Skocz do zawartości

Pojawienie się grzyba po dociepleniu


Recommended Posts

Napisano

Mama taki problem, a mianowicie mieszkam w "bloku" lat 70 i w tym roku wspólnota mieszkaniowa zdecydowała o dociepleniu budynku jak pomyśleli tak uczynili. Po jakiś trzech miesiącach od docieplenia w pokojach zaczął wychodzić grzyb, pleśń :/. Okna mam PCW, ale zamontowane 6 lat temu i wtedy nie było tego problemu. Skąd ten problem z pleśnią po dociepleniu? I czy jest jakaś rada na pozbycie się przyczyny, anie tylko skutków?
Napisano
Które piętro, w jakim miejscu ta pleśń...
Poczytaj inne tematy, sporo ostatnio się o tym pisało...
Wnioski z tych tematów:
trzeba sprawdzić wentylację, ewentualnie ją usprawnić, grzać i wietrzyć.
Napisano
Jestem nowy na forum i przejże wcześniejsze tematy.
Jest to parter ale na ostatnim także jest taki problem. To, że trzeba wietrzyć i że brak wentylacji to są standardowe odpowiedzi. Spotyka się także odpowiedź, że docieplenie budynku rozwiąże problem, a u mnie jest odwrotnie, że po dociepleniu powstał problem. Co do temperatury w pomieszczeniu to jest ona w granicach 18-22 stopnie. Jeżeli chodzi o wentylację to co mam zrobić jak ją wykonać bo przewodu kominowego nie ma, a wietrzenie nie powoduje cyrkulacji powietrza to też chyba nic za bardzo nie da :/ aaa jeszcze co do pleśni to pojawia się ona w narożniku przy posadzce i przy stropie.
Napisano
  Cytat

Zasadą jest by warstwa o największym oporze dyfuzyjnym była od środka. Brak proizolacji od wewnątrz nie odciął dyfuzji a styropian na zewnątrz wilgoć zatrzymał.

Rozwiń  

Napisz to, proszę, językiem zrozumiałym profanom. Nie wszyscy mają wiedzę taką jak Ty...
Napisano
  Cytat

Napisz to, proszę, językiem zrozumiałym profanom. Nie wszyscy mają wiedzę taką jak Ty...

Rozwiń  


Najprościej rzecz ujmując poprzez docieplenie zrobili wam termos, w którym wilgoć jest zatrzymywana w środku.
Napisano
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG
Problem czy widoczny problem. Gdyby Pan prześledził jak rozkłada się wilgoć w ścianie byłoby to dla Pana oczywiste. Może więc opiszę. Dyfuzja w ścianie jest od środka do zewnątrz, ale zawilgocenie jest największe w od zewnątrz - gdzie zimniej. Woda siłami grawitacji po prostu ścieka w dół, dlatego zawilgocenie ściany jest najwyższe na parterze.
Poszczególne mieszkania też mogą "wprowadzać" do ściany różne ilości wody. Większa wilgotność względna (małe dzieci, prania ,gotowania więcej osób ... rzadsze wietrzenie...) powoduje większe zawilgocenie przegrody.
Napisano
Czyli jak powinno prawidłowo wyglądać docieplenie budynku żeby owe zjawisko nie występowało? Bo nigdzie się nie spotkałem z montażem foli paroizolującej. Drugie pytanie to jak rozwiązać teraz ten problem ?
Napisano
Jak to? A w dachu, a w domach szkieletowej... gdy "ocieplenie" jest powyżej 8 cm jest to obowiązkowe.
Ja radzą izolować (izolacje zaczynają się od 30 cm - tak więc już dawno ( 20 lat) daję paroizolację od środka. Dyfuzja przy grubszej izolacji to wilgoć w przegrodzie termicznej. Są do dziś tacy co uważają „oddychanie” czyli chłonięcie wilgoci przez ścianę za zaletę. Za mikroklimat od 20 lat odpowiada wentylacja z regulacją!


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie?
Napisano
  Cytat

Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie?

Rozwiń  

wentylacja z regulacją - czyli mechaniczna - najlepiej z odzyskiem ciepła - najtańsze rozwiązanie z najlepszym efektem.
Napisano
  Cytat

Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie?

Rozwiń  

jak nie masz kominów a chcesz zazolowac dom badziewiem w postaci styropianu to tylko i wyłacznie rekuperator i wentylacja mechaniczna
Napisano
  Cytat

Jest to parter ale na ostatnim także jest taki problem.

aaa jeszcze co do pleśni to pojawia się ona w narożniku przy posadzce i przy stropie.

Rozwiń  
Prawdopodobną przyczyną są istniejące mostki termiczne pomiędzy ścianą fundamentową i ścianą parteru oraz pomiędzy dachem i ścianą ostatniej kondygnacji.
Po ocieplenu budynek dla utrzymania tej samej temperatury potrzebuje mniej ciepła, ale miiejsca, gdzie występują mostki cieplne nadal potrzebują tego ciepła tyle samo. Spada temperatura tych miejsc, wykrapla się tam wilgoć, co stwarza warunki do rozwoju grzyba.
Konieczne byłoby zlikwidowanie tych mostków.
Sprawna wentylacja może ograniczyć ten problem.
Napisano
Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo.
Napisano
  Cytat

Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo.

Rozwiń  

Zimą w/w wełna w takim otworze, byłaby świetnym producentem wody! Ściana wokół i pod taką dziurą byłaby zupełnie mokra.
Napisano
  Cytat

Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo.

Rozwiń  

Oj uśmiałam się z tej rady profesorskiej. Przecież w wełnę będzie wsiąkała woda, będzie ona wiecznie wilgotna i na dodatek zawilgocała wszystko dookoła.
Napisano
  Cytat

Oj uśmiałam się z tej rady profesorskiej. Przecież w wełnę będzie wsiąkała woda, będzie ona wiecznie wilgotna i na dodatek zawilgocała wszystko dookoła.

Rozwiń  

Co do wełny to może i racja, że będzie wodę trzymać. A co myślicie o samych otworach? Ma to jakiś sens?
Napisano
witam jak jest wilgoć w ścianie ukazał sią mostek termiczne to co tu da wentylacja jak pomiędzy ścianami jest pustka to chce pan ściągnąć wode? niech pan napisze jakiej gr. są mury zew. i z czego
Napisano
Czy ktoś mógłby napisać po kolei, jak ocieplić dom styropianem? I jak wstawić tam tę folię izolacyjną, którą sugeruje pan T.B.?
Napisano
  Cytat

Czy ktoś mógłby napisać po kolei, jak ocieplić dom styropianem? I jak wstawić tam tę folię izolacyjną, którą sugeruje pan T.B.?

Rozwiń  

może lepiej byłoby odpuscić sobie ten syf w postaci styropianu i zamontowac wełne skalną....
a zamiast tej paroizolacji od strony wewnetrznej to zamontowac wentylacje mechaniczną ...
Napisano
  Cytat

Wentylacja to nie rura!

Rozwiń  

A niby jak ma wyglądać wentylacja skoro nie ma przewodu kominowego! Trzeba go wykonać w postaci rury stalowej, ocieplonej. Bynajmniej moim zdaniem nie ma innej możliwości. A co do mechanicznej to w domu wielorodzinnym na parterze z tego co ja wiem to jest to prawie nie możliwe.
Napisano
wentylacja jest tylko mechaniczna. Przecież gdyby była wentylacja grawitacyjna (zapewniam, że grawitacja u Szanownego Pana działa) to nie byłoby problemu. Nie ma też takich przepisów, które zabraniałyby mieć skuteczną wentylację. Wentylacja mechaniczna wywiewna może być dla Szanownego Pana szkodliwa, mało tego wcale nie musi załatwić problemu. To się rozwiązuje inaczej.
Napisano
  Cytat

wentylacja jest tylko mechaniczna. Przecież gdyby była wentylacja grawitacyjna (zapewniam, że grawitacja u Szanownego Pana działa) to nie byłoby problemu. Nie ma też takich przepisów, które zabraniałyby mieć skuteczną wentylację. Wentylacja mechaniczna wywiewna może być dla Szanownego Pana szkodliwa, mało tego wcale nie musi załatwić problemu. To się rozwiązuje inaczej.

Rozwiń  

To jak to Pan rozwiązuje?? bo strasznie ogólnikami Pan mówi czyli praktycznie nic pożytecznego już więcej się dowiem np. z Muratora. A co do wykonania wentylacji na 700-800zł to co Pan miał na myśli skoro nie "rura zewnętrzna" ??
Napisano
Nie spotkałem dobrych rozwiązań w Muratorze, więc się Pan nie dowie. Podałem cenę materiałów do rozwiązania problemu, a szczegóły są bardzo indywidualne, więc nie opisuję ich na ogólnym forum.
Co do muratora... żyje z reklam więc musi oszukiwać. Nie jest zainteresowany izolowaniem domów bo izolacja nie ma reklam (lub ma znikome) rolą izolacji termicznej jest marginalizacja roli ogrzewania a do tego z ekonomicznych względów Murator dopuścić nie może. Wszystkie domu z katalogu Muratora "palą" minimum 150kWh/m2 rocznie.
Dodam, że domy energooszczędne kończą się na 30kWh/m2 rocznie.
Napisano
witam p. samuell prosze wywiercić w tych ścianach otwór fi 10 na głębokość 20 cm w środku zawilgocenia wystarczy jeden co to da ? ano tam może stać woda pomiędzy płytami

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...