Skocz do zawartości

Pianka montażowa między płyty styropianu


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Moje ocieplenie budynku z zewnątrz dopiero się zacznie - mam taką nadzieję (jak fachmany przyjdą) icon_smile.gif

Mam pytanie: zauważyłem, że na niektórych budynkach ocieplanych ekipy ocieplające pomiędzy płyty styropianu dają piankę montażową. Czy ma to jakieś uzasadnienie?
Napisano
Cytat

Witam.

Moje ocieplenie budynku z zewnątrz dopiero się zacznie - mam taką nadzieję (jak fachmany przyjdą)

Mam pytanie: zauważyłem, że na niektórych budynkach ocieplanych ekipy ocieplające pomiędzy płyty styropianu dają piankę montażową. Czy ma to jakieś uzasadnienie?



To jest niskorozprężna piana  do montażu płyt styropianowych zastępuje klej .


SITOL SCHIUMAPUR TERMO

Klej do styropianu ILLBRUCK 1 K-P - 750 ml
Napisano
Cytat

Jest sens kupowania?





Ma znaczenie przy cieńszych warstwach ocieplających oraz stosowanie pianki Termo eliminuje powstawanie mostków termicznych występujących na skutek dostania się kleju pomiędzy płyty styropianu -(staranność wykonania)
Napisano
Jest jeszcze druga mozliwosc. Inwestor kupil najtanszy styropian, ktory nie trzyma katow prostch i wtedy jest to zwykla pianka poliuretanowa, ktora posluzyla do wypelnienia szczelin.
Napisano
Cytat

Jest jeszcze druga mozliwosc. Inwestor kupil najtanszy styropian, ktory nie trzyma katow prostch i wtedy jest to zwykla pianka poliuretanowa, ktora posluzyla do wypelnienia szczelin.


U mnie było odwrotnie, kupiłem najdroższy (cały szary termoorganiki) 16 cm i pilnowałem, zeby na stykach płyt styropianowych ekipa dawała piankę. Powiedzieli, ze w życiu tyle nie zuzyli pianki, a ja byłem upierdliwy.

Styropian leżakował u mnie ponad 4 mce i trzymał idealnie konty. Ekipę od ociepleń miałem super. Po prostu na stychach płay, nawet z frezem powstaja szpary. Wiekszość inwestorów je pobieznie uszczelnia pianką. Ja to robiłem dokładnie i moge powiedzieć , że po 2 sezonac zimowych dom jest b. ciepły
Napisano
Będę ocieplał 12cm styropianem. Tylko w dalszym ciągu nie jestem pewien czy skórka warta jest wyprawki. 750 ml takiego kleju kosztuje ok 20 do 25 zł. Czy to się opłaca. Co do styropianu to zdecydowany jestem na Termoorganikę fasada standard.
Napisano
Cytat

Będę ocieplał 12cm styropianem. Tylko w dalszym ciągu nie jestem pewien czy skórka warta jest wyprawki. 750 ml takiego kleju kosztuje ok 20 do 25 zł. Czy to się opłaca. Co do styropianu to zdecydowany jestem na Termoorganikę fasada standard.



No to jak ? Piana do uszczelniania szczelin pomiędzy płytami ?
Czy klej do styro ?
Wypełniać szczeliny możesz najzwyklejszą niskoprężną pianą .Niestety tylko 'pistolet',żadna wężykowa...
Nic nowego , normalna procedura.
Nie potrzebujesz do tego kleju za 20-25pln...
Napisano
Cytat

Będę ocieplał 12cm styropianem. Tylko w dalszym ciągu nie jestem pewien czy skórka warta jest wyprawki. 750 ml takiego kleju kosztuje ok 20 do 25 zł. Czy to się opłaca. Co do styropianu to zdecydowany jestem na Termoorganikę fasada standard.



Musiał byś na próbę kupić jedną tubę kleju i sprawdzić jego wydajność ile płyt da się zamontować .
Może 1 klej w worku z  transportem  + woda + prąd  i mniejsza robocizna bo gotowy klej i szybszy montaż  = 1 tuba 750 ml kleju piankowego .
Napisano
Będę musiał tak zrobić - z tą wydajnością.

Jeszcze jedna wątpliwość:
Na moje gusta, czy ten klej (nisko prężny - ale zawsze) jak będzie między płytami to nie będzie powodował naprężeń pomiędzy płytami? Przecież płyty z jednej strony (od zewnątrz) są pokryte siatką z tynkiem, ale z drugiej strony (od ściany) nic nie ma, tylko parę placków kleju między styropianem a ścianą.
Napisano
Cytat

Będę musiał tak zrobić - z tą wydajnością.

Jeszcze jedna wątpliwość:
Na moje gusta, czy ten klej (nisko prężny - ale zawsze) jak będzie między płytami to nie będzie powodował naprężeń pomiędzy płytami? Przecież płyty z jednej strony (od zewnątrz) są pokryte siatką z tynkiem, ale z drugiej strony (od ściany) nic nie ma, tylko parę placków kleju między styropianem a ścianą.


Ja nie jestem zwolennikiem wypełniania szczelin pianką rozprężną ,ani używania styropianu z felcem .


Napisano
Cytat

a zwolennikiem?



Styropianu bez felca, nie zapychania szczelin klejem ani pianką  ,tylko zaklejaniu powierzchniowo wtapiając siatkę . Większe szczeliny wypełnione dociętym styropianem .  

Napisano
Cytat

.... Większe szczeliny wypełnione dociętym styropianem .  


Ooo - to musisz chyba zatrudnic jubilerow. Chyba ze te wieksze to powyzej 1 cm;-)
Napisano
Cytat

Ooo - to musisz chyba zatrudnic jubilerow. Chyba ze te wieksze to powyzej 1 cm;-)



Gratuluję nasiadówki o tej godzinie . icon_wink.gif

Chodzi o szczeliny  powyżej 0,5 cm i nie muszą być wypełnione styropianem na całej głębokości ,jest tyle odpadów przy ocieplaniu że można je wykorzystać.  
Napisano
Cytat

Jak sie bedziesz patrzyl wykonawcy na rece to bedzie docinal paski styropianu a jak sie odwrocisz to zawali klejem;-)



Zastrzeż sobie że  przed wtapianiem siatki chcesz odebrać wykonanie całej  izolacji styropianem i wytłumacz czego oczekujesz  .


Wykonawca myśli że będziesz się czepiał że są szparki pomiędzy styropianami dlatego wypełnia  je klejem przed twoim wzrokiem  icon_smile.gif
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Podnoszę temat. Co zrobić, kiedy szczeliny między płytami są na tyle wąskie, że pistoletu nie wciśniesz, ani paska styropianu?
Podobno klejąc na piankę warto zostawiać szersze szczeliny między płytami nie pasującymi do siebie idealnie, by potem wypełnić pianą. To chyba dosyć kosztowna metoda.
Proszę o sugestie.
Napisano
Cytat

Podnoszę temat. Co zrobić, kiedy szczeliny między płytami są na tyle wąskie, że pistoletu nie wciśniesz, ani paska styropianu?



Ale zwykła pianka ma elastyczny wężyk i jak sie go ściśnie lekko, to wejdzie.
Napisano
Cytat

Podnoszę temat. Co zrobić, kiedy szczeliny między płytami są na tyle wąskie, że pistoletu nie wciśniesz, ani paska styropianu?
Podobno klejąc na piankę warto zostawiać szersze szczeliny między płytami nie pasującymi do siebie idealnie, by potem wypełnić pianą. To chyba dosyć kosztowna metoda.
Proszę o sugestie.



Ja bym nie ryzykował i nie zostawiał specjalnie większych szczelin dla pianki. Tam gdzie masz małą szparę wciśnij końcówkę pistoletu - moja miała ok fi5mm także zawsze ją można było wcisnąć (tylko tak żeby styropianu nie uszkadzać) chociaż parę mm. Jak się już ją wcisło to patrząc z boku na szczelinę można było wypróbować jak glęboko pianka wlatuje między styropiany. To co nie zalejesz pianką w szczelinie też się nic nie stanie ponieważ w wąskich szczelinach w których powietrze stoi też służy jako ocieplenie. Przy takiej metodzie pianki idzie naprawdę nie wiele.

Pianką z wężykiem bym nie używał ponieważ nie da się płynnie sterować strugą pianki. Jak już to ja jestem tylko za pianką z pistoletu.
Napisano
Cytat

Pianką z wężykiem bym nie używał ponieważ nie da się płynnie sterować strugą pianki. Jak już to ja jestem tylko za pianką z pistoletu.



To jest troche racji, tym bardziej, że pianki pistoletowe są mniej rozprężne i łatwiej sterować zużyciem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...