Skocz do zawartości

Technologia budowy a oddychanie ściany


Recommended Posts

Napisano
WITAM.
Wybudowałem dom kilkanaście lat temu i mogłoby się wydawać, że wiem prawie wszystko o budowie ale niestety zmieniły się i technologie i materiały i ich możliwość zakupu, no i ceny oczywiście. Przedtem budowało się głównie metodą chałupniczą ,własnymi siłami , teraz robią to firmy. Ale do rzeczy.
Teraz rozpoczyna budowę mój syn i na ścianę zewnętrzną wybrał bloczek z betonu komórkowego tzw .gazobeton z popiołów z Łagiszy o grubości ściany ok. 30 cm, potem zamierza to ocieplić styropianem. No i dobrze.
Ja natomiast obstaję przy ceramicznej cegle ,pustaku Max, ściana też o tej grubości i też ocieplona styropianem. Dlaczego tak? Bo tak wszyscy budują…..Ale to jeszcze nie koniec.
Nie chciałbym jednak dyskutować na temat :
-współczynnika przenikania ciepła bo te parametry są chyba porównywalne,
-promieniowania bo to jest trudny temat i każdy ma rację ,że wszystko promieniuje,
-łatwości budowania z tych materiałów i ich obróbki pod instalacje bo są podobne,
-cen bo to można przeboleć i na tym nie można oszczędzać,
lecz chciałbym pogadać/ biorąc pod uwagę te dwie różne ściany/ o oddychaniu ściany, kondensacji pary wodnej wewnątrz muru ,nadmiarze wilgoci wchłanianej przez ściany. która ściana lepiej się zachowuje i czy to w ogóle jest istotne i ma jakieś znaczenie?
Proszę pomóżcie!
Napisano
odpowiem Ci tak
budę mam z gazobetonu
zakładałem instalacje na porothermie
i trza mieć anielska cierpliwość i jubilerskie ręce by w 8 wyrzeźbić pełnowymiarową puszkę na X puszek x udanych a starałem się .
wady białego
montaż umywalki z czasem kołki puszczają
ale już główkuję nad chemicznym i powinno być ok
czyli do rzeźbienia i obróbki biały jest wdzięczniejszy podchodzisz i robisz
wytrzymałość konstrukcyjną ma a reszta ?
to żeby odczuć to trzaby z 500 lat żyć , a puki co nam to nie grozi
Napisano
Cytat

-współczynnika przenikania ciepła bo te parametry są chyba porównywalne,
-promieniowania bo to jest trudny temat i każdy ma rację ,że wszystko promieniuje,
-łatwości budowania z tych materiałów i ich obróbki pod instalacje bo są podobne,
-cen bo to można przeboleć i na tym nie można oszczędzać,

lecz chciałbym pogadać/ biorąc pod uwagę te dwie różne ściany/ o oddychaniu ściany, kondensacji pary wodnej wewnątrz muru ,nadmiarze wilgoci wchłanianej przez ściany. która ściana lepiej się zachowuje i czy to w ogóle jest istotne i ma jakieś znaczenie?
Proszę pomóżcie!



-BK ma lepszy współczynnik przenikania ciepła
-ceramika ma duuuuuużo większe promieniowanie niż BK, ale ma duuuuuuuuuuuuuuuuuuużo mniejsze niż telefon komórkowy i inne takie bajery. Rzecz nieistotna
-BK buduje i obrabia sie o niebo lepiej
-o cenach się nie dysktutuje, w koncu to dom

Co do drugiej czeście, nie traćmy czasu na mity icon_smile.gif

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.
Napisano
Cytat

........

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.


na czym polega ta lepsza współpraca icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.



Tez tak słyszałam. Podobno pod styropianem lubi się pojawiać pleśń a pod wełną nie. Ale nie wiem w takim razie jak działa izolacja cieplna z wełny. Może ktoś wytłumaczy?
Napisano
Cytat

odpowiem Ci tak
budę mam z gazobetonu
zakładałem instalacje na porothermie
i trza mieć anielska cierpliwość i jubilerskie ręce by w 8 wyrzeźbić pełnowymiarową puszkę na X puszek x udanych a starałem się .
wady białego
montaż umywalki z czasem kołki puszczają
ale już główkuję nad chemicznym i powinno być ok
czyli do rzeźbienia i obróbki biały jest wdzięczniejszy podchodzisz i robisz
wytrzymałość konstrukcyjną ma a reszta ?
to żeby odczuć to trzaby z 500 lat żyć , a puki co nam to nie grozi


A po kiego  w białego suporka pakowałeś kołki ,trzeba było wkręcić wkręty do drewna takie z szerokim ślimakiem i dł około 20cm  
Napisano
bicie piany wyciąganie mitów po raz kolejny na swiatlo dzienne...

ile razy sie pisze glupoty tyle razy ludzie czytaja i wierza w to!!!

nie ma promieniowania, cena i tak jest zalezna od kliku czynnikow reszta to znanie tematu lub spryt budowlanca icon_wink.gif

wiec nie szerzmy niedorzeczności icon_smile.gif
Napisano
Cytat

........

Aha, i BK nie ocieplaćstyropianem tylko wełną, lepiej współpracuje ze ścianą współczynnikami przenikania.


ponawiam
na czym polega ta lepsza współpraca?
Napisano
Już tłumaczę. Wynika to z tego, że BK ma wysoką przepuszczalność, w porównaniu do innych materiałów. W ścianie warstwy powinny układać się po kolei wartością tego przepuszczania, żeby gdzieś tam w środku nie robiły się "zatory". Wełna ma dużo lepszą przepuszczalność niż styropian i tym samym lepszą niż BK, więc te dwa materiały dobrze współpracują.
Mam nadzieję, że wytłumaczyłem to zrozumiale icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Już tłumaczę. Wynika to z tego, że BK ma wysoką przepuszczalność, w porównaniu do innych materiałów. W ścianie warstwy powinny układać się po kolei wartością tego przepuszczania, żeby gdzieś tam w środku nie robiły się "zatory". Wełna ma dużo lepszą przepuszczalność niż styropian i tym samym lepszą niż BK, więc te dwa materiały dobrze współpracują.
Mam nadzieję, że wytłumaczyłem to zrozumiale icon_smile.gif


Pierwsza warstwa ( od srodka ) musi być paroizolacyjna! Przecież wełna za porotermem czy BK niczym się nie różni od wełny w dachu czy w szkielecie! Dlaczego ta za ścianą ma być zawilgocona?
Napisano
Cytat

Pierwsza warstwa ( od srodka ) musi być paroizolacyjna! Przecież wełna za porotermem czy BK niczym się nie różni od wełny w dachu czy w szkielecie! Dlaczego ta za ścianą ma być zawilgocona?


Pierwsza warstwa jest zawsze paroizolacyjna (unii-grunt +farba)


Napisano (edytowany)
Cytat

Pierwsza warstwa jest zawsze paroizolacyjna (unii-grunt +farba)


Dobre! Czy w dachu, lub domach szkieletowych w/w gruntu i farby nie używają? Może tam też bez sensu jest folia. Może tam też jak twierdzi JBZ jest zupełnie "inna fizyka"
Czy robił Szanowny Pan pomiar zawilgocenia... to bardzo proste. Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Inwestora przez hurtownię .



Ha ha to też. icon_razz.gif
A tak naprawdę to ma przepuszczać przez ścianę mity. Oddychanie które jest mitem, o którym się nie mówi i o którym wszyscy mówią.
Napisano
Cytat

Dobre! Czy w dachu, lub domach szkieletowych w/w gruntu i farby nie używają? Może tam też bez sensu jest folia. Może tam też jak twierdzi JBZ jest zupełnie "inna fizyka"
Czy robił Szanowny Pan pomiar zawilgocenia... to bardzo proste.


Albo nie rozumiesz Pan co piszesz albo........... nie rozumiesz Pan co piszesz.


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...