Skocz do zawartości

Wełna czy styropian na pustaki keramzytowe


Recommended Posts

Witam
Mam zamiar zacząć na wiosnę budować dom (powierzchnia ok 75 m2). Zastanawiałem się nad porothermem, a pustakami keramzytowymi (wybrałem keramzyt, gdyż ma lepszy współczynnik przenikania ciepła, a nie jest wcale dużo droższy). Teraz zastanawiam się nad tym czy stosować wełnę mineralną czy styropian do ocieplenie? Mam też pytanie gdzie umieszcza się folie paroprzepuszczalną (między ścianą, a izolacją cieplną czy miedzy izolacją, a tynkiem)?
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam
Chyba jednak zdecyduję się na wełnę, gdyż lepiej "oddycha" i będzie wydalać wilgoć na zewnątrz. Jaki tynki należy stosować , by ściana oddychała?


Dlaczego Pan tak uważa? Wełna czy styropian mogą ( ale nie muszą) oddawać wilgoć na zewnątrz - ale tylko latem . Zimą jest wyłącznie "wdech"! A sucha izolacja najważniejsza jest zimą. A co do suszenia wełny... Proszę sobie wyprać puchową kurtkę i położyć ją w rogu szafy! Prędzej zgnije niż wyschnie . Jak wietrzyć i przekładać wełnę pod tynkiem??? Konieczna jest paroizolacja od wewnątrz JAK W DACHU! Tam jest ta sama wełna!
Po drugie... dlaczego chce Pan ogrzewać mur... dalej fundament i grunt pod domem? Jaki to ma sens?
Link do komentarza
Cytat

Witam
Chyba jednak zdecyduję się na wełnę, gdyż lepiej "oddycha" i będzie wydalać wilgoć na zewnątrz. Jaki tynki należy stosować , by ściana oddychała?


Z badań prowadzonych w polskich warunkach przez Instytut Techniki Budowlanej wynika, że w ścianach murowanych, nawet ocieplonych wełną, przez ściany przenika poniżej 3% pary wodnej zawartej w powietrzu w pomieszczeniach. Reszta jest usuwana przez wentylację. Tylko sprawna wentylacja jest w stanie zapobiec nadmiernemu zawilgoceniu pomieszczeń mieszkalnych.

To jest cytat z artykułu pt. "Czy ściana oddycha?"
Link do komentarza
Cytat

Tylko sprawna wentylacja jest w stanie zapobiec nadmiernemu zawilgoceniu pomieszczeń mieszkalnych.




Szanowny Ekspercie – Pan TB doskonale wie co i dlaczego pisze.
Biorąc pod uwagę jego „praktyki”, że dom potrzebuje do wentylacji tylko i wyłącznie 20m3/h na 1 osobę – to ten rodzaj „porad” i twierdzeń jest nad wyraz logiczny. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Witam
Niestety w artykule nie jest nic powiedziane o materiale z jakiego zostały wykonane ściany, a z tego co mi wiadomo (co wyczytałem) to keramzyt ma wiele większą paroprzepuszczalność niż inne materiały. Jak więc jest z tym "oddychaniem" ścian? A może wełna a na nią jeszcze folia paroprzepuszczalna pod tynk?
Link do komentarza
Cytat

Współczesne materiały do wykończenia (malowania, kafelkowania, itp.) ścian powodują ich nagminna zadyszkę – chyba, że w świadomy sposób, będziesz kupował materiały też „oddychające” (paro przepuszczalne).



Właśnie mam taki zamiar, ale nie wiem czy jest sens? Czy to oddychanie jest, aż tak istotne? Czy może lepiej zrobić termos i zainwestować w dobrą instalację wentylacyjną z odzyskiem ciepła?
Link do komentarza
Nie no .... padłam kiedy poczytałam stronkę szanownego producenta .... bełkot marketingowy , a to rozwaliło mnie na łopaty:

Charakterystyczną wizualną cechą Optiroc Blok jest wrzosowy kolor budowanych domów - uzyskuje się go barwiąc dodatkowo elementy ścienne. Ma nawiązać do ceramiki i wyróżniać domy z keramzytu spośród budowanych w innych technologiach.

och boszsszszzz.... ależ się powyróżniają te domy ... aż kilka miesięcy , zanim tynku się na to nie położy ... naprawdę warte zachodu postępowanie i właściwie wyrzucona kasa .... i oczywiście to najważniejsze .... tuż za oddychającymi ścianami .... icon_twisted.gif

do autora ... przestań czytać ten bełkot marketingowy tylko zacznij zbierać rzetelne informacje i ludzi słuchaj ....
jak Ci piszą , że oddychanie ścian to chłyt małketingowy - to tak jest .... sama temat przerabiałam budując z BK - zaprawdę po wybudowaniu nie zauważyłam żeby w tym domu coś oddychało oprócz domowników , zwierzyńca i pomieszkujących owadów...
Co do ocieplenia od wewnątrz .... za dużo sie naczytałam .... w życiu bym nie rozważała....

co do coraz to nowych jeden od drugiego - najlepszych systemów budowy ścian .... jeśli cena jest w granicach normy - to dlaczego nie .... natomiast jeśli takie cudo kosztuje dwa razy więcej niż pustak max , a ściana i tak ma być docieplona - to nie rozumiem tego marnotrawstwa kasy na starcie - zapewniam Cię, że będziesz miał ją jeszcze na co wydać ....
ale to moje zdanie , nie każdy musi się z nim zgadzać...
Link do komentarza
Cytat

Z badań prowadzonych w polskich warunkach przez Instytut Techniki Budowlanej wynika, że w ścianach murowanych, nawet ocieplonych wełną, przez ściany przenika poniżej 3% pary wodnej zawartej w powietrzu w pomieszczeniach. Reszta jest usuwana przez wentylację. Tylko sprawna wentylacja jest w stanie zapobiec nadmiernemu zawilgoceniu pomieszczeń mieszkalnych.

To jest cytat z artykułu pt. "Czy ściana oddycha?"


Instytut techniki Budowlanej …
Po pierwsze - im grubsza izolacja termiczna tym większy problem - a 3% wilgoci przez ścianę - dotyczy normatywnych przegród termicznych czyli 0.3W/m2xK czyli domów izolowanych najgorzej jak można!
Po drugie - nie przenika , a zimą zostaje w izolacji termicznej a wyjść może ( lecz nie musi ) dopiero latem
Po trzecie - w/g dr Nawrota z WAT nawet 4 % zawilgocenia zimą może spowodować spadek oporu cieplnego o 50%


Na Budmie 2011 nareszcie więcej było izolacji od wewnątrz jak idiotycznych ociepleń za odbiornikiem ciepła bez paroizolacji. Pojawiły się też fundamenty izolowane dokładnie dookoła. Tylko naprawdę nie rozumiejący termodynamiki człowiek może wierzyć w skuteczność przyklejania styropianu na fundamencie od zewnątrz!!!! Ubrałbym takiego projektanta tylko z przodu i gołą dupą na mróz wygonił!
Link do komentarza
a Dr Nawrot to to kto?
i jego twierdzenia dotycząjakiego układu, bo dop... się pan, że
Cytat

Po pierwsze - im grubsza izolacja termiczna tym większy problem - a 3% wilgoci przez ścianę - dotyczy normatywnych



a potem piszesz pan
Cytat

Po trzecie - w/g dr Nawrota z WAT nawet 4 % zawilgocenia zimą może spowodować spadek oporu cieplnego o 50%


czego? kamienia betonu, ściany 0.3W/m2xK, z czego ta ściana?
a skoro - może, to równie dobrze nie musi
Link do komentarza
Cytat

Witam
Mam zamiar zacząć na wiosnę budować dom (powierzchnia ok 75 m2). Zastanawiałem się nad porothermem, a pustakami keramzytowymi (wybrałem keramzyt, gdyż ma lepszy współczynnik przenikania ciepła, a nie jest wcale dużo droższy). Teraz zastanawiam się nad tym czy stosować wełnę mineralną czy styropian do ocieplenie? Mam też pytanie gdzie umieszcza się folie paroprzepuszczalną (między ścianą, a izolacją cieplną czy miedzy izolacją, a tynkiem)?
Pozdrawiam


Sorry, ale z taka wiedzą techniczną to daleko nie zajedziesz. Czytanie tekstów informacyjnych wymaga jednak przynajmniej podstawowej znajomości tematyki, a jak widać z pytania takiej nie masz. Żadnej folii przy ociepleniu pod tynk się nie stosuje.
Link do komentarza
Cytat

folia paroizolacyjna zapobiega zawilgoceniu materiału izolacyjnego - daje się ją w dachach i ścianach od wewnątrz.
W przeciwnym wypadku izolacja termiczna zimą ulegnie zawilgoceniu ( no chyba, że jest jej niewiele - do 10 cm)



Dlatego, moim zdaniem, broni się teza, ze najlepsza formą budowania, jest ściana z „ciepłych” bloczków i ewentualne jej docieplenie cienką warstwą (od zewnątrz tak 5cm wełny) w celu likwidacji ewentualnych (nieuniknionych) mostków termicznych.
Niestety jest to rozwiązanie droższe od „tradycyjnych”.
Link do komentarza
Cytat

Dlatego, moim zdaniem, broni się teza, ze najlepsza formą budowania, jest ściana z „ciepłych” bloczków i ewentualne jej docieplenie cienką warstwą (od zewnątrz tak 5cm wełny) w celu likwidacji ewentualnych (nieuniknionych) mostków termicznych.
Niestety jest to rozwiązanie droższe od „tradycyjnych”.


Czy ciepły bloczek, czy ocieplenie od zewnątrz i zimny bloczek , czy izolacja od wewnątrz i bardzo zimny bloczek - ścina o parametrach lepszych niż kretyńska norma 0.3W/m2 xK musi mieć paroizolację. Bez paroizolacji spada opór cieplny!
Link do komentarza
Gwoli wyjaśnienia – ta „kretyńska” norma zabrania budowania ścian o U wyższym niż podane, dokładnie tak jak w całej cywilizowanej europie.

Dane na które się Pan powołuje (szwedzkie) dotyczą tylko i wyłącznie domów do 100m2, ogrzewanych elektrycznością.

Dopisałem:

Co nie oznacza wcale, ze nie należy budować domów o takim właśnie bardzo niskim „wskaźniku U ”.
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Gwoli wyjaśnienia – ta „kretyńska” norma zabrania budowania ścian o U wyższym niż podane, dokładnie tak jak w całej cywilizowanej europie.

Dane na które się Pan powołuje (szwedzkie) dotyczą tylko i wyłącznie domów do 100m2, ogrzewanych elektrycznością.


Niestety nie wszyscy tak to odbierają - ludzie powinni mieć zaufanie do Państwa

- Przychodzi człowiek do architekta w sprawie kupna projektu i architekt pyta: czy dom ma być zbudowany zgodnie z obowiązującymi normami? Klient odpowiada: Tak
- A teraz dokładnie to co pan napisał tylko w innej formie
Architekt pyta klienta: Czy życzy pan sobie do najgorszy jaki tylko można postawić?

Szanowny Panie bajbaga... które pytanie architekt zadaje częściej? Szanowny Panie bajbaga - 0.3W/m2xK to bk z 10 cm styropianem - Ile jest takich najgorszych możliwych projektów na rynku?
Link do komentarza
To jest demagogia, bo gdyby budowano domy tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującą normą i zgodnie ze „sztuką” budowlaną, to współcześnie budowane domy, realnie, zużywały by na cele grzewcze o 50% energii mniej niż te oddawane i teoretycznie normowe.
W zasadzie, to dbają o „szczegóły” w zakresie energochłonności domu, tylko Ci co chcą ogrzewać prądem lub , wbrew pozorom, Ci od PCi


powieliło wpis icon_evil.gif Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

To jest demagogia, bo gdyby budowano domy tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującą normą i zgodnie ze „sztuką” budowlaną, to współcześnie budowane domy, realnie, zużywały by na cele grzewcze o 50% energii mniej niż te oddawane i teoretycznie normowe.
W zasadzie, to dbają o „szczegóły” w zakresie energochłonności domu, tylko Ci co chcą ogrzewać prądem lub , wbrew pozorom, Ci od PCi


powieliło wpis icon_evil.gif


Szanowny Panie - nagminnie buduje się domy zużywające ponad 70kWh/m2 rocznie. A demagogią jest, że utrzyma Pan z emerytury ogrzewanie z PCi której stuknęło już 20 lat. dobrze zrobiona izolacja termiczna po 20 latach jest jak nowa. Niech Pan naprawi dziś LEONRDA z 96’ – a wełna z tego okresu jest super.
Link do komentarza
Cytat

Zrozumienie tekstu nie jest Pana najmocniejszym atutem – niestety.


To raczej sprawa piszącego...
Cytat

To jest demagogia, bo gdyby budowano domy tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującą normą i zgodnie ze „sztuką” budowlaną, to współcześnie budowane domy, realnie, zużywały by na cele grzewcze o 50% energii mniej niż te oddawane i teoretycznie normowe.


Proszę to przeczytać jeszcze raz... i zrozumieć
Link do komentarza
Jaki kuń jest każdy widzi, ale co mi tam – sprowadzę się do poziomu odczytującego i rozbiję na czynniki pierwsze, dość prostą i oczywistą w przekazie myśl, związaną z zamieszczoną, Pana odpowiedzią, na mój wpis.
A więc po kolei napisałem:
Cytat

..gdyby budowano domy tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującą normą i zgodnie ze „sztuką” budowlaną, to współcześnie budowane domy, realnie, zużywały by na cele grzewcze o 50% energii mniej niż te oddawane i teoretycznie normowe.



Na co Pan odpisał:

Cytat

Szanowny Panie - nagminnie buduje się domy zużywające ponad 70kWh/m2 rocznie.



Czyli 50% z tych 70kWh/m2 to 35kWh/m2 – prawie ideał i to prawie zgodny z minimalną normą ustawową.
Sam oceniam, że „nagminnie” buduje się domy o trochę wyższym zużyciu.

Dalej Pan pisze:
Cytat

A demagogią jest, że utrzyma Pan z emerytury ogrzewanie z PCi której stuknęło już 20 lat.



Demagogia? A nie przypominam sobie, abym Pana zatrudniał jako swojego księgowego.
Akurat dla moich „zasobów emeryturalnych” nie będzie to jakimś nadzwyczajnym wyzwaniem finansowym – ale ja o tym myślałem od mojego pierwszego dnia pracy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
    • Od pandemii kupuje prawie wszystko na Allegro, także wiem jakie potrafią być różnice w cenach. Zwykła taśma klejąca u mnie na wsi 9zł, na Allegro 3zł, więc kupiłem 18 rolek na zapas i przesyłka gratis. Kosiarka u mnie na wsi 3550zł, na Allegro 2950. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...