Skocz do zawartości

Przeciekanie dachu betonowego ocieplonego styropianem


Recommended Posts

Jestem właścicielem domu jednorodzinnego. wybudowanego w latach 70-tych przez moich rodzicow. Jest to zwykły klocek z betonowym dachem. Kilka lat temu zostało wykonane ocieplenie domu styropianem. Dach został ocieplony papą ze styropianem o grubości 15 cm. Od tego momentu pojawił mi się zaciek na jednej ze ścian domu. Najpierw stwierdzono że papa przecieka i od strony zacieku przyklejono łatki z papy by zakleić rzekome dziury w papie. Zacieki były nadal a wręcz były większe. Więc pokryli mi cały dach nową- rzekomo dobrą -papą. Jednak i to nic nie dało. Zacieki pojawiły się w 2-ch nowych miejscach ( teraz są już 3) tej samej ściany budynku. Firma która wykonywała mi te prace stwierdziła, że winna jest temu zła obróbka kominów. Więc wykonali nową obróbkę kominów. Jednak i to na nic się zdało. Zacieki były i są nadal. Wczoraj dowiedziałam się od właściciela firmy, że wszystkiemu winno jest ocieplenie dachu papą ze styropianem i muszę się liczyć ze zerwniem całego pokrycia dachowego. Koszt około 35 tysięcy złotych. nie mam takich pieniędzy. Czy naprawdę nie ma innego rozwiązania pozbycia się zacieków???
Link do komentarza
Zakładając, że po tych poprawkach dach jest szczelny od góry, może warto sprawdzic szczelność papy przy attykach, przepustowość rynny i jej szczelność? Może źle wykonany jest spad do rynny? Albo woda podcieka bo papa została połozona "pod włos" w stosunku do spadku? Tak miał:
http://forum.muratordom.pl/entry.php?31838...w&goto=prev
http://forum.muratordom.pl/entry.php?31831...w&goto=prev
Poczytaj.
Link do komentarza
  Cytat

Jestem właścicielem domu jednorodzinnego. wybudowanego w latach 70-tych przez moich rodzicow. Jest to zwykły klocek z betonowym dachem. Kilka lat temu zostało wykonane ocieplenie domu styropianem. Dach został ocieplony papą ze styropianem o grubości 15 cm. Od tego momentu pojawił mi się zaciek na jednej ze ścian domu. Najpierw stwierdzono że papa przecieka i od strony zacieku przyklejono łatki z papy by zakleić rzekome dziury w papie. Zacieki były nadal a wręcz były większe. Więc pokryli mi cały dach nową- rzekomo dobrą -papą. Jednak i to nic nie dało. Zacieki pojawiły się w 2-ch nowych miejscach ( teraz są już 3) tej samej ściany budynku. Firma która wykonywała mi te prace stwierdziła, że winna jest temu zła obróbka kominów. Więc wykonali nową obróbkę kominów. Jednak i to na nic się zdało. Zacieki były i są nadal. Wczoraj dowiedziałam się od właściciela firmy, że wszystkiemu winno jest ocieplenie dachu papą ze styropianem i muszę się liczyć ze zerwniem całego pokrycia dachowego. Koszt około 35 tysięcy złotych. nie mam takich pieniędzy. Czy naprawdę nie ma innego rozwiązania pozbycia się zacieków???

Rozwiń  


Woda może przedostawać się w innym miejscu ,a przeciek w innym będzie płynąć po starej papie  szparami pomiędzy styropianem  i znajdować sobie ujście .Trzeba sprawdzić wszystko obróbki innych elementów dachu   połączenia murków  z obróbką ,miejsca lutowane  itd. 

 


Link do komentarza
Może się okazać, że cieknie gdzieś z rynny.

Woda jest takim ustrojstwem, że chadza swoimi ścieżkami.

Zrób próbę wodną. Polewaj określone fragmenty dachu – zaczynając od „dołu”, ale z przerwami i czekaj czy się nie pojawi „przeciek”.
Nie ma ….. aby nie znaleźć w ten sposób gdzie przecieka.
Sposób uciążliwy i czasochłonny, ale tańszy niż robienie od podstaw.
Link do komentarza
Z opisu nie wynika jaki charakter mają zacieki - czy cieknie woda czy też są to tylko ciemniejsze plamy. Nie wiadomo też w jakim czasie one się pojawiły i czy wiąże się to z opadami, topnieniem śniegu itd. Oprócz przecieków można też podejrzewać zawilgocenie spowodowane niemożnością odparowania wody z muru która nagromadziła się przed ociepleniem w wyniku kondensacji paru wodnej. Prawdopodobieństwo takiego zjawiska wzrasta, jeśli ściany zbudowane są z betonu komórkowego (siporeksu)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że warto przyjrzeć się podobnym produktom w sklepie globy platform . Zawsze istnieją produkty wysokiej jakości przeznaczone do różnych celów. Jestem bardzo zadowolony z usługi. Świetny sklep internetowy! Wszystko jest szybkie, wygodne i wysokiej jakości. Zamówię więcej produktów, których potrzebuję.
    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...