Skocz do zawartości

Ogrzewanie nadmuchowe - z czym to sie je?


Recommended Posts

Napisano
Wiec w trakcie wertowania netu wpadło mi właśnie ogrzewanie nadmuchowe. Pamiętam ze kiedyś rodzice mieli cos takiego w domu (obecnie niewykorzystywane). Tylko wtedy było to na piec węglowy. I pamiętam że faktycznie szybciutko się nagrzewał domek. Ekonomiki nie znam byłem dzieciakiem, zresztą czasy tez inne były.

Ale do tematu.

Zakładam piec gazowy kondensacyjny nadmuchowy. Przy podłodze sa rozprowadzone rurki wydmuchowe.
I teraz pytanie.

Czy taki układ można połączyć z rekuperatorem i klima?
Tzn czy wszystko byłoby w jednym układzie czy nie?
Jaka jest ekonomika takiego rozwiązania

Rozwiązanie wydaje się mało popularne z tego powodu choćby ze ciężko jakiś piec znaleźć. Instalacja byłaby w domu kopułowym, ocieplonym od wewnątrz twarda wełna 20cm.

Pozdrawiam

Autorus


Napisano
Cytat

Rozwiązanie wydaje się mało popularne z tego powodu choćby ze ciężko jakiś piec znaleźć. Instalacja byłaby w domu kopułowym, ocieplonym od wewnątrz twarda wełna 20cm.

Pozdrawiam

Autorus



Witam, ciężko to nie to samo co niemożliwe:)

Proponuję zapoznać się z materiałem firmy MILLER, która powinna sprostać Pana oczekiwaniom. Od kilkunastu lat firma ta zajmuje sie systemami ogrzewania powietrznego na licencji amerykańskiej i zagadnienie, do którego Pan nawiązuje, jest dla NICH "chlebem powszednim".

Nie jest to jedyna firma, która sprosta Pana wymaganiom, ale proszę od NIEJ zacząć.
Napisano
Tak dla zastanowienia i moim zdaniem.

Nie wiem jaki dom kopułowy budujesz, ale zdaje się, że wspólna cechą wszystkich domów kopułowych, jest przynajmniej jedno duże pomieszczenie, aż do samej kopuły – czyli wysokie (nieraz bardzo wysokie).
Biorąc to pod uwagę, dla domu kopułowego, chyba rozsądniejsze byłoby ogrzewanie podłogowe.
Napisano
Cytat

Tak dla zastanowienia i moim zdaniem.

Nie wiem jaki dom kopułowy budujesz, ale zdaje się, że wspólna cechą wszystkich domów kopułowych, jest przynajmniej jedno duże pomieszczenie, aż do samej kopuły – czyli wysokie (nieraz bardzo wysokie).
Biorąc to pod uwagę, dla domu kopułowego, chyba rozsądniejsze byłoby ogrzewanie podłogowe.




Faktycznie tak jak piszesz, w domu kopułowym jest duże pomieszczenie, u mnie będzie miało ok 6m wysokości. I też się zastanawiam czy te powietrze nie za szybko poleci pod kopułę. Ale z drugiej strony rekuperator tez przecież będzie działał.
Napisano (edytowany)
Czytam sobie ten temat i przypomniało mi się, ze znajomy montował DGP i kategorycznie twierdził, ze anemostaty czy tez wylot powietrza ciepłego musi być pod sufitem. Mówił o tradycyjnym domu i wysokościach kondygnacji załóżmy maks 260 cm. Mam jednak link do firmy, której rozwiązania nadmuchu opierają się mięzy innymi na wylocie z sufitu. Cały czas mowa jednak o tradycyjnym budownictwie, ale mimo to można się zastanowić czemu nawiew z góry a nie z dołu.

Wogóle wpisując w google "ogrzewanie nadmuchowe" wyskakuje od góry kilka firm. Ciekawostka jest taka, ze w oferta firmy FGN pozwala ogrzewać pomieszczenia duże i uwaga: puby, kościoły, biura, sklepy. Zaciekawiły mnie te kościoły bo jak mniemam mają większą kubaturę niż domy kopułowe a przepływ powietrza chyba podobny. Edytowano przez gites (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam, ciężko to nie to samo co niemożliwe:)

Proponuję zapoznać się z materiałem firmy MILLER, która powinna sprostać Pana oczekiwaniom. Od kilkunastu lat firma ta zajmuje sie systemami ogrzewania powietrznego na licencji amerykańskiej i zagadnienie, do którego Pan nawiązuje, jest dla NICH "chlebem powszednim".

Nie jest to jedyna firma, która sprosta Pana wymaganiom, ale proszę od NIEJ zacząć.



System jest ciekawy ale nie rozumiem jednej kwestii , czy w tym jest już rekuperacja czy nie.

Dla domku 150m2
-ogrzewanie, filtracja i wentylacja nawiewna – 19 000 zł*
-ogrzewanie, filtracja, wentylacja nawiewna, nawilżanie i klimatyzacja – 29 500 zł*
-ogrzewanie, filtracja powietrza elektroniczna, wentylacja nawiewna, nawilżanie oraz klimatyzacja – 32 000 zł*

* ceny brutto; projekt instalacji wliczony jest w cenę usługi

Ciekawe tez jak wygląda sprawa z woda, czy trzeba mieć dodatkowy piec?
Napisano (edytowany)
Jeżeli mowa o wentylacji nawiewnej to prawdopodobnie nie ma rekuperacji. Jest natomiast energooszczędny moduł klimatyzacji. Na stronie producenta nie ma rekuperatorów w ofercie. Są pompy ciepła. Edytowano przez gites (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jeżeli mowa o wentylacji nawiewnej to prawdopodobnie nie ma rekuperacji. Jest natomiast energooszczędny moduł klimatyzacji. Na stronie producenta nie ma rekuperatorów w ofercie. Są pompy ciepła.



tak tez czułem bo cos za tanio to wyszło icon_sad.gif Bedzie trzeba wrócić do mojej pierwotnej koncepcji czyli ogrzewania ściennego.

Ogrzewanie ścienne

Do tego rekuperator i powinno być ok.
Napisano
Odnośnie ogrzewania nadmuchowego znalazłem taką wypowiedz na innym forum:

"Re:Ogrzewanie nadmuchowe - urządzenia

Mam ogrzewanie nadmuchowe domku jednorodzinnym (ok 160m2). Działa i jest OK, ale jednak odradzam innym.
Zalety:
* centralne nawilżanie - skończyły się kłopoty dzieci z katarami w zimie (spowodowane infekcjami wysuszonej śluzówki);
* brak kaloryferów; ale współczesne kaloryfery panelowe są już estetyczne, a cienkie rurki prawie niewidoczne (szczególnie gdy schowane np. w podłodze)
Wady:
* mała bezwładność cieplna; przedstawiane czasem jako zaleta; i faktycznie jest zaletą, ale tylko w obiektach rzadko używanych (warsztaty, kościoły, hale) gdzie można - i warto - pozwolić sobie na okresowe schłodzenie wnętrza do kilku stopni; w domu jednorodzinnym to wada, bo się go nie schładza (czyli nie wykorzystujemy potencjalnej zalety), a mała bezwładność powoduje zbyt duże wahania temperatury w okresach włączenia/wyłaczenia nagrzewnicy; z tym, że są też nagrzewnice modulacyjne (i sterowniki przewidujące wahania temperatury) które potrafią grzać słabiej, ale dłużej co zmniejsza skoki temperatury (ale też są odpowiednio droższe icon_smile.gif );
* hasło oszczędności kosztów poprzez eliminację czynnika pośredniego (woda) to _mit_ (albo celowa bzdura handlowa), bo ciepło potrzebne do ogrzania wody nie jest wcale marnowane - przecież ta woda ogrzewa dom (koszt _jednorazowego_ doprowadzenia wody do temp. roboczej na początku sezonu można pominąć);
* nie ma nagrzewnic dwufunkcyjnych - dla ciepłej wody trzeba zainstalować osobny kocioł albo przynajmniej junkers;
* prowadzenie kanałów to kłopot i koszt (cienkie rurki miedziane tradycyjnego ogrzewania wodnego znacznie lepiej poprowadzić); ja robiłem to w już gotowym domu i zdecydowanie odradzam - konieczne były duże przekucia w stropach i ścianach, przenoszenie kabli elektrycznych gdy przekucie pod kanał trafiło akurat na kable, itp.; jeśli przewidziane w projekcie nowego domu to może da się to jeszcze znieść, ale i tak kanały trzeba zabudować (ponad 100zł za mb zabudowy g-k)
* całkowity koszt realizacji instalacji (kanały i nagrzewnica) w moim przypadku był ok 50% wyższy niż byłby dla tradycyjnego ogrzewania wodnego;
* nagrzewnice i pozostały osprzęt nie są produkowane w Europie; wprawdzie są firmy sprowadzające je do Polski, ale i ceny są na kieszeń amerykańską (+ koszt sprowadzenia!) a nie polską;
Podsumowując: ogrzewanie nadmuchowe w typowym domu jednorodzinnym - nie warto.

Gość: Andy "

Dla tego sądzę ze3 bezpieczniej będzie wejść w ogrzewanie wodne.

Autorushd
Napisano
Kto to słyszał by nadmuchowe robić - wodne! Przy centralnym systemie sterowanie (nadmuchowe wymaga nie lada precyzji) w pokojach jest raczej iluzoryczne. Poza tym kaki system jest co najmniej 10 x droższy od niecentralnego. Lepiej za to zrobić skuteczniejszą izolację termiczna.
Napisano
Dlaczego gromy... Jak dom będzie izolowany to gaz nie ma sensu, to wszystko. Jeżeli dom będzie nie izolowany to zdecydowanie centralne - ale czy gaz?
Współczesne izolacje w budownictwie wykluczają pośrednie systemy ogrzewania ( wysoki e zużycie i niski komfort) . Trzeba się zdecydować by nie podnosić inwestycji… idziemy po staremu w ogrzewanie i bawimy w loterię – z którego nośnika kWh będzie najtańsza czy idziemy w izolacje, a wiadomości o podwyżkach, akcyzach kwitujemy uśmiechem.
Napisano
Akcyza to najmniejszy problem:)
Skończy się na ogrzewaniu akumulacyjnym rozładowywanym za dnia. Kotły na prąd czy piece akumulacyjne nie sa głupim pomysłem, tylko czy umiemy z nich czerpać tak by w porę nagrzewać i nie przepłacić.
Nie wspomne juz o wodzie użytkowej, bo na razie mówimy o samym ogrzewaniu.
Napisano
Cytat

Akcyza to najmniejszy problem:)
Skończy się na ogrzewaniu akumulacyjnym rozładowywanym za dnia. Kotły na prąd czy piece akumulacyjne nie sa głupim pomysłem, tylko czy umiemy z nich czerpać tak by w porę nagrzewać i nie przepłacić.
Nie wspomne juz o wodzie użytkowej, bo na razie mówimy o samym ogrzewaniu.


Tu się musze w 100% zgodzić- kotły na prąd , piece akumulacyjne to zypełny kretynizm.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...