Skocz do zawartości

Lampki halogenowe w płycie gk i wełnie mineralnej


jm

Recommended Posts

Napisano
mam dylemat z osadzeniem halogenów w płycie gk i wełnie na poddaszu, nie mogę znaleźć puszek, które ograniczyłyby emisję ciepła wgłąb wełny mineralnej. są podobno halogeny emitujące ciepło do przodu (15 zł za sztukę), ale mimo wszystko chyba lepiej byłoby to zabezpieczyc .
Napisano
Wełna nie styropian nie stopi się. Wełna jest materialem niepalnym izolacyjnym, także nie widzę żadnych przeciwwskazań.
Napisano
Brak studzenia halogenów, powoduje ich szybkie przepalenie, olo.
Napisano
trzeba stosować żarówki dobrej jakości tzw. dichroniczne (mogłem przekręcić nazwę), które 80% ciepła emitują do przodu- cały tył jest tylko ciepły.
Napisano
Jeszcze lepsze są żarówki z diodami LED. Niezwykle oszczędne o mocy 1 W, nie wydzielają tyle ciepła co halogenowe, są znacznie trwalsze, lecz niestety droższe > 65 zł.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Byliśmy na szkoleniu w Rigipsie i tam podpowiedzieli świetny pomysł, otóż od góry na płytę K-G daje się doniczkę ceramiczną, oddziela od wełny, żarówki nie przegrzewają się i nie trzeba dawać jakichś drogich wymysłów. Czasem trudno wpaść na bardzo proste rozwiązanie. icon_biggrin.gif
  • 3 miesiące temu...
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

mam dylemat z osadzeniem halogenów w płycie gk i wełnie na poddaszu, nie mogę znaleźć puszek, które ograniczyłyby emisję ciepła wgłąb wełny mineralnej. są podobno halogeny emitujące ciepło do przodu (15 zł za sztukę), ale mimo wszystko chyba lepiej byłoby to zabezpieczyc .


Mąż mówi że jedynym rozwiązaniem są ledy nie emitujące ciepła,pozostałe patenty to kiks.Zarówka halogenowa wymaga przestrzeni ponad sobą do chłodzenia,dziura w wełnie z osłoną to mostek zimna /cieńsza izolacja/,lepiej zastosować inny rodzaj oświetlenia.:icon_surprised:

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Halogeny są fajne do podświetlania wszelkiego rodzaju półek i szafek. Jako oświetlenie górne faktycznie wyszło już trochę z mody. Kto by sie jednak przejmował modą. Ważne, żeby podobało się nam i było to użytkowe, i nie zanudziło się po roku.
Napisano
Ja polecam systemy linkowe na 230 V, które nie wymagają transformatora. Linka przewodzi prąd i jest bezpieczna, bo pokryta izolacją - także jej czyszczenie nie niesie żadnego zagrożenia. Idealnie nadają sie do pomieszczeń o skomplikowanej strukturze architektonicznej - np. ze skośnym sufitem.
Napisano
Podstawową zaletą lamp halogenowych są niewielkie rozmiary, a także niewielkie straty strumienia świetlnego w okresie eksploatacji. Wadą jest mała trwałość w porównaniu do lamp wyładowczych - czyli takich jak: świetlówka, świetlówka kompaktowa, lampa rtęciowa, lampa sodowa, lampa metalohalogenkowa. Moim zdaniem przy wyborze oświetlenia (i nie tylko wtedy) musimy zwracać uwagę przede wszystkim na walory użytkowe, estetyczne powinny zleźć na drugim miejscu.
Napisano
Cytat

Podstawową zaletą lamp halogenowych są niewielkie rozmiary, a także niewielkie straty strumienia świetlnego w okresie eksploatacji. Wadą jest mała trwałość w porównaniu do lamp wyładowczych - czyli takich jak: świetlówka, świetlówka kompaktowa, lampa rtęciowa, lampa sodowa, lampa metalohalogenkowa. Moim zdaniem przy wyborze oświetlenia (i nie tylko wtedy) musimy zwracać uwagę przede wszystkim na walory użytkowe, estetyczne powinny zleźć na drugim miejscu.



Co masz na myśli, pisząc, że lampy halogenowe maj małą trwałość??? Przecież powszechnie wiadomo, że lampy halogenowe posiadają od 2 do 4 razy większa trwałość w porównaniu z żarówkami tradycyjnymi......... Mimo że są od nich droższe, ale efektywne i efektowne zarazem w eksploatacji. Poza tym pozwalają osiągnąć wyższe poziomy oświetlenia.
Wyjaśnij o co Ci chodziło????????????????
Napisano
Cytat

Co masz na myśli, pisząc, że lampy halogenowe maj małą trwałość??? Przecież powszechnie wiadomo, że lampy halogenowe posiadają od 2 do 4 razy większa trwałość w porównaniu z żarówkami tradycyjnymi......... Mimo że są od nich droższe, ale efektywne i efektowne zarazem w eksploatacji. Poza tym pozwalają osiągnąć wyższe poziomy oświetlenia.
Wyjaśnij o co Ci chodziło????????????????



Gdybyś czytał uważnie, to wiedziałbyś o co mi chodziło!!!
Pisałam, ze halogeny są mniej trwałe niż poszczególne odmiany lamp wyładowczych: śWIETLóWKA na przykład. Ty natomiast mówisz o lampach tradycyjnych, do których zalicza się żarówka - która świeci dzięki rozżarzonemu przewodowi - i rzeczywiście nie jest tak trwała jak halogeny. natomiast świetlówki, w których światło emituje związek chemiczny (luminofor) i te lampy są ZNACZNIE trwalsze od halogenowych - PO PROSTU WARTO TO WZIąć POD UWAGę - BO MOżNA DUżO ZAOSZCZęDZIć.
zalecam uważne czytanie wypowiedzi uczestników forum!
Napisano
Cytat

Podstawową zaletą lamp halogenowych są niewielkie rozmiary, a także niewielkie straty strumienia świetlnego w okresie eksploatacji. Wadą jest mała trwałość w porównaniu do lamp wyładowczych - czyli takich jak: świetlówka, świetlówka kompaktowa, lampa rtęciowa, lampa sodowa, lampa metalohalogenkowa. Moim zdaniem przy wyborze oświetlenia (i nie tylko wtedy) musimy zwracać uwagę przede wszystkim na walory użytkowe, estetyczne powinny zleźć na drugim miejscu.


Siemka.Dla mnie estetyka jest nadrzędna,mało która kobieta kładzie nacisk na użytkowość.Ma wyglądać żeby kopara opadła.Całuski
Napisano
Cytat

Siemka.Dla mnie estetyka jest nadrzędna,mało która kobieta kładzie nacisk na użytkowość.Ma wyglądać żeby kopara opadła.Całuski


No właśnie - mało która - i bardzo źle, że tak się dzieje. Kobiety (nie wszystkie na szczęście) zapominają lub w ogóle nie mają tej świadomości, że - powtarzając za Tobą kolokwialne sformułowanie - "kopara może opaść" wtedy, gdy względy pragmatyczne połączymy z estetyką, bo coś dobrze wygląda jeśli spełnia swoje zadanie, DODATKOWO może zdobić (chyba, że jest to stricte element dekoracyjny, którego jedyną funkcją jest dekorowanie). Pożądany efekt uzyskuję się wówczas, gdy dany przedmiot spełnia SWOJE ZADANIE - odpowiednio doświetla na przykład. Estetyka - piękno to pojęcie względne i nie wykluczone, że halogeny dla większości będą odznaczały się także dekoracyjnością. Skończmy zatem z mitem kobiety, która nie potrafi logicznie myśleć!
A tak w ogóle nie chodzi o to żeby komuś "kopara opadała", tylko o to żeby nam żyło sie wygodnie.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
mam podobny problem ze zrobieniem halogenow w plycie gk w lazience, mam pytanie bo czytam tu o jakichs linkach na 230v? ma ktos moze jakies wieksze informacje badz odnosnik do innej strony badz na prv gdzie mozna cos takiego kupic?
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

No właśnie - mało która - i bardzo źle, że tak się dzieje. Kobiety (nie wszystkie na szczęście) zapominają lub w ogóle nie mają tej świadomości, że - powtarzając za Tobą kolokwialne sformułowanie - "kopara może opaść" wtedy, gdy względy pragmatyczne połączymy z estetyką, bo coś dobrze wygląda jeśli spełnia swoje zadanie, DODATKOWO może zdobić (chyba, że jest to stricte element dekoracyjny, którego jedyną funkcją jest dekorowanie). Pożądany efekt uzyskuję się wówczas, gdy dany przedmiot spełnia SWOJE ZADANIE - odpowiednio doświetla na przykład. Estetyka - piękno to pojęcie względne i nie wykluczone, że halogeny dla większości będą odznaczały się także dekoracyjnością. Skończmy zatem z mitem kobiety, która nie potrafi logicznie myśleć!
A tak w ogóle nie chodzi o to żeby komuś "kopara opadała", tylko o to żeby nam żyło sie wygodnie.


Proponuję wyskoczyć ze szpilek bo nie są chyba wygodne?Po co je zakładać ?-Chyba znam odpowiedż-żeby kopara opadła koleżance,koledze.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
W celu ozdobnym dobrze wypadają ledy ,są bardzo trendy/np światła pozycyjne w nowych samochodach/,świetnie wyglądają w podłodze,nie wymagają chłodzenia/bez problemów w suficie/.Pobór prądu 1W ,plus praktycznie wieczność świecenia.Minusy to cena i konieczność doświetlania np lustra/prawdopodobnie i tak 100% inwestorów każe montować mocne oświetlenie przy lustrze/Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Oczywiscie, bo mocne oświetlenie przy lustrze jest konieczne, aby móc zrobić sobie ładny makijaż.


Cze.No właśnie grunt to oświetlenie lustra!!Różne esy floresy ,ledy,halogeny i inne linki to są ozdóbki ,miłe acz bez nich da się żyć.Pozdro icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Oczywiscie, bo mocne oświetlenie przy lustrze jest konieczne, aby móc zrobić sobie ładny makijaż.



Hmm.. ciekawy punkt widzenia. (I to jeszcze powtórzony). Na szczęście ponad połowa populacji nie musi wybierać oświetlenia ze względu na makijaż. Nam się lapki halogenowe przydają do bardziej rozsądnych celów.
  • 2 lata temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Na allegro po 16zł 80ledów 240lumenów i po 38zł SMD 350lumenów światło naturalne.
Dla mnie rewelacja.
Wymieniłem wszystkie halogeny - czyli salon z wielkiego plafonu 8x35W= 280W zrobiło się 8x4,6W =36,8W !
a łazienka z 4x35W=140W mam 4x4W=16W + 5W na listwy podświetleniowe = 21W!
Nie przejmuje spalonymi żarówkami, ciepłem emitowanym przez nie - no i pobór prądu jest fantastycznie niski.
Polecam każdemu - to już jest ten moment kiedy na prawdę ledy zastąpiły żarówki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...