Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, będę wprowadzał zmianę w swoim projekcie polegającą na zastapieniu "kominków wentylacyjnych w dachówce" na komin wentylacyjny systemowy schiedel. Już z innych postów dowiedziałem sie że jest to zmiana nieistotna wiec wymaga tylko zmian w projekcie naniesiona przez kierownika budowy, ale pytanie dotyczy czegoś innego. Minowicie, potrzebuję 4 kanałów, w gorszym przypadku wystarczą 3 kanały, po przeanalizowaniu i naniesieniu "ołówkiem" na rzutach wyszło mi że przy zastosowaniu przewodu 4-kanałowego z obmurowaniem cegłą pełną pozostaje odległość do krokwi koszowej około 20cm, gdybym użył cegły połówki to będzie to około 25cm, więc moje pytanie: czy taka odległość jest wystarczająca dla późniejszej obróbki i prawidłowego odpływu wody ?

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Wg mnie dla obróbki i odpływu wody odległość ta nie będzie za mała (choć pewnie mało wygodna przy układaniu obróbki przez dekarzy).
Problemem może być blokowanie się śniegu na dachu (patrz: przepisy wymagające usuwania zalegającego śniegu na dachu) - w Twoim przypadku będziesz często musiał wychodzić na dach z łopatką.

Link do komentarza
Cytat

Witam, będę wprowadzał zmianę w swoim projekcie polegającą na zastapieniu "kominków wentylacyjnych w dachówce" na komin wentylacyjny systemowy schiedel. Już z innych postów dowiedziałem sie że jest to zmiana nieistotna wiec wymaga tylko zmian w projekcie naniesiona przez kierownika budowy, ale pytanie dotyczy czegoś innego. Minowicie, potrzebuję 4 kanałów, w gorszym przypadku wystarczą 3 kanały, po przeanalizowaniu i naniesieniu "ołówkiem" na rzutach wyszło mi że przy zastosowaniu przewodu 4-kanałowego z obmurowaniem cegłą pełną pozostaje odległość do krokwi koszowej około 20cm, gdybym użył cegły połówki to będzie to około 25cm, więc moje pytanie: czy taka odległość jest wystarczająca dla późniejszej obróbki i prawidłowego odpływu wody ?



Obróć ten komin o 90 st wtedy będzie ustawiony mniejszą szerokością do spadku dachu ,no i oczywiście automatycznie odsunie się od kosza .
Link do komentarza
Cytat

Obróć ten komin o 90 st wtedy będzie ustawiony mniejszą szerokością do spadku dachu ,no i oczywiście automatycznie odsunie się od kosza .




Też tak chciałem, ale nie mogę go obrócić ponieważ około 25cm od jego boku (od strony łazienki) jest płatew podtrzymująca krokwie, jest to dach dwuspadowy. Natomiast patrząc od strony klatki schodowej jest około 1,2m do kalenicy, więc jeśli chodzi o zalegający śnieg za kominem to będzie zawsze czy będzie odsunięty czy nie. Najwyżej zrezygnuję z jednogo kanału i ewentualnie wyciąg z okapu w kuchni na parterze zrobię przez ścianę bezpośednio na zewnątrz icon_sad.gif.

Zapomniałem dodać że ten wymiar 20cm jest do osi krokwi. Jaka może być minimalna odległość takiego komina od krokwi koszowej, tak aby później nie było jakiś problemów z przeciekami i obróbką ? Bo w drugim wariancie gdybym obmurował komin cegłą pełną a nie połówką (która nie jest wskazana na obmurowanie kominów) i jeszcze uwzględniając szerokość krokwi to wówczas między dolnym narożnikiem obmurowanego komina a krawędzią krokwi koszowej pozostało by mi około 5cm-7cm, czy będzie to wystarczająca odległość, czy lepiej zrezygnować z jednego kanału wentylacyjnego .
Link do komentarza
Cytat

Też tak chciałem, ale nie mogę go obrócić ponieważ około 25cm od jego boku (od strony łazienki) jest płatew podtrzymująca krokwie, jest to dach dwuspadowy. Natomiast patrząc od strony klatki schodowej jest około 1,2m do kalenicy, więc jeśli chodzi o zalegający śnieg za kominem to będzie zawsze czy będzie odsunięty czy nie. Najwyżej zrezygnuję z jednogo kanału i ewentualnie wyciąg z okapu w kuchni na parterze zrobię przez ścianę bezpośednio na zewnątrz icon_sad.gif.

Zapomniałem dodać że ten wymiar 20cm jest do osi krokwi. Jaka może być minimalna odległość takiego komina od krokwi koszowej, tak aby później nie było jakiś problemów z przeciekami i obróbką ? Bo w drugim wariancie gdybym obmurował komin cegłą pełną a nie połówką (która nie jest wskazana na obmurowanie kominów) i jeszcze uwzględniając szerokość krokwi to wówczas między dolnym narożnikiem obmurowanego komina a krawędzią krokwi koszowej pozostało by mi około 5cm-7cm, czy będzie to wystarczająca odległość, czy lepiej zrezygnować z jednego kanału wentylacyjnego .



Daj na forum rzut i przekrój koźliny -konstrukcji dachu .ze ściankami podasz
Link do komentarza
Cytat

Daj na forum rzut i przekrój koźliny -konstrukcji dachu .ze ściankami podasz



Nie mam połączonego rzutu poddasza z więźbą, dlatego doszkicowałem ręcznie układ ścianek, jak coś to w pierwszym poście jest rzut poddasza w którym jest obrys koszowej, teraz dołączam fotkę z więźbą. Na czerwono jest zaznaczony komin wentylacyjny o ktorym piszę, natomiast na niebiesko to ścianki działowe.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Nie mam połączonego rzutu poddasza z więźbą, dlatego doszkicowałem ręcznie układ ścianek, jak coś to w pierwszym poście jest rzut poddasza w którym jest obrys koszowej, teraz dołączam fotkę z więźbą. Na czerwono jest zaznaczony komin wentylacyjny o ktorym piszę, natomiast na niebiesko to ścianki działowe.


Link do komentarza
Animus ta wersja odpada, ponieważ na parterze mam kuchnię pod łazienką na poddaszu. Po kolejnych swoich przemyśleniach i kreśleniach ołówkiem na planie, stwierdziłem ze najlepiej będzie pasować układ dwóch pustaków schiedla w układzie poniowym kanałów, każdy po dwa kanały, złączone ze sobą dłużyszm bokiem, gdzie na parterze wyprowadzę tylko dwa kanały, jeden bliżej ściany do okapu wyciągowego, drugi będzie od zwykłej kratki wentylacyjnej. Natomiast na poddaszu dołożę kolejne dwa kanały, gdzie jeden będzie otwarty na klatkę schodową a przy drugim to przesunę ściankę działową o 12cm, będzie wówczas także murowana na ścianie nośnej z parteru, tylko że licować od strony hollu. Następnie aby doprowadzić wyciąg do łazienki zrobię to za pomocą kolanka rury pvc i będzie po kłopocie. Ewentualnie zostawię tą ściankę tak jak jest tylko do kolanka pvc dołożę kawałek rury pvc tak aby wyjść z wyciągiem w łazience. Wówczas po obmurowaniu do "krawędzi" koszowej zostanie około 25-30cm więc to jest już chyba wystarczająca odległość, natomiast do osi koszowej będzie to około 35-40cm.

Parter :

1e7296c64da7eea6med.jpg

Poddasze:

233344920926661fmed.jpg
Link do komentarza
[quote name='piotr-kaczor' post='78244' date='28.02.2010, 13:17 ']Animus ta wersja odpada, ponieważ na parterze mam kuchnię pod łazienką na poddaszu. Po kolejnych swoich
Parter :
http://www.fotosik.pl""]http://www.fotosik.pl

Poddasze:
http://www.fotosik.pl""]http://www.fotosik.pl
Sporo tych kanałów Pan robi icon_smile.gif
Mam jeszcze jedną propozycję żeby przeprojektować komin po lewej od kotłowni .Przesunąć komin bliżej ściany zewnętrznej o szerokość kanału wentylacyjnego i go poszerzyć dodać jeszcze 2 kanały .Łatwiej będzie nawet podłączyć piec.Będzie można wtedy uzyskać kanał wentylacyjny na parterze na korytarz i kanał do łazienki na poddaszu.A w kominie z kominkiem w salonie z jadalnią kanał wentylujący korytarz otworzyć na pietrze i kanał do łazienki na poddaszu podłączyć powyżej sufitu w konstrukcji dachowej ocieploną rurą i wyprowadzić do sufitu w łazience . Wtedy wystarczą Panu 2 kanały do zrobienia na kuchnię taki komin na pewno się zmieści.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...