Skocz do zawartości

podmurowanie wewnętrznego parapetu okien - czym?


Recommended Posts

Pomiędzy górną płaszczyzną przyszłego parapetu, a zakończeniem ściany pod oknem mam aż 10cm. Pan od parapetów chce aby było 5cm (grubość parapetu drewnianego 4cm i 1cm na montaż).

Zostaje 5cm, które muszę czymś nadbudować. I nie wiem czym. Beton komórkowy, cegła to przynajmniej 5cm, a musi być jeszcze miejsce na zaprawę. Dać zaprawę na całe 5cm - też bez sensu?

Czy tam dać jakiś styropian o grubości 3cm? To chyba nie będzie stabilnie wspierać parapetów. Jest zbyt miękki

Co mogę tam wmurować, co ma grubość ok 3cm i nie będzie drogie? No i gdzie to kupić?
Idealny wymiar: 3x18x150, ale oczywiście może być z kawałków.





Z góry dziękuję za podpowiedź.
Link do komentarza
Cytat

Pomiędzy górną płaszczyzną przyszłego parapetu, a zakończeniem ściany pod oknem mam aż 10cm. Pan od parapetów chce aby było 5cm (grubość parapetu drewnianego 4cm i 1cm na montaż).

Zostaje 5cm, które muszę czymś nadbudować. I nie wiem czym. Beton komórkowy, cegła to przynajmniej 5cm, a musi być jeszcze miejsce na zaprawę. Dać zaprawę na całe 5cm - też bez sensu?

Czy tam dać jakiś styropian o grubości 3cm? To chyba nie będzie stabilnie wspierać parapetów. Jest zbyt miękki

Co mogę tam wmurować, co ma grubość ok 3cm i nie będzie drogie? No i gdzie to kupić?
Idealny wymiar: 3x18x150, ale oczywiście może być z kawałków.





Z góry dziękuję za podpowiedź.


Można przykleić na klej Bloczki YTONG mają niespełna 5 cm z klejem będzie 5,2 mm z szerokości trzeba będzie obciąć piłką ręczną . 

 
Ytong 
Link do komentarza
Cytat

Można przykleić na klej Bloczki YTONG mają niespełna 5 cm z klejem będzie 5,2 mm z szerokości trzeba będzie obciąć piłką ręczną . 

 Brak obrazka



To jest pomysł! Takie bloczki mam nawet na budowie icon_smile.gif


A taki klej można dać na porotherm? Czyli na płaszczyznę, gdzie więcej otworów niż powierzchni ceramicznej?
Jeśli tak, to proszę o wskazanie najbardziej odpowiedniego kleju do takiego połączenia.
Link do komentarza
Cytat

To jest pomysł! Takie bloczki mam nawet na budowie icon_smile.gif


A taki klej można dać na porotherm? Czyli na płaszczyznę, gdzie więcej otworów niż powierzchni ceramicznej?
Jeśli tak, to proszę o wskazanie najbardziej odpowiedniego kleju do takiego połączenia.



Jeżeli ściana z porohtermu była budowana na klej ciepłochronny i nie będzie już innego ocieplenia ścian to trzeba użyć tego samego kleju ,

Alpol AK 520 Klej do betonu komórkowego


SOLBET
klejowa zaprawa murarska do cienkich spoin.


Jeżeli będzie ocieplenie to można użyć obojętnie jakiego kleju np .do płytek ceramicznych byle był  mrozoodporny .Klej nanosi się grzebieniem Brak obrazka na bloczki YTONG ,a następnie odwraca się je  klejem do dołu   i przykleja do pustaka  porohtermu .Oba materiały 1 dzień przed sklejeniem zagruntować jakimś gruntem. 

   
Link do komentarza
Jednak te 5cm to może być zbyt gruba warstwa. Mur jest na tradycyjną zaprawę i niezbyt równy.

Dzisiaj widziałem takie twarde płyty ekstrudowane URSA XPS N III L o grubości 30mm.
Czy one by się nadawały? I ewentualnie czym je do porothermu zamocować. Może klej do styropianu?
Link do komentarza
Można. Widziałem w jednym z marketów. 12zł za sztukę.

Bardziej obawiam się wytrzymałości na ciężar. Sporo się mówi o zbyt dużych szczelinach wypełnionych pianką. Pewnie styrodur twardszy, ale nie tak jak cegła, czy bloczek.

No właśnie, czy mogę do montażu zostawić mniej niż 1cm na tę piankę montażową. Może wtedy ten bloczek komórkowy 5cm wcisnę
Link do komentarza
Cytat

Można. Widziałem w jednym z marketów. 12zł za sztukę.

Bardziej obawiam się wytrzymałości na ciężar. Sporo się mówi o zbyt dużych szczelinach wypełnionych pianką. Pewnie styrodur twardszy, ale nie tak jak cegła, czy bloczek.

No właśnie, czy mogę do montażu zostawić mniej niż 1cm na tę piankę montażową. Może wtedy ten bloczek komórkowy 5cm wcisnę



W najwyższym miejscu  może być na grubość  rurki pistoletu lub wężyka  od pianki . 

Można lekko podciąć jak gdzieś jest za grubo .  

Link do komentarza
Cytat

Pan od parapetów chce...


Ajutki,
przeczytałem cały wątek z uwagą i szacunkiem zarówno dla Twojej gotowości wyjścia naprzeciw oczekiwaniom Pana Od Parapetów, jak i dla osób, które uczciwie Ci radzą, co masz zrobić. I szlag mnie trafia.

Jeśli Pan Od Parapetów chce mieć ileś tam centymetrów miejsca, to niech se zrobi. Na Boga! Ma wstawić parapet, a jak nie potrafi, to weź innego. Jemu się nie chce robić, wyręcza się Tobą, a to jest jego zadanie, by w tym Twoim konkretnym przypadku osadzić parapet.

Litości, dajesz się robić w konia. Pogoń tego palanta, bo jeszcze Ci policzy dodatkową kasę za nieprzewidziane trudności.
A jak parapet odpadnie, to nie uzna reklamacji, "bo tu był słaby grunt pod osadzenie parapetu, coś Pan tu napaprał."

Jak przyjdzie malarz i powie - Pan mi zasłoń okna folią, bo się pochlapią. - to co, będziesz zasłaniał?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...