T. Brzęczkowski Napisano 13 września 2010 #51 Napisano 13 września 2010 Nie: Cytat nie potrafisz Pan tego nawet wyjaśnić a: nie potrafię Panu tego wyjaśnić! To ogromna różnica. Może więc prościej ... Wie Pan czym się różni lodówka zamknięta od identycznej a niedomkniętej?
Barbossa Napisano 13 września 2010 #52 Napisano 13 września 2010 ale ja nie chcę prościejtym bardziej, że głupi przykładale ok, podyskutujmyustalmy pierw warunki brzegoweobie stoją w markecie?
T. Brzęczkowski Napisano 13 września 2010 #53 Napisano 13 września 2010 Nie - nie będę dyskutował o tym w którą stronę płynie ciepło. Nie interesuje mnie "wiedza" gościa który przykleja styropian na fundament w domu niepodpiwniczonym, "by zimno nie weszło" To nie jest dla mnie ktoś do dyskusji.
Barbossa Napisano 13 września 2010 #54 Napisano 13 września 2010 jeżeli ten "gość" to ja, choć się nie poczuwam,to dobra, na jakiś czas odpuszczę sobie to klejenie styropianu, choć nie wiem łaj
Barbossa Napisano 14 września 2010 #55 Napisano 14 września 2010 Cytat Nie - nie będę dyskutował o tym w którą stronę płynie ciepło. Nie interesuje mnie "wiedza" gościa który przykleja styropian na fundament w domu niepodpiwniczonym, "by zimno nie weszło" To nie jest dla mnie ktoś do dyskusji. czekamy,ma Pan możliwość przekazania swej rzetelnej wiedzy reszcie świata,nie daj się Pan prosić, plizzzz
T. Brzęczkowski Napisano 14 września 2010 #56 Napisano 14 września 2010 Z dotychczasowych ustaleń jasno wynika, że przy Pana możliwościach intelektualnych wyjaśnianie Panu czegokolwiek jest działanie pozbawionym sensu. Może Pan sobie dalej pajacować. Nie dam się ściągnąć do poziomu debila, z prostego powodu, TAM NIE MAM Z SZANOWNYM PANEM SZANSY.
Barbossa Napisano 14 września 2010 #57 Napisano 14 września 2010 cóż, możesz sobie Pan ustalać co chesz, moje zachowanie interpetować jak chcesz, nic mi do tego, niemniej Pana fizyka niebudowli to najzwyklejszy łysenkizmznaczy się goowno Pan wieszCNDpzdr
stokrotka.35 Napisano 14 września 2010 #58 Napisano 14 września 2010 Cytat Nikt wszak nie powiedział, że tylko jedna droga jest słuszna. I takim mądrym słowem bym ucięła wszystkie potyczki pomiędzy panem T. Brzęczkowskim a "resztą"
T. Brzęczkowski Napisano 15 września 2010 #59 Napisano 15 września 2010 Cytat CYTAT(Budujemy Dom - budownictwo ogóln @ 13.09.2010, 11:59 ) Nikt wszak nie powiedział, że tylko jedna droga jest słuszna. Ależ ja się z tym zgadzam w 10000% - tylko proszę dodać DLA KOGO? Każdy ma swoją słuszną drogę! Przecież domy izolowane zużywają poniżej 30kWh/m2 rocznie domy ocieplane ponad 70… 1 ) Dla inż. Izolacja termiczna to marginalizacja ogrzewania czyli też absolwentów wydziałów ogrzewania politechnik. Sprawą pewną jest, że taki absolwent musi nam zrobić nieskuteczną izolację. On nie ma innego wyjścia… i trzeba to zrozumieć!2 ) Dla reklamy- przeniesienie kosztów budowy domu z szeroko pojętego „ogrzewania” na izolowanie to również tragedia dla opiniotwórczych muratorów itp. Izolacja termiczna ( styropian wełna …) praktycznie nie ma reklam! Wełny czy styropiany niezależnie od producenta mają w przybliżeniu identyczną cenę i podobne parametry. Mało tego każdy kupuje te materiały najbliżej miejsca budowy nie kierując się reklamami. Dlatego reklamy są nieliczne i nie materiały a LOGO jest reklamowane.3 ) Dla instalatorów… no tu opór materii jest oczywisty, elektryk robi wszystko. Instalator centralnych systemów ogrzewanie na przy wspominaniu w ogóle o izolacji staje się agresywny.4 ) Państwo… Budżet czerpie ogromne korzyści z VAT-u i akcyz to monopolista. Jest więc oczywiste, że będzie zwalczać wszystko to co może kilka razy ograniczyć jego dochody w tej dziedzinie. Dodam jeszcze na marginesie, że budżet utrzymuje politechniki, dlatego tak zacofane są wydziały budowlane. W motoryzacji, elektronice technologie z lat 70-80’ powodują tylko sentymentalny uśmieszek.5 ) inwestor… no tu chyba nikt nie ma wątpliwości, że „trzeba go wydoić ile się da”! Co wymyślono by sprzedać zarówno izolację i ogrzewanie centralne???? To proste… technologię jak przykleić izolację by nie izolować! Termos zamknięty i niedomknięty mają izolacji tyle samo tylko energii na utrzymanie temperatury potrzebują zasadniczo różnie! Izolacja termiczna sucha i wilgotna kosztują identycznie… tylko opór cieplny mają zasadniczo różny.Podsumowując WILK ( rynek instalacyjny i reklamowy) SYTY I OWCA CAŁA (rynek izolacji) ALE JUHASA (klient) WIEŚ JUŻ NIE UJŻAŁA.
gites Napisano 15 września 2010 #60 Napisano 15 września 2010 (edytowany) Cytat Ależ ja się z tym zgadzam w 10000% - tylko proszę dodać DLA KOGO? Każdy ma swoją słuszną drogę! Przecież domy izolowane zużywają poniżej 30kWh/m2 rocznie domy ocieplane ponad 70? 1 ) Dla inż. Izolacja termiczna to marginalizacja ogrzewania czyli też absolwentów wydziałów ogrzewania politechnik. Sprawą pewną jest, że taki absolwent musi nam zrobić nieskuteczną izolację. On nie ma innego wyjścia? i trzeba to zrozumieć!2 ) Dla reklamy- przeniesienie kosztów budowy domu z szeroko pojętego ?ogrzewania? na izolowanie to również tragedia dla opiniotwórczych muratorów itp. Izolacja termiczna ( styropian wełna ?) praktycznie nie ma reklam! Wełny czy styropiany niezależnie od producenta mają w przybliżeniu identyczną cenę i podobne parametry. Mało tego każdy kupuje te materiały najbliżej miejsca budowy nie kierując się reklamami. Dlatego reklamy są nieliczne i nie materiały a LOGO jest reklamowane.3 ) Dla instalatorów? no tu opór materii jest oczywisty, elektryk robi wszystko. Instalator centralnych systemów ogrzewanie na przy wspominaniu w ogóle o izolacji staje się agresywny.4 ) Państwo? Budżet czerpie ogromne korzyści z VAT-u i akcyz to monopolista. Jest więc oczywiste, że będzie zwalczać wszystko to co może kilka razy ograniczyć jego dochody w tej dziedzinie. Dodam jeszcze na marginesie, że budżet utrzymuje politechniki, dlatego tak zacofane są wydziały budowlane. W motoryzacji, elektronice technologie z lat 70-80? powodują tylko sentymentalny uśmieszek.5 ) inwestor? no tu chyba nikt nie ma wątpliwości, że ?trzeba go wydoić ile się da?! Co wymyślono by sprzedać zarówno izolację i ogrzewanie centralne???? To proste? technologię jak przykleić izolację by nie izolować! Termos zamknięty i niedomknięty mają izolacji tyle samo tylko energii na utrzymanie temperatury potrzebują zasadniczo różnie! Izolacja termiczna sucha i wilgotna kosztują identycznie? tylko opór cieplny mają zasadniczo różny.Podsumowując WILK ( rynek instalacyjny i reklamowy) SYTY I OWCA CAŁA (rynek izolacji) ALE JUHASA (klient) WIEŚ JUŻ NIE UJŻAŁA. To, że edukacja budownictwa praktycznego w Polsce pozostawia wiele do zyczenia - mogę się zgodzić, ale ciekaw jestem jak Pan chce zminimalizowac koszty ogrzewania wycofując z rynku wszelkie izolacje termiczne. Ja, idąc za propozycją Barbossy, chętnie posłucham i czegoś się nauczę. A tak przy okazji - mam znajomego i to nie po budownictwie a po elektronice (mniejsza o to), który postawił sobie dom w systemie styropian/beton/styropian i to w wersji "jak najwięcej styropianu" dodał rekuperację, kolektory, pompę ciepła i prawdopodobnie ogrzewa się żarówką albo czajnikiem jak gotuje wodę na kawę rano. I teraz pytanie - gdzie popełnił błąd??Mam wrażenie, że chce Pan wrócić do murów gr 1,5-2 metra tylko proszę nie kopać fosy. Edytowano 15 września 2010 przez gites (zobacz historię edycji)
Barbossa Napisano 15 września 2010 #61 Napisano 15 września 2010 z tą edukacją w budownictwie nie przesadzaj, ona jest całkiem dobra, to raczej kwestia korzystających z nieja od Pana TB niczego się nie dowiesz, nie łudź sięco najwyżej strzeli tekścik o zadaniowym niecentralnym z ociepleniem od środka
gites Napisano 15 września 2010 #62 Napisano 15 września 2010 (edytowany) Prywatnej wojenki część dalsza hahahahahahahaha. OK nie poruszam juz tematu budownictwa/szkolnictwa. Ja właśnie poczekam na wypowiedź Pana TB w tym temacie i w temacie wentylacji w oknach. Tam zapodałem temat nawiewników higrosterowanych. Już nie wdając się w szczegóły chcę wiedzieć jak powinien wyglądać dom idealny wg Pana TB ale konkretnie: z czego mury, czym ogrzewać i jakie zyski w porównaniu do nowoczesnych - z założenia błędnych technologii. Edytowano 15 września 2010 przez gites (zobacz historię edycji)
T. Brzęczkowski Napisano 15 września 2010 #63 Napisano 15 września 2010 (edytowany) Cytat A tak przy okazji - mam znajomego i to nie po budownictwie a po elektronice (mniejsza o to), który postawił sobie dom w systemie styropian/beton/styropian i to w wersji "jak najwięcej styropianu" dodał rekuperację, kolektory, pompę ciepła i prawdopodobnie ogrzewa się żarówką albo czajnikiem jak gotuje wodę na kawę rano. I teraz pytanie - gdzie popełnił błąd?? Wszędzie...Błędy :1 pisanie w temacie „izolacja domu” z czego jest ściana to nieznajomość zagadnienia. Izolacja to termos – suchy gruby i zamknięty – częściowy termos jest nieskuteczny2 ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny ( pośredni) system ogrzewania . Ponieważ jest pompa ciepła i solar to dom nie jest energooszczędny. 3 technologia styropian beton styropian to jakieś nieporozumienie. Beton odprowadzi ciepło przez fundament do gruntu pod domem a styropian zatrzyma wilgoć ( brak paroizolacji)Minimalne grubości izolacji od prawie 20 lat to 30 cm styro ( 0.1W/m2xK ) od gruntu podobnie tyle wełny w ścianie i 50 cm w dachu. Edytowano 15 września 2010 przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Barbossa Napisano 15 września 2010 #64 Napisano 15 września 2010 (edytowany) ojuż nie styro w ścianacha na stropie ile tej wełny? Edytowano 15 września 2010 przez Barbossa (zobacz historię edycji)
bajbaga Napisano 15 września 2010 #65 Napisano 15 września 2010 W swojej łaskawości Pan TB, publikując powyższą tabelkę (kiedyś twierdził, że to norma europejska) „zapomina” dodać opis z którego wynika, że są to wymogi alternatywne, dla małych domów o powierzchni do 100m2, a 2 kolumna dotyczy domów ogrzewanych tylko elektrycznością.Tabela (orginał) pochodzi z wytycznych budowlanych szwedzkich BFS 2006: XX (BBR XX) konkretnie punkt 9.4http://www.byggherre.se/documents/Dokument...R_Avsnitt_9.pdf
gites Napisano 15 września 2010 #66 Napisano 15 września 2010 Panie TB to ja poprosze o wskazanie ideału bo rozumiem, że układ zasilania kolektórów i pompy ciepla pobiera energię. Bardzo jestem ciekaw jaka powinna być konstrukcja ściany w Pana wydaniu i z jakiego materiału najlepiej to zrobić i przy okazji jak zapewnić ogrzewanie w zimie by nie popełniać SAMYCH BŁĘDÓW.Konkrety mnie interesują bo jak wspomniałem chętnie skorzystam z wiedzy jesli tylko Pan zechce się nia podzielić
T. Brzęczkowski Napisano 16 września 2010 #67 Napisano 16 września 2010 Cytat Panie TB to ja poprosze o wskazanie ideału bo rozumiem, że układ zasilania kolektórów i pompy ciepla pobiera energię. Są różne ideały -małe zapotrzebowanie i precyzjaduże zapotrzebowanie i szukanie tańszej energii.Połączyć się tego nie da! Dlaczego: zużycie kWh----Kolektory słoneczne i pompy ciepła itp mają spore zasobniki i cyrkulację - jeżeli teraz straty na w/w elementach są większe równe zapotrzebowaniu domu po uwzględnieniu zysków - to system taki nie ma sensu.ekonomia---- mając określoną ( ściśle) kasę na dom ( raczej w dolnych granicach) inwestor musi wybrać czy dom izoluje ( koszt założenia ogrzewania na dom 200 m2 to do 8000zł z materiałem) czy ogrzewa ( koszt pompy kolektorów ....)
KAROI Napisano 27 września 2010 #68 Napisano 27 września 2010 Cytat na włoskim oiomie mie skrzywdzili i tak mi zostało Jakieś drastyczne szczegóły?
Xella Polska Napisano 4 października 2010 #69 Napisano 4 października 2010 Panowie tu gadu-gadu, a Azmath prawdopodobnie docieplił już swoje mieszkanie przy pomocy wełny mineralnej w Leroy Merlin lub Castoramy.Jeśli tak, to mam tylko nadzieję, że dobrał odpowiednią grubość wełny mineralnej, tzn. nie zbyt grubą.Zakrywając wełnę mineralną folią, razem z wełną zamykamy też powietrze, które się w niej zajmuje. A w powietrzu tym jest para wodna. I ta para wodna się wykropli, najpewniej na wewnętrznej powierzchni muru - co zauważył już bajbaga. Ile jej się wykropli zależy od tego jaka była wilgotność powietrza, gdy je "zamykaliśmy" pod folią, oraz od grubości wełny mineralnej. Grubość wełny wpływa na to, jaka będzie temperatura na wewnętrznej powierzchni muru. Im grubsza wełna, tym niższa temperatura na powierzchni muru. Im jest tam zimniej, tym więcej pary wodnej się wykropli. Im więcej wody się pojawi, tym większe ryzyko, że ta woda zacznie wnikać w mur. A im zimniejsza powierzchnia wewnętrzna muru, tym większe ryzyko, że woda w murze zamarźnie...Dlatego grubość wełny (lub jakiegokolwiek innego materiału izolacyjnego) należy dobrać w zależności od grubości muru i jego materiału (termoizolacyjności) tak, aby temperatura na styku muru i izolacji wewnętrznej nie spadała poniżej kilku stopni Celsjusza. Rozkład temperatur można łatwo policzyć przy uzyciu kartki papieru i kalkulatora albo excela.Co do samego wykonawstwa, to jeśli już ma być to wełna (choć sam wybrałbym Ytong Multipor), to radzę ją układać przy minimalnej wilgotności powietrza wewnętrznego - np. po solidnym wywietrzeniu pomieszczenia. Folię należy zaś ułożyć możliwie szczelnie i ostrożnie, by jej nie przerwać. Niezwykle istotne będzie również odpowiednie zabezpieczenie przeciwwilgociowe styków izolacji termicznej z prostopadłymi przegrodami - ścianami i stropem.Na koniec uwaga: nie należy się bać wentylowania pomieszczeń, zwłaszcza zimą. Wiem, że na dworze zimno i najchętniej zamknęlibyśmy się w termosie z torebką herbaty i zalali wrzątkiem, ale od uchylenia okna raz dziennie na 15 minut nikt nie powinien ucierpieć.PS. Styropianu nie stosowałbym nie tyle ze względów cieplno-wilgotnościowych, co pożarowych.PozdrawiamPiotr HarassekJunior Product Manager
T. Brzęczkowski Napisano 4 października 2010 #70 Napisano 4 października 2010 Szanowny Junior Product Manager TO KOSZMAR co Pan wypisujesz.! Cytat nie należy się bać wentylowania pomieszczeń, zwłaszcza zimą. Wiem, że na dworze zimno i najchętniej zamknęlibyśmy się w termosie z torebką herbaty i zalali wrzątkiem, ale od uchylenia okna raz dziennie na 15 minut nikt nie powinien ucierpieć. 15 minut to nie "wietrzenie" a wystudzanie. Zimą po 40 sekundach otwartego okna już się nic więcej ( wilgotność względna i CO2) nie zmienią. Natomiast co do "raz dziennie"... dwie osoby w pokoju 20m2 "dochodzą" z 300 do 1000ppm CO2 po niecałych 30 min... Może więc wietrzonko 40 sek. co 30 minut???Zaś co sie tyczy Cytat "zamykaliśmy" pod folią, To folia zamyka dopływ czy odpływ wilgoci według Szanownego Pana?
autorushd Napisano 4 października 2010 #71 Napisano 4 października 2010 Odnośnie ocieplenia od środka to nie wnikając w fizykę ja to widziałem. Jakieś półtora miesiąca temu byłem u gostka w chałupie która była właśnie ocieplona od środka 15cm wełny. Chałupa stoi 3 rok i nic. Oczywiście nie rozwalałem mu tynku żeby sprawdzić czy wełna jest wilgotna bo to nieładnie.
gites Napisano 7 października 2010 #72 Napisano 7 października 2010 Współczynnik U muru jest ten sam, rokład temperatur się zmienia ale dla użytkownika to chyba wiele nie wnosi tyle, ze jak ma zbyt cienki mur i ze zbyt przewodzącego materiału to może się okazać, ze na pograniczu mur-izolacja może być niska temperatura. I poza tym taki zabieg ocieplania od wewnątzr (poza poddaszem oczywiście zabiera te 15 cm x długość (czy szerokość) zalezy od której ściany ocieplamy. Bo może być i 3 ściany czasami. A kwestia zamykania wilgoci - to już zalezy od paro izolacji i wentylacji.
T. Brzęczkowski Napisano 7 października 2010 #73 Napisano 7 października 2010 Cytat Współczynnik U muru jest ten sam To bzdura!!! I to straszna!Tak by było gdyby:Ciepło szło prostopadle do przegrody termicznejZawilgocenie nie miało wpływu na opór cieplny! Przy ocieplaniu od zewnątrz bez paroizolacji woda wykrapla się w wełnie czy styropianie! A mur odprowadza ciepło do fundamentu i gruntu pod domem.
Eksperci Knauf Napisano 18 listopada 2010 #74 Napisano 18 listopada 2010 Cytat do tego czasu muszę ocieplić mieszkanie. jest to trzecie piętro więc ocieplenie od zewnątrz odpada. Dowiedziałem się, że najlepsze i najbezpieczniejsze (grzyb itp) jest ocieplenie wełną i przykrycie tego płytą karton-gips.Wiem tylko tyle, że muszę na całość powiesić na profilach, i tu pytania do Was:- jak się za to wszystko zabrać ?co ile wieszać profile ? czym najlepiej wełnę przytwierdzić do ściany, jaka najlepsza grubość tej wełny ? czy potrzebuję czegoś oprócz wełny, profili i płyt ? czytałem, że jeszcze jakieś folie po obu stronach powinny być ale nie wyczytałem dokładnie o co chodziogólnie proszę o wszelkie możliwe rady i porady Ocieplanie od wewnątrz jest możliwe w kilku przypadkach. Zawsze jest to temat problematyczny i już po samych głosach na forum widać, że są zwolennicy i przeciwnicy takiego rozwiązania. W każdym przypadku, gdy rozważa się możliwość ocieplenia przegrody budowlanej od wewnątrz należy sprawdzić warunki cieplno-wilgotnościowe w przegrodzie. Tutaj znajdziesz bezpłatny program, dzięki któremu samodzielnie wykonasz obliczenia. Program bazuje na wytycznych zawartych w normie PN EN ISO 13788. Obliczony na tej podstawie współczynnik temperaturowy Frsi dla danej przegrody, musi być nie mniejszy niż wymagana wartość krytyczna. Zaznaczam, że dopuszcza się kondensacje pary wodnej w przegrodzie w okresie zimowym, ale pod warunkiem, że nastąpi jej całkowite wyparowanie w okresie letnim. Wówczas nie dojdzie do powstawania pleśni w przegrodzie.
Barbossa Napisano 18 listopada 2010 #75 Napisano 18 listopada 2010 Paaaani Katarzynow przegrodzie pleśń nie powstaniepowstanie na jej powierzchni (no chyba że to szczególnie "lekka" wełna przytulona do ściany, na której wystąpi kondensacja pary, a w wełnie będzie jakaś "pożywka")odkładanie jej do lata nic nie da, bo powstaje na zimnych ścianach w ogrzewnych pomieszczeniach, a te zazwyczaj mogą być zimne zimąjeżeli kondensacja wystąpi w ścianie (chodzi mi o "tradycyjne" ściany), to pleśń się tam nie rozwinie, bo nie ma do tego warunków, sama wilgoć nie wystarczawystępowanie pleśni związane jest głównie z WADĄ w izolacji termicznej przegród, a w przypadku izolacji od środka dochodzi do tego jeszcze brak paroszczelności przegrodya przeciw izolowaniu od środka jestem z prostego powodu - nie da się tego logicznie i kompleksowo rozwiązać, nie mówiąc już o szczelności takiego rozwiązania, jedyna możliwość poprawnego wykonania takowej to szkieletor (i to raczej drewniany), o czym Człowiek Koń duplomatycznie nigdy nie wspominamoim zdaniem można mówić o dociepleniu od środka w przypadku braku możliwosci wykonania tego od zewnątrz, choć jest to, praktycznie zawsze, gorsze rowiązanie od izolacji zewnętrznejchyba
T. Brzęczkowski Napisano 18 listopada 2010 #76 Napisano 18 listopada 2010 Cytat Ocieplanie od wewnątrz jest możliwe w kilku przypadkach. Zawsze jest to temat problematyczny i już po samych głosach na forum widać, że są zwolennicy i przeciwnicy takiego rozwiązania. W każdym przypadku, gdy rozważa się możliwość ocieplenia przegrody budowlanej od wewnątrz należy sprawdzić warunki cieplno-wilgotnościowe w przegrodzie. Tutaj znajdziesz bezpłatny program, dzięki któremu samodzielnie wykonasz obliczenia. Program bazuje na wytycznych zawartych w normie PN EN ISO 13788. Obliczony na tej podstawie współczynnik temperaturowy Frsi dla danej przegrody, musi być nie mniejszy niż wymagana wartość krytyczna. Zaznaczam, że dopuszcza się kondensacje pary wodnej w przegrodzie w okresie zimowym, ale pod warunkiem, że nastąpi jej całkowite wyparowanie w okresie letnim. Wówczas nie dojdzie do powstawania pleśni w przegrodzie. Jest dokładnie odwrotnie! Ocieplając od wewnątrz dajemy paroizolacje - więc analiza cieplno wilgotnościowa nie ma sensu - nie dopuszczamy do kondensacji pary za folią, Natomiast izolacja termiczna + wentylacja mechaniczna ( innej przy izolowaniu sobie nie wyobrażam) zapobiegną kondensacji Pary na paroizolacji od wewnątrz. Analizy cieplno wilgotnościowej wymagają przegrody ocieplane z zewnątrz – tylko tam jest problem zawilgocenia materiału izolacyjnego – i to im grubszy „izolator” tym większy problem z wilgocią!http://www.dena.de/fileadmin/user_upload/D...sang_Luwoge.pdfhttp://www.knauf.de/content/de/trockenbau/...ndsysteme_8.php
bajbaga Napisano 18 listopada 2010 #78 Napisano 18 listopada 2010 Oj tam. Ważne jest, że w budynku izolowanym termicznie od wewnątrz, ściany fundamentowe są „pomalowane” (strona 27), a nie zabezpieczone prawidłowo folią kubełkową.
T. Brzęczkowski Napisano 18 listopada 2010 #79 Napisano 18 listopada 2010 Cytat Oj tam. Ważne jest, że w budynku izolowanym termicznie od wewnątrz, ściany fundamentowe są „pomalowane” (strona 27), a nie zabezpieczone prawidłowo folią kubełkową. W tego typu budynkach nie ma problemu wody z wewnątrz. jest paroizolacja. Problem z wilgocią w przegrodzie występuje wyłącznie starych technologiach.
echantee Napisano 13 czerwca 2011 #81 Napisano 13 czerwca 2011 Witajcie bardzo zainteresował mnie wątek ponieważ sama stoję przed dylematem. Moje mieszkanie ma 72mkw z czego dwa największe pokoje mają po dwie ściany szczytowe. Płacę kolosalne rachunki za gaz w zimie. Zastanawiałam się nad dociepleniem wewnętrznym (wełną mineralną). Jest to stary (przedwojenny) budynek z grubymi murami, dach do wymiany (jego wymiana nie jest zalezna odemnie), a od sufitu na ścianach wychodzi pleśń/wilgoć. Fachowiec zapewnia że po spryskaniu ściany i położeniu izolacji nie będzie problemów ja mam jednak poważne wątpliwości. Będę wdzięczna za poradę. Jeszcze jedna kwestia dołem przy ścianach idą rury centralnego ogrzewania, fachowiec twierdzi że najlepiej je zamknąć w ociepleniu i że to przyniesie jeszcze lepszy efekt bo będzie wręcz ścianę osuszać. Nie mam pojęcia co robic?!
T. Brzęczkowski Napisano 13 czerwca 2011 #82 Napisano 13 czerwca 2011 Cytat Witajcie bardzo zainteresował mnie wątek ponieważ sama stoję przed dylematem. Moje mieszkanie ma 72mkw z czego dwa największe pokoje mają po dwie ściany szczytowe. Płacę kolosalne rachunki za gaz w zimie. Zastanawiałam się nad dociepleniem wewnętrznym (wełną mineralną). Jest to stary (przedwojenny) budynek z grubymi murami, dach do wymiany (jego wymiana nie jest zalezna odemnie), a od sufitu na ścianach wychodzi pleśń/wilgoć. Fachowiec zapewnia że po spryskaniu ściany i położeniu izolacji nie będzie problemów ja mam jednak poważne wątpliwości. Będę wdzięczna za poradę. Jeszcze jedna kwestia dołem przy ścianach idą rury centralnego ogrzewania, fachowiec twierdzi że najlepiej je zamknąć w ociepleniu i że to przyniesie jeszcze lepszy efekt bo będzie wręcz ścianę osuszać. Nie mam pojęcia co robic?! Dokładnie jak na zdjęciu... z tym, że wszelkie termomodernizacje zaczyna się od skutecznej wentylacji.
autorushd Napisano 13 czerwca 2011 #83 Napisano 13 czerwca 2011 Ja to będę robił tyle ze twardą wełną fasadową.Rockwall LL jak pamiętam. Chyba ze do momentu zakładania będzie coś lepszego.
bajbaga Napisano 14 czerwca 2011 #84 Napisano 14 czerwca 2011 Cytat Dokładnie jak na zdjęciu... Podręcznikowy przykład, niechlujnie położonej folii paroizolacyjnej – niestety.
Jani_63 Napisano 14 czerwca 2011 #85 Napisano 14 czerwca 2011 Konia z rzędem temu co wyreguluje zawias okienny po zakończeniu tego "arcydzieła".Poszerzenia systemowe zostały zastosowane od góry dla "nadbudowy" otworu okiennego, ale o tym żeby je zastosować po bokach tak żeby dało się położyć wełnę o odpowiedniej grubości w glifie wewnętrznym już nikt nie pomyślał.A w tym miejscu będzie mostek jak cholera.Widać że to paproki robią.
T. Brzęczkowski Napisano 14 czerwca 2011 #86 Napisano 14 czerwca 2011 Cytat Konia z rzędem temu co wyreguluje zawias okienny po zakończeniu tego "arcydzieła".Poszerzenia systemowe zostały zastosowane od góry dla "nadbudowy" otworu okiennego, ale o tym żeby je zastosować po bokach tak żeby dało się położyć wełnę o odpowiedniej grubości w glifie wewnętrznym już nikt nie pomyślał.A w tym miejscu będzie mostek jak cholera.Widać że to paproki robią. Firma BASF robiła w/w rewitalizację - tyle lat i suche, może im się niechcący udało.
Jani_63 Napisano 14 czerwca 2011 #87 Napisano 14 czerwca 2011 A jak jest wentylacja to jest i suche, tyle że mostek cieplny zostawili.Swoją drogą antyreklamę robisz pan konkurencji wklejając zdjęcia z tak przeprowadzonych prac.
T. Brzęczkowski Napisano 14 czerwca 2011 #88 Napisano 14 czerwca 2011 Cytat A jak jest wentylacja to jest i suche, tyle że mostek cieplny zostawili. Po co pisać jak się Pan nie zna? Skuteczna wentylacja to nie jak Pan "myśli" taka, przy której mostek termiczny ( z natury rzeczy zimniejszy od reszty wnętrza) "będzie załatwiony" czyli suchy. Skuteczna wentylacja ma zapewnić ( wraz z ogrzewaniem) komfort wilgotnościowo temperaturowy. Proszę sobie strefę w/w komfortu zaznaczyć na wykresie Molliera i zobaczy Pan dlaczego zimny mostek termiczny jest zarodziem wilgoci.
Jani_63 Napisano 14 czerwca 2011 #89 Napisano 14 czerwca 2011 No toś pokazał pan teraz jak się pan zna wklejając zdjęcie takiego bubla wykonawczego.Już zaczynam rozumieć ogólna niechęć z pana strony do dokumentowania swoich prac zdjęciami i publikowania ich na forumnie. Można spokojnie założyć że jest tam wykonana przez pana niejedna "mina" dla zleceniodawcy.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się