Skocz do zawartości

Co sadzicie o systemie Thermomur(pustaki styropianowe)?


Recommended Posts

Wydaje mi się, że w tym temacie jest odpowiednie miejsce na moje pytania.
Chcę zbudować domek gospodarczy z częścią mieszkalną. Razem 6m*12m=36m2+36m2. Sposobem gospodarczym.
A technologię wyobrażam sobie tak:
Ściany z lanego betonu (z betoniarki), szalunek "niesymetryczny": z zewnątrz płyta OSB + 15cm styropian, od wewnątrz płyta OSB. Obie te warstwy połączone śrubami (np. co 30-40cm w poziomie i w pionie), zapewniającymi odstęp np. 15cm na beton.
Przed zamocowaniem wewnętrzna, pierwotnie gładka, powierzchnia styropianu byłaby "psuta" - w celu uzyskania dobrej przyczepności do betonu. Jeśli nie wystarczyłoby drapanie zębatym narzędziem - wyobrażam sobie tworzenie rowków typu "rybi ogon" rozgrzanym elektrycznie drutem oporowym, odpowiednio wyprofilowanym.
Po wylaniu i stwardnieniu betonu śruby byłyby rozkręcone, a obie płyty OSB zdjęte. Najwyższa "warstwa" śrub posłużyłaby następnie do zamocowania następnego "kroku" szalunku, wszystkie niższe śruby zostałyby wyjęte do powtórnego użycia.
Być może taka koncepcja "kroczącego" szalunku ma swoją nazwę i opisy - bardzo proszę o ewentualne wskazówki.
Napiszcie, co sądzicie o takim sposobie postawienia domku.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Jest taki system budowlany Velox, wydaje mi się, że to coś podobnego co planujesz, ale płyty się zostawia.
Są też inne systemy z pustakami styropianowymi, a może to tylko przedstawiciel icon_rolleyes.gif
http://www.domzestyropianu.pl/index.php?page=153


Dziękuję Ci, jimt, za odpowiedź. Rzeczywiście to nie to, o co mi chodzi, ale podane linki są dla mnie b.ciekawe.
Na marginesie: jeśli dobrze zrozumiałem, w systemie Velox metalowe kotwy (bardzo pomysłowe rozwiązanie) pozostają w ścianie. Przecież to są ewidentne mostki termiczne!
Pozdrawiam - Jerzy
Link do komentarza
Zostają w murze, ale czy tworzą jakiś znaczący mostek? Trzeba by się zwrócić z tym pytaniem do HenoK-a. Uważam go za osobę konkretną i znającą się na ciepłym budowaniu. O ile się orientuję to ma on dom z kształtek styropianowych. Napisz do niego na priv-a, na pewno ci pomoże icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Zostają w murze, ale czy tworzą jakiś znaczący mostek? Trzeba by się zwrócić z tym pytaniem do HenoK-a. Uważam go za osobę konkretną i znającą się na ciepłym budowaniu. O ile się orientuję to ma on dom z kształtek styropianowych. Napisz do niego na priv-a, na pewno ci pomoże icon_smile.gif


Przecież HenoK się nie zna na fizyce. On skończył politechnikę, więc szkodnik! Zawsze będzie przeciwko izolacji ( bo jej po prostu nieporozumienie) Pan HenoK nawet dziś poleca jeszcze pompy ciepła i solary, więc skąd u niego wiedza o izolacji????
Link do komentarza
Ponieważ zaczął Pan swoją wypowiedz od mojego cytatu, uprzejmie informuję, że wszystkie Pana posty od dnia dzisiejszego są przeze mnie ignorowane i nie zamierzam na nie odpowiadać. Liczę również na podobną ignorancję z Pana strony moich wypowiedzi oraz nie posługiwanie się nimi w cytatach. Pozdrawiam jimt
Link do komentarza
Cytat

Chodzi mi o stosunek cenowy w porównaniu do technologii tradycyjnych,eksploatacje budynku(slyszalem ze dom ten musi byc dobrze wentylowany,bo styropian jest nieprzepuszczalny),czy budynek wykonany w systemie 5cm styropian+15 beton+5cm styropian,bedzie energooszczedny( producent podaje 75 kwh/m/rok).Moze ktos z Forumowiczów ma taki dom i podzieli sie opinią o powyzszym.dla mnie istotny jest fakt ze budowa scian z tego materialu nie jest skomplikowana i mozna zrobic duzo wlasnym sumptem.



W tym momencie koszt wybudowania ściany w systemie thermomur 30 jest nieznacznie wyższy od ściany o tym samym współczynniku przenikania z innych materiałów. Ale w tym systemie możesz postawić dom sam, czyli odchodzi Ci koszt murowania, ocieplania, zaprawy, kleju, kołków, nadproży. Stosując rozwiązania systemowe doskonale izolujesz strop jak i wszystkie betonowe elementy domu. Przy wykonaniu dachu w tej technologii polecam mimo wszystko ocieplić przestrzeń między dachem a płytami gk. W konstrukcji dachu odpada membrana dachowa, łaty i kontrłaty. Jeśli chodzi o wentylację, to prawidłowo działająca wentylacja grawitacyjna całkowicie wystarcza. My nasz dom wykańczaliśmy w całości suchymi tynkami co także poprawia klimat w domu.
Zapraszam do mojego albumu.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Ponieważ zaczął Pan swoją wypowiedz od mojego cytatu, uprzejmie informuję, że wszystkie Pana posty od dnia dzisiejszego są przeze mnie ignorowane i nie zamierzam na nie odpowiadać. Liczę również na podobną ignorancję z Pana strony moich wypowiedzi oraz nie posługiwanie się nimi w cytatach. Pozdrawiam jimt




Myślę, że tego pana powinno się wszędzie ignorować- bo ktoś kto zna się na wszystkim to wiadomo, że zna się na niczym i mąci w głowach porządnym ludziom swoją książkową wiedzą tylko dlatego, że ma jakąś firmę. icon_evil.gif
Link do komentarza
Cytat

Muszą być wysokie - pompa ciepła - 10 cm styropianu od gruntu... Z tym, że zużycie (ci co śledzą od początku to wiedzą ) kWh u Pana HenoKa drastycznie maleje... z tekstu na tekst! Coś jak rośnie ryba wędkarzowi po złowieniu!

Nic na to nie poradzę, że nie potrafi Pan czytać ze zrozumieniem.
Wyraźnie pisałem w listopadzie jakie przewiduję zużycie energii, a potem w kolejnych wypowiedziach podawałem już konkretne zużycie. Ostatnie dwa tygodnie temu :
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post4032985
Czy to jest dużo, czy mało, to sprawa co najmniej dyskusyjna.
Co więcej piszę też wyraźnie, że wcale nie polecam takiego sposobu budowania jak mój.

Wymyślony przez Pan dom też najpierw zużywał 40kWh/m2, potem 30kWh/m2, a obecnie już nawet 15kWh/m2 rocznie.

Link do komentarza
Cytat

W tym momencie koszt wybudowania ściany w systemie thermomur 30 jest nieznacznie wyższy od ściany o tym samym współczynniku przenikania z innych materiałów. Ale w tym systemie możesz postawić dom sam, czyli odchodzi Ci koszt murowania, ocieplania, zaprawy, kleju, kołków, nadproży. Stosując rozwiązania systemowe doskonale izolujesz strop jak i wszystkie betonowe elementy domu. Przy wykonaniu dachu w tej technologii polecam mimo wszystko ocieplić przestrzeń między dachem a płytami gk. W konstrukcji dachu odpada membrana dachowa, łaty i kontrłaty. Jeśli chodzi o wentylację, to prawidłowo działająca wentylacja grawitacyjna całkowicie wystarcza. My nasz dom wykańczaliśmy w całości suchymi tynkami co także poprawia klimat w domu.
Zapraszam do mojego albumu.
Pozdrawiam


Masz płytę i thermomur! Nad czymś podobnym myślę icon_smile.gif Choć wachm się jeszcze nad BK. Napisz coś więcej o twojej budowie, chyba że masz oprócz fotoalbumu dziennik(blog), ale go nie znalazłem.
Link do komentarza
Cytat

Masz płytę i thermomur! Nad czymś podobnym myślę icon_smile.gif Choć wachm się jeszcze nad BK. Napisz coś więcej o twojej budowie, chyba że masz oprócz fotoalbumu dziennik(blog), ale go nie znalazłem.

Właściwie taki był mój pierwotny pomysł na budowę domu, ale ... przestraszyłem się płyty fundamentowej, a na szczegółowe zapoznanie się z tematem zabrakło mi czasu.
W tej chwili uważam, że przy małym domu płyta fundamentowa, to najlepsze rozwiązanie.
Link do komentarza
Cytat

Masz płytę i thermomur! Nad czymś podobnym myślę icon_smile.gif Choć wachm się jeszcze nad BK. Napisz coś więcej o twojej budowie, chyba że masz oprócz fotoalbumu dziennik(blog), ale go nie znalazłem.



Płyta powstała w wyniku konsultacji z projektantem, który dla świętego spokoju polecił wykonanie badań geotechnicznych. Płyta została wykonana w popularny dla tego zjawiska sposób.
Wymieniono teren. (pospółka mieszana z piaskiem i zagęszczana warstwami )
folia budowlana
styropian 15 cm
beton 25-30 cm
i mamy stan zero.
Żadnedo murowania, izolowania i zmartwień o ławy itp.
Płyta zbrojona wieńcami i siatkami stalowymi fi8 oczka 150mm.
Na tym rozpoczęto budowę domu z thermomuru 30. Codziennie dostarczany był beton w postaci półsuchej z pobliskiej betoniarnia z mikrozbrojeniem (dla pewności) w ilości 3-4 metrów sześciennych. Parter powstał w cztery dni. W tym czasie zamówiony był strop kanałowy. Także sami go ułożyliśmy z pomocą dzwigu-(150 zł). Dzięki kształtkom systemowym powstawały nadproża i ocieplony jest strop (10 cm styropianu eps 150). Instalacje prowadzone w stropianie od wewnętrznej strony. Tynki gk na klej (polecam cekol) chociaż rigips też się sprawdził. Puszki wpuszczane w syropian wlepiane na gips budowlany (dzisiaj bez problemów)
Instalacje co i cwu prowadzone w styropianie i w otulinach lub zapiankowane w styropianie (doskonała izolacja), instalacja elektryczna bezpuszkowa. Stolarka okienna montowana w otworach z systemowymi węgarkami - brak mostka ze ścianą.
Jedyny mankament to wieszanie ciężkich elementów dekoracyjnych i wyposażenia na ścianach. Trzeba stosować długie kołki lub rozwiązania typowe do płyt gk (np wkręty moly).
Pozdrawiam
Więcej mogę napisać - proszę o szczegółowe pytania.
icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Wydaje mi się, że przy takiej wielkości koszty płyty zaczynają być dużo większe od tradycyjnych fundamentów.
Mój dom ma 120 m zabudowy i koszt takiej płyty był 20 % niższy od zwykłego fundamentu.


Może ktoś jeszcze, tak jak wolfik36, poda szacunkowy koszt płyty w stosunku do powierzchni i odpowiednio ceny ław fundamentowych - wtedy można będzie określić powierzchnię do której płyta jest tańsza niż tradycyjny fundament. Bo, że jest technicznie lepszym rozwiązaniem chyba każdy się zgodzi. Dodam, że ja nie szukam najtańszego rozwiązania a możliwie najlepszego w stosunku do ceny icon_wink.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Może ktoś jeszcze, tak jak wolfik36, poda szacunkowy koszt płyty w stosunku do powierzchni i odpowiednio ceny ław fundamentowych - wtedy można będzie określić powierzchnię do której płyta jest tańsza niż tradycyjny fundament. Bo, że jest technicznie lepszym rozwiązaniem chyba każdy się zgodzi. Dodam, że ja nie szukam najtańszego rozwiązania a możliwie najlepszego w stosunku do ceny icon_wink.gif


Szacunkowy koszt wykonania płyty mieści się w granicach 250-350zł/m.kw,czyli za płytę 200m.kw zapłacimy 50-70ty.zł.
Wg.mnie w domach o powierzchni zabudowy pow.150m.kw płyta staje się już droga.
Link do komentarza
Trochę nie rozumiem, bo skoro:
wolfik36 pisze, że dla jego domu 120m2 koszt płyty był 20 % niższy od tradycyjnego fundamentu
po czym
arturo72 podaje cenę ok 250-350zł/m2 wykonania płyty
czyli
płyta wolfik36 powinna kosztować 30-42tys. I tyle kosztowała? (wg tego tradycyjny funadment powinien kosztować wolfika36 te 20% więcej czyli 36-50tys icon_eek.gif )

Czy te 250-350zł/m2 to nie jest czasem cena Legaletta?

Warto też zwrócić uwagę, że inne jest zapotrzebowanie materiału (a to są główne koszta) dla domku 120m2 z poddaszem, ciężkim stropem i np dachówką ceramiczną a inne będą dla 200m2 parterówki z lekkim stropem i lekkim pokryciem dachu.

Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Trochę nie rozumiem, bo skoro:
wolfik36 pisze, że dla jego domu 120m2 koszt płyty był 20 % niższy od tradycyjnego fundamentu
po czym
arturo72 podaje cenę ok 250-350zł/m2 wykonania płyty
czyli
płyta wolfik36 powinna kosztować 30-42tys. I tyle kosztowała? (wg tego tradycyjny funadment powinien kosztować wolfika36 te 20% więcej czyli 36-50tys icon_eek.gif )

Czy te 250-350zł/m2 to nie jest czasem cena Legaletta?



Nie jest to cena Legaletta,firma Cezbud z Tarnowskich Gór oferuję wykonanie płyty za 280zł/m.kw.
Co do porównania cen fundamentu tradycyjnego z płytą to zależy jakim sposobem się to robi.
Przykład powierzchi wolfika36 120m.kw przy tradycyjnym fundamencie może kosztować znacznie poniżej 30tys.zł jak i zdecydowanie powyżej 30tys.zł.Jeśli zrobi to firma z VAT-em to drożej,jeśli Pan Kaziu to taniej.
Tak samo z płytą,ceny 250-350zł/m.kw tyczą się dużych firm,można zrobić taniej czego przykładem jest rysioz,gdzie za robociznę zapłacił 5,7tys.zł,wyliczyłem sobie wstępnie,że całościowy koszt płyty wyszedł mu 240zł/m.kw.Czyli za płytę 115m.kw zapłacił 27-28tys.zł
Sam materiał na płytę w tym metrażu to ok.20tys.zł
Także zależy jak się patrzy icon_smile.gif Z tym,że płyta przy dużych powierzchniach pow.150m.kw zawsze będzie droższa od tradycyjnego fundamentu.
Jeśli cena byłaby rzędu 200zł/m.kw to nie zastanawiałbym się ani minuty icon_smile.gif
Link do komentarza
takie różnice w cenie płyty, wynikają z tego że jeden robi sam, a drugiemu robi firma. Jak czytam tematy o płytach na różnych forach, to ewidentnie widać że płyta robiona przez firmę wychodzi nawet 60% drożej. Ot co.
Dlatego ja będę robił sam.
Zresztą podobnie jak wolfik36, będę miał dom z Thermomuru. Tylko dach sobie podaruje bo wychodzi dużo za drogo.
Link do komentarza
Cytat

A przy trochę większym, powiedzmy ok 200m2 posadzki na gruncie?

Może źle się wyraziłem. Chodzi o to, że w małym domu płyta fundamentowa może mieć bardzo prostą konstrukcję: równomierna izolacja pod całością, płyta o stałej wysokości, zbrojenie w postaci siatki na dole i na górze oraz wzmocnienia krawędzi i miejsc pod ścianami konstrukcyjnymi.
Przy większym domu trzeba rozwiązać kilka istotnych problemów. Jednym z nich jest podział płyty na mniejsze elementy za pomocą dylatacji. Większy dom, to także zazwyczaj większe obciążenia (większe rozpiętości stropów, wyższe ściany konstrukcyjne). W takim domu oczywiście nadal opłaca się zastosowanie płyty fundamentowej, ale jej konstrukcja będzie bardziej skomplikowana. Zresztą bardziej skomplikowane byłyby także ławy fundamentowe.
Dla domu jednorodzinnego płyta fundamentowa jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
Barierą na dzień dzisiejszy jest słaba znajomość technologii jej wykonania przez wykonawców - dla większości z nich jedynym słusznym rozwiązaniem są ławy fundamentowe.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Większy dom, to także zazwyczaj większe obciążenia (większe rozpiętości stropów, wyższe ściany konstrukcyjne). W takim domu oczywiście nadal opłaca się zastosowanie płyty fundamentowej, ale jej konstrukcja będzie bardziej skomplikowana. Zresztą bardziej skomplikowane byłyby także ławy fundamentowe.


??
Dla domu o wymiarach 14x14 płyta cenowo jest bardziej opłacalna ?? Chyba raczej nie...
Nie sądze,żeby fundament tradycyjny był w takim przypadku droższy niż 60tys.zł.
Na czy polegają bardziej skomplikowane ławy w przypadku domu o powierzchi zabudowy 200m.kw ?
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

60 tysięcy?? A skąd taka kosmiczna cena?? icon_eek.gif :shock:Za tą kwotę zrobisz 2 płyty (i pół) pod dwa domy. I pół icon_smile.gif


No tyle wychodziłaby płyta fundamentowa pod dom o wymiarach 14x14(dokładnie 14,5x14,2x290=59710zł ) icon_wink.gif
I dlatego dla domów o większej powierzchni całkowitej płyta jest mało opłacalna.
Link do komentarza
Cytat

??
Dla domu o wymiarach 14x14 płyta cenowo jest bardziej opłacalna ?? Chyba raczej nie...
Nie sądze,żeby fundament tradycyjny był w takim przypadku droższy niż 60tys.zł.
Na czy polegają bardziej skomplikowane ławy w przypadku domu o powierzchi zabudowy 200m.kw ?


Jeżeli porównujesz same ławy i ściany fundamentowe z płytą fundamentową, to pewnie masz rację.
Jednak żeby tradycyjne rozwiązanie do pyta fundamentowej, o której piszę, powinieneś jeszcze dodać :
- izolację cieplną ścian fundamentowych, izolację przeciwwilgociową ścian fundamentowym,
- zagęszczona podsypkę pod posadzką,
- chudy beton,
- izolacje przeciwwilgociową pod posadzką,
- izolacje cieplna pod posadzką,
- posadzkę z ogrzewaniem podłogowym przygotowana do położenia płytek ceramicznych lub paneli.

Do tego trzeba jeszcze uwzględnić znaczne skrócenie czasu w porównaniu do wykonywania wszystkich tych robót oraz znacznie lepszą izolację cieplną od gruntu.
Link do komentarza
Cytat

Na tym rozpoczęto budowę domu z thermomuru 30. Codziennie dostarczany był beton w postaci półsuchej z pobliskiej betoniarnia z mikrozbrojeniem (dla pewności) w ilości 3-4 metrów sześciennych. Parter powstał w cztery dni.


wolfik36 a dlaczego dawałeś w system beton z mikrozbrojeniem? W materiałach które mam z Thermodom, nie piszę że wymagany jest taki beton. Czy to Twoja własna inicjatywa była?
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

jest wątek na forum. Teraz jeden forumowicz skończył płytę pod dom. Zobacz sobie cenę. Zdziwisz się. Skąd masz tą cenę?


Nie zdziwie się,po prostu dokładnie czytam i używam kalkulatora icon_smile.gif
Cytat

Stan 0 zakończony koszt materiałów+robocizna zrurkami do ogrzewania i drenażu to23453 zł +27m szeciiennych betonu beton 500zł.w promocji .


Czyli wychodzi ok.30tys.zł za płytę pod dom o wymiarach 14,02x8,2=114m.kw.,czyli m.kw płyty wyszedł 263zł icon_wink.gif
Teraz nawet 263złx200m.kw=52tys.zł.
Płytę robił Pan Kazio icon_smile.gif
Cytat

Jeżeli porównujesz same ławy i ściany fundamentowe z płytą fundamentową, to pewnie masz rację.
Jednak żeby tradycyjne rozwiązanie do pyta fundamentowej, o której piszę, powinieneś jeszcze dodać :
- izolację cieplną ścian fundamentowych, izolację przeciwwilgociową ścian fundamentowym,
- zagęszczona podsypkę pod posadzką,
- chudy beton,
- izolacje przeciwwilgociową pod posadzką,
- izolacje cieplna pod posadzką,
- posadzkę z ogrzewaniem podłogowym przygotowana do położenia płytek ceramicznych lub paneli.

Do tego trzeba jeszcze uwzględnić znaczne skrócenie czasu w porównaniu do wykonywania wszystkich tych robót oraz znacznie lepszą izolację cieplną od gruntu.


Nie przeczę,płyta jest bardzo dobrym rozwiązaniem ale mimo to obliczyłem sobie ile wyniesie mnie fundament tradycyjny z izolacjami,nawet z isomurem i koszt nie powinien wynieść więcej niż 40tys.zł,20tys.w kieszeni.Gdybym je miał to z pewnością robię płytę.Gdyby płyta wyszła 40tys.zł też robię płytę.A tak za 20tys.zł mam dach icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Nie zdziwie się,po prostu dokładnie czytam i używam kalkulatora icon_smile.gif

Czyli wychodzi ok.30tys.zł za płytę pod dom o wymiarach 14,02x8,2=114m.kw.,czyli m.kw płyty wyszedł 263zł icon_wink.gif
Teraz nawet 263złx200m.kw=52tys.zł.
Płytę robił Pan Kazio icon_smile.gif

Nie przeczę,płyta jest bardzo dobrym rozwiązaniem ale mimo to obliczyłem sobie ile wyniesie mnie fundament tradycyjny z izolacjami,nawet z isomurem i koszt nie powinien wynieść więcej niż 40tys.zł,20tys.w kieszeni.Gdybym je miał to z pewnością robię płytę.Gdyby płyta wyszła 40tys.zł też robię płytę.A tak za 20tys.zł mam dach icon_smile.gif


To może jednak oblicz taką samą metodą jak liczyłeś wykonanie ław fundamentowych także wykonanie płyty fundamentowej. Przyjmuj przy tym taką sama grubość izolacji pod posadzką, izolacji od zewnątrz. No i policz wszystkie warstwy.
Link do komentarza
Cytat

To może jednak oblicz taką samą metodą jak liczyłeś wykonanie ław fundamentowych także wykonanie płyty fundamentowej. Przyjmuj przy tym taką sama grubość izolacji pod posadzką, izolacji od zewnątrz. No i policz wszystkie warstwy.



Widzę, że mamy problem z ceną płyty fundamentowej.
Kiedy robiliśmy sami płytę w 2007 roku ceny kształtowały się następująco ( a były dość wysokie).
płyta 12x10
dokładne kwoty są następujące:
beton towarowy B20 konstrukcyjny---6191 zł (25 mkw)
płyta styropianowa 12 m sześciennych---2107 zł
siatka zbrojeniowa+wieńce zbrojeniowe----2499 zł + 863 zł
deski szalunkowe 40 zł
razem prawie 12 tyś zł+pompa 500 zł
robocizna ( rodzinka)

czyli wychodzi, że płyta kosztował około 12 tyś zł - nie wiem skąd Wam wychodzą takie kwoty.
Dla porównania w tym samym czasie kompletna płyta Legallet został dla mnie wyceniona na 43 tys zł z robocizną.
pozdrowionka
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

To może jednak oblicz taką samą metodą jak liczyłeś wykonanie ław fundamentowych także wykonanie płyty fundamentowej. Przyjmuj przy tym taką sama grubość izolacji pod posadzką, izolacji od zewnątrz. No i policz wszystkie warstwy.


Beton B20 na ławy 50x50-84x0,5x0,5=21m.sześć x 230zł=4830zł
Bloczek fund-663szt x 2,7=1800zł
Styro XPS 10cm-22,4m.kw x 35zł=784zł
Styro EPS100 20cm-39,2m.sześć x 135zł=5290zł
Beton B10-19,6m.sześć x 200zł=3920zł
Papa ma chudziak i na ławy-263m.kw x 21zł=5500zł
Folia na papę-200zł
Isomur-ok.5tys.zł
Stal-1,5t-3tys.zł
Piasek,kruszywo,żwir ok.2tys.zł
Rurki,złączki,pierdoły-1tys.zł
Materiał=33tys.zł
Robocizna,sprzęt-5tys.zł
Teoretyczny koszt wykonania stanu zero dla domku o pow.całkowitej 200m.kw-38tys.zł !!
Ceny jak i zużycie z lekka zawyżone,suche bez negocjacji cenowych,czyli jak dojdzie co do czego to będzie z 10-20% taniej icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Widzę, że mamy problem z ceną płyty fundamentowej.
Kiedy robiliśmy sami płytę w 2007 roku ceny kształtowały się następująco ( a były dość wysokie).
płyta 12x10
dokładne kwoty są następujące:
beton towarowy B20 konstrukcyjny---6191 zł (25 mkw)
płyta styropianowa 12 m sześciennych---2107 zł
siatka zbrojeniowa+wieńce zbrojeniowe----2499 zł + 863 zł
deski szalunkowe 40 zł
razem prawie 12 tyś zł+pompa 500 zł
robocizna ( rodzinka)

czyli wychodzi, że płyta kosztował około 12 tyś zł - nie wiem skąd Wam wychodzą takie kwoty.


Po pierwsze dolicz sobie drugie tyle za styropian (20cm)+cenę za styro z boku jako szalunek tracony,po drugie koszt matriałów instalacyjnych,po trzecie za robociznę nie płaciłeś nic,takze dolicz sobie Pana Kazia-6tys,lub firmę 10tys.zł icon_smile.gif
Ile wyjdzie płyta ? icon_smile.gif i to tylko za 120m.kw icon_wink.gif
Aktualne ceny wykonania płyty fundamentowej to 280zł/m.kw płyty.
Jakby nie patrzeć płyta za domek 14x14 wychodzi 55tys.zł.
Link do komentarza
Cytat

Beton B20 na ławy 50x50-84x0,5x0,5=21m.sześć x 230zł=4830zł
Bloczek fund-663szt x 2,7=1800zł
Styro XPS 10cm-22,4m.kw x 35zł=784zł
Styro EPS100 20cm-39,2m.sześć x 135zł=5290zł
Beton B10-19,6m.sześć x 200zł=3920zł
Papa ma chudziak i na ławy-263m.kw x 21zł=5500zł
Folia na papę-200zł
Isomur-ok.5tys.zł
Stal-1,5t-3tys.zł
Piasek,kruszywo,żwir ok.2tys.zł
Rurki,złączki,pierdoły-1tys.zł
Materiał=33tys.zł
Robocizna,sprzęt-5tys.zł
Teoretyczny koszt wykonania stanu zero dla domku o pow.całkowitej 200m.kw-38tys.zł !!
Ceny jak i zużycie z lekka zawyżone,suche bez negocjacji cenowych,czyli jak dojdzie co do czego to będzie z 10-20% taniej icon_smile.gif

To dolicz jeszcze wylewkę posadzki pod ogrzewanie podłogowe. Przy 7cm gr. będzie to 13,7m3 x 200zł = 2700zł.
Dolicz też zbrojenie albo styropian systemowy do mocowania rurek ogrzewania podłogowego ok. 1000zł.

No i ciekawa sprawa tu za robociznę i sprzęt liczysz 5tys. zł (wykopy, szalunki, zbrojenie i wylewanie ław, izolacja przeciwwilgociowa, wymurowanie ścian z bloczków i isomuru, zagęszczenie gruntu między ścianami, izolacja ścian od zewnątrz, wylanie chudego betonu, izolacja przeciwilgociowa z papy, ułożenie styropianu, montaż ogrzewania podłogowego, wylewka posadzki), a w przypadku płyty liczysz już 10tys. (wyrównanie terenu i podsypki, zagęszczenie podsypki, ułożenie szalunku traconego, ułożenie styropianu pod płytą, zabezpieczenie szalunku traconego siatką, ułożenie zbrojenia i siatki zbrojeniowej, montaż ogrzewania podłogowego, wylanie i zatarcie płyty fundamentowej).

IMHO płyta fundamentowa wychodzi drożej tylko wtedy, gdy ekipa, która ją ma wykonywać nigdy wcześniej tego nie robiła.
Link do komentarza
Cytat

Po pierwsze dolicz sobie drugie tyle za styropian (20cm)+cenę za styro z boku jako szalunek tracony,po drugie koszt matriałów instalacyjnych,po trzecie za robociznę nie płaciłeś nic,takze dolicz sobie Pana Kazia-6tys,lub firmę 10tys.zł icon_smile.gif
Ile wyjdzie płyta ? icon_smile.gif i to tylko za 120m.kw icon_wink.gif
Aktualne ceny wykonania płyty fundamentowej to 280zł/m.kw płyty.
Jakby nie patrzeć płyta za domek 14x14 wychodzi 55tys.zł.



Po pierwsze wszystko robiłem sam z żoną i teściem.
Po drugie płyta izolowana jest już styropianem 10 cm bo jest wyniesiona ponad działkę i 20 cm nie może być bo izolacja wystawałaby poza obrys domu. Po trzecie 100 zł za rury, które są pod płytą nie dają wielkiej różnicy.
A jeśli ktoś musi robić przy udziale osób trzecich - jego problem. A pana Kazia nie było. A tak swoją drogą za dwa dni roboty nie dam nikomu 6 czy 10 tyś zł.
Zajrzyj do albumu zobaczysz jaka może powstać fajna płyta bez firmy. Kierownik budowy sam był w szoku, że można tak szybko i prawidłowo wykonać płytę. (zamówić gotowe wieńce i gotową siatkę zbrojeniową, wyliczenia widzieliście)
Także takie domysły to "w kieszeń". Praktyka daje nam wszystko na tacy.
pozdrowionka
Link do komentarza
Cytat

wolfik36 zalewaliście pompą, czy z betoniarki i rozgarnialiście?(chodzi mi o taki wóz z betoniarni, bo nie umiem sobie wyobrazić zrobienia takiej płyty własną betoniarką)




Napisałem w wyliczeniach, że pompa kosztowała 500 zł.
Zamówione były 3 betoniary - razem 25 metrów betonu.
Sam latałem z rura po płycie i kierowałem operatorem pompy - z resztą bardzo sympatyczny i uczynny człowiek.
Widział, że nie mamy ekipy to pomógł i uczciwie skasował.(wielki szacun dla niego)
zacieraliśmy już późnym wieczorem przy świetle halogenów. A przy okazji to beton konstrukcyjny, wodoodporny bardzo fajnie się rozlewał.
pozdrowionka
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Po pierwsze wszystko robiłem sam z żoną i teściem.
Po drugie płyta izolowana jest już styropianem 10 cm bo jest wyniesiona ponad działkę i 20 cm nie może być bo izolacja wystawałaby poza obrys domu. Po trzecie 100 zł za rury, które są pod płytą nie dają wielkiej różnicy.
A jeśli ktoś musi robić przy udziale osób trzecich - jego problem. A pana Kazia nie było. A tak swoją drogą za dwa dni roboty nie dam nikomu 6 czy 10 tyś zł.
Zajrzyj do albumu zobaczysz jaka może powstać fajna płyta bez firmy. Kierownik budowy sam był w szoku, że można tak szybko i prawidłowo wykonać płytę. (zamówić gotowe wieńce i gotową siatkę zbrojeniową, wyliczenia widzieliście)
Także takie domysły to "w kieszeń". Praktyka daje nam wszystko na tacy.
pozdrowionka


Chwała Ci za swoją robotę,samozaparcie i czas.Ja niestety nie mam ani jednego ani drugiego a 200m.kw kopać nasypywać,ubijać własnymi ręcami na gł.min.30cm to średnio mi się podoba a i urlopu by nie starczyło icon_wink.gif
Także mało ludzi własnoręcznie buduje dom i jednak te koszty trzeba doliczyć.
Gdybym ja robił płytę to dałbym jednak 20cm styro.
Jak robić to ciepło i solidnie icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Chwała Ci za swoją robotę,samozaparcie i czas.Ja niestety nie mam ani jednego ani drugiego a 200m.kw kopać nasypywać,ubijać własnymi ręcami na gł.min.30cm to średnio mi się podoba a i urlopu by nie starczyło icon_wink.gif
Także mało ludzi własnoręcznie buduje dom i jednak te koszty trzeba doliczyć.
Gdybym ja robił płytę to dałbym jednak 20cm styro.
Jak robić to ciepło i solidnie icon_smile.gif




10 CM jest pod płytą i 10 pod podłogówką.

icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

10 CM jest pod płytą i 10 pod podłogówką.

icon_biggrin.gif


To dla mnie jest absolutnie bez sensu,nie wykorzystana wogóle akumulacyjność płyty !
Podłogówkę dałbym na górę płyty bez izolacji termicznej,żeby te 30cm betonu akumulowało ciepło i oddawało jak najdłużej.
W jakim celu w takim razie pod płytą masz te 10cm styro ?
Link do komentarza
Cytat

wolfik36 a dlaczego dawałeś w system beton z mikrozbrojeniem? W materiałach które mam z Thermodom, nie piszę że wymagany jest taki beton. Czy to Twoja własna inicjatywa była?


wolfik, ponawiam pytanie, bo chyba przeoczyłeś icon_smile.gif
A jest to o tyle dla mnie ważne że sam będę budował Thermomurem.
Link do komentarza
Cytat

To dla mnie jest absolutnie bez sensu,nie wykorzystana wogóle akumulacyjność płyty !
Podłogówkę dałbym na górę płyty bez izolacji termicznej,żeby te 30cm betonu akumulowało ciepło i oddawało jak najdłużej.
W jakim celu w takim razie pod płytą masz te 10cm styro ?


Ja właśnie sie zastanawiam czy dawać ten górny styropian czy nie... Chce ogrzewanie podłogowe elektryczne, zje mnie koszt ogrzania płyty? Fajnie jakby ciepło miało się gdzie kumulować.
Link do komentarza
Cytat

To dla mnie jest absolutnie bez sensu,nie wykorzystana wogóle akumulacyjność płyty !
Podłogówkę dałbym na górę płyty bez izolacji termicznej,żeby te 30cm betonu akumulowało ciepło i oddawało jak najdłużej.
W jakim celu w takim razie pod płytą masz te 10cm styro ?




W moim przypadku przyjacielu płyta nie ma stanowić elementu akumulacyjnego tylko jako fundament.
A ciepło zbiera się w posadzce, która oddzielona jest od płyty i ma razem z gresem 9 cm.
Tak to wymyśliliśmy. Od początku były takie założenia, ponieważ na płytę musieliśmy się zdecydować ze względu na słabo nośny grunt.
Pozdrowionka
Ps. W każdej metodzie jest jakiś sens icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

wolfik, ponawiam pytanie, bo chyba przeoczyłeś icon_smile.gif
A jest to o tyle dla mnie ważne że sam będę budował Thermomurem.




To była nasza inicjatywa. Ponieważ przy którejś dostawie betonu przyjechał towar z mikrozbrojeniem. Dlatego całe piętro jest wylane z tego betonu, a kierownik budowy nie miał sprzeciwów. Ale nie jest to wymagane. Należy tylko pamiętać o zbrojeniu pionowym przy otworach okiennych i drzwiowych i w narożach.
Pozdrowionka icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
jako że już niecały rok pozostał mi do rozpoczęcia budowy, zapisałem się na kurs ogólny budowlany. Był taki organizowany w Rzeszowie dla bezrobotnych, więc skorzystałem (nie zginie).
Dziś był omawiany Porotherm, YTONG i system Thermomur. Bardzo ciekawe rzeczy mówiono. Za największą wadę tego systemu (Thermomur), przedstawiono dziś coś co nigdy na forum nie zostało poruszone. Mianowicie problem z odprowadzeniem wilgoci technologicznej po wybudowaniu ściany. Czyli podobno ta ściana ma wielkie problemy z dojściem do właściwego stanu po budowie. I teraz czym to skutkuje? A no tym, że zbrojenie które znajduje się w tych ścianach, już po kilku latach przestaje spełniać kompletnie swoje zadanie. Jako rozwiązanie tego problemu, polecono powlec całe zbrojenie umieszczane w ścianach zaczynem cementowym.

Niestety już wracając do domu, myśląc nad tematem, przyszło mi do głowy, czy wewnętrznej strony klocka nie można by potraktować jako tylko i wyłącznie szalunku? Czyli po wybudowaniu, odciągnąć cały styropian znajdujący się wewnątrz budynku i zastąpić go 5cm warstwą wełny?
Link do komentarza
Cytat

jako że już niecały rok pozostał mi do rozpoczęcia budowy, zapisałem się na kurs ogólny budowlany. Był taki organizowany w Rzeszowie dla bezrobotnych, więc skorzystałem (nie zginie).
Dziś był omawiany Porotherm, YTONG i system Thermomur. Bardzo ciekawe rzeczy mówiono. Za największą wadę tego systemu (Thermomur),


A dawali jakieś marteriały informacyjne? Może się podzielisz? icon_smile.gif Albo chociaż osobny wątek z tym co udało Ci się zapamiętać.

Cytat

Niestety już wracając do domu, myśląc nad tematem, przyszło mi do głowy, czy wewnętrznej strony klocka nie można by potraktować jako tylko i wyłącznie szalunku? Czyli po wybudowaniu, odciągnąć cały styropian znajdujący się wewnątrz budynku i zastąpić go 5cm warstwą wełny?


vega1 nie kombinuj, bo wpędzisz się tylko w niepotrzebne koszta icon_wink.gif
Link do komentarza

Dziś był omawiany Porotherm, YTONG i system Thermomur. Bardzo ciekawe rzeczy mówiono. Za największą wadę tego systemu (Thermomur), przedstawiono dziś coś co nigdy na forum nie zostało poruszone. Mianowicie problem z odprowadzeniem wilgoci technologicznej po wybudowaniu ściany. Czyli podobno ta ściana ma wielkie problemy z dojściem do właściwego stanu po budowie. I teraz czym to skutkuje? A no tym, że zbrojenie które znajduje się w tych ścianach, już po kilku latach przestaje spełniać kompletnie swoje zadanie. Jako rozwiązanie tego problemu, polecono powlec całe zbrojenie umieszczane w ścianach zaczynem cementowym.

Totalna bzdura. Już po dwóch dniach w temperaturze otoczenia (20-25 stopni) warstwa wewnętrzna była sucha, a z każdym dniem jeszcze bardziej twardniała i wysychała. Tak się składa, że styropian także oddycha, ale bardzo słabo i powoli. Nie posiada także punktu rosy w tym systemie. Przeprowadzaliśmy z żoną próby i sprawdzaliśmy czy beton w pustakach zasych i twardnieje. Nie ma żadnego problemu. Technologia wykorzystywana jest od 20 lat na zachodzie i domy nadal stoją, nie pękają i są suche. U siebie nie posiadam wentylacji mechanicznej ani rekuperatora, a powietrze ma doskonałe właściwości, nie ma wilgoci- przede wszystkim prawidłowo działająca wentylacja. Człowiek, który opowiadał takie pierdoły ewidentnie nie zna tego systemu i próbuje zrobić reklamę innych "tradycyjnych" metod budowy domu. Wszystko co inne jest złe i nie dobre. Boimy się dwudziestoletnich nowości, nie znając ich dobrych stron i wymyślając te złe. Owszem nie jest to system idealny i jak inne posiada swoje wady - chociażby moduł 5cm. Czyli wszytkie wymiary ścian muszą być wielokrotnością 5cm. Ale i to idzie obejść.
Dlatego uważam, że jeżeli się czegoś nie spróbuje to się nie przekona. Przekonaliśmy się do budowy domu w tym systemie po godzinach spędzonych w internecie, na budowie i w fabryce. Te i nne informacje i doświadczenia dawały nam kolejne dowody na to, że warto spróbować i sie nie zawiodłem. A odrywanie wewnętrznej ścianki uważam, za błąd bo jest to dodatkowa warstwa izolacji, która w połączeniu z suchym tynkiem daje bardzo dużo. A wieszanie ciężkich elementów wyposażenia mieszkania w tym systemie to tylko dłuższe śruby, nie kołki (kołki zostają takie same).
Płyta gk ze śrubą moly może udźwignąć nawet 50 kg.

Pozdrawiam i rzyczę trafnych decyzji.
Link do komentarza
wolfik36 ja się już zdecydowałem i będę budował z Thermomuru. Informacje tą podałem jako ciekawostkę. Zważ na to jednak, że może być w tym coś prawdy. Beton mógł Ci się wydawać twardy i suchy, ale chyba nie jest człowiek gołym okiem stwierdzić ile jeszcze wilgoci technologicznej w nim zostało. Zważ na to, że dom po budowie, nieraz i rok minie zanim całą tą wilgoć z budowy odprowadzi z przegród.

Swoją drogą, ile oporu cieplnego daje nam te 5cm styropianu od wewnątrz?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A co z fundamentem pod wykuszem?
    • Dzień dobry, interesuje mnie wykopanie w skarpie podziemnych piwniczek, na wzór tych popularnych na Węgrzech i w Mołdawii (w których trzymano wino). Pytanie jak zrobić to bezpiecznie i sucho, no i czy są w Polsce firmy, które specjalizują się w tego typu realizacjach.  
    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...