Skocz do zawartości

Materiał na ściany


leśnikow

Recommended Posts

Witam,
Chcę wybudować dom, coś na wzór energooszczędnego i do budowy ścian rozważam zastosować poniższe zestawienie materiałów:
1. Porotherm 38PW + 15cm płyty z wełny Emax Rockwool, co daje współczynnik U = 0,1465
Koszt m2 to 151,00 PLN

2. Porotherm 30PW + 20cm płyty wełny Emax Rockwool, co daje współczynnik U = 0,1461
Koszt m2 to 147 PLN

Według cen wyjściowych ze stron.

W zawiązku z tym, że różnice cenowe nie są znaczne jakie rozwiązanie najlepiej wybrać rozważając punkt rosy w ścianie i akumulacyjność cieplną ściany. Pustak 38 jest cięższy zaledwie 1 kg od 30.
Link do komentarza
Cytat

1. Porotherm 38PW + 15cm płyty z wełny Emax Rockwool, co daje współczynnik U = 0,1465

2. Porotherm 30PW + 20cm płyty wełny Emax Rockwool, co daje współczynnik U = 0,1461

Jakieś dziwne wyniki Ci wychodzą. Jakie opory cieplne przyjąłeś dla pustaków i dla wełny ?
Chodzi Ci o wełnę MAX E Rockwool?
Link do komentarza
Cytat

Witam, co powiecie na taki problem,


Chcę wybudować dom, coś na wzór energooszczędnego i do budowy ścian rozważam zastosować poniższe zestawienie materiałów:
1. Porotherm 38PW + 15cm płyty z wełny Emax Rockwool, co daje współczynnik U = 0,1465
Koszt m2 to 151,00 PLN

2. Porotherm 30PW + 20cm płyty wełny Emax Rockwool, co daje współczynnik U = 0,1461
Koszt m2 to 147 PLN

Według cen wyjściowych ze stron.

W zawiązku z tym, że różnice cenowe nie są znaczne jakie rozwiązanie najlepiej wybrać rozważając punkt rosy w ścianie i akumulacyjność cieplną ściany. Pustak 38 jest cięższy zaledwie 1 kg od 30.


Po pierwsze --- podane współczynniki są do materiałów suchych ( poniżej 1 % zawilgocenia) w ścianie bez paroizolacji zawilgocenie znacznie wzrośnie już po pierwszym sezonie grzewczym, powodując znaczy wzrost współczynnika.
Po drugie - nie ma sensu podawać U ściany, gdy izolacja termiczna jest za murem na fundamencie. Przecież ciepło w ciele stałym nie "idzie" prostopadle do izolacji!!
Po trzecie - zupełnie nie ma sensu budować dziś domy z przegrodami gorszymi od 0.1W/m2xK!
Po czwarte – tak zrobiona ściana, nie dość, że odprowadzi część ciepła do fundamentu i dalej… to jeszcze znakomicie utrudni programowanie czasowe ogrzewania.
Link do komentarza
no i wtedy po roku, dwóch, zamiast ścian będziesz miał gąbkę z wodą, w dodatku zimną jak spojrzenie JK
czyli
po szóste - nie ma sensu budować inaczej niż z ociepleniem od środka i z ogrzewaniem zadaniowym niecentralnym
po prostu wal w dym do TB i niech Ci buduje

a skoro piszesz o akumulacyjności to chcesz ją mieć, czy własnie nie chcesz?
bo skoro bierzesz materiał materiał na ścianę o dość dobrych właściwościach opru cieplnego, to akumulacyjności od niego nie wymagaj
Link do komentarza
Cytat

Jakieś dziwne wyniki Ci wychodzą. Jakie opory cieplne przyjąłeś dla pustaków i dla wełny ?
Chodzi Ci o wełnę MAX E Rockwool?




Wynik z podanych przez producentów parametrów.

0,38/0,143+0,15/0,036=6,8240

1/6,8240=0,1465

Tak chodzi o wełnę Max E Rockwool z delta 0,036


Cytat

no i wtedy po roku, dwóch, zamiast ścian będziesz miał gąbkę z wodą, w dodatku zimną jak spojrzenie JK
czyli
po szóste - nie ma sensu budować inaczej niż z ociepleniem od środka i z ogrzewaniem zadaniowym niecentralnym
po prostu wal w dym do TB i niech Ci buduje

a skoro piszesz o akumulacyjności to chcesz ją mieć, czy własnie nie chcesz?
bo skoro bierzesz materiał materiał na ścianę o dość dobrych właściwościach opru cieplnego, to akumulacyjności od niego nie wymagaj




Dzięki, ale nie wchodzę w ocieplenie od środka - mój ojciec ma ocieplony pokój od środka - zimno jak diabli ....
nawet w ciepłe dni jest nieprzyjemnie.

Cytat

Po pierwsze --- podane współczynniki są do materiałów suchych ( poniżej 1 % zawilgocenia) w ścianie bez paroizolacji zawilgocenie znacznie wzrośnie już po pierwszym sezonie grzewczym, powodując znaczy wzrost współczynnika.
Po drugie - nie ma sensu podawać U ściany, gdy izolacja termiczna jest za murem na fundamencie. Przecież ciepło w ciele stałym nie "idzie" prostopadle do izolacji!!
Po trzecie - zupełnie nie ma sensu budować dziś domy z przegrodami gorszymi od 0.1W/m2xK!
Po czwarte – tak zrobiona ściana, nie dość, że odprowadzi część ciepła do fundamentu i dalej… to jeszcze znakomicie utrudni programowanie czasowe ogrzewania.



Dziękuję, wiele zagadnień przede mną - tylko zastanawia mnie jedno, że ci co budują dając na 15-20cm styropianu też mają takie problemy jak wyżej. Bo nie znalazłem na forum - ale może zbyt słabo szukałem icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

0,3/0,233+0,2/0,036=6,8431
1/6,8431=0,1461

Zgadza się?

Więc co na mój problem?


Nie zgadzała mi się lambda. Zbytnio różniła się w przypadku Porothermu 30PW i 38PW.
Nie napisałeś po prostu, że ściana 38PW jest z zaprawą termoizolacyjną Porotherm TM, a ściana 30PW ze zwykłą zaprawą.

Nieco większą akumulacyjność będzie miała ściana z pustaków 30PW. Ma też lepszą izolacyjność (niewiele, ale jednak lepszą), jest też nieco tańsza i cieńsza. Przy izolacji wełną mineralną, przy zastosowaniu odpowiedniego systemu elewacyjnego nie będzie problemu z zawilgoceniem wełny mineralnej, pod warunkiem prawidłowego rozwiązania mostków cieplnych na styku z fundamentem (takim rozwiązaniem może być posadowienie na izolowanej cieplnie od spodu płycie fundamentowej, zastosowanie tzw. pustaków cokołowych).

Czy jest to ekonomiczna ściana zależy od sposobu ogrzewania, tj. od kosztu dostarczanego do budynku ciepła. Jeżeli zamierzasz budynek ogrzewać elektrycznie, zwłaszcza w jednej taryfie, to izolacyjność ściany jest za mała.
Link do komentarza
Cytat

Dziękuję, wiele zagadnień przede mną - tylko zastanawia mnie jedno, że ci co budują dając na 15-20cm styropianu też mają takie problemy jak wyżej. Bo nie znalazłem na forum - ale może zbyt słabo szukałem


Zapewne!
- Czy ktoś z ocieplających z zewnątrz zmierzył zawilgocenie po każdym sezonie grzewczy?
- czy ustalenie, że dom zużywa nawet 70 a często i więcej kWh/m2 rocznie to taki problem?
Jeżeli suma rocznych rachunków za gaz i prąd ( dom 150m2) wynosi 3000 zł – to znaczy, że dom jest fatalnie izolowany – mało ma Pan tu przykładów!

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

I znowu sie dwa"specjalisty" do tematu dobraly,a ich wywody sie tak maja do rzeczywistosci jak "pampersy dla powodzian"...oczywiscie POZDRAWIAM



W tej gonitwie za oszczędnościami na ogrzewaniu a raczej za oczekiwaniem na zwrot wydatków na termoodernizację zapominamy często, że oprócz czysto matematycznych "U" i malejących KW/m2/rok pojawią sie niespodzianki, o których nikt nam wcześniej nawet nie wspomniał.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • E tam. Po tylu zmianach, to te "starsze osoby" też będą wykończone. Nalezy więc dodać adres i telefon Zakładu Pogrzebowego A.S. Bytom.
    • No i wiadomo jak jest mróz to plandeki I nagrzewnice idą w ruch no ale wiadomo że to znowu czas dodatkowy 
    • Zalanie mieszkania to jedna z najczęstszych szkód, jakie przydarzają nam się w mieszkaniu. W takiej sytuacji należy szybko zadecydować, czy chcesz zająć się naprawą samodzielnie czy też z pomocą profesjonalistów. My doradzamy to drugie rozwiązanie. Dlaczego? Ponieważ może okazać się to trudniejsze, niż się wydaje na pierwszy rzut oka. Jakie kroki należy zatem tutaj wykonać? Dlaczego naprawa sufitu po zalaniu jest ważna? W przypadku zalania sufitu należy postępować jak najszybciej. Dlaczego? Powodów jest wiele. W ten sposób nie doprowadzisz np. do osłabienia stropów, co mogłoby w przyszłości skutkować mniejszą stabilnością budynku. Co więcej, w skrajnych przypadkach istnieje możliwość spadnięcia tynku na Twoją osobę. Co więcej, zminimalizujesz w ten sposób koszty, ponieważ naprawa sufitu wynosi niekiedy nawet kilkanaście tysięcy złotych. Zależy to m.in. od poziomu uszkodzeń czy tez typu zastosowanych materiałów wykończeniowych. Jak naprawić sufit po zalaniu? Oto, jak krok po kroku naprawić sufit po zalaniu. Zidentyfikuj problem Na początku sprawdź, co spowodowało problem – mamy jednak świadomość, że w niektórych przypadkach nie jest to takie proste (wówczas należy skonsultować się ze specjalistami). W razie potrzeby porozmawiaj z sąsiadami w tej sprawie i zamknij zawory zimnej i ciepłej wody do czasu wyjaśnienia całej tej kwestii. Usuń zbyt dużą ilość wody i zalane przedmioty Następnie pozbądź się zbyt dużej ilości wody, np. przy pomocy pojemników, wiader i odkurzacza przemysłowego. Usuń z wnętrza mokre dywany, tekstylia, itd. Następny krok będzie można wykonać dopiero, kiedy powierzchnia sufitu będzie już sucha. Osusz powierzchnię sufitu Jak zatem przeprowadzić osuszanie? Najlepiej zdać się w tym przypadku na specjalistów i skorzystać z ich profesjonalnych osuszaczy i dużych wentylatorów. Możesz też samodzielnie spróbować zapewnić odpowiednią wentylację, otwierając okna i drzwi, jednak wtedy cała operacja osuszania będzie trwała znacznie dłużej. Jeśli do zalania doszło jesienią lub zimą, można też podkręcić kaloryfery – temperatura nie powinna wynosić jednak więcej niż 30 stopni Celsjusza. Jeśli skutki zalania są niewielkie, wystarczą także Twoje własne wentylatory i suszarka. Pamiętaj jednak, że osuszanie czasem trwa kilka dni, a nawet kilka tygodni. Uwaga! Warto zaznaczyć, że osuszenie sufitu nie zawsze daje pożądane efekty. Czasem konieczna jest częściowa wymiana płyty gipsowo-kartonowej. Wymień uszkodzoną izolację Czasem, wraz z zalaniem wody, dochodzi do destrukcji izolacji. Wówczas, aby nie wykształcały się w niej grzyby i pleśń, należy ją wymienić. Pozbądź się warstwy tynku i fragmentów powłoki malarskiej Usuń powłokę malarską, jeśli sufit się łuszczy. Pozbądź się również warstwy tynku, w przypadku którego doszło do nasiąknięcia wodą. Wykonaj całą czynność, korzystając ze szpachelki. Ubytki wypełnij, korzystając z tynku lub gładzi szpachlowej. Uwaga! Jeśli zalanie było niewielkie i powstały jedynie małe plamy, przetrzyj ten obszar i pomaluj farbą (np. izolacyjną). W sytuacji, gdy zauważysz pęcherzyki w farbie lub że nie przylega ona dobrze do ściany, możesz ja także najpierw przeszlifować, a dopiero nałożyć na nią produkt do malowania. Zagruntuj powierzchnię Miejsce, które ucierpiało w wyniku zalania, należy pokryć środkiem gruntującym. Dzięki temu zwiększysz właściwości przyczepne farby. Polecamy tu zwłaszcza produkty na bazie żywic alkidowych, chroniące przed wysokim poziomem wilgoci. Następnie pozostaw całość na 24 godziny. Pomaluj ścianę lub ją wytapetuj Sprawdź, czy powierzchnia sufitu została dokładnie osuszona i czy nie występują na niej zanieczyszczenia. Następnie dobrze jest pomalować powierzchnie specjalną farbą do zacieków, odporną na wilgoć. Zaaplikuj na sufit kilka jej warstw. Pamiętaj, że najlepiej całą operację zaczynać jest od narożników, a także przestrzeni, które są trudno dostępne – mowa tu np. o miejscach wokół gzymsów. Możesz też wytapetować sufit zamiast go malować. Zdecyduj się na ozonowanie lub odgrzybianie W niektórych sytuacjach warto zdecydować się na ozonowanie mieszkania lub jego odgrzybianie. Dzięki temu zyskasz pewność, że w domu nie istnieje żaden czynnik, który byłby zagrożeniem dla Ciebie czy Twojej rodziny. Zdezynfekować w ten sposób możesz jedno pomieszczenie lub całe lokum. Podejmij kroki zapobiegające przyszłym awariom Aby nie doszło jeszcze raz do podobnej sytuacji, należy podjąć kroki, które Cię przed nią uchronią. Należy więc np. konserwować instalację wodną, dokonywać przeglądu sufitu, monitorować dach, itd. Naprawa sufitu i ścian po zalaniu – Poznań Szukasz firmy, która usunie skutki zalania Twojego mieszkania? Dobrze trafiłeś! Wiemy, że w wyniku takiej sytuacji dochodzi nie tylko do uszkodzeń strukturalnych. Takie pomieszczenie stanowi też zagrożenie dla jego lokatorów. Dlatego chętnie Ci pomożemy. Zadzwoń na numer 691-847-677 i dowiedz się więcej! Zapraszamy na naszą stronę: Wykończenia mieszkań Poznań
    • Jak dostosować mieszkanie do potrzeb starszej osoby? Mieszkanie Twoich dziadków lub rodziców stało się za mało komfortowe do życia? Cóż, jest to normalne. Lokum dla seniora powinno być wyposażone w szereg udogodnień, które zdecydowanie ułatwią mu codzienne funkcjonowanie. W jaki sposób zorganizować całą tę przestrzeń? I o czym nie możesz zapomnieć? Podpowiadamy. Odpowiednie oświetlenie Osoby starsze często mają problemy ze wzrokiem, dlatego warto zadbać o odpowiednie oświetlenie. Przede wszystkim w mieszkaniu powinno znajdować się tzw. oświetlenie główne, czyli to, którego zadaniem jest zapewnianie światła w całym pomieszczeniu. Aby senior mógł łatwiej się poruszać nocą, dobrze jest pomyśleć o lampkach LED i umieścić je przy listwach podłogowych. Ciekawym pomysłem jest też zamontowanie czujników światła – reagują one w wyniku poruszania się, dzięki czemu nie trzeba szukać włącznika w ciemnościach. Co więcej, same włączniki najlepiej ustawić na odpowiedniej wysokości (85 cm), natomiast gniazdka na poziomie 40 cm (lub wyższym) od podłoża. Podłogi Raczej należy unikać w mieszkaniach seniorów niewielkich dywaników, a jeśli naprawdę takiej osobie na nich zależy, można je przykleić do podłoża. Alternatywą dla tego rozwiązania jest wyłożenie wykładziny. Co więcej, podłogi powinny być pozbawione progów, o które łatwo jest się potknąć – istnieje możliwości zastąpienia ich listwami posiadającymi półokrągły profil. Meble Dobrze jest również zadbać o meble z regulowaną wysokością – wówczas łatwiej będzie seniorowi z nich korzystać (w niektórych istnieje nawet możliwość ręcznego sterowania lub korzystania z pilota). Jeśli nie masz takich do dyspozycji, dobrze jest zadbać o to, aby ich powierzchnia (np. narożnika) zlokalizowana była na wysokości kolan. Ważne też, aby meble rozmieszczone były w taki sposób, aby senior mógł się między nimi swobodnie przemieszczać – zwłaszcza, jeśli ma on problemu z poruszaniem się (i korzysta np. z wózka inwalidzkiego, chodzika czy też kul). Tutaj należy uwzględnić kilka głównych ciągów komunikacyjnych: łóżko-toaleta, kuchnia-duży pokój oraz przejście do drzwi wejściowych na linii z kuchnią lub salonem. Pomoże to również w razie, gdyby zaistniała konieczność udzielenia starszej osobie pomocy. W niektórych przypadkach, w sypialni można ustawić dodatkowo łóżko rehabilitacyjne lub model wyposażony w barierki. Łazienka Jeśli chodzi o łazienkę, warto w pierwszej kolejności zadbać o obecność poręczy oraz uchwytów – zwłaszcza jeśli senior ma problemy z koordynacją ruchową oraz równowagą. Tutaj warto zwrócić uwagę zwłaszcza na te, które mają wysokie obciążenie i które przymocowuje się przy wykorzystaniu wiertarki. Lepiej umieścić w takim wnętrzu prysznic zamiast wanny, najlepiej pozbawiony również brodzika. Zamiast tego warto postawić w środku siedzisko, które może okazać się praktycznym rozwiązaniem podczas kąpieli. Ponadto dobrze jest zadbać o to, aby podłogi były antypoślizgowe, przydadzą się również odpowiednie maty pod prysznicem czy w wannie. Ciekawą opcją jest te zastosowanie termostatycznych baterii, które niwelują do zera ryzyko oparzeń. Inne wskazówki Sprzęty, z których korzysta senior, powinny znajdować się na wysokości, na jakiej schylanie się ani sięganie zbyt wysoko nie jest koniecznością. Podobnie wygląda to w przypadku innych przedmiotów codziennego użytku. Spraw, aby były one trwałe, niepotrzebnie się nie tłukły i można było z nic korzystać bez żadnego problemu. Dobrze jest też zadbać o to, aby w pomieszczeniu znajdowało się jak najmniej zbędnych bibelotów, których się po prostu nie używa. Jeżeli występują w mieszkaniu schody, powinny mieć szerokie stopnie i komfortową w użytkowaniu poręcz. Ważne też, aby struktura ściany była gładka, dzięki temu istnieje mniejsze ryzyko poranienia się. Dobrze jest pomyśleć również o oknach – ich klamki powinny znajdować się na odpowiedniej wysokości. Na rynku znajdziesz także rozwiązania z przedłużonymi uchwytami lub napędami, dzięki którym można je otwierać w sposób zdalny. Jeśli senior zmaga się z chorobą Alzheimera, dobrze jest też oznaczyć każde wnętrze i napisać, co znajduje się w poszczególnych szufladach. Warto też zwrócić uwagę na technologie wspomagające, które ułatwią życie każdej starszej osobie. Mamy tu na myśli np. wyposażone w duże przyciski telefony, oprogramowanie alarmowe czy, jak już wspomnieliśmy, zdalnie sterowane elementy wyposażenia (takie jak np. system smart dom, umożliwiający korzystanie systemem RTV w sposób zdalny). Dostosowywanie mieszkania do potrzeb seniora – Poznań Planujesz dostosować przestrzeń mieszkalną do potrzeb seniora i mieszkasz w Poznaniu lub okolicach? Mamy świadomość, że jest to duże wyzwanie, tym bardziej, że w takim lokum starsze osoby spędzają większość czasu. Dlatego chętnie Ci pomożemy: umocujemy niezbędne uchwyty i poręcze, umieścimy kontakty na odpowiednim poziomie, wyniesiemy z domu potrzebne sprzęty, zainstalujemy systemy zdalnego sterowania, itd. Zadzwoń na numer 691-847-677 i skontaktuj się z nami już dziś!   Zapraszamy na Naszą stronę: Wykończenia-mieszkań-Poznań.pl
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...