Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam, będę wprowadzał zmianę w swoim projekcie polegającą na zastapieniu "kominków wentylacyjnych w dachówce" na komin wentylacyjny systemowy schiedel. Już z innych postów dowiedziałem sie że jest to zmiana nieistotna wiec wymaga tylko zmian w projekcie naniesiona przez kierownika budowy, ale pytanie dotyczy czegoś innego. Minowicie, potrzebuję 4 kanałów, w gorszym przypadku wystarczą 3 kanały, po przeanalizowaniu i naniesieniu "ołówkiem" na rzutach wyszło mi że przy zastosowaniu przewodu 4-kanałowego z obmurowaniem cegłą pełną pozostaje odległość do krokwi koszowej około 20cm, gdybym użył cegły połówki to będzie to około 25cm, więc moje pytanie: czy taka odległość jest wystarczająca dla późniejszej obróbki i prawidłowego odpływu wody ?

DSC01446.jpg

Napisano
Wg mnie dla obróbki i odpływu wody odległość ta nie będzie za mała (choć pewnie mało wygodna przy układaniu obróbki przez dekarzy).
Problemem może być blokowanie się śniegu na dachu (patrz: przepisy wymagające usuwania zalegającego śniegu na dachu) - w Twoim przypadku będziesz często musiał wychodzić na dach z łopatką.

Napisano
Cytat

Witam, będę wprowadzał zmianę w swoim projekcie polegającą na zastapieniu "kominków wentylacyjnych w dachówce" na komin wentylacyjny systemowy schiedel. Już z innych postów dowiedziałem sie że jest to zmiana nieistotna wiec wymaga tylko zmian w projekcie naniesiona przez kierownika budowy, ale pytanie dotyczy czegoś innego. Minowicie, potrzebuję 4 kanałów, w gorszym przypadku wystarczą 3 kanały, po przeanalizowaniu i naniesieniu "ołówkiem" na rzutach wyszło mi że przy zastosowaniu przewodu 4-kanałowego z obmurowaniem cegłą pełną pozostaje odległość do krokwi koszowej około 20cm, gdybym użył cegły połówki to będzie to około 25cm, więc moje pytanie: czy taka odległość jest wystarczająca dla późniejszej obróbki i prawidłowego odpływu wody ?



Obróć ten komin o 90 st wtedy będzie ustawiony mniejszą szerokością do spadku dachu ,no i oczywiście automatycznie odsunie się od kosza .
Napisano
Cytat

Obróć ten komin o 90 st wtedy będzie ustawiony mniejszą szerokością do spadku dachu ,no i oczywiście automatycznie odsunie się od kosza .




Też tak chciałem, ale nie mogę go obrócić ponieważ około 25cm od jego boku (od strony łazienki) jest płatew podtrzymująca krokwie, jest to dach dwuspadowy. Natomiast patrząc od strony klatki schodowej jest około 1,2m do kalenicy, więc jeśli chodzi o zalegający śnieg za kominem to będzie zawsze czy będzie odsunięty czy nie. Najwyżej zrezygnuję z jednogo kanału i ewentualnie wyciąg z okapu w kuchni na parterze zrobię przez ścianę bezpośednio na zewnątrz icon_sad.gif.

Zapomniałem dodać że ten wymiar 20cm jest do osi krokwi. Jaka może być minimalna odległość takiego komina od krokwi koszowej, tak aby później nie było jakiś problemów z przeciekami i obróbką ? Bo w drugim wariancie gdybym obmurował komin cegłą pełną a nie połówką (która nie jest wskazana na obmurowanie kominów) i jeszcze uwzględniając szerokość krokwi to wówczas między dolnym narożnikiem obmurowanego komina a krawędzią krokwi koszowej pozostało by mi około 5cm-7cm, czy będzie to wystarczająca odległość, czy lepiej zrezygnować z jednego kanału wentylacyjnego .
Napisano
Cytat

Też tak chciałem, ale nie mogę go obrócić ponieważ około 25cm od jego boku (od strony łazienki) jest płatew podtrzymująca krokwie, jest to dach dwuspadowy. Natomiast patrząc od strony klatki schodowej jest około 1,2m do kalenicy, więc jeśli chodzi o zalegający śnieg za kominem to będzie zawsze czy będzie odsunięty czy nie. Najwyżej zrezygnuję z jednogo kanału i ewentualnie wyciąg z okapu w kuchni na parterze zrobię przez ścianę bezpośednio na zewnątrz icon_sad.gif.

Zapomniałem dodać że ten wymiar 20cm jest do osi krokwi. Jaka może być minimalna odległość takiego komina od krokwi koszowej, tak aby później nie było jakiś problemów z przeciekami i obróbką ? Bo w drugim wariancie gdybym obmurował komin cegłą pełną a nie połówką (która nie jest wskazana na obmurowanie kominów) i jeszcze uwzględniając szerokość krokwi to wówczas między dolnym narożnikiem obmurowanego komina a krawędzią krokwi koszowej pozostało by mi około 5cm-7cm, czy będzie to wystarczająca odległość, czy lepiej zrezygnować z jednego kanału wentylacyjnego .



Daj na forum rzut i przekrój koźliny -konstrukcji dachu .ze ściankami podasz
Napisano
Cytat

Daj na forum rzut i przekrój koźliny -konstrukcji dachu .ze ściankami podasz



Nie mam połączonego rzutu poddasza z więźbą, dlatego doszkicowałem ręcznie układ ścianek, jak coś to w pierwszym poście jest rzut poddasza w którym jest obrys koszowej, teraz dołączam fotkę z więźbą. Na czerwono jest zaznaczony komin wentylacyjny o ktorym piszę, natomiast na niebiesko to ścianki działowe.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Nie mam połączonego rzutu poddasza z więźbą, dlatego doszkicowałem ręcznie układ ścianek, jak coś to w pierwszym poście jest rzut poddasza w którym jest obrys koszowej, teraz dołączam fotkę z więźbą. Na czerwono jest zaznaczony komin wentylacyjny o ktorym piszę, natomiast na niebiesko to ścianki działowe.


Napisano
Animus ta wersja odpada, ponieważ na parterze mam kuchnię pod łazienką na poddaszu. Po kolejnych swoich przemyśleniach i kreśleniach ołówkiem na planie, stwierdziłem ze najlepiej będzie pasować układ dwóch pustaków schiedla w układzie poniowym kanałów, każdy po dwa kanały, złączone ze sobą dłużyszm bokiem, gdzie na parterze wyprowadzę tylko dwa kanały, jeden bliżej ściany do okapu wyciągowego, drugi będzie od zwykłej kratki wentylacyjnej. Natomiast na poddaszu dołożę kolejne dwa kanały, gdzie jeden będzie otwarty na klatkę schodową a przy drugim to przesunę ściankę działową o 12cm, będzie wówczas także murowana na ścianie nośnej z parteru, tylko że licować od strony hollu. Następnie aby doprowadzić wyciąg do łazienki zrobię to za pomocą kolanka rury pvc i będzie po kłopocie. Ewentualnie zostawię tą ściankę tak jak jest tylko do kolanka pvc dołożę kawałek rury pvc tak aby wyjść z wyciągiem w łazience. Wówczas po obmurowaniu do "krawędzi" koszowej zostanie około 25-30cm więc to jest już chyba wystarczająca odległość, natomiast do osi koszowej będzie to około 35-40cm.

Parter :

1e7296c64da7eea6med.jpg

Poddasze:

233344920926661fmed.jpg
Napisano
[quote name='piotr-kaczor' post='78244' date='28.02.2010, 13:17 ']Animus ta wersja odpada, ponieważ na parterze mam kuchnię pod łazienką na poddaszu. Po kolejnych swoich
Parter :
http://www.fotosik.pl""]http://www.fotosik.pl

Poddasze:
http://www.fotosik.pl""]http://www.fotosik.pl
Sporo tych kanałów Pan robi icon_smile.gif
Mam jeszcze jedną propozycję żeby przeprojektować komin po lewej od kotłowni .Przesunąć komin bliżej ściany zewnętrznej o szerokość kanału wentylacyjnego i go poszerzyć dodać jeszcze 2 kanały .Łatwiej będzie nawet podłączyć piec.Będzie można wtedy uzyskać kanał wentylacyjny na parterze na korytarz i kanał do łazienki na poddaszu.A w kominie z kominkiem w salonie z jadalnią kanał wentylujący korytarz otworzyć na pietrze i kanał do łazienki na poddaszu podłączyć powyżej sufitu w konstrukcji dachowej ocieploną rurą i wyprowadzić do sufitu w łazience . Wtedy wystarczą Panu 2 kanały do zrobienia na kuchnię taki komin na pewno się zmieści.
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...