Skocz do zawartości

ajutki

Uczestnik
  • Posty

    18
  • Dołączył

  • Ostatnio

ajutki's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Ok. A czy jest jakiś profil z siatką do zatopienia o innym kącie niż 90stopni? np 135stopni
  2. Niestety jest za późno, bo drzwi już zainstalowane ze zwykłą futryną. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to ściąć styropian pod kątem. Pewnie będzie mostek termiczny. Może takie skośne obramowanie drzwi obłożyć dodatkową drewnianą opaską? Czy ktoś miał taką sytuację?
  3. A jak rozwiązaliście obróbkę styropianem wokół drzwi otwieranych na zewnątrz? U mnie wstępnie styropian nachodzi na futrynę i umożliwia otwarcie drzwi tylko pod kątem 90 stopni. (drzwi zamocowane tak jak się mocuje okna w ścianach dwuwarstwowych). Myślałem o większym kącie otwierania drzwi. Może ten styropian ukośnie przyciąć? styro ____/*******drzwi*******\____ styro
  4. Jeśli uznam, że to będzie dla mnie korzystne rozwiązanie, to tak zrobię. A na koniec umyję mu pędzel.. lub wałek.
  5. Można. Widziałem w jednym z marketów. 12zł za sztukę. Bardziej obawiam się wytrzymałości na ciężar. Sporo się mówi o zbyt dużych szczelinach wypełnionych pianką. Pewnie styrodur twardszy, ale nie tak jak cegła, czy bloczek. No właśnie, czy mogę do montażu zostawić mniej niż 1cm na tę piankę montażową. Może wtedy ten bloczek komórkowy 5cm wcisnę
  6. Jednak te 5cm to może być zbyt gruba warstwa. Mur jest na tradycyjną zaprawę i niezbyt równy. Dzisiaj widziałem takie twarde płyty ekstrudowane URSA XPS N III L o grubości 30mm. Czy one by się nadawały? I ewentualnie czym je do porothermu zamocować. Może klej do styropianu?
  7. Dziękuję za odpowiedzi. Czyli ten do gazu ziemnego pod sufitem. A czujka dymowa? (nie chodzi oczywiście o czad tylko dym, który powstaje przy pożarze) Chyba też pod sufitem. Dobrze myślę?
  8. Mocne słowa. Takie kominy są bardziej narażone na niszczenie i w efekcie przeciekanie. Czyli bardziej trzeba zadbać o konserwację. Sprawdzać i szybko reagować. Impregnować. Niestety często tak się buduje i trzeba z tym żyć. I można, bo wiele takich kominów funkcjonuje i jest ok. ..a dziurawka jest i będzie i przecież na zewnątrz. Fakt komin mocno narażony. ..a na budowie jeszcze wiele spierdzielą i nie będzie człowiek nawet wiedział co. U mnie reguła jest jedna. Wchodzi nowy fachura do kolejnej roboty. Krytykuje coś, co już zrobione wcześniej, a potem knoci swoje. ..i poprawia. Hm.. to faktycznie idiotyzm. ..ale tak jest. Ja wiem, że są świetni wykonawcy. I pewnie udzielają się na tym forum. ..ale statystyczny wykonawca/budowlaniec to wróg budowy. Trzeba walczyć, bo bez nich nie wybudujemy
  9. Ja też miałem kłopoty z kominem na mojej budowie. Faktycznie należy stosować pełną cegłę, ale w tym wypadku (polanie komina wodą w ilości 0,5l) oznacza inną usterkę. Cegły dziurawki i drążone osłabią trwałość komina, bo w przestrzeniach może zbierać się woda, zamarzać itp Ale taki natychmiastowy przeciek to moim zdaniem kwestia obrobienia i uszczelnienia. U mnie taki przeciek zlikwidowano wymieniając niby świetną obróbkę i niby super silikonowe uszczelnienie. To są bardzo wrażliwe na usterki miejsca i będą wymagały okresowych napraw. Impregnowanie ścian komina też pomaga, bo kominowa ściana nie chłonie wody. Ciężko bez oglądania i dotykania definitywnie osądzić, ale to moim zdaniem nie ta cegła (przy założeniu, że jest nadal cała i dobrze wymurowana) jest tu bezpośrednim powodem.
  10. Dodam, że gaz mam tylko w jednym pomieszczeniu. Wprowadzenie rurką do domu na wysokości 100cm i ta metrowa rurka poziomo dochodzi do wiszącego nad zasobnikiem pieca turbo. Innych instalacji z gazem (np.pod sufitem) BRAK!
  11. Proszę o szybką poradę, bo taka rozbieżność się pojawiła u moich specjalistów. A jak zabezpieczać, to prawidłowo. Gaz ziemny
  12. To jest pomysł! Takie bloczki mam nawet na budowie A taki klej można dać na porotherm? Czyli na płaszczyznę, gdzie więcej otworów niż powierzchni ceramicznej? Jeśli tak, to proszę o wskazanie najbardziej odpowiedniego kleju do takiego połączenia.
  13. Witam! Od miesiąca instalatorzy myślą, jak wyprowadzić przewód spalinowo-czerpalny przez dach. 1. Średnica tej rury spalinowej to jest fi 100 (po zewnętrznej). Piec turbo. 2. Mamy piękną dachówkę przelotową, ale gumowy otwór jest większy - jakieś 115mm średnicy (do przewodu fi 120) Jak tą szczelinę zabezpieczyć? Jakąś uszczelką, może nakładką z kwasówki typu rozeta? Zależy mi, aby to było trwałe i szczelne.
  14. Pomiędzy górną płaszczyzną przyszłego parapetu, a zakończeniem ściany pod oknem mam aż 10cm. Pan od parapetów chce aby było 5cm (grubość parapetu drewnianego 4cm i 1cm na montaż). Zostaje 5cm, które muszę czymś nadbudować. I nie wiem czym. Beton komórkowy, cegła to przynajmniej 5cm, a musi być jeszcze miejsce na zaprawę. Dać zaprawę na całe 5cm - też bez sensu? Czy tam dać jakiś styropian o grubości 3cm? To chyba nie będzie stabilnie wspierać parapetów. Jest zbyt miękki Co mogę tam wmurować, co ma grubość ok 3cm i nie będzie drogie? No i gdzie to kupić? Idealny wymiar: 3x18x150, ale oczywiście może być z kawałków. Z góry dziękuję za podpowiedź.
×
×
  • Utwórz nowe...