Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Izolacja przeciwwilgociowa i cieplna fundamentu oraz podłogi

Recommended Posts

Gość Adam P
Z termiką keramzytu nie jest tak źle. Niektórzy produkują kermazyt o lambda 0,1 czyli jeżeli styropian ma średnio lambdę 0,04 to grubość warstwy kermzytu odpowiadająca styropianowi musi być 2,5 x większa . A myszy w nim nie siedzą , papa i lepiki na pewno z nim nie reagują..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Keramzyt to jeden z lepszych... przewodników ciepła w budownictwie. Jego warstwy praktycznie nie wpływają na zmiany oporu cieplnego - co widać z kart katalogowych producenta. Keramzyt świetnie odprowadza wodę i nie ma podciągania kapilarnego, dlatego jest doskonały w drenażach a fatalny w ścianach. jedynym zastosowaniem keramzytu w ścianach są budynki gospodarskie ( obory, chlewnie) gdzie mniej chodzi o izolację termiczną a bardziej o odprowadzenie wilgoci. Oczywiście producenci by więcej sprzedawać, zmieniają często właściwości niektórych swoich produktów.
Na zdjęciu karta katalogowa keramzytowych pustaków – 14 cm styropianu ma 0.28W/m2xK

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kaczuszka2501
Witam serdecznie... Rok temu budowalismy z mezem swoj dom.Odwiedzilismy wiele firm.Wybralismy jednak "sundolitt".Fachowcy Nam powiedzieli "Fundamenty z firmy "SUNDOLITT" sa proste,latwe i szybkie do zbudowania.Zapewniaja komfortowy klimat w domu i zmniejszaja zuzycie energii.Fundamenty "SUNDOLITT" spelniaja wszystkie nowoczesne wymagania dotyczace szybkiego i bezpiecznego fundamentowania."I wcale nie klamali...Mamy cieplutki domek o jakim marzylismy:).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam serdecznie... Rok temu budowalismy z mezem swoj dom.Odwiedzilismy wiele firm.Wybralismy jednak "sundolitt".Fachowcy Nam powiedzieli "Fundamenty z firmy "SUNDOLITT" sa proste,latwe i szybkie do zbudowania.Zapewniaja komfortowy klimat w domu i zmniejszaja zuzycie energii.Fundamenty "SUNDOLITT" spelniaja wszystkie nowoczesne wymagania dotyczace szybkiego i bezpiecznego fundamentowania."I wcale nie klamali...Mamy cieplutki domek o jakim marzylismy:).



icon_lol.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek
Rysunek przedstawia klasyczny przykład bezmyślnego wykonywania fundamentów. Po pierwsze, EPS 100 nie nadaje się na podłogę. Po drugie, folia nie jest w tym przypadku żadną izolacją. Po trzecie, należny odprowadzić skropliny ze styku warstwy termoizolacji i licówki. O reszcie nie chce mi się pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rysunek przedstawia klasyczny przykład bezmyślnego wykonywania fundamentów. Po pierwsze, EPS 100 nie nadaje się na podłogę. Po drugie, folia nie jest w tym przypadku żadną izolacją. Po trzecie, należny odprowadzić skropliny ze styku warstwy termoizolacji i licówki. O reszcie nie chce mi się pisać.


No to dawaj, jak się powiedział A to i trzeba powiedzieć B.
Bo tak się przemądrzać to każdy umie, napisz jak wg Ciebie powinno być zrobione prawidłowo, to wtedy podyskutujemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek
@mhtyl. Skąd w Tobie tyle zawiści/złości? Wystarczy normalnie zapytać. Ale najłatwiej "z buta", zwłaszcza gdy własnych argumentów pewnie brakuje.
Co do EPS 100 na posadzce, zajrzyj do PN-B-20132:2005. Co do folii, jak połączysz ze sobą izolację podposadzkową z izolacją poziomą na ławach i izolacją pionową? Pamiętaj, że na styku posadzki i ściany fundamentowej musisz wykonać dylatację. Znasz sposób jej uszczelnienia? Bo ja nie, dlatego twierdzę, że folia nie nadaje się na izolację. Poza tym folia, jeżeli już musisz ją stosować, to powinna mieć przynajmniej 1-1,5 mm grubości. Po trzecie brakuje izolacji pionowej ściany fundamentowej od strony posadzki. Po czwarte, taki układ termoizolacji skutkuje mostkiem termicznym (mam nadzieję, że nie muszę tego tłumaczyć szczegółowo). Co do skroplin, to wykonaj obliczenia cieplno-wilgotnościowe, na styku oblicówki z termoizolacją pojawi się kondensat. Jeżeli dla takiego układu kończysz termoizolację na ścianie fundamentowej jednowarstwowej to należy zastosować np, taśmę uszczelniającą odprowadzającą skropliny na zewnątrz (musisz zostawić albo co którąś spoinę pionową pustą albo zastosować kratki wentylacyjne. Tylko mi nie mów o przykładowych obliczeniach cw, wykonuje się je zawsze dla konkretnych materiałów.
Jak to zrobić prawidłowo? Bardzo prosto. Zastosować materiały, które mogą być stosowane do wykonania hydroizolacji (masę KMB, szlamy, papy polimerowo-asfaltowe, membrany samoprzylepne. Ścianę fundamentową w gruncie zaizolować z obu stron (dla materiałów rolowych dość "upierdliwe" jest wykonanie szczelnej dylatacji na styku posadzki i ściany, ale da się to zrobić), a poszczególne części izolacji połączyć ze sobą. No i zapewnić ciągłość termoizolacji (np. docieplając ścianę fundamentową z obu stron)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość edek
no i dyskusja się urwała. Chyba komuś zabrakło argumentów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek
Szanowny Panie E-rzeczniku. Proszę jeszcze sprawdzić jakie obciążenia użytkowe przyjmuje się do obliczeń połaci tarasu i porównać je z wytrzymałością styropianu EPS 100.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Szanowny Panie E-rzeczniku. Proszę jeszcze sprawdzić jakie obciążenia użytkowe przyjmuje się do obliczeń połaci tarasu i porównać je z wytrzymałością styropianu EPS 100.



Pisaliśmy o izolacji podłóg na gruncie i przeszliśmy płynnie do połaci tarasowych. Nie wiem jakie obciążenia przyjmuje się przy połaciach tarasowych - jeśli zna je Pan, to proszę podać.
Natomiast wracając do EPS 100, to zgodnie z normą PN-EN 13163 przyjmuje się, że dopuszczalne obciążenie użytkowe może wynosić w tym przypadku 3000 kg/m2. Obciążenie to nie spowoduje po 50 latach odkształceń pełzania przy ściskaniu większych niż 2 %.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Parkiet Komplex
Zastanawiam się na ile skuteczna jest hydroizolacja ściany fundamentowej z niepełną fugą, wykonana przy użyciu masy bitumicznej?
Uważam, że najpierw powinna być wyprawka, a kiedy ona wyschnie, nakładanie w/w hydroizolacji.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zdzisław
w takich sprawach polegam na sprawdzonych produktach, takich jak boramax

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Buduję dom podpiwniczony. Jakiś czas temu przykleiłem 10 cm styropianu XPS na ściany piwnicy i dokleiłem dodatkowe 5 cm poniżej okien jako docieplenie warstwy przy gruncie (styropian wysokosci 60 cm wchodzić będzie w ziemię jakieś 40 cm a 20 co wystawać ponad grunt), czyli w strefie przemarzania. Wygląda to tak:       Sfazowałem dół doklejonego styro żeby folia kubełkowa się lepiej ułożyła. No i właśnie chciałem sobie ułożyć teraz folię kubełkową, ale mam dylemat jak ułożyć na tych fasetkach tymbardziej że mam lukarnę czyli narożniki wewnętrzene i zewnętrzne. Zna ktoś jakiś sprytny sposób bez ewentualnego cięcia folii?
    • a możesz jakiś przekroj tego pokazać?
    • Jasne, A w jakim mieście - budujecie ten dom? Karolina    
    • A co ma na celu wywalenie kupy kasy i skomplikowanie układu grzewczego, trzeba sie też liczyć z niedługim zakazem palenia w kominku tak jak np w Krakowie.
    • To mój pierwszy post na forum, zacznę więc od przywitania się. Witam wszystkich. Zastanwaiam się nad kupnem działki 6,800m2 w bliskim sąsiedztwie wału wiślanego. Działka o powierzchni 6800m2 która w ~1/3 jest oznaczona w MPZP jako teren RM-rolno-mieszkalny (RM), a w ~2/3 rolna (R), ~400m stanowi droga na terenie MN, która prowadzi do drogi gminnej(KDD). Od północnej strony działki (od strony wału wiślanego) również znajduje się droga (KDD). W MPZP teren RM jest przeznaczony pod zabudowę zagrodową, R tereny rolnicze. Planuje po zakupie ogrodzić działkę (obszar RM, R, Rwp), wkopać szambo (na obszarze RM), wykopać studnię doprowadzić prąd (linia energetyczna przechodzi w granicy działki oraz przez nią) i wybudować domek letniskowy 35m2, z poddaszem nieużytkowym (na zgłoszenie). Po około 3 latach planuję wybudować dom o powierzchni zabudowy ~200m2. W związku z powyższym mam pytania: 1. Czy jako nie rolnik mogę zakupić wyżej omawianą działkę? 2. Czy mogę ogrodzić cały teren (RM,R,Rwp)? 3. Czy jako nie rolnik mogę na części obszaru RM postawić domek letniskowy 35m2 na zgłoszenie? a. Jeśli nie mógłbym go zgłosić jako letniskowego, to czy możliwe jest zgłoszenie go jako np. budynku gospodarczego 35m2. 4. Czy jako osoba nie będąca rolnikiem mogę się budować na części działki odznaczonej jako RM czy muszę być rolnikiem? Jeśli konieczne będzie założenie siedliska i stanie się rolnikiem: 5. Ile ziemi trzeba mieć żeby założyć siedlisko? Wg. Starostwa jeśli w MPZP nie jest podana taka informacja, nie ma wymogu posiadania powyżej, np. 1ha. Ja takiej informacji w MPZP nie dostrzegam 6. Jeśli zmuszony byłbym do posiadania większej powierzchni ziemi, to czy w celu spełnienia tego wymogu, mógłbym dokupić nieużytki rolne (tania ziemia) za wałem w brakującej ilości? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź, bodaj na jedno pytanie. Niestety, ale uzyskanie informacji od gminy i starostwa graniczy z cudem. Pozdrawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...