waycha Napisano 17 listopada 2010 Udostępnij #51 Napisano 17 listopada 2010 Cytat Biorąc to stwierdzenie pod uwagę, należy chyba rozpatrywać te fundamenty jako „podwodne”.A w związku z tym, może hydrostop? Z tym fundamentem podwodnym to trochę przesada. Zdarzyło się to raz bo wyjątkowy rok był pod względem poziomu wody, choć może i warto by rozważyć i takie zabezpieczenie. Jeszcze jedno w temacie czy ocieplenie ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic? Może wystarczy pomalować Dysperbitem i obłożyć folią "jajeczną" (tylko teraz jeszcze którą stroną? kubełkami do ściany?). Link do komentarza
animus Napisano 17 listopada 2010 Udostępnij #52 Napisano 17 listopada 2010 Cytat Z tym fundamentem podwodnym to trochę przesada. Zdarzyło się to raz bo wyjątkowy rok był pod względem poziomu wody, choć może i warto by rozważyć i takie zabezpieczenie. Jeszcze jedno w temacie czy izolacja przed przemarzaniem ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic? W twoim przypadku tak. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #53 Napisano 18 listopada 2010 odpowiedź zacznę od końca : Cytat Jeszcze jedno w temacie czy ocieplenie ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic? Może wystarczy pomalować Dysperbitem i obłożyć folią "jajeczną" (tylko teraz jeszcze którą stroną? kubełkami do ściany?). kubełki od strony ściany - ich zadaniem jest umożliwienie grawitacyjnego spływania wody czyli doprowadzenie powietrza - gładka folia czy też kubełki od strony ziemi doprowadzą do powstania podciśnienia które na zasadzie zassania będzie utrzymywać wodę przy ścianie . Cytat Z tym fundamentem podwodnym to trochę przesada. Zdarzyło się to raz bo wyjątkowy rok był pod względem poziomu wody, choć może i warto by rozważyć i takie zabezpieczenie. czy aby przesada ?stawiasz budynek na wiele lat skoro zdarzyło się raz to znaczy że może i częściej bo co 10 rok może być wyjątkowy , a wody z pod posadzki przez 10 lat nie wysuszysz .czyli wszystko zależy gdzie będziesz miał punkt 0 chudziaka nad czy pod poziomem terenu .czy spotkałem się z budynkami parterowymi w których ni z tego ni z owego na ścianie działowej w środku budynku pokazał się grzyb ?i owszem chudziak był pod poziomem terenu posadzka z lekkim plusem nad a pomiędzy woda.jeżeli masz zamiar nawieźć sobie czarnoziemu do ogródka to też musisz wziąć to pod uwagę przy wyznaczaniu wysokości 0 chudziaka , jeżeli tego nie doliczysz to chudziak masz już na minusie - czyli pod wodąna poziomi -0co do rodzajów hydroizolacji najlepsze są te które są w stanie wytrzymać parcie ujemne , położenie izolacji nie spełniającej tego warunku w moim skromnym odczuciu równa się generowaniem kosztów izolacji pierwotnej oraz jej usunięcia przy jej wymianie , wspomnę tylko o dodatkowych kosztach odtworzeniowych (parkiety , kafle , posadzki , instalacje podłogowe etc. etc.).na poziomie 0+ masz właściwie pełną dowolność doboru systemuPS. nie przejmuj się tym że twój fundament nie odprowadzi wody do gruntu bo wody ma w nim nie być , a za odprowadzenie nadmiaru wilgoci egzystencjonalnej odpowiada sprawna wentylacja pozdrawiam 1 Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #54 Napisano 18 listopada 2010 Cytat W twoim przypadku tak. W żadnym przypadku! Cytat Jeszcze jedno w temacie czy izolacja przed przemarzaniem ściny fundamentowej to konieczność jeśli nie ma piwnic? Nie ma "wchodzenia " zimna w fizyce. To wiedzą już w podstawówce. To fundament wiedzy o izolowaniu. Grzejemy coś lub nie! Jeżeli chcemy ogrzewać fundament to izolacja musi być ze wszystkich stron ( od spodu również) jak na rys. 4http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2258/2258g.pdfUmieszczanie izolacji termicznej za nieskończenie dużym ( dla naszego ogrzewania) odbiornikiem ciepła to czysta głupota! Cytat PS. nie przejmuj się tym że twój fundament nie odprowadzi wody do gruntu bo wody ma w nim nie być , a za odprowadzenie nadmiaru wilgoci egzystencjonalnej odpowiada sprawna wentylacja pozdrawiam - czy sprawna wentylacja ma wykluczać komfort? Bo żeby tak było jw to wentylacja musiałaby utrzymywać 20% wilgotności w domu, lub dom musiałby być IZOLOWANY NIE OCIEPLONY- proszę podać parametry powietrza ( temperatura i wilgotność względna) dla strefy komfortu cieplno-wilgotnościowego- proszę to "pole" komfortu umieścić na wykresie Molliera- proszę po tym wszystkim napisać... że Przy sprawnej wentylacji wilgoć z wewnątrz nie jest problemem!!!!Pan to zrobi --- a nie pisze takie niedorzeczności! Link do komentarza
Barbossa Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #55 Napisano 18 listopada 2010 BZDURY Cytat Napisałem powyżej .Wszystko co będzie (w części nadziemnej ) nałożone ,przyklejone na ten klej ,odpadnie bo przemarznie zwłaszcza przy samym gruncie . Za folią daje się jeszcze pas z grubszych kamyczków połączony z drenażem ,który rozprasza krople deszczu uderzające o grunt przy ścianie i ochlapujące elewację, . co napisałeś?odpadnie wtedy kiedy będzie na tyle mokre, że mróz rozsadzia czy będzie?pewnie tak, jeżeli bedzie okresowo stało w wodziezwykła opaska powinna przed tym zabezpieczyćo ile mi wiadomo, nie było mowy o drenażu, a bez niego folia jajeczna na nicahaprzypominam, że mowimy o niepodpiwniczonym budynku Link do komentarza
waycha Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #56 Napisano 18 listopada 2010 No to mamy dwie szkoły jedna mówi ocieplać bo trzeba chronić ścianę fundamentową przed przemarzaniem (bo wilgotne jak zamarznie to rozsadzi (chyba)). Druga szkoła to nie ocieplać tylko wysmarować i dać folie kubełkową, bo w sumie po co ocieplać coś co nie będzie ogrzewane. Co do tego fundamentu podwodnego to nie jest tak tragicznie.http://www.matek.kasia.mojabudowa.pl/powie...ge/img_1908.jpgTo jest moja ława fundamentu jak widać albo i nie, góra ławy znajduje się obecnie od 10cm do ok 30 cm poniżej terenu bo teren z lekkim spadkiem na to wymuruję ścianę fundamentu z bloczka o wysokości 9 warstw czyli ok 1,17m i na tej wysokości będzie punkt 0 czyli podłogi nie zaleje .Wydaje mi się że TB ma dużą widzę z technik stosowanych w Skandynawii i chyba ma racje Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #57 Napisano 18 listopada 2010 Cytat Druga szkoła to nie ocieplać tylko wysmarować i dać folie kubełkową Pod folię smaruje się 30 cm nad ławą. Cytat Wydaje mi się że TB ma dużą widzę z technik stosowanych w Skandynawii i chyba ma racje Fizyka jest taka sama wszędzie - dlatego śmieszną sprawą jest jak dorosły człowiek po podstawówce daje izolacje termiczną za tak ogromnym odbiornikiem ciepła jakim jest mur fundament grunt pod domem. Ale skoro dla pewnych grup "naukowców" może być np. wentylacja "grawitacyjna" to może i "zimno wchodzić" zamiast ciepło uciekać! Albo są tacy co piszą o wyższosci CENTRALNYCH SYSTEMÓW OGRZEWANIA nad niecentralnymi. Może i w motoryzacji gaźnik jest ekonomiczniejszy od wielopunktowego wtrysku?A potem… dom zużywa 100 czy więcej kWh rocznie! Widzi Pan Panie Waycha - problem jest w kasie - w Skandynawii czy Francji ( Alpy) gdzie izolują - ogrzewają się niecentralnie a u nas dalej króluje gaz, węgiel, czy nawet pompy ciepła -, a izolacja... beee przykleić ją jak najdalej by nie spełniała swojej roli. Ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny ( pośredni) system ogrzewania Link do komentarza
waycha Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #58 Napisano 18 listopada 2010 Cytat Pod folię smaruje się 30 cm nad ławą. Ok i pewnie tak zrobię, ale dlaczego nie smarować do samej góry ściany?? Link do komentarza
Barbossa Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #59 Napisano 18 listopada 2010 (edytowany) bo woda, ta z dyfuzji pary, w ścianie fundamentowej musi się gdześ przelać, jeżeli wysmarujesz do samej góry to gdzie się przeleje Edytowano 18 listopada 2010 przez Barbossa (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #60 Napisano 18 listopada 2010 Cytat Wydaje mi się że TB ma dużą widzę z technik stosowanych w Skandynawii i chyba ma racje Zwłaszcza w Twoim przypadku, bo dla "zobrazowania" jedynie słusznej techniki dla Ciebie, przypominam, że chodzi o izolację „pwilgoci” ściany fundamentowej, podpiera sie rysunkiem (nr.4) z "aprobaty technicznej" (karty produktu), a widnieje pod nim podpis (wolne tłumaczenie): Cytat Rysunek 4 Przykład wykonania z systemu Platon Xtra mur w ziemi w ogrzewanej piwnicy Ciekawe są również inne warunki (Øvrige betingelserna) str. 3, bo wynika z nich, że wspomniany system nie posiada „dopuszczenia” jako „bariera przeciw wilgoci”. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #61 Napisano 18 listopada 2010 Cytat Wydaje mi się że TB ma dużą widzę z technik stosowanych w Skandynawii i chyba ma racje tu się niestety mogę zgodzić tylko z częścią twojej wypowiedzi specjalnie ją pogrubiłembez złośliwości oczywiściepozdrawiam Link do komentarza
waycha Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #62 Napisano 18 listopada 2010 Bajbaga prośba, mój przypadek to rysunek 2 możesz go przetłumaczyć ?http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2258/2258g.pdf Link do komentarza
bajbaga Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #63 Napisano 18 listopada 2010 Tak jak w rys.4 tyle, że piwnica nie ogrzewana Link do komentarza
waycha Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #64 Napisano 18 listopada 2010 No i wszystko jasne ma nadzieje że nikt nie będzie zgłaszał sprzeciwu.Muruje ścianę fundamentu jak będzie równa to nie daje rapówki tylko jadę na wysokość 30 cm od ławy dysperbitem z obu stron. Na mazidło folia kubełkowa kubełkami do ściany zasypuje to ziemią i fundamenty mam z głowy.A i oczywiście górną cześć foli zakończyć listwą. Link do komentarza
Barbossa Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #65 Napisano 18 listopada 2010 a co na to szeryf? Link do komentarza
waycha Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #66 Napisano 18 listopada 2010 Cytat a co na to szeryf? a co na to Barbossa? Link do komentarza
animus Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #67 Napisano 18 listopada 2010 Cytat Pod folię smaruje się 30 cm nad ławą. Fizyka jest taka sama wszędzie - dlatego śmieszną sprawą jest jak dorosły człowiek po podstawówce ......... Proszę nie słuchać paplaniny .Jeżeli ktoś dużo pisze nie na temat i wstawi rysunek nie adekwatny do sytuacji to na kim robi wrażenie ? W Pana przypadku przy b. wysokim poziomie wód gruntowych ,trzeba zaizolować przed przemarzaniem XPS ryflowany ,ryflowaniem do ściany , oraz na to folia kubełkowa. 1 Link do komentarza
Barbossa Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #68 Napisano 18 listopada 2010 Cytat a co na to Barbossa? nie mój cyrk, więc i małpy nie moje... Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #69 Napisano 18 listopada 2010 Cytat No i wszystko jasne ma nadzieje że nikt nie będzie zgłaszał sprzeciwu.Muruje ścianę fundamentu jak będzie równa to nie daje rapówki tylko jadę na wysokość 30 cm od ławy dysperbitem z obu stron. Na mazidło folia kubełkowa kubełkami do ściany zasypuje to ziemią i fundamenty mam z głowy.A i oczywiście górną cześć foli zakończyć listwą. fajnie by było jakbyś napisał że budynek będzie miał piwnicę w mokrym gruncie i smarujesz 30 cm od ławy .stety masz niepodpiwniczony czyli te 30 cm może się zgadzać z potrzebami .choć jak pisałem to zależy od docelowego puntu 0.pomaluj 20 cm powyżej planowanego poziomu gruntu i nie koniecznie dysperbitem raczej skłaniałbym się ku izolacjom ciężkim .podnoszony tu temat dyfuzji o ile jest zmorą to zmorą budynków suchych .w budynkach mokrych ten temat jest mało istotny zresztą co to jest szklanka dobowo w porównaniu z 2000 l w ciągu 12 godzin ?????pozdrawiam Link do komentarza
Barbossa Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #70 Napisano 18 listopada 2010 jaka dyfuzja w ścianie fundamentowej budynku niepodpiwniczonego?!!! Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 18 listopada 2010 Udostępnij #71 Napisano 18 listopada 2010 Cytat jaka dyfuzja w ścianie fundamentowej budynku niepodpiwniczonego?!!! wziąłem pod uwagę poprawkę na posty TB jako że niby fundament jest po to by wodę wypuścić .natomiast co do izolacji i jej poziomu piszę zupełnie serio czyli 20 cm ponad gruntnawet kropelki deszczu odbijające się od ziemi mieszczą się w tej strefie .a wskazywane przez TB rysunki systemu Platon służą jako izolacja przeciwwilgociowa przy gruntach przepuszczalnych tam 30 cm ponad ławę wystarczy bo okresowy poziom wody szybko opadnie nie pozwalając na przemoczenie ściany.Grunty mokre torfowiska , bagna , jeziora , rzeki , morza i oceany wymagają osobnego traktowania pozdrawiam 1 Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 19 listopada 2010 Udostępnij #72 Napisano 19 listopada 2010 Cytat jako że niby fundament jest po to by wodę wypuścić . Nie fundament jest po to !!! tylko hydroizolacja fundamentu ! Dobrze, że Pan tylko dworowaniem się zajmuje, nie fundamentami - kiepski żart mniej krzywdy robi niż schrzaniony fundament. Link do komentarza
Barbossa Napisano 19 listopada 2010 Udostępnij #73 Napisano 19 listopada 2010 hydroizolacja jest od tego, aby wypuszczać wodę z fundamentów?dobre - kwaskowe, niezamdłe 1 Link do komentarza
popo00 Napisano 25 kwietnia 2011 Udostępnij #74 Napisano 25 kwietnia 2011 mieszkałem w domu typu "klocek" z lat 70 z wysokim parterem i pelnym podpiwniczeniem. tam nie bylo żadnych termoizolacji ścian fundamentowych i piwnicznych. grunt dobry, piaski, zero wody. piwnica zawsze byla i jest suchutka, i w miare ciepła- choc nieogrzewana. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 26 kwietnia 2011 Udostępnij #75 Napisano 26 kwietnia 2011 Cytat mieszkałem w domu typu "klocek" z lat 70 z wysokim parterem i pelnym podpiwniczeniem. tam nie bylo żadnych termoizolacji ścian fundamentowych i piwnicznych. grunt dobry, piaski, zero wody. piwnica zawsze byla i jest suchutka, i w miare ciepła- choc nieogrzewana. Było sucho... bo nie było "produkcji" wody w ścianie. Po obłożeniu ściany styropianem i zalepikowaniu fundamentu, zawilgocenie ściany zacznie rosnąć ( przy braku paroizolacji od wewnątrz" Woda, grawitacyjnie będzie schodzić w dół i zatrzyma się w fundamencie na "lepiszczu"Hydroizolacja fundamentu, ma za zadanie wody z zewnątrz nie wpuścić ale tę z wewnątrz ( im grubsza izolacja termiczna tym więcej) wypuścić. Obrazowo wygląda to tak jak na rys. + instrukcja.http://www.isola.no/content/download/1271/...Grunnmur-09.pdf Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 26 kwietnia 2011 Udostępnij #76 Napisano 26 kwietnia 2011 i znowu ten sam obrazek.... 1 Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 26 kwietnia 2011 Udostępnij #77 Napisano 26 kwietnia 2011 Dobrze oddaje o co chodzi w izolowaniu fundamentów. Link do komentarza
Barbossa Napisano 26 kwietnia 2011 Udostępnij #78 Napisano 26 kwietnia 2011 Cytat Dobrze oddaje o co chodzi w izolowaniu fundamentów. te niebieskie? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się