Skocz do zawartości

Polak potrafi - Enea jako instrument służącego do czerpania nieuczciwych zysków


animus

Recommended Posts

Pilnujcie swoich liczników energii elektrycznej. !!!!!!!!!!

Z reguły były to cztery osoby. Przyjeżdżali pod pretekstem odczytu licznika, kombinerkami naciskali plombę legalizacyjną. Później przyjeżdżali na kontrolę specjalną do tej samej osoby i stwierdzali, że jest naruszona plomba. Mowa była krótka ? albo się dogadujemy, albo ruszamy z całą procedurą ? mówi były monter, świadek całego procederu.

Klient to potencjalny złodziej
Link do komentarza
Cytat

Niestety nie ogladalem calosci. Czy sprawa dotyczy rowniez licznikow usytuowanych poza budynkiem? Tam teoretycznie kazdy, kto dysponuje kombinerkami moze uszkodzic plombe. Swietny sposob na nielubianego sasiada!



Dokładnie tak jak mówisz ,każdy jest odpowiedzialny za swój licznik poczytaj umowę .





Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
Gość mhtyl
Nie będę otwierał nowego tematu bo uważam,że ten dobrze się nadaje do opisania mojego przypadku. Tak się złożyło,że też jestem klientem Enea. Dostałem pierwszy rachunek za energie okres to od 12.05.2011 do 21.07.2011 grupa taryfowa C11 CAŁA DOBA Mnożna 1 (mam plac budowy czyli prąd tzw budowlany) i moje zdziwienie było ogromne jak odczytałem ile mam do zapłaty (kWh zużyłem 0) 167 ,74 zł !!!!!!!!!!!!! Za co ja się pytam? Przed podpisaniem umowy dzwoniłem na infolinię z zapytaniem ile i jakie będą opłaty i jak dobrze pamiętam to Pani operator powiedziała coś o 60 zł (nie pamiętam czy za miesiąc czy za dwa) opłaty abonamentowej związanej że to plac budowy + za zużycie energii . Może jest wszystko w pożo bo ostatnio były podwyżki cen energii tylko,że one miały zacząć obowiązywać od 1.sierpnia.2011, ale jak ktoś coś wie to niech pisze.
Link do komentarza
Gość adiqq
takie są niestety opłąty abonamentowe dla taryfy budowlanej. Ja w Vattenfall dla taryfy C11 płaciłem około 170zł/2m, zuzycie energii elektrycznej było śladowe, główny koszt to abonament. Na szczęscie C11 miałem tylko 3 miesiące.
W Vattenfall jak jest SSZ i jest wykonana instalacja elektryczna można już zmienić na G11. Większośc operatorów niestety umożliwia taką zmianę dopiero po odbiorze budynku.
Link do komentarza
Cytat

Enea jako instrument służącego do czerpania nieuczciwych zysków
wstrząsający mechanizm wykorzystywania prawa energetycznego



Tytuł jest trochę mylący i wprowadza w błąd, niczym "kontrolerzy" nieświadomych ludzi. Nazwa "Enea" jest tu przypadkiem. Bo to nie "Enea" zawiniła. Zawinili konkretni ludzie, którzy nieuczciwie i przestępczo wykorzystali całkiem legalny mechanizm nagradzania pracowników za wykryte przypadki kradzieży energii.
Enea jest tutaj tak samo oszukana, jak i poszczególne osoby.
To tak na marginesie.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Zgadza się. To mogło a nawet zdarza się w innych zakładach energetycznych,a że to są pracownicy danego zakładu to tak się utarło że winny niby dany zakład. Kolega z pracy opowiadał jak to w Energi Pro za uszkodzoną plombę wołali na lewo kasę a sprawa dotyczyła mieszkań w bloku.
Link do komentarza
Cytat

Tytuł jest trochę mylący i wprowadza w błąd, niczym "kontrolerzy" nieświadomych ludzi. Nazwa "Enea" jest tu przypadkiem. Bo to nie "Enea" zawiniła. Zawinili konkretni ludzie, którzy nieuczciwie i przestępczo wykorzystali całkiem legalny mechanizm nagradzania pracowników za wykryte przypadki kradzieży energii.
Enea jest tutaj tak samo oszukana, jak i poszczególne osoby.
To tak na marginesie.



skoro było to zgłaszane kierownictwu firmy
to raczej tytuł nie wprowadza w błąd
Link do komentarza
Cytat

stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie
po otworzeniu skrzynki zrobienia zdjęć plomb
a dopiero później dopuszczenie do licznika gości z energetyki



jest jeszcze lepsze rozwiązanie ...
w Vattenfallu jest taka możliwość, że można podawać stan licznika raz na dwa miesiące telefonicznie lub przez internet , potem przysyłają rachunek , płacę ... i finito....
żadnych inkasentów .... łatwo, wygodnie , bezproblemowo ... icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

jest jeszcze lepsze rozwiązanie ...
w Vattenfallu jest taka możliwość, że można podawać stan licznika raz na dwa miesiące telefonicznie lub przez internet , potem przysyłają rachunek , płacę ... i finito....
żadnych inkasentów .... łatwo, wygodnie , bezproblemowo ... icon_biggrin.gif



również tak się rozliczam
z tym, że raz w roku do nas przychodzi gościu z energetyki sprawdzić stan licznika
ale, że to jest w mieszkaniu
licznik wysoko, to nawet łap nie pcha do licznika
tylko odczytuje jego stan i to wszsystko
Link do komentarza
Cytat

również tak się rozliczam
z tym, że raz w roku do nas przychodzi gościu z energetyki sprawdzić stan licznika
ale, że to jest w mieszkaniu
licznik wysoko, to nawet łap nie pcha do licznika
tylko odczytuje jego stan i to wszsystko



mieszkam od trzech lat, i jeszcze nikt nie był u mnie sprawdzić stan licznika icon_biggrin.gif

edit: ale mam już ten nowy chyba przystosowany do zdalnych odczytów , więc być może kontrolowana jestem na odległość raz za jakiś czas ... icon_wink.gif Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...