Skocz do zawartości

podmurowanie wewnętrznego parapetu okien - czym?


Recommended Posts

Pomiędzy górną płaszczyzną przyszłego parapetu, a zakończeniem ściany pod oknem mam aż 10cm. Pan od parapetów chce aby było 5cm (grubość parapetu drewnianego 4cm i 1cm na montaż).

Zostaje 5cm, które muszę czymś nadbudować. I nie wiem czym. Beton komórkowy, cegła to przynajmniej 5cm, a musi być jeszcze miejsce na zaprawę. Dać zaprawę na całe 5cm - też bez sensu?

Czy tam dać jakiś styropian o grubości 3cm? To chyba nie będzie stabilnie wspierać parapetów. Jest zbyt miękki

Co mogę tam wmurować, co ma grubość ok 3cm i nie będzie drogie? No i gdzie to kupić?
Idealny wymiar: 3x18x150, ale oczywiście może być z kawałków.





Z góry dziękuję za podpowiedź.
Link do komentarza
Cytat

Pomiędzy górną płaszczyzną przyszłego parapetu, a zakończeniem ściany pod oknem mam aż 10cm. Pan od parapetów chce aby było 5cm (grubość parapetu drewnianego 4cm i 1cm na montaż).

Zostaje 5cm, które muszę czymś nadbudować. I nie wiem czym. Beton komórkowy, cegła to przynajmniej 5cm, a musi być jeszcze miejsce na zaprawę. Dać zaprawę na całe 5cm - też bez sensu?

Czy tam dać jakiś styropian o grubości 3cm? To chyba nie będzie stabilnie wspierać parapetów. Jest zbyt miękki

Co mogę tam wmurować, co ma grubość ok 3cm i nie będzie drogie? No i gdzie to kupić?
Idealny wymiar: 3x18x150, ale oczywiście może być z kawałków.





Z góry dziękuję za podpowiedź.


Można przykleić na klej Bloczki YTONG mają niespełna 5 cm z klejem będzie 5,2 mm z szerokości trzeba będzie obciąć piłką ręczną . 

 
Ytong 
Link do komentarza
Cytat

Można przykleić na klej Bloczki YTONG mają niespełna 5 cm z klejem będzie 5,2 mm z szerokości trzeba będzie obciąć piłką ręczną . 

 Brak obrazka



To jest pomysł! Takie bloczki mam nawet na budowie icon_smile.gif


A taki klej można dać na porotherm? Czyli na płaszczyznę, gdzie więcej otworów niż powierzchni ceramicznej?
Jeśli tak, to proszę o wskazanie najbardziej odpowiedniego kleju do takiego połączenia.
Link do komentarza
Cytat

To jest pomysł! Takie bloczki mam nawet na budowie icon_smile.gif


A taki klej można dać na porotherm? Czyli na płaszczyznę, gdzie więcej otworów niż powierzchni ceramicznej?
Jeśli tak, to proszę o wskazanie najbardziej odpowiedniego kleju do takiego połączenia.



Jeżeli ściana z porohtermu była budowana na klej ciepłochronny i nie będzie już innego ocieplenia ścian to trzeba użyć tego samego kleju ,

Alpol AK 520 Klej do betonu komórkowego


SOLBET
klejowa zaprawa murarska do cienkich spoin.


Jeżeli będzie ocieplenie to można użyć obojętnie jakiego kleju np .do płytek ceramicznych byle był  mrozoodporny .Klej nanosi się grzebieniem Brak obrazka na bloczki YTONG ,a następnie odwraca się je  klejem do dołu   i przykleja do pustaka  porohtermu .Oba materiały 1 dzień przed sklejeniem zagruntować jakimś gruntem. 

   
Link do komentarza
Jednak te 5cm to może być zbyt gruba warstwa. Mur jest na tradycyjną zaprawę i niezbyt równy.

Dzisiaj widziałem takie twarde płyty ekstrudowane URSA XPS N III L o grubości 30mm.
Czy one by się nadawały? I ewentualnie czym je do porothermu zamocować. Może klej do styropianu?
Link do komentarza
Można. Widziałem w jednym z marketów. 12zł za sztukę.

Bardziej obawiam się wytrzymałości na ciężar. Sporo się mówi o zbyt dużych szczelinach wypełnionych pianką. Pewnie styrodur twardszy, ale nie tak jak cegła, czy bloczek.

No właśnie, czy mogę do montażu zostawić mniej niż 1cm na tę piankę montażową. Może wtedy ten bloczek komórkowy 5cm wcisnę
Link do komentarza
Cytat

Można. Widziałem w jednym z marketów. 12zł za sztukę.

Bardziej obawiam się wytrzymałości na ciężar. Sporo się mówi o zbyt dużych szczelinach wypełnionych pianką. Pewnie styrodur twardszy, ale nie tak jak cegła, czy bloczek.

No właśnie, czy mogę do montażu zostawić mniej niż 1cm na tę piankę montażową. Może wtedy ten bloczek komórkowy 5cm wcisnę



W najwyższym miejscu  może być na grubość  rurki pistoletu lub wężyka  od pianki . 

Można lekko podciąć jak gdzieś jest za grubo .  

Link do komentarza
Cytat

Pan od parapetów chce...


Ajutki,
przeczytałem cały wątek z uwagą i szacunkiem zarówno dla Twojej gotowości wyjścia naprzeciw oczekiwaniom Pana Od Parapetów, jak i dla osób, które uczciwie Ci radzą, co masz zrobić. I szlag mnie trafia.

Jeśli Pan Od Parapetów chce mieć ileś tam centymetrów miejsca, to niech se zrobi. Na Boga! Ma wstawić parapet, a jak nie potrafi, to weź innego. Jemu się nie chce robić, wyręcza się Tobą, a to jest jego zadanie, by w tym Twoim konkretnym przypadku osadzić parapet.

Litości, dajesz się robić w konia. Pogoń tego palanta, bo jeszcze Ci policzy dodatkową kasę za nieprzewidziane trudności.
A jak parapet odpadnie, to nie uzna reklamacji, "bo tu był słaby grunt pod osadzenie parapetu, coś Pan tu napaprał."

Jak przyjdzie malarz i powie - Pan mi zasłoń okna folią, bo się pochlapią. - to co, będziesz zasłaniał?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   chciałbym poradzić się w kwestii kanalizacji. Otóż mój problem wygląda tak, że pomiędzy domem a studzienką rewizyjną kanalizacji, którą mam na działce uda mi się maksymalnie uzyskać różnice wysokości 90 cm na 7 metrach odległości.  Daje to spadek rury na tym odcinku około 13%.    Reasumując, na domu spadek 2%, pomiędzy domem a studzienką (7 metrów) 13% i pomiędzy studzienką a główną nitką 4%   Ja wiem, że optymalny spadek to 2% natomiast interesuje mnie czy ktokolwiek był zmuszony użyć tak dużego spadku i u niego to funkcjonuje. Znalazłem kilka informacji, że dopuszczalny jest spadek 15%.   Pozdrawiam Mikołaj.
    • Dzień dobry,  W maju ubiegłego roku zamieszkałem w domu. Dziś zauważyłem około 30 do 50 cm nad oknami dachowymi takie dziwne plamy na membranie. Te plamy na te chwile są suche membrana uniosła się do góry tak jak kartka papieru która jest zmoczona i potem wyschnie. Dach pokryty blachodachówką panelową. Strych nie jest ocieplony. Pomiędzy parterem a strychem legary z drewna i 35 cm wełny mineralnej. Wokół dwóch kominów i we wszystkich innych newralgicznych miejscach takie coś nie występuje.  Macie Państwo pomysły co to i czy to może być groźne ? Podejrzewam że ma to coś wspólnego z wykraplaniem się wody, lub niepoprawną obróbką okien dachowych.  
    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...