Skocz do zawartości

Dach pełno deskowany a ocieplenie poddasza użytkowego?


Recommended Posts

Witam,

Będziemy sami ocieplać poddasze użytkowe.
Dach mamy pełno deskowany.

Problem polega na tym, że nie wiemy jaka folię kupić i założyć na dach, potem będzie Uni mata ( chyba, że jest coś lepszego )
i na to znów folia i znów nie wiemy jaką.

Będę ogromnie wdzięczna za informację jak mamy ocieplić nasz dach.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Link do komentarza
Cytat

czyli podwówjna folia ? Nie rozumiem.
Wydaje się ze od strony deskowania powinno być:
deska, powietrze, wełna, folia, płyta k-g



A ja gdzieś czytałam, ale nie pamiętam gdzie i nie potrafię tego znaleźć,
że od strony desek też powinna być folia.

I jak by się zastanowić jest to logiczne,
folia od desek by do ocieplenia nie dochodziła wilgoć z zewnątrz
a od strony domu by ocieplenie mogło oddychać.
Link do komentarza
Cytat

nałoż pod deski folię .... powodzenia.
Deski są stosowane zamiast folii w niektórych technologiach np. bitumicznej ...



No ok, ale same deski nie chronią przed wilgocią czy np. szkodnikami, które mogą się dostać przez szczeliny dachu do
ocieplenia.
Przez to w ociepleniu mogą się rozwijać grzyby, pleśnie i inne.
Zatem folia na deski zabezpiecza ocieplinę.

No ale ok, powiedzmy, że masz rację.
Możesz mi zatem wytłumaczyć czym sie różni folia
paroizolacyjna od paropuszczalnej i gdzie sie kazdą z nich stosuje?

Link do komentarza
Cytat

Ok, ale nie o to mi chodziło ale o zastosowanie tych folii,
którą gdzie sie używa


Ja tez mam dach pelno deskowy zapapowany i uzywam tylko jednej folii Paroszczelnej miedzy welne a K/G. Rozumiem ze na dachu bedzie jakas blachodachowka czy dachowka? Przeczytalas watek z linku.
A tej drugiej nie wiem gdzie sie uzywa pewno tam gdzie nie ma dachu pelnodeskowanego.

Cytat

mam w projekcie pełne deskowanie i na to folia wysokoparoprzepuszczalna


Oj to mamy rozbierznosc! Ciekawe........?

[quote name='animus' date='15.07.2010, 15:19 ' post='118541']

1.blacho-dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 3 cm
7.wełna (wata) 25 cm
8. stelaż
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k

Ja takie doatlam wskazowki, co oznacza na to? Bobus
Link do komentarza
Cytat

Po prostu:
-folia paroprzepuszczalna od strony dachu
-folia paroszczelna od strony pomieszczeń

Nigdy odwrotnie!




Ok, a jak jest dach pełnodeskowany to dajemy też folie na deski od środka
czy nie?

Jak jest prawidłowo?
- deski
- folia paroprzepuszczalna
- ocieplenie
- folia paroszczelna

czy

- deski
- ocieplenie
- folia paroszczelna?





Cytat

Jesli na dachu sa tylko deski bez pokrycia nalezy nabic kontr laty na to naciagnac folie PAROPRZEPUSZCZALNA zanowu kontrlaty i laty jesli juz macie dach zakonczony to od desek trzeba zrobic luz miedzy welne nastepnie rozciagnac folie PAROIZOLACYJNA zrobic stelaz i plyty gk



u nas w tej chwili n dachu jest papa
ale będzie blachodachówka
Link do komentarza
Cytat

Dobrze, czyli na obocną chwilę nie mamy jednoznacznej odpowiedzi.

Ani jaka folia powinna być na ocieplinę od środka oraz czy w ogóle a jak tak to jaka powinna być na deski.

Wiem, że dalej nic nie wiem icon_sad.gif


Jak pisałem mam w projekcie na deskach folię wysokoparpprzepuszczalną o wsp 2500-3000, aby nie było konieczności robienia szczeliny miedzy deskami a wełną.
Link do komentarza
Ok juz zalapalam, tzn ze zamiast robic przerwe wentykacyjna uzyta zostala folia paroprzepuszczalna. I teraz mi sie rozjasnilo i pewno Bajli tez.

bajla tzn ze zalezy czy bedziesz robila przerwe wentylacyjna czy nie. Z przerwa bez foli; bez przerwy w folia. Ja mam jedno rozwiazanie a Bobus ma drugie. Wsio.

A teraz mam pytanie ktore lepsze? czy bez roznicy? a moze okaze sie po czasie.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Ja tez mam dach pelno deskowy zapapowany i uzywam tylko jednej folii Paroszczelnej miedzy welne a K/G. Rozumiem ze na dachu bedzie jakas blachodachowka czy dachowka? Przeczytalas watek z linku.
A tej drugiej nie wiem gdzie sie uzywa pewno tam gdzie nie ma dachu pelnodeskowanego.


Oj to mamy rozbierznosc! Ciekawe........?


----------------------------------------------------------------------
Dach z papą z podbitką najtrwalsze rozwiązanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 3 cm
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
----------------------------------------------------------
Z deskowaniem i podbitką
1.blacho-dachówka ,dachowka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna ,(specjalna na deskowanie odporna na przebicie wiórami wystającymi z desek)
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 1 cm (ograniczona wentylacja )
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
---------------------------------------------------------
Przy zastosowaniu nadbitki struganej tylko na zewnątrz:
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna
5.kontr-łaty o gr. nadbitki w miejscach gdzie nie ma tej nadbitki
6.przerwa wentylacyjna (nie potrzebna)
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k

Brać wybierać nie marudzić
Link do komentarza
Cytat

----------------------------------------------------------------------
Dach z papą najtrwalsze rozwiązanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 3 cm
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
----------------------------------------------------------
Z deskowaniem
1.blacho-dachówka ,dachowka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna ,(specjalna na deskowanie odporna na przebicie wiórami wystającymi z desek)
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 1 cm (ograniczona wentylacja )
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
---------------------------------------------------------
Przy zastosowaniu nadbitki struganej tylko na zewnątrz:
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna
5.kontr-łaty o gr. nadbitki w miejscach gdzie nie ma tej nadbitki
6.przerwa wentylacyjna (nie potrzebna)
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k

Brać wybierać nie marudzić



To ja dorzucam inne rozwiązanie

Kolejne warstwy przy pokryciu dachu pełnym deskowaniem:
- folia o wysokiej paroprzepuszczalnosci mocowana do krokwi,
- kontrałaty grub. 2,5 - 3 cm przybite do krokwi (na folię),
- deskowanie,
- papa,
- ruszt pod wierzchnie pokrycie lub dachówki bitumiczne.


Cytuje ze swojego wątku Dach -zastosowanie wiatroizolacji.
Link do komentarza
Cytat

hm....
ja o ile się nie mylę to mam tylko folię (nie wiem jaką ) i dachówkę ... dokładanie deskowania i papy jaki ma sens ?


Deskowanie usztywnia konstrukcję dachu oraz rozkłada równomierniej obciążenie na inne krokwie a papa jest trwalsza od foli.  




Cytat

Deski muszą być przykryte warstwą wstępnego krycia w tym przypadku papą

Nie może dać dachówki na gołe deski



Można tak kiedyś robiono i znam dachy co mają 50 i więcej lat co  jeszcze mają same gołe dechy a nad nimi dachówki.Deski są bite od dołu i zachodzą jedna na drugą jak gont woda spływa po nich w dół . 

Cytat

To ja dorzucam inne rozwiązanie

Kolejne warstwy przy pokryciu dachu pełnym deskowaniem:
- folia o wysokiej paroprzepuszczalnosci mocowana do krokwi,
- kontrałaty grub. 2,5 - 3 cm przybite do krokwi (na folię),
- deskowanie,
- papa,
- ruszt pod wierzchnie pokrycie lub dachówki bitumiczne.



Tak to poprawne rozwiązanie przy stosowaniu nadbitki przy pełnym deskowaniu  :

Dach z papą i z nadbitką pełne deskowanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.kontr-łaty 2,5 / 3 cm nabite żeby powstała przerwa wentylacyjna
7.folia wysoko-paro-przepuszczalna na krokwiach
8.wełna (wata) 25 cm lub więcej
9. stelaż +wełna między stelażem
10.folia paroszczelna
11.płyta g/k
Link do komentarza
Cytat

Deskowanie usztywnia konstrukcję dachu oraz rozkłada równomierniej obciążenie na inne krokwie a papa jest trwalsza od foli.  






Można tak kiedyś robiono i znam dachy co mają 50 i więcej lat co  jeszcze mają same gołe dechy a nad nimi dachówki.Deski są bite od dołu i zachodzą jedna na drugą jak gont woda spływa po nich w dół . 



Tak to poprawne rozwiązanie przy stosowaniu nadbitki przy pełnym deskowaniu  :

Dach z papą i z nadbitką pełne deskowanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.kontr-łaty 2,5 / 3 cm nabite żeby powstała przerwa wentylacyjna
7.folia wysoko-paro-przepuszczalna na krokwiach
8.wełna (wata) 25 cm lub więcej
9. stelaż +wełna między stelażem
10.folia paroszczelna
11.płyta g/k



A co oznacza w tym wszystkim nadbitka.
Link do komentarza
Cytat

A co oznacza w tym wszystkim nadbitka.


Nadbitka to wykorzystanie  deskowania dachu do estetycznego  wykonania okapu, czyli spodniej części dachu widocznej na zewnątrz  poprzez struganie malowanie itd.

Stosując nadbitkę pozostawiamy odkrytą na zewnątrz  szczelinę w elewacji budynku  pomiędzy deskowaniem a ociepleniem ścian która umożliwia osuszanie wełny - ocieplenia poddasza .Podczas nasilonych wiatrów  zwłaszcza budując w górach ,zimne  powietrze odbija się od ściany oraz okapu (powstaje kieszeń) i przechodzi gwałtownie tą szczeliną i wtedy  może przenikać głęboko przez wełnę i obniżać izolacyjność budynku ,dlatego stosuje się membranę wysoko-przepuszczalną  zaraz za wełną ,która utrudni penetrację gwałtownie przechodzącego powietrza.  

Stosując podbitkę zamykamy szczelinę przy ścianie a  wstawiamy kratki dalej od muru ,tu powietrze odbija się od podbitki (nie ma kieszeni) a tylko jakaś cześć przenika przez kratki .   
Link do komentarza
Cytat

Nadbitka to wykorzystanie  deskowania dachu do estetycznego  wykonania okapu, czyli spodniej części dachu widocznej na zewnątrz  poprzez struganie malowanie itd.



OK w sumie to tylko chciałem się upewnić.

Cytat

Stosując nadbitkę pozostawiamy odkrytą na zewnątrz  szczelinę w elewacji budynku  pomiędzy deskowaniem a ociepleniem ścian która umożliwia osuszanie wełny - ocieplenia poddasza .Podczas nasilonych wiatrów  zwłaszcza budując w górach ,zimne  powietrze odbija się od ściany oraz okapu (powstaje kieszeń) i przechodzi gwałtownie tą szczeliną i wtedy  może przenikać głęboko przez wełnę i obniżać izolacyjność budynku ,dlatego stosuje się membranę wysoko-przepuszczalną  zaraz za wełną ,która utrudni penetrację gwałtownie przechodzącego powietrza.  

Stosując podbitkę zamykamy szczelinę przy ścianie a  wstawiamy kratki dalej od muru ,tu powietrze odbija się od podbitki (nie ma kieszeni) a tylko jakaś cześć przenika przez kratki .   



Nie wiem czy się zajmujesz ale powiedz jak mam podbitkę prostopadle do ściany i kratki wentylacyjne jak silny jest przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej o szerokości ok. 4cm i długości do 4m.

Czy tam powstaje duży ciąg powietrza?
Link do komentarza
Cytat

OK w sumie to tylko chciałem się upewnić.



Nie wiem czy się zajmujesz ale powiedz jak mam podbitkę prostopadle do ściany i kratki wentylacyjne jak silny jest przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej o szerokości ok. 4cm i długości do 4m.

Czy tam powstaje duży ciąg powietrza?



 Masz membranę to nie musisz się martwić za dużym przepływem powietrza,a raczej za małym  otwory wentylacyjne w podbitce powinny mieć tyle samo cm2  co szczelina wentylacyjna w dachu . 


W trakcie docieplania ścian "majstry" potrafią całkowicie zasłonić styropianem szczelinę wentylacyjną  pomiędzy deskami a ścianką kolankową (dotyczy deskowania z papą ).

Za duży ciąg powstaje tylko w skrajnych warunkach (silne wiatry) ,zimą wiatr potrafi nawiać przez taką szczelinę śnieg na głębokość nawet  ponad  metr w głąb ocieplenia (nadbitka) . 

Link do komentarza
Cytat

 
Za duży ciąg powstaje tylko w skrajnych warunkach (silne wiatry) ,zimą wiatr potrafi nawiać przez taką szczelinę śnieg na głębokość nawet  ponad  metr w głąb ocieplenia (nadbitka) . 




Ale to chyba w przypadku nadbitki bo jak będzie podbitka to śnieg tam nie powinien się dostawać.


Link do komentarza
Cytat

Animus możesz spojrzeć na mój ostatni wpis w tym wątku i powiedzieć co o tym sądzisz

Array="" target="_blank">Dach-zastosowanie wiatroizolacji



Szkoda że membrana nie została nabita na krokwiach byłaby większa przestrzeń do włożenia grubszego  ocieplenia  .
Użyłeś paroprzepuszczalnej membrany która może w ciągu doby - 1600 gramów czyli 1,6L wody oddać na dobę ?.
Link do komentarza
Cytat

Szkoda że membrana nie została nabita na krokwiach byłaby większa przestrzeń do włożenia grubszego  ocieplenia  .
Użyłeś paroprzepuszczalnej membrany która może w ciągu doby - 1600 gramów czyli 1,6L wody oddać na dobę ?.



No szkoda że nie na krokwiach to prawda ale na Mazowszu to chyba nikt tak nie buduje a inwestor zawsze się dowiaduje po nie w czasie.

Ta membrana to wiatroizolacja firmy Corotop dokładnie to Corovin o paro przepuszczalności 3000
Link do komentarza
Cytat

No szkoda że nie na krokwiach to prawda ale na Mazowszu to chyba nikt tak nie buduje a inwestor zawsze się dowiaduje po nie w czasie.

Ta membrana to wiatroizolacja firmy Corotop dokładnie to Corovin o paro przepuszczalności 3000



A jak masz zamiar rozwiązać problem wentylacji pól z krokwiami koszowymi - (ślepe pola )


Link do komentarza
Cytat

A jak masz zamiar rozwiązać problem wentylacji pól z krokwiami koszowymi - (ślepe pola )




W najwyższym punkcie ślepego pola czyli w miejscu gdzie krokiem łączy się z krokwią koszową mam wycięte w deskowaniu otwory o kształcie trójkąta o powierzchni zbliżonej do 150mm2

Na tych otworach nie ma papy tylko jest membrana wyskoparoprzepuszczlna Brass.
Link do komentarza
Cytat

W najwyższym punkcie ślepego pola czyli w miejscu gdzie krokiem łączy się z krokwią koszową mam wycięte w deskowaniu otwory o kształcie trójkąta o powierzchni zbliżonej do 150mm2

Na tych otworach nie ma papy tylko jest membrana wyskoparoprzepuszczlna Brass.


Czyli wylecieć może a jak ma wlecieć ?


Link do komentarza
Cytat

Czyli wylecieć może a jak ma wlecieć ?



Otwory wiercone przez krokiew na dole martwego pola fi 20.

Tak naprawdę to nie wiem ile otworów powinno być.

Na zdjęciach pokazywałem rozpiętą wiatroizolację jak będzie lepiej wiercić otwory nad wiatroizolacją czy pod czyli w warstwie, na wysokości wełny
Link do komentarza
Cytat

Otwory wiercone przez krokiew na dole martwego pola fi 20.

Tak naprawdę to nie wiem ile otworów powinno być.

Na zdjęciach pokazywałem rozpiętą wiatroizolację jak będzie lepiej wiercić otwory nad wiatroizolacją czy pod czyli w warstwie, na wysokości wełny



Najmniej zaszkodzą otwory wiercone w środku krokwi ,masz świadomość że osłabiasz element z tymi otworami ostrożnie .


Najlepsza jest taka kratka na dole i u góry montowana na deskowaniu .

Kratka
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Cytat

Ja u siebie robię:
- deski
- szczelina wentylacyjna
- ocieplenie
- stelaż
- folia paroizolacyjna
- k-g


mam pytanie do mateusza bo chce zrobić tak samo bez foli tylko szczelina 4 cm wełna i folia i jak się to u ćebie się sprawuje pozdrawiam

Cytat

Ok, a jak jest dach pełnodeskowany to dajemy też folie na deski od środka
czy nie?

Jak jest prawidłowo?
- deski
- folia paroprzepuszczalna
- ocieplenie
- folia paroszczelna

czy

- deski
- ocieplenie
- folia paroszczelna?


i jak w końc u zrobiłaś pozdrawiam




u nas w tej chwili n dachu jest papa
ale będzie blachodachówka


Link do komentarza
Cytat

Ok, a jak jest dach pełnodeskowany to dajemy też folie na deski od środka
czy nie?

Jak jest prawidłowo?
- deski
- folia paroprzepuszczalna
- ocieplenie
- folia paroszczelna

czy

- deski
- ocieplenie
- folia paroszczelna?







u nas w tej chwili n dachu jest papa
ale będzie blachodachówka


a folię od srodka daliśćie
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
    • Ja ze Stalowej Woli. A bloki takie same. 
    • O widzisz, u mnie to Armii Krajowej a miasto niewielkie Głogów Co do farby poczytam, najlepiej jakby była odporna na wysoką temperaturę
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...