Skocz do zawartości

rolety zewnętrzne do okien łukowych


Recommended Posts

Napisano
Jeśli puszka rolety ma stanąć na ramie okna, to proponuję pewien eksperyment. Niezbędne rekwizyty:

8 cegieł pełnych
1 puszka piwa
1 piłka plażowa (średniej wielkości)
1 skrzynka do kwiatów (balkonowa)

Przebieg eksperymentu:

Ustawiając cegły w dwa przylegające do siebie stosy 2x po 4 szt. - utworzyć siedzisko. Wypełnić piłkę plażową powietrzem przez dmuchanie (do pełna!!!). Skrzynkę do kwiatów wypełnić do 1/3 objętości piaskiem. Usiąść na siedzisku. Piłkę postawić przed sobą. Na nadmuchanej uprzednio powietrzem płucnym do pełna piłce, umieścić skrzynkę do kwiatów wraz z piaskowym balastem. Otworzyć puszkę piwa. Przyjmując pozycję a la "Le Penseur" by August Rodin zastanowić się dlaczego to się kurna nie udaje.

Wnioski z eksperymentu proszę przekazać za pośrednictwem forum icon_biggrin.gif

UWAGA: Druga i następne puszki piwa mogą wpłynąć niekorzystnie na postrzeganie problemu i wynik eksperymentu!!!


Pozdrawiam icon_biggrin.gif
Napisano
A prosiłem, nie więcej niż jedna puszka! To co widać to tzw.roleta zewnętrzna RKS. Te cegły, piłka i skrzynka z piachem, to pikuś przy gięciu Porothermu w łuk. Sorry, Pan Pikuś icon_biggrin.gif
Napisano
Jeśli koniecznie musi być roleta, to jedyne wyjście jakie masz, to montaż rolety elewacyjnej. Skrzynka rolety musi być wtedy nieco szersza od otworu ościeży i znaleźć się na murze powyżej najwyższego punktu łuku. Kombinowanie z nakładaniem skrzynki rolety na ościeżnicę nie ma żadnego sensu, bo albo nie ma na nią miejsca w ościeży łukowej albo powstaną pustki, jeśli wpiszesz łuk w prostokąt. Weź sobie to narysuj na kartce papieru jeśli brakuje Tobie "wyobraźni przestrzennej". A zresztą i tak wiem, że tego nie zrobisz więc...



DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Dziś dostałem wyliczenie zfe dla jak na początku. Koszt to prawie 900zł za szt Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_sad.gif"> wiec chyba sobie dam spokój.
Kupie cieplejsze okna i tyle.



Czyli cena nie do przełknięcia ,a z czego  masz ściany ?
Napisano
Cytat

Wełna 30cm od wewnątrz.



To po co ci nadprorze do rolety ocieplone .

Szukaj tylko taniej skrzynki na przykład tu luknij .

Leier

Cytat

napisz Panu jeszcze jakiej grubości masz te ściany



Podtrzymuję pytanie  icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Wydaje się ze to wszystko wyjaśni



Winszuję fantazji ,miałem 16 lat temu budować dom oparty na bryle "plastra miodu" 2 sześciokąty  połączone ze sobą  ale po przeanalizowaniu jest strasznie nieustawne pokoje to ja kawałki pizzy . 

Czy mury już stoją ?
Napisano
Cytat

Winszuję fantazji ,miałem 16 lat temu budować dom oparty na bryle "plastra miodu" 2 sześciokąty  połączone ze sobą  ale po przeanalizowaniu jest strasznie nieustawne pokoje to ja kawałki pizzy . 

Czy mury już stoją ?




Dopiero jest robiony projekt , mury powinny powstać w następnym roku. Na pewno będzie relacja.

Odnośnie tych grubości to faktycznie źle odczytałem z projektu. Prawidłowe to do 1 kondygnacji 24cm a ponad 1 kondygnacje 12cm cegły pełnej.
Napisano
Cytat

Dopiero jest robiony projekt , mury powinny powstać w następnym roku. Na pewno będzie relacja.
Odnośnie tych grubości to faktycznie źle odczytałem z projektu. Prawidłowe to do 1 kondygnacji 24cm a ponad 1 kondygnacje 12cm cegły pełnej.


Czy miałeś okazję przebywać ,pomieszkać w takim domu .A jak się okaże że to są bardzo dobrze wyrzucone pieniądze .
Napisano
Cytat

A jak wygląda u Ciebie  zadaszenie tego " jaja ".



Więc faktycznie wygląd "jaja" jest taki sobie ( żonie się nie podoba) wiec planuje pokryć go gontem bitumicznym . Oczywiście na stelażu z desek. Przynajmniej do linii okien.
Napisano
Cytat

Więc faktycznie wygląd "jaja" jest taki sobie ( żonie się nie podoba) wiec planuje pokryć go gontem bitumicznym . Oczywiście na stelażu z desek. Przynajmniej do linii okien.



A rynny będziesz robił  ,zdaje się że w Japonii budują takie domki ale ściany nośne są wyłącznie z ocieplenia (styropianu) pewnie jak igloo .

To wszystko teraz jest ekscytujące potem zacznie się  droga przez mękę żeby dopasować materiały do "jaja" ,dopiero jak skończysz może przyniesie jakieś zadowolenie .


Znalazłem u góry chyba świetlik w dachu ,zwróć uwagę na rozwiązanie montażu okien .

Brak obrazka

Jajo
Napisano
Wydawało mi sie ze gdyby to było schowane od środka to wyglądałoby ok. Jednak jest to dość drogie rozwiązania a ponieważ okna będą 60x120 i będzie ich mało to wystarczy lepsza szybka niz roleta.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...