Skocz do zawartości

Anemometry


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Nie podążaj tą drogą rumia130m ? albowiem złudną jest.



Która droga i dlaczego? Indywidualna regulacja przepływów czy zakup tego anemometru?

@racer: dzięki! Widziałem raz jak mierzyli przepływy i pamiętam o tym dziurawym nocniku. Edytowano przez rumia130m (zobacz historię edycji)
Napisano
Szkoda kasy ! Nie jest możliwe pomierzenie nawiewu na trójnikach czy skrzynce rozdzielczej. Można to zrobić wyłącznie na kanale głównym.
Do anemometru należy zdjąć anemostat - suma pomiarów będzie sporo większa niż na kanale głównym
Nie zdejmując anemostatu powietrze przepuszczamy przez "przystawkę" ale wtedy suma pomiarów będzie sporo niższa niż rzeczywiście.
Napisano
Cytat

Która droga i dlaczego? Indywidualna regulacja przepływów czy zakup tego anemometru?



Najprościej.
Aby stwierdzić, że z kratki dmucha (lub wyciąga) mniej lub więcej powietrza – wystarczy zapalona świeczka.
Napisano
Cytat

Najprościej.
Aby stwierdzić, że z kratki dmucha (lub wyciąga) mniej lub więcej powietrza – wystarczy zapalona świeczka.



Jest to sposób by sprawdzić czy w ogóle i w jakim kierunku duje, ale nie jest wymierne (ilość).
Napisano (edytowany)
W zasadzie, dokładność obu metod jest zbliżona – przydatność obu, do „indywidualnej” regulacji przepływów, dokładnie taka sama. Wystarczy wiedza: mniej lub więcej (wieje, wyciąga).

Inną sprawą jest, ze "profesjonaliści" używają w tym celu przyrządu, a "amatorzy" świeczki (zapalniczki). Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

W zasadzie, dokładność obu metod jest zbliżona – przydatność obu, do „indywidualnej” regulacji przepływów, dokładnie taka sama. Wystarczy wiedza: mniej lub więcej (wieje, wyciąga).

Inną sprawą jest, ze "profesjonaliści" używają w tym celu przyrządu, a "amatorzy" świeczki (zapalniczki).



to prawda, że do jednorazowego użytku bez sensu jest kupować taki sprzęt.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Urządzenie tego typu do niczego ci się nie przyda, jeśli chcesz mieć prawidłowo wyregulowaną instalacje, zatrudnij fachowca, który wykona regulacje, a na koniec da ci stosowny protokół rozpływu powietrza
Napisano
Cytat

Urządzenie tego typu do niczego ci się nie przyda, jeśli chcesz mieć prawidłowo wyregulowaną instalacje, zatrudnij fachowca, który wykona regulacje, a na koniec da ci stosowny protokół rozpływu powietrza


A " fachowiec" co zrobi? To dopiero wyrzucona kasa.
Napisano
Cytat

czy li co całą instalacje do kupy i niech się dzieje wola Boga


Tak właśnie robią firmy "od sztywnych kanałów" i trójników. Nawet rysunki nazywają projektami. By uniknąć problemów opisywaną wentylację robi się na skrzynce rozdzielczej i kanałach odpowiadających minimalnym i maksymalnym wydatkom centrali. Użytkownik ma regulację.
Napisano
Ja wiem że projekt można tak wykonać, aby średnicami uzyskać odpowiednie wydatki przepływu w poszczególnych nitkach instalacji (ale to cały czas pozostaje tylko teoria, a jak wiemy rzeczywistość jest brutalna)
Napisano
Strumień powietrza wentylacyjnego jest na tyle mały, że redukcje nie działają. Proszę sobie wyobrazić jaki wpływ ma na strumień redukcja rurki z 5 cali na 3 przy przepływie 2 litrów na minutę. Lub anemostaty--- ich dokładność jest około 50m3/h jeżeli teraz mamy 100m3/h powietrza na 4 pokoje i salon ( 2 anemostaty) to co sobie można tym ustawić??? Doświadczone firmy używają anemostatów bez regulacji.
Nie bardzo też rozumiem co to za wiedza - co "wiem", ale to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Projektanci wentylacji domowych nic nie liczą! Bo gdyby liczyli - nie powstałyby takie projekty.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Proszę o informacje, jak Pan wykonuje instalacje (łączy Pan pomieszczenia z rekuperatorem w jedną całość i tyle) a co później jest to już nikogo nie obchodzi (w jednym miejscu nawiewa, a w drugim nie)
Napisano
Cytat

Proszę o informacje, jak Pan wykonuje instalacje (łączy Pan pomieszczenia z rekuperatorem w jedną całość i tyle) a co później jest to już nikogo nie obchodzi (w jednym miejscu nawiewa, a w drugim nie)


tak dokładnie - łączę pomieszczenia z rekuperatorem - w pokojach są wyłącznie nawiewy, w "mokrych" wyłącznie wywiew
Zasada - jeden kanał jeden anemostat. V w kanałach od około 2 ( bieg minimalny ) do 5 m/sek. ( max centrali)
Napisano
Cytat

............. V w kanałach od około 2 ( bieg minimalny ) do 5 m/sek. ( max centrali)



a co to za prędkość w metrach na korony szwedzkie?
kłania się znajomość jednostek podstawowych układu SI

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...