Skocz do zawartości

Anemometry


Recommended Posts

Szkoda kasy ! Nie jest możliwe pomierzenie nawiewu na trójnikach czy skrzynce rozdzielczej. Można to zrobić wyłącznie na kanale głównym.
Do anemometru należy zdjąć anemostat - suma pomiarów będzie sporo większa niż na kanale głównym
Nie zdejmując anemostatu powietrze przepuszczamy przez "przystawkę" ale wtedy suma pomiarów będzie sporo niższa niż rzeczywiście.
Link do komentarza
W zasadzie, dokładność obu metod jest zbliżona – przydatność obu, do „indywidualnej” regulacji przepływów, dokładnie taka sama. Wystarczy wiedza: mniej lub więcej (wieje, wyciąga).

Inną sprawą jest, ze "profesjonaliści" używają w tym celu przyrządu, a "amatorzy" świeczki (zapalniczki). Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

W zasadzie, dokładność obu metod jest zbliżona – przydatność obu, do „indywidualnej” regulacji przepływów, dokładnie taka sama. Wystarczy wiedza: mniej lub więcej (wieje, wyciąga).

Inną sprawą jest, ze "profesjonaliści" używają w tym celu przyrządu, a "amatorzy" świeczki (zapalniczki).



to prawda, że do jednorazowego użytku bez sensu jest kupować taki sprzęt.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Strumień powietrza wentylacyjnego jest na tyle mały, że redukcje nie działają. Proszę sobie wyobrazić jaki wpływ ma na strumień redukcja rurki z 5 cali na 3 przy przepływie 2 litrów na minutę. Lub anemostaty--- ich dokładność jest około 50m3/h jeżeli teraz mamy 100m3/h powietrza na 4 pokoje i salon ( 2 anemostaty) to co sobie można tym ustawić??? Doświadczone firmy używają anemostatów bez regulacji.
Nie bardzo też rozumiem co to za wiedza - co "wiem", ale to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Projektanci wentylacji domowych nic nie liczą! Bo gdyby liczyli - nie powstałyby takie projekty.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Proszę o informacje, jak Pan wykonuje instalacje (łączy Pan pomieszczenia z rekuperatorem w jedną całość i tyle) a co później jest to już nikogo nie obchodzi (w jednym miejscu nawiewa, a w drugim nie)


tak dokładnie - łączę pomieszczenia z rekuperatorem - w pokojach są wyłącznie nawiewy, w "mokrych" wyłącznie wywiew
Zasada - jeden kanał jeden anemostat. V w kanałach od około 2 ( bieg minimalny ) do 5 m/sek. ( max centrali)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...