Skocz do zawartości

Dom do 100 m2 energooszczędny


Recommended Posts

Napisano
Witam. Proszę o podpowiedź w sprawie najlepszej izolacji budynku 88.5 m2 parterowego. Piszę od dawna o projekcie ,, Jaskółka" MG Projekt w wersji murowanej. Nie mamy jeszcze projektu, wszystko jednak jest w naszych myślach. Mąż chce zastosować ściany zewnętrzne jednowarstwowe z bk grub. 24 cm + styropian 12-15 cm. Dach ceramiczny także dobrze ocieplony. Dołem mocna izolacja z ociepleniem. We wnętrzu rekuperator, na dachu system 2 solarów podgrzewających wodę. Zimą ogrzewanie piecem zgazowującym drewno lub pelety /prawdopodobnie o mocy 6 kW/ ogrzewające podłogówkę + ewentualnie 1 grzejnik w łazience albo typowe grzejniki żeliwne ścienne. W chłodne dni podgrzewanie kozą / bez nadmuchu/. Czy doradza Pan taki system ogrzewania domu? Co jest bardziej ekonomiczne i tańsze w eksploatacji: podłogówka / czy sama + rekuperacja wystarczy?/ czy grzejniki?
Napisano
Cytat

Witam. Proszę o podpowiedź w sprawie najlepszej izolacji budynku 88.5 m2 parterowego. Piszę od dawna o projekcie ,, Jaskółka" MG Projekt w wersji murowanej. Nie mamy jeszcze projektu, wszystko jednak jest w naszych myślach. Mąż chce zastosować ściany zewnętrzne jednowarstwowe z bk grub. 24 cm + styropian 12-15 cm. Dach ceramiczny także dobrze ocieplony. Dołem mocna izolacja z ociepleniem. We wnętrzu rekuperator, na dachu system 2 solarów podgrzewających wodę. Zimą ogrzewanie piecem zgazowującym drewno lub pelety /prawdopodobnie o mocy 6 kW/ ogrzewające podłogówkę + ewentualnie 1 grzejnik w łazience albo typowe grzejniki żeliwne ścienne. W chłodne dni podgrzewanie kozą / bez nadmuchu/. Czy doradza Pan taki system ogrzewania domu? Co jest bardziej ekonomiczne i tańsze w eksploatacji: podłogówka / czy sama + rekuperacja wystarczy?/ czy grzejniki?



To co piszesz odnośnie ocieplenia domu jest chyba ok. Dzisiaj standardem jest ocieplenie ściany 15-20 cm i nie wolno zapomnieć o ociepleniu podłogi 15-20 cm oraz ściany fundamentowej. Dach oczywiście wełna 30-50 cm i dobre okna to znaczy o niskim współczynniku U. Jeżeli masz balkon do również go zaizoluj. Rekuperator w domu energooszczędnym to oczywiście też standard.
Napisano
Ogrzewanie ma za zadanie uzupełnić straty, więc jako takie nie może być ekonomiczne. Zwłaszcza centralne, którego nie stosuje się do domów energooszczędnych.
Rekuperacja - to dalej jednak wentylacja, a tej do ogrzewania się nie zaprzęgnie, zbyt mały strumień i to z góry! Oraz brak możliwości sterowania w pomieszczeniach. Wentylacja musi działać nawet jak jest za gorąco.
Co do izolacji – W jakim przedziale ma być dom – do 15 kWh/m2 do 30… do 70 … do 120 do 200 powyżej 200!
Napisano
Cytat

Witam. Proszę o podpowiedź w sprawie najlepszej izolacji budynku 88.5 m2 parterowego. Piszę od dawna o projekcie ,, Jaskółka" MG Projekt w wersji murowanej. Nie mamy jeszcze projektu, wszystko jednak jest w naszych myślach. Mąż chce zastosować ściany zewnętrzne jednowarstwowe z bk grub. 24 cm + styropian 12-15 cm. Dach ceramiczny także dobrze ocieplony. Dołem mocna izolacja z ociepleniem. We wnętrzu rekuperator, na dachu system 2 solarów podgrzewających wodę. Zimą ogrzewanie piecem zgazowującym drewno lub pelety /prawdopodobnie o mocy 6 kW/ ogrzewające podłogówkę + ewentualnie 1 grzejnik w łazience albo typowe grzejniki żeliwne ścienne. W chłodne dni podgrzewanie kozą / bez nadmuchu/. Czy doradza Pan taki system ogrzewania domu? Co jest bardziej ekonomiczne i tańsze w eksploatacji: podłogówka / czy sama + rekuperacja wystarczy?/ czy grzejniki?



Polecam artykuł w Budujemy Dom

https://budujemydom.pl/budowlane-abc/domy-energooszczedne-i-pasywne/a/8010-zasady-projektowania-domu-energooszczednego
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/domy-energooszczedne-i-pasywne/a/7627-standardy-energetyczne-budynkow-co-to-takiego
Napisano
Cytat

To co piszesz odnośnie ocieplenia domu jest chyba ok. Dzisiaj standardem jest ocieplenie ściany 15-20 cm i nie wolno zapomnieć o ociepleniu podłogi 15-20 cm oraz ściany fundamentowej. Dach oczywiście wełna 30-50 cm i dobre okna to znaczy o niskim współczynniku U. Jeżeli masz balkon do również go zaizoluj. Rekuperator w domu energooszczędnym to oczywiście też standard.


To nawet nie namiastka izolacji!
proszę przeczytać z
https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...=9844&st=40

Cytat

dom 138m2 od 1 grudnia do 1 stycznia - 170m3 gazu. (sciany 36,5cm+15 styropianu, podłoga od 18cm do 23cm styropiany , dach 25cm wełny)



Dom tej wielkości nie powinien przekraczać 450m3/rok!
Napisano
Cytat

Panie Tb daj Pan spokój bo mieszasz ludziom i nie jest juz to zabawne 450m3 masz Pan pojecie no nie da sie ukryć ....


Ja ???!!! Czy ten, co dom tak zaprojektował że szarpie 170m3 /138m2 /miesiąc? Panu już się zupełnie poprzestawiało, co jest złe co dobre, co czarne co białe? A piszą tu tacy co przekraczają 10m3 dziennie.
_ ile w/g Pana rocznie gazu powinien zużywać na ogrzanie i wodę dom 138 m2 . Zna się Pan na tym?
Napisano
Cytat

Ja ???!!! Czy ten, co dom tak zaprojektował że szarpie 170m3 /138m2 /miesiąc? Panu już się zupełnie poprzestawiało, co jest złe co dobre, co czarne co białe? A piszą tu tacy co przekraczają 10m3 dziennie.
_ ile w/g Pana rocznie gazu powinien zużywać na ogrzanie i wodę dom 138 m2 . Zna się Pan na tym?


Prosze odpowiedziec co dzieje sie z Pana termosami w lecie ,jak roziwazuję Pan problem przegrzewania ,ile mocy potrzeba do odprowadzenia takiej ilosci ciepła bo o tym Pan milczy
Napisano
Cytat

Prosze odpowiedziec co dzieje sie z Pana termosami w lecie ,jak roziwazuję Pan problem przegrzewania ,ile mocy potrzeba do odprowadzenia takiej ilosci ciepła bo o tym Pan milczy



Lodówka i termos są do siebie bardzo podobne. Trzymałem kiedyś lody w termosie. Zapewniam Pana im lepszy termos tym dłużej lody nie będą w płynie.
Jeszcze się nie zdarzyło by przy standardowych izolacjach domu energooszczędnego ktoś chciał kupić klimę.
Napisano
Cytat

Lodówka i termos są do siebie bardzo podobne. Trzymałem kiedyś lody w termosie. Zapewniam Pana im lepszy termos tym dłużej lody nie będą w płynie.
Jeszcze się nie zdarzyło by przy standardowych izolacjach domu energooszczędnego ktoś chciał kupić klimę.


czyli nie u mie Pan wprost odpowiedzić na pytanie ?
jak zwykle zresztą
zawsze jak prowadzi sie dziłalnośc to sa klienci ktorzy pozwalaja pokazywac swoje domy i chwalic sie nowinkami technicznymi i tanimi w eksploatacji ogrzewaniach ,prosze o podanie takich kilku domów lub namiarów mysle ze zposród tysiecy zadowolonych z Pana usług osób znajda sie z dwie trzy osoby z którymi mógłbym nawiazać kontakt i usłyszeć opinie
Myśle że nie prosze o zbyt wiele
Napisano
Cytat

Lodówka i termos są do siebie bardzo podobne. Trzymałem kiedyś lody w termosie. Zapewniam Pana im lepszy termos tym dłużej lody nie będą w płynie.
Jeszcze się nie zdarzyło by przy standardowych izolacjach domu energooszczędnego ktoś chciał kupić klimę.



Zarówno przykład, jak i wnioski są zbyt daleko idącym uproszczeniem, bo ani termos, ani lodówka nie posiadają zysków bytowych.

Nie wystarczy zrobić „termosowej” izolacji. To również kwestia doboru właściwych okien (szyb) i dobranej wielkości okapu dachu.
Napisano
Cytat

Prosze odpowiedziec co dzieje sie z Pana termosami w lecie ,jak roziwazuję Pan problem przegrzewania ,ile mocy potrzeba do odprowadzenia takiej ilosci ciepła bo o tym Pan milczy


Myślę, że kluczem do odpowiedzi na to pytanie jest ta wypowiedź:
Cytat

-Po co GWC latem? Kto siedzi w upalny dzień w domu z zamkniętymi oknami i okiennicami?


Skoro nie siedzi się latem w domu, to po co GWC lub klima?
Napisano
Cytat

Myślę, że kluczem do odpowiedzi na to pytanie jest ta wypowiedź:

Skoro nie siedzi się latem w domu, to po co GWC lub klima?


a teraz zrozumiałem ,przecież zimą mozna siedzieć dłuzej w pracy w domu ogrzewanie w domu wyłączyć i wogóle po co komu dom .....
Napisano
Cytat

Przecież zima to nie lato. Zimą i strumień jest mały 100m3/h i odzysk ciepła powoduje, że podgrzewanie powietrza przed reku marginalizuje zyski do kilkudziesięciu W

Czyli latem wyłączamy odzysk ciepła, na dworze mamy np. +25 st. C, powietrze o tej temperaturze dostarczamy do mieszkań. W domu o powierzchni do 150m2 raczej większych central wentylacyjnych jak 400m3/h się nie instaluje. Normalnie funkcjonujący sprzęt RTV i AGD oraz ludzie przebywający w domu generują min. 500W ciepła (12kWh/dobę). Przy 400m3/h powietrze podgrzewa się tą mocą o prawie 4K, czyli mamy temperaturę w pomieszczenia +29st. C. Nie liczyłem tu zupełnie zysków słonecznych, zakładając, że wszystkie okna są zabezpieczone przed nasłonecznieniem (każdy m2 nasłonecznionej powierzchni to kilkaset watów).

W domu o sporej pojemności cieplnej te zyski energetyczne są gromadzone w budynku i mogą być usunięte np. w nocy, gdy temperatura powietrza zewnętrznego spada.

Z domu o małej pojemności cieplnej ... zawsze można wyjść, np. do pracy, gdzie mamy klimatyzację.
Napisano
Cytat

Czyli latem wyłączamy odzysk ciepła, na dworze mamy np. +25 st. C, powietrze o tej temperaturze dostarczamy do mieszkań. W domu o powierzchni do 150m2 raczej większych central wentylacyjnych jak 400m3/h się nie instaluje. Normalnie funkcjonujący sprzęt RTV i AGD oraz ludzie przebywający w domu generują min. 500W ciepła (12kWh/dobę). Przy 400m3/h powietrze podgrzewa się tą mocą o prawie 4K, czyli mamy temperaturę w pomieszczenia +29st. C. Nie liczyłem tu zupełnie zysków słonecznych, zakładając, że wszystkie okna są zabezpieczone przed nasłonecznieniem (każdy m2 nasłonecznionej powierzchni to kilkaset watów).

W domu o sporej pojemności cieplnej te zyski energetyczne są gromadzone w budynku i mogą być usunięte np. w nocy, gdy temperatura powietrza zewnętrznego spada.

Z domu o małej pojemności cieplnej ... zawsze można wyjść, np. do pracy, gdzie mamy klimatyzację.


hmm a gdyby namiot postawic i mieszkać w namiocie ???????
w dziń w pracy a w nocy jest chłodno ?
hmm Panie tb co Pan sądzi ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...