Skocz do zawartości

Izolacja przeciwwilgociowa i cieplna fundamentu oraz podłogi


Recommended Posts

Gość Adam P
Z termiką keramzytu nie jest tak źle. Niektórzy produkują kermazyt o lambda 0,1 czyli jeżeli styropian ma średnio lambdę 0,04 to grubość warstwy kermzytu odpowiadająca styropianowi musi być 2,5 x większa . A myszy w nim nie siedzą , papa i lepiki na pewno z nim nie reagują..
Link do komentarza
Keramzyt to jeden z lepszych... przewodników ciepła w budownictwie. Jego warstwy praktycznie nie wpływają na zmiany oporu cieplnego - co widać z kart katalogowych producenta. Keramzyt świetnie odprowadza wodę i nie ma podciągania kapilarnego, dlatego jest doskonały w drenażach a fatalny w ścianach. jedynym zastosowaniem keramzytu w ścianach są budynki gospodarskie ( obory, chlewnie) gdzie mniej chodzi o izolację termiczną a bardziej o odprowadzenie wilgoci. Oczywiście producenci by więcej sprzedawać, zmieniają często właściwości niektórych swoich produktów.
Na zdjęciu karta katalogowa keramzytowych pustaków – 14 cm styropianu ma 0.28W/m2xK

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość kaczuszka2501
Witam serdecznie... Rok temu budowalismy z mezem swoj dom.Odwiedzilismy wiele firm.Wybralismy jednak "sundolitt".Fachowcy Nam powiedzieli "Fundamenty z firmy "SUNDOLITT" sa proste,latwe i szybkie do zbudowania.Zapewniaja komfortowy klimat w domu i zmniejszaja zuzycie energii.Fundamenty "SUNDOLITT" spelniaja wszystkie nowoczesne wymagania dotyczace szybkiego i bezpiecznego fundamentowania."I wcale nie klamali...Mamy cieplutki domek o jakim marzylismy:).
Link do komentarza
Cytat

Witam serdecznie... Rok temu budowalismy z mezem swoj dom.Odwiedzilismy wiele firm.Wybralismy jednak "sundolitt".Fachowcy Nam powiedzieli "Fundamenty z firmy "SUNDOLITT" sa proste,latwe i szybkie do zbudowania.Zapewniaja komfortowy klimat w domu i zmniejszaja zuzycie energii.Fundamenty "SUNDOLITT" spelniaja wszystkie nowoczesne wymagania dotyczace szybkiego i bezpiecznego fundamentowania."I wcale nie klamali...Mamy cieplutki domek o jakim marzylismy:).



icon_lol.gif
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
Gość maciek
Rysunek przedstawia klasyczny przykład bezmyślnego wykonywania fundamentów. Po pierwsze, EPS 100 nie nadaje się na podłogę. Po drugie, folia nie jest w tym przypadku żadną izolacją. Po trzecie, należny odprowadzić skropliny ze styku warstwy termoizolacji i licówki. O reszcie nie chce mi się pisać.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Rysunek przedstawia klasyczny przykład bezmyślnego wykonywania fundamentów. Po pierwsze, EPS 100 nie nadaje się na podłogę. Po drugie, folia nie jest w tym przypadku żadną izolacją. Po trzecie, należny odprowadzić skropliny ze styku warstwy termoizolacji i licówki. O reszcie nie chce mi się pisać.


No to dawaj, jak się powiedział A to i trzeba powiedzieć B.
Bo tak się przemądrzać to każdy umie, napisz jak wg Ciebie powinno być zrobione prawidłowo, to wtedy podyskutujemy.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Gość maciek
@mhtyl. Skąd w Tobie tyle zawiści/złości? Wystarczy normalnie zapytać. Ale najłatwiej "z buta", zwłaszcza gdy własnych argumentów pewnie brakuje.
Co do EPS 100 na posadzce, zajrzyj do PN-B-20132:2005. Co do folii, jak połączysz ze sobą izolację podposadzkową z izolacją poziomą na ławach i izolacją pionową? Pamiętaj, że na styku posadzki i ściany fundamentowej musisz wykonać dylatację. Znasz sposób jej uszczelnienia? Bo ja nie, dlatego twierdzę, że folia nie nadaje się na izolację. Poza tym folia, jeżeli już musisz ją stosować, to powinna mieć przynajmniej 1-1,5 mm grubości. Po trzecie brakuje izolacji pionowej ściany fundamentowej od strony posadzki. Po czwarte, taki układ termoizolacji skutkuje mostkiem termicznym (mam nadzieję, że nie muszę tego tłumaczyć szczegółowo). Co do skroplin, to wykonaj obliczenia cieplno-wilgotnościowe, na styku oblicówki z termoizolacją pojawi się kondensat. Jeżeli dla takiego układu kończysz termoizolację na ścianie fundamentowej jednowarstwowej to należy zastosować np, taśmę uszczelniającą odprowadzającą skropliny na zewnątrz (musisz zostawić albo co którąś spoinę pionową pustą albo zastosować kratki wentylacyjne. Tylko mi nie mów o przykładowych obliczeniach cw, wykonuje się je zawsze dla konkretnych materiałów.
Jak to zrobić prawidłowo? Bardzo prosto. Zastosować materiały, które mogą być stosowane do wykonania hydroizolacji (masę KMB, szlamy, papy polimerowo-asfaltowe, membrany samoprzylepne. Ścianę fundamentową w gruncie zaizolować z obu stron (dla materiałów rolowych dość "upierdliwe" jest wykonanie szczelnej dylatacji na styku posadzki i ściany, ale da się to zrobić), a poszczególne części izolacji połączyć ze sobą. No i zapewnić ciągłość termoizolacji (np. docieplając ścianę fundamentową z obu stron)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Gość maciek
Szanowny Panie E-rzeczniku. Proszę jeszcze sprawdzić jakie obciążenia użytkowe przyjmuje się do obliczeń połaci tarasu i porównać je z wytrzymałością styropianu EPS 100.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Szanowny Panie E-rzeczniku. Proszę jeszcze sprawdzić jakie obciążenia użytkowe przyjmuje się do obliczeń połaci tarasu i porównać je z wytrzymałością styropianu EPS 100.



Pisaliśmy o izolacji podłóg na gruncie i przeszliśmy płynnie do połaci tarasowych. Nie wiem jakie obciążenia przyjmuje się przy połaciach tarasowych - jeśli zna je Pan, to proszę podać.
Natomiast wracając do EPS 100, to zgodnie z normą PN-EN 13163 przyjmuje się, że dopuszczalne obciążenie użytkowe może wynosić w tym przypadku 3000 kg/m2. Obciążenie to nie spowoduje po 50 latach odkształceń pełzania przy ściskaniu większych niż 2 %.

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Gość Parkiet Komplex
Zastanawiam się na ile skuteczna jest hydroizolacja ściany fundamentowej z niepełną fugą, wykonana przy użyciu masy bitumicznej?
Uważam, że najpierw powinna być wyprawka, a kiedy ona wyschnie, nakładanie w/w hydroizolacji.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Robię listę rzeczy, które muszę spakować na tygodniowy wyjazd pod namiot, aby pobyt był maksymalnie komfortowy. Stacjonować będę na polu namiotowym z dwoma dużymi węzłami sanitarnymi (toalety+prysznice) Nie chciałabym obudzić się na miejscu z brakiem czegoś, czego kupienie będzie problematyczne na miejscu. Jeśli przyjdzie wam do głowy coś, co jest ważne, a przegapiłam, albo może ułatwić pobyt, proszę o info namiot - to najważniejsze, już kupiony Taki:  https://www.decathlon.pl/p/namiot-kempingowy-quechua-arpenaz-4-1-f-b-4-osobowy-1-sypialnia/_/R-p-177332 materac + śpiwory stolik +  krzesła niewielka tekstylna szafa turystyczna na ubrania spray przeciw owadom elektrofumigator turystyczny na komary w namiocie mini-regalik składany z trzema poziomami - postawię obok materaca, będzie można na nim położyć okulary, telefon, książkę lampki LED na baterie do zawieszenia pod sufitem zatyczki do uszu zestaw turystycznych garnków, naczyń i sztućców + kuchenka turystyczna krem z filtrem mokre chusteczki (te dla dzieci są bardzo uniwersalne) odzież na każdą pogodę klapki gumowe duże stojące lusterko ręczniki własnej roboty zestaw solarny do "robienia" prądu + akumulator powerbank Tyle mi przychodzi do głowy .... coś pominęłam? Rady wskazane .... sto lat nie byłam pod namiotem
    • Czy wyjazd pod namiot osoby z entomofobią może się udać? Odpowiedź: musi się udać, gdyż namiot już zakupiony, a termin urlopu zaklepany. Przeszkodą jest tylko lęk przed owadami Wnętrze namiotu przed komarami zabezpieczy mi urządzenie zwane elektrofumigatorem turystycznym. Niewielkie, z wbudowanym wiatraczkiem i paskowym wkładem, nasączonym środkiem odstraszającym komary. Działa na baterie, co jest cennym rozwiązaniem na polu namiotowym z utrudnionym dostępem do prądu w gniazdku. Mam nadzieję, że da radę.   Ale co z owadami, dostającymi się do namiotu po ziemi? Mrówki, kleszcze ... i inne pełzające potwory. Wymyśliłam, że kupię granulat na mrówki i rozsypię w trawie dookoła namiotu, tworząc zaporę przed wszystkim, co pełza. Powstaje pytanie - czy to się sprawdzi, i co najważniejsze - czy to jest bezpieczne? Czy nie zatruję się?   Może ktoś podzieli się sprawdzonymi sposobami na owady na biwaku?  
    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...