Skocz do zawartości

koszt budowy


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam
wiem, że temat wałkowany non stop niemal ale każdy przypadek jest inny. A oto mój:
chcę najpóżniej we wrześniu zacząć budowe domu

http://www.z500.pl/projekt/z91.html

Pytanie jest takie czy wystarczy mi 250 tys do zamieszkania. nadmieniam, że działka jest już kupiona z innej puli, wszystkie opłaty typu notariusz, pozwolenia, projekt, adaptacja ( jest tego trochę) też z innej puli. to 250 tys jest tylko na budowę. w cenie musze mieć również przydomową oczyszczalnie. jest szansa by zamieszkać w tym domu za kwotę 250 tys?


Nie sugeruję się kosztorysem na stronie bowiem wszyscy wiemy, ze sa niemiarodajne. Edytowano przez andera11 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

... jest szansa by zamieszkać w tym domu za kwotę 250 tys?


Nie sugeruję się kosztorysem na stronie bowiem wszyscy wiemy, ze sa niemiarodajne.





powiem tak - jednym wystarczaja klamki niklowane i kawał linoleum na posadzce /choc bywało, widziałem tektury/
a inni chcą miec złote klamki i egzotyczny parkiet nakryty perskim dywanem

jednym wystarczy swiadectwo energetyczne kupione na allegro za 1oo zł
inni pasjonuja sie i gotowi są zapłacic za taki świstek nawet 1 5oo

itd.

jak wiec widzisz
to zależy ...

Napisano
Myśle, że mniej więcej powinieneś liczyc tak minimum 2500 zl/m2 x 112.6 m2 = 281500 zl -bez liczenia oplat za przylacza pradu, wody itd. Uważam, że aby zmniejszyć koszty budowy na starcie najlatwiej byloby zrezygnowac z pokojów 2 i 3 bo to jest 28 m2 czyli 70 tys zl. Ucinajac z szerokosci te dwa pokoje oczywiscie pozbawiasz sie duzej liczby metrow ale warto zwrocic uwage na dosc spory kąt nachylenia dachu = 28 stopni. przy takim kącie te sama liczbe metrow a moze i wiecej wygospodarujesz z czasem na poddaszu jesli zaplanujesz podczas budowy odpowiedni strop. Koszt stropu drewnianego na pewno wyniesie duzo mniej niz 70tys. No i poddasza wcale nie musisz odrazu wykanczac czyli np. podloge zostawiasz sobie na potem, wykonczenie skosow plytami gk itp.
Napisano
Jeżeli będzie duży wkład własnej robocizny ( lub pół - darmowej rodzinnej ) to myślę że ta kwota może się okazać wystarczająca by zamieszkać w własnym domku...
Być może trzeba będzie zrezygnować z wykończenia wszystkich pomieszczeń...
I
też zrezygnować droższych rozwiązań....

Myślę,że moze sie udać ...

i
trzymam kciuki,by sie udało
Napisano
A zamierzasz robić strop lany czy bez stropu?
A chcesz kupić meble, nowe pralki, lodówki itd czy na razie nie?
A jesteś w stanie sam dużo zrobić?

Powiedzmy tak. Ja wydałam ok 320 tyś za domek 124 m2. Ale z poddaszem czyli doszedł strop 10 tyś i schody ze 6 tyś. Okno dachowe mam tylko jedno, to się nie liczy. Mam 2 łazienki - to kosztuje, choć w sumie nie tak dużo, bo na górną wydałam max z 7 tyś. Robocizna własna. Czyli z 320 zeszliśmy do poniżej 300. Co dalej? Nie kupowałam mebli, pralki, lodówkę dopiero później. Kuchnia kosztowała mnie max 8 tyś ze wszystkim. Zabudowa w połowie kupiona a pół to robota własna... Miałam taniego murarza, tanią dachókę (kupiona w 2006 roku, poczekała sobie na składzie). Kanaliza kosztowała mnie 16 tyś, więc twój POS więcej nie będzie. Czy zejdziesz do 250? Może się uda. Ja budowałam szybki, w pół roku po wbiciu szpadla była przeprowadzka. Jak będziesz wolniej, to poszukasz okazji.
Napisano
Niedawno budowaliśmy klientowi bardzo podobny domek, chyba z 20 metrów więc ej miał. Facet wziął kredyt na 190 tysięcy. Stan surowy zamknięty z dachem kosztował go jakieś 170. Oczywiście pozostała cała masa rzeczy do zrobienia a media były już w działce. Facet mówił, że za te pozostałe 20 tysięcy chce zamieszkać, ale nie widziałem tego jakoś i zaproponowałem mu, żeby udał się do banku po kolejny kredyt hipoteczny na jakieś 50 tysięcy. W Twoim przypadku wszystko będzie możliwe, jeśli bedziesz pilnował każdej złotówki. Poświęć czas i staraj się być cały czas na budowie, pilnuj marnowanego materiału. Jeśli trafisz na jakąś firmę-drucik, to nawet na 350 się nie wybudujesz.
Napisano
w cenie nie ma mebli. meble mam, są nowe. to kwota tylko na wybudowanie i wprowadzenie. kuchnia pod wymiar z innej puli. panele, kafelki położymy sami.
Napisano
Cytat

w cenie nie ma mebli. meble mam, są nowe. to kwota tylko na wybudowanie i wprowadzenie. kuchnia pod wymiar z innej puli. panele, kafelki położymy sami.



Wystarczy kasy na taki domek, ja dla siebie budując ten dom wydałbym maksymalnie 150 tyś.
Napisano
ja myślę, że jeśli :
- zrobisz cześć prac wykończeniowych sam ....
- nie będziesz szafował kasą tylko z umiarem i poszukasz najtańszej hurtowni w okolicy
- nie będziesz miał złotych klamek i marmurów
- wybudujesz systemem gospodarczym
- wykończeniówka ze średniej póki czyli kafelki za 50zł a nie 150zł

to dasz radę ..... icon_smile.gif
życzę powodzenia .....
Napisano
Na obecnym etapie budowy jestem do przodu jakieś 155 tys. złotych - koszt robocizny w porównaniu z kumplem, który buduje dom o zbliżonej powierzchni również podpiwniczony.

I nie powiem ile kosztowały mnie tynki cementowo-wapienne icon_wink.gif



Ale ja jezdem kobita pracująca i żadnej pracy się ni boję icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Na obecnym etapie budowy jestem do przodu jakieś 155 tys. złotych - koszt robocizny w porównaniu z kumplem, który buduje dom o zbliżonej powierzchni również podpiwniczony.

I nie powiem ile kosztowały mnie tynki cementowo-wapienne icon_wink.gif



Ale ja jezdem kobita pracująca i żadnej pracy się ni boję icon_biggrin.gif




Ja przy tobie to się chowam icon_smile.gif więc nie będę mówił ile jestem do przodu bo okazało by się że jestem w plecy icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...