? właśnie z dłuższym "dzióbkiem" do aplikacji? Czy wystarczy zwykła z marketu budowlanego? Aczkolwiek patrzyłem tam to bieda straszna  o doradztwie nie wspominam, bo co jeden sprzedawca to lepsze "porady" daje ...
    • Rozumiem że się niecierpliwisz, ale mnożenie tematów nie ma sensu. Ten pierwszy został zauważony przez tych którzy są na forum w weekendy, ale pewnie nikt nie czuje się na siłach, aby odpowiedzieć. Ja też Ci nie podpowiem, bo znam się na ogrzewaniu podłogowym elektrycznym, a prąd - jak wiadomo - płynie równo dobrze zarówno z górki jak i pod górkę, więc analogii z wodą tu nie ma.  Pewnie dopiero w poniedziałek pojawią się specjaliści.
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...