Skocz do zawartości

Ganek-ocieplenie stropu


Recommended Posts

Witam serdecznie
Mam pytanie odnośnie dobudowanego ganku do domu (otynkowany wewnątrz , ściany ocieplone styropianem 5 cm i 2 razy zatarty klejem) służy on teraz jak wiatrochrony gdyż drzwi wejściowe prowadzą prosto na korytarz będzie też spełniał rolę tarasu (całość z zadaszeniem ma 18 m2) gdyż z schodów prowadzących na poddasze jest zaplanowane wyjście . Na razie jest nie ogrzewany (nie wiem czy z czasem będzie) ale chodzi mi o taki fakt obecnie jest tylko strop i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zrobię dach (czekam na materiał) tylko zauważyłem w samym ganku na otynkowanym suficie białą "pleśń" taki biały meszek .Moje pytanie brzmi czy ocieplać strop styropianem i zrobić na nim wylewkę czy zabezpieczyć sam strop np żywicą epoksydową i zrobić zaplanowany dach i to wystarczy by pozbyć się tego meszku ? bo dokładnie nie wiem co jest przyczyną pojawienia się tego meszku. Za wszelkie propozycję z góry dziękuję.
Link do komentarza
Cytat

Witam serdecznie
Mam pytanie odnośnie dobudowanego ganku do domu (otynkowany wewnątrz , ściany ocieplone styropianem 5 cm i 2 razy zatarty klejem) służy on teraz jak wiatrochrony gdyż drzwi wejściowe prowadzą prosto na korytarz będzie też spełniał rolę tarasu (całość z zadaszeniem ma 18 m2) gdyż z schodów prowadzących na poddasze jest zaplanowane wyjście . Na razie jest nie ogrzewany (nie wiem czy z czasem będzie) ale chodzi mi o taki fakt obecnie jest tylko strop i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zrobię dach (czekam na materiał) tylko zauważyłem w samym ganku na otynkowanym suficie białą "pleśń" taki biały meszek .Moje pytanie brzmi czy ocieplać strop styropianem i zrobić na nim wylewkę czy zabezpieczyć sam strop np żywicą epoksydową i zrobić zaplanowany dach i to wystarczy by pozbyć się tego meszku ? bo dokładnie nie wiem co jest przyczyną pojawienia się tego meszku. Za wszelkie propozycję z góry dziękuję.



By pozbyć się tego "meszku" trzeba docieplić .
Link do komentarza
Witam,zaden element zewnetrzny betonowy i metalowy nie moze laczyc sie z domem mieszkalnym bezposrednio,bo wtedy jest mostek termiczny.Wszystko musi byc odizolowane styropianem,po ociepleniu domu wszystko dostawiamy.lacznie z tarasem,garazem,schodami wejsciowymi i gankiem.Gdy masz polaczenia z domem to go zamknij i grzej,innego wyjscia nie ma,ocieplenie ganku powinno miec grubosc taka jak dom,musialbym zobaczyc jak masz zrobione.Pozdrawiam
Link do komentarza
Uzarex, wklej jakieś zdjęcia, jeśli możesz, to pouczające, co masz, choć przypuszczam, że dla ciebie mało atrakcyjne.

Jak wcześniej napisali Animus i Mleczku, musisz docieplić. I ogrzewać.
Ocieplając 5cm styropianu tylko krzywdę sobie zrobisz, bo zdaje się, że wtedy punkt rosy będziesz miał w warstwie konstrukcyjnej, a nie poza nią, co oznacza, że para wodna będzie ci się skraplała w/na ścianach. A to niefajnie. Jeśli piszę bzdury odnośnie punktu rosy, to sprostujcie, choć, zdaje się, nie mijam się z prawdą.
Link do komentarza
80 procent domow jest budowanych do stanu surowego otwartego zle,bo odrazu stawiane sa garaze w bryle domu,tarasy balkony,schody wejsciowe,ganki.Wszystko to dostawiamy po ociepleniu domu,garaz w bryle domu tez nie moze laczyc sie wiencem z domem mieszkalnym bo to mostek termiczny chyba,ze bedziemy go ogrzewali jak caly dom.Kazdy dom pasywny lub energooszczedny jest odizolowany od garazu w bryle domu, jezeli zalezy nam na oszczedzaniu energii.Prosze nie patrzyc na projekt,ktory jest czesto przestarzaly,5cm styro w podlodze,10cm styro w sciany czy 15cm welny w dach to lata 60-70,malo jest ekip ktore umieja,dobrze budowac.Teraz minimum to;sciany 20cm styro tego lepszego,podloga 20cm styro,strop-dach 40cm welny,okna cale a nie tylko szyby u-1.0 lub 0.8 w warstwie ocieplenia.drzwi zewnetrzne docieplone,super cieple a niepancerne.
Link do komentarza
Cytat

PeZet nie gniewaj sie,ale ogladalem Twoj dziennik budowy domu,gdzie sa nadproza nad oknami i drzwiami?przeciez to koszmarny blad konstrukcyjny,te pustaki moga wpasc do srodka okna lub drzwi,musi byc zbrojone nadproze.


Nie mogę się poszczycić dogłębną znajomością PeZet'owego dziennika, ale nie chce mi się wierzyć, żeby taki szczególarz nie zrobił nadproży...
A może on wie coś czego my nie wiemy ...
PeZet zeznawaj szybko bo się mocno zaciekawiłem.
Link do komentarza
Przeciem pisał w dzienniku, ile czasu czekałem aż mi przywiozą zamówione KSZTAŁTKI U.

Kierownik budowy też oglądał skrupulatnie nadproża.
Rozwiewając wszelkie wątpliwości: mam nadproża zalewane w szalunku traconym, zbrojone czterema prętami fi 12, z oparciem na mur minimum 30cm, choć w przypadku bk wystarczyłoby 19.

Chodziło o to, by mimo ocieplenia zmniejszyć mostek term. przez nadproże idący. Poza tym mniej roboty, odrobinę.
Link do komentarza
A co tam ma cisnąć z „ogromną siłą”?
Dwa pustaki wyżej jest wieniec. Aby cisnął w ten otwór okienny, musiałby się wpierw „ugiąć”.
Nad tą „pustkę” okienną, w sumie, „nacisk” wywiera tylko warstwa o wysokości 2 rzędów pustaków – i to teoretycznie, bo są związane zaprawą, a część jest „podparta”.
On tam ma bardzo małe okna – czyli nawet gdyby w tych najmniejszych nie było nadproży – a są , nie byłoby tragedii.

Tak sadzę, na podstawie logiki, a nie fachowości – na co proszę wziąć poprawkę jeśli pobładziłem.
Link do komentarza

W lewym dolnym rogu na palecie leżą kształtki U: są to takie sprytne bloczki, że w środku są wydrążone. Wlewasz w nie beton, układasz zbrojenie i jest nadproże.


Te dwa bloczki nad oknem to też kształtki U. W przekroju mają taki kształt: |_| - a grubość ścianki to 6cm.

Nad każdym otworem mam nadproże.

W konstrukcjach jest taka zasada, że jeśli mamy ścianę nad otworem i jest na tyle wysoka, że damy radę tam wrysować trójkąt równoboczny o boku równym szerokości otworu, to można bez nadproża jechać.
Link do komentarza
Witam, dla tych co dopiero zaczynaja budowac,sa nadproza prefabrykowane tzn. maja wszystko co potrzeba w danym systemie pustakow,sa ze styropianu w ksztalcie literu u.tzw.tracone,ale trzeba samemu uzboic i zalac betonem.Mozna tez zrobisz szalunek z desek,uzbroic i zalac betonem,moja jest taka rada, jak ktos boi sie mostka termicznego w miejscu nadproza czy wienca,niech w tym miejscu polozy styro o wiekszej izolacji np. Organika,dalej juz tak jak caly dom.Pamietajcie o jednym,dobrze wybudowany i ocieplony dom to 80 procent pozniejszych oszczednosci a pompy ciepla sa super,ale tylko z odwiertami pionowymi,niestety kosztuja 50-70tys razem z podlogowka.
Link do komentarza
Znam sie na budowaniu domow i nie sluchajcie tych,ze nie chca mieszkaac w termosie,kazdy mysli o pozniejszych kosztach,teraz bede budowal dom dla Corki ,dom nie duzy,nie ma szans na podlaczenie gazu.Ogrzewaniem bedzie piec wolnostojacy na pelety z nadmuchem,sterowanym z pilota, ladowany peletem raz na 2-3 dni do tego infrapanele na prad 650 wat w kazdym pomieszczeniu,komin schiedel,bez rekuperacji,bo nie wierze,ze cos moze ogrzac powietrze przy minus25 stopni na zewnatrz do plus 12stopni wewnatrz.Tak jak pompa ciepla powietrze-woda z minus 25 na plus 25,jezeli ktos zna ten COP 1do4 lu5-6,ha,ha,ha,wtedy za 1kwh pobrany jest 1kwh oddany.trzeba bardzo dobrze ocieplic dom ,bez mostkow termicznych np.50kwhm2 i kazde ogrzewanie jest dobre.Najtaniej drewno,wegiel,pompa ciepla z odwiertwm pionowym i kazde inne,nie zwracam sie do tych co maja kase.Pozdrawiam
Link do komentarza
Siedze sobie w nocy.przy drinie i tak mysle sobie ilu ludzii oszukali,tylko dlatego,ze nie znaja sie na budowaniu,co wie inwestor,tyle za metr z materialem,tyle bez materialu,tyle pod klucz a tyle w stanie deweloperskim?Wspolczuje tym co zlecili budowe pod klucz,Was to dopiero wyrabali,jaki pustak,gestosc itd,co pod podloga w fundamentach,jaka wiezba,impregnowana czy nie,seki,jakie kable pod tynkiem,czy wszystko odizolowane,to wszystko to dla milionerow.Naprawde znam sie,jezeli bedziecie na budowie,prawie codziennie,sami kupicie materialy,placimy po kazdym etapie wykonanej pracy(natychmiast zwalniamy ludzi po zle wykonanej pracy,nie ma pomiluj),zadnego z spouchwalania sie z ekipa,kierownicy budowy to glaby,tylko czekaj na kase,liczcie tylko na siebie.
Link do komentarza
Cytat

Witam
Wrzucę fotki jak się ponownie ten grzybek pojawi gdyż dziś dopiero zaglądnąłem na forum a właśnie wczoraj się go pozbyłem malując tynk gruntem , bo zbierałem się pod szpachlowanie , ale myślę że poczekam ze szpachlą .
Pozdrawiam



Pojawi się ,jak tylko obniży się jeszcze temperatura  najlepiej ujemna będzie się jeszcze zjawisko nasilać wtedy  hodowla  grzybka będzie intensywniejsza , będą piękne zdjęcia .Ciepłe powietrze z domu w trakcie otwierania drzwi ucieka do nieogrzewanego wiatrołapu i gromadzi się pod sufitem i tyle .
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Gość mhtyl
Cytat

Nadproza sa po to,zeby chronic najslabsze miejsca w konstrukcji budynku,ciezar jest rozlozony rownomiernie na caly dom,ale miejsca z otworami sa najslabsze i od tego sa nadproza zbrojone.Juz nikt nie buduje domu bez nadprozy,ale kazdy ma wolna reke i zrobi jak chce.


Poczytaj sobie o technologi budowania np z Ytonga a później snuj swoje wywody na temat nadproży i nie pisz bzdur, bo nadproża były od zawsze,w różnej postaci czy odmianie ale były.

Cytat

Siedze sobie w nocy.przy drinie i tak mysle sobie ilu ludzii oszukali,tylko dlatego,ze nie znaja sie na budowaniu,co wie inwestor,tyle za metr z materialem,tyle bez materialu,tyle pod klucz a tyle w stanie deweloperskim?Wspolczuje tym co zlecili budowe pod klucz,Was to dopiero wyrabali,jaki pustak,gestosc itd,co pod podloga w fundamentach,jaka wiezba,impregnowana czy nie,seki,jakie kable pod tynkiem,czy wszystko odizolowane,to wszystko to dla milionerow.Naprawde znam sie,jezeli bedziecie na budowie,prawie codziennie,sami kupicie materialy,placimy po kazdym etapie wykonanej pracy(natychmiast zwalniamy ludzi po zle wykonanej pracy,nie ma pomiluj),zadnego z spouchwalania sie z ekipa,kierownicy budowy to glaby,tylko czekaj na kase,liczcie tylko na siebie.


I widzę,że ten dring Ci trochę pomieszał w głowie. A współczucie to należy się Twoim fachowcom,że dostali takiego mądrego inwestora.Naprawdę to się znasz na pisaniu bzdetów,nie wiem czy mam płakać czy się śmiać z Twoich postów.
Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...