Skocz do zawartości

Jaka moc przyłącza? Jaka cena?


Recommended Posts

Napisano
Więc znalażłem na innym forum taki podział.

Przykłady z sugerowaną mocą przyłączeniową:
 Mieszkanie (urządzenia tradycyjne) - licznik 1-fazowy, do 5 kW.
 Dom lub mieszkanie (urządzenia tradycyjne) - licznik 3-fazowy, min. 12 kW .
 Jeśli planujecie Państwo zakup np. kuchenki elektrycznej o mocy 10 kW wówczas proponujemy min. 15 kW.
 Dom jednorodzinny lub mieszkanie do 200 m2 (urządzenia tradycyjne + elektryczne ogrzewanie akumulacyjne + kuchnia elektryczna + bojler lub przepływowy podgrzewacz wody) - licznik 3-fazowy, min. 25 kW (z przekaźnikiem priorytetowym).
 Dom jednorodzinny od 200 do 250 m2 (urządzenia jak wyżej) - licznik 3-fazowy, min. 31 kW (z przekaźnikiem priorytetowym).
 Budynek powyżej 250 m2 (urządzenia jak wyżej) - min. 40 kW (z przekaźnikiem priorytetowym).
 Plac budowy - licznik 3-fazowy, w zależności od urządzeń . min. 12 lub 15 kW.

Oraz powiekrzenie mocy to koszt 122zł za każdy 1kW.

A może ktoś cos doda od siebie?

Autorushd





  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Też mam podobny dylemat. Nie mam zamiaru ani spawać, ani instalować ogrzewania elektrycznego, czy płyty indukcyjnej, a i tak wszyscy radzą 3 fazy i bezpiecznik 25A. Musiałbym zamówić wtedy 13,5kW do domku 100m2.
Nie wiem, czy warto.
Napisano
O mocy przyłaczeniowej z reguły decyduje zakład energetyczny i nie zawsze jest możliwe uzyskanie takiej, jaką byśmy chcieli. Formalnie, górna granica mocy dla gospodarstw domowych to ok. 45 kW (zabezpieczenie do 63 A), ale zależnie od rejonu może być znacznie mniejsza.
W zasadzie powinniśmy występować o możłiwie duży przydział mocy - jednorazowy koszt "za przydział" to stosunkowo niewielka kwota, a daje nam możłiwość ewentualnego zwiększenia poboru prądu w przyszłości, bez konieczności przeróbki przyłącza i WLZ.
Napisano
Cytat

Nie mam zamiaru ... instalować ... płyty indukcyjnej, a i tak wszyscy radzą 3 fazy i bezpiecznik 25A.



Dobrze radzą. Zamiary i poglądy się zmieniają z czasem. Także potrzeby. Jeszcze parę urządzeń nie wynaleziono. A instalacji nie robi się na 5 lat, a co najmniej na 20 - 30...

Nie ostatnią sprawą jest także zasilanie 3 - fazowe. Ono w sumie jest znacznie korzystniejsze niż 1 - fazowe.
Napisano
gdzieś na forum (niekoniecznie tym) ktoś napisał, że jest próg mocy (13 kW?), gdzie opłaty/koszty ulegają znacznej zmianie - za przyłącze, opłaty stałe i tp,
ktoś, coś wie?
Napisano
Instalator proponuje mi docelowo 13,5kW. Jest to wg. niego najniższa moc, przy której otrzymam bezpiecznik 25A.
Jeśli chodzi o różnicę w opłatach pomiędzy 1, a 3 fazówką, to wychodzi około 40 zł rocznie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...