Skocz do zawartości

stare rozwiązania w nowych domach


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Np. piece kaflowe.

jakże piękne są i funkcjonalne


Rzecz gustu i nie pasuja do kazdego wnetrze. Osobiscie mi sie nie podobaja a akumulacje ciepla mozna zrobic i w nowoczesnym komunku icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Rzecz gustu i nie pasuja do kazdego wnetrze. Osobiscie mi sie nie podobaja a akumulacje ciepla mozna zrobic i w nowoczesnym komunku icon_smile.gif




Dokładnie jest to rzecz gustu,dlatego w temacie zaznaczyłam, < dla miłośników >

Nową rzecz może mieć praktycznie każdy,ale rzeczy stare ( sprzed iluś tam dekad lub stuleci )dodają wnętrzu niepowtarzalności,którą to nie można kupić w żadnym sklepie
Napisano
Urządzenie i proces stary jak świat.
Ale...
Rozważałem go na poważnie.
Będę korzystał z kogeneratora. Wlewanie biopaliwa jest łatwiejsze jak pilnowanie generatora holcgazu.
Ciekawe ile na jeden raz trzeba by tego paliwka "nastawić", żeby proces był ciągły...
Bilans energetyczny jest na +. Znaczy - może zadziałać...
Adam M.
Napisano
Cytat

A może takie coś icon_biggrin.gif

[attachment=5117:jasio_bga_1.jpg]

No może niekoniecznie jako stare rozwiązanie w nowych domach icon_lol.gif



a jaka u Was cena tego biopaliwa?
Napisano
Cena wytworzenia z reguły uzalezniona jest od składu komponentów ....
A można wytwarzać z różnych..


Kto wie może takie "paliwo" będzie kiedyś wykorzystywane do ogrzania domów

Np. cena za litr fabrycznego spirytusu ,bez nałożonych akcyz i innych podatków wynosi około 2 złote.

Czy nie ekologicznie byłoby takim "paliwem" ogrzewać domy ?
Napisano
Zapytam syncia.
Ma kumpli korzystających z paliwa rakietowego...
Adam M.

"Czy nie ekologicznie byłoby takim "paliwem" ogrzewać domy ?"
Toż właśnie dlatego to rozważam!
Mam takie nadmiary ciepła, ze żarłoczny energetycznie proces destylacji jest pokrywany z naddatków.
Dla mnie to by było i ciepło i światło i chłód (lodówka) - bo kogeneracja to prąd i ciepło.

Adam M.
Napisano
Cytat

Cena wytworzenia z reguły uzalezniona jest od składu komponentów ....
A można wytwarzać z różnych..


Kto wie może takie "paliwo" będzie kiedyś wykorzystywane do ogrzania domów

Np. cena za litr fabrycznego spirytusu ,bez nałożonych akcyz i innych podatków wynosi około 2 złote.

Czy nie ekologicznie byłoby takim "paliwem" ogrzewać domy ?



w tej cenie kupię każdą ilość i już do grzania nic mi nie trzeba / u nas "biopaliwo" można dostać po 8-9zł/
Napisano
Ale "własnoręcznie" wyprodukowane zapewne taniej wyjdzie ...jak jeszcze komponent własny sie ma icon_mrgreen.gif

A przelicznik energetyczny?
1 litr czystego "biopaliwa" równa sie..... ?
jakiej ilości wytworzonej energii,może... w kwh ?

Umie ktoś przeliczyć?
Napisano
Cytat

Czy nie ekologicznie byłoby takim "paliwem" ogrzewać domy ?

Samym "paliwem" pewnie tak. Jednak jeżeli weźmiesz pod uwagę cały proces wytwarzania, to nie jest on już tak ekologiczny. No chyba, że tak jak radzi Adam, wykorzysta się energię odnawialną icon_biggrin.gif .
Napisano
U mnie musiałoby to iść jakoś tak:
Trociny od zaprzyjaźnionego stolarza (60mb w linii prostej) do baniaka, potem rozwałka celulozy na te prostsze "ozy" i start fermentacji.
Wyniki z poprzednio przeprowadzonego procesu do zbiornika (baku).
Start kogeneracji co znaczy wodę (z bloku) o temperaturze minimum 82stC - do destylary a potem w obieg grzewczy (podłogowe).
Destylat do magazynu.
Prąd jest stale, ciepło też (tyle, że chyba zacznę grzać sąsiedni budynek...), tak, że przy świeczce pracować się nie będzie.
Cykl byłby 2-3 tygodniowy (w zależności od zastosowanej kultury tych mikrobów).
Raz wytworzony zapas (efekt dobrej dniówki) powinien zabezpieczyć 2-3 tygodnie.

To właśnie trzeba policzyć, co zrobię w wolnej chwili.
Wyjdzie 1000 litrów zacieru co tydzień czy nie?

Adam M.
Napisano
Ja dobrze zrozumiałam wywód teoretyczny to...
proces chłodzenie byłby sprężony z podłogówką też?
( żeby destylat sie skraplał musi być schłodzony,co powoduje znaczne podgrzanie chłodziwa - woda ,tą ogrzaną wode podłączamy tymczasowo do naszego CO )

I w tym przypadku powstał by metanol, więc doustnie nie nadający sie do zasilenia energetycznego organizmu icon_biggrin.gif
Napisano
Niestety, wszędzie pompki...
Tyle, że drożdżami pędzone a to w kieszeni nie boli! icon_biggrin.gif
W zależności od grubości ocieplenia - to proces destylacji byłby prawie "przeźroczysty" energetycznie.
Grzejesz wodą z bloku ( i ew. spalinami) zaczyn do odparowania alkoholi.
Z par pobierasz ciepełko do obiegu podłogówki/bufora.
Praktycznie, wodą z bloku/spalin grzejesz podłogówkę/bufor.
Reszta jest jakby "po drodze" jak kawałek dość pogiętej rurki! icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Byłby chyba pierwszy taki system, bo nie spotkałem!
(Ciekawe kto i na jakich targach teraz nagrodę za ten pomysł weźmie...)
icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Adam M.
Napisano
Takie coś znalazłem...

Alkohol zamiast benzyny
Źródło: www.drewnozamiastbenzyny.pl

W 1872 gdy Otto opracował pierwszy silnik spalinowy, nie znano jeszcze ropy naftowej i technologii jej rafinacji. Dlatego paliwem dla jego silnika był właśnie 90-95% spirytus. Silnik forda T przewidziany był do pracy na benzynie, spirytusie lub ich mieszance. Okazuje się, że alkohol jest bardzo dobrym paliwem do silników benzynowych a nawet silników diesla.

W dzisiejszych czasach zastosowanie alkoholu etylowego (etanolu) jako paliwa silnikowego jest bardzo mało popularne, głównie ze względu na relatywnie niskie ceny ropy naftowej i jej pochodnych. Wynikają one między innymi z tego, że do wytworzenia litra spirytusu konieczne jest zużycie od 8400 do 11200 kJ energii. Wartość opałowa czystego alkoholu etylowego to tylko 60% wartości opałowej benzyny. To kolejny powód, dla którego alkohol nie jest popularnym paliwem silnikowym.

Ale oprócz wad, alkohol ma też kilka zalet. Podstawową jest wysoka odporność na spalanie detonacyjne (stukowe), czyli wysoka liczba oktanowa. Oznacza to możliwość spalania nawet w wysilonych silnikach. Drugą jest wysokie ciepło parowania, przez co odparowanie alkoholu w komorze spalania przed spaleniem skutecznie chłodzi silnik.

Przerobienie silnika benzynowego na zasilanie alkoholem etylowym jest bardzo proste. Wymaga praktycznie tylko przeróbki gaźnika i ewentualnie zwiększenia kąta wyprzedzenia zapłonu. Modyfikacja gaźnika (a konkretnie powiększenie jego dysz) konieczna jest ze względu na to, że do spalenia alkoholu potrzeba mniej powietrza niż do spalenia benzyny (wynika to z tego, że w skład cząsteczki alkoholu wchodzi jeden atom tlenu). Z tego względu bez przeróbki gaźnika otrzymywana z niego mieszanka paliwowo-powietrzna byłaby zbyt uboga dla poprawnej pracy silnika.

Alkohol może być również paliwem do silnika diesla, o ile zapewni się właściwe smarowanie dysz wtryskiwaczy, na przykład poprzez mieszanie alkoholu z niewielką (5-20%) ilością oleju roślinnego lub innego.

Alkohol można wykorzystywać samodzielnie ale również mieszać go z innymi paliwami. O ile jednak w sytuacji stosowania go do domieszek należy wykorzystać alkohol etylowy pozbawiony wody (spirytus min. 99,5%), to zawartość kilku procent wody nie jest szkodliwa w żaden sposób, gdy alkohol jest jedynym paliwem. W wyniku destylacji można otrzymać mieszaninę o zawartości alkoholu maksimum 96%, resztę wody trzeba usunąć innymi metodami, na przykład przy zastosowaniu wapna (CaO tworzy z wodą nierozpuszczalny w alkoholu Ca(OH)2).

Etanol jest oczywiście biopaliwem tak długo, jak wyprodukowany jest z biomasy. Nie jest to jednoznaczne, bowiem można go również otrzymać z ropy naftowej, np. przez katalityczne uwodornienie etylenu. Proces ten jest tańszy niż fermentacja a następnie destylacja. Więcej na ten temat w artykule Biopaliwa nie są ,,bio''?
Więcej: ,,The Manual for the Home and Farm Production of Alcohol Fuel"
Więcej: Artykuł Alcohol fuel w serwisie Wikipedia
Napisano
No prosze....
I całkiem niegłópio by było sobie skonstruować takie ogrzewanie domu...
kto wie czy nie okazałoby sie dużo tańsze niż te wszystki pompy ciepła razem wzjęte
tylko tutaj jest kwestia większego nakładu pracy...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...