Skocz do zawartości

50 cm izolacji, czy to standard?


Recommended Posts

Napisano
Nie standard... Szanowny agencie ..., co ma do tego Szwecja, czy powierzchnia! Izolacja to także lato. Domy kiedyś w 100% miały strych, dziś sypialnie na poddaszu są już norma. Po co się męczyć czy zakładać klimę. Uważa Pan, że należy unikać izolacji (25 cm w dachu TO NIE JEST IZOLACJA ) po to towarzyszowi Putinowi armię zbroić??? Chyba, że ... to KGB i wtedy Pana posty są jasne i bezdyskusyjne! W takim razie pazdrwalaju tawariszcza.
Napisano
W Szwecji, bo mając na uwadze wcześniejsze publikacje tego współczynnika 0,08 W/m2K, jako normę UE, zaczerpnięto właśnie ze Szwedzkich dokumentów dotyczących wymogów właśnie dla takiego domu.

Standardem (we właściwym zrozumieniu tego określenia) w Polsce jest ocieplanie o grubości 15 – 20cm.
Zgodnie z definicją, standard, to również określenie dla najprostszej, podstawowej wersji.

Namawianie do ocieplania ponad standardowego uważam za godne uwagi.

Zaś odpowiadając na zadane pytanie: „50 cm izolacji, czy to standard?” - odpowiem; niestety nie.
Napisano
  Cytat

Izolowałem domy 50 cm w dachu 30 cm od gruntu zanim to robili Szwedzi.

Rozwiń  

Sam Pan pisze zanim to robili Szwedzi - czyli dawno temu. Nie porównujmy materiałów z przed 20-30 lat do obecnych
Jeśli ilość jest ważniejsza niż jakość to nie ma co dyskutować.
Nasz wspaniały kiedyś polonez miał blachy o grubości 1,5 mm a auta zachodnie 0.5mm, i które były lepsze??
Napisano
  Cytat

Sam Pan pisze zanim to robili Szwedzi - czyli dawno temu. Nie porównujmy materiałów z przed 20-30 lat do obecnych
Jeśli ilość jest ważniejsza niż jakość to nie ma co dyskutować.
Nasz wspaniały kiedyś polonez miał blachy o grubości 1,5 mm a auta zachodnie 0.5mm, i które były lepsze??

Rozwiń  

To było obrazowo. Standard to dach 0.08W/m2xK podłoga i ściana 0.1W/m2xK.
Napisano
  Cytat

To było obrazowo. Standard to dach 0.08W/m2xK podłoga i ściana 0.1W/m2xK.

Rozwiń  


Skoro to jest obrazowo to czemu wyżej pisze pan "25 cm w dachu TO NIE JEST IZOLACJA"

wełna mineralna obecnie ma 0.039W/m2xK więc gratuluje nowoczesnych materiałów skoro przelicza pan 0.08W/m2xK
Napisano
jak dojdziecie do scian grubosci 2 metry to napiszcie. Ciekawe ile znacie osob ktore tak budowaly. 25 cm sciany + 50 ocieplenia to jest sciana 75 cm. Koszmar. Rozumiem ze okna te domy nie maja bo jaki mialoby to sens jesli i tak wiekszosci ciepla ucieka przez okna?
  • 4 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Szanowny Panie !Nie jestem Szwedem. Izolowałem domy 50 cm w dachu 30 cm od gruntu zanim to robili Szwedzi.
I to jest standard. Doradzanie mniej to jest szkodnictwo!
Pisze Pan :
dlaczego? Skoro jest Pan przekonany, że nie mam racji?

Rozwiń  


ciekawe, gdzie te domy? gdzie ten standard? na mnie Wszyscy wokół (wykonawcy, znajomi) patrzyli dziwnie gdy chciałam 20cm styropianu na ścianę, w naszych rejonach standard to 12-15cm, na ścianie i góra 10cm w podłodze, w dachu do 20cm,
ale może taki region icon_surprised.gif
Napisano
Wydaje mi się, ze nieporozumienia w tym temacie wynikają ze złej interpretacji słowa "standard". Przecież standardem jest to, co ma ogół, niezależnie od tego, czy to jest dobrze czy źle...
Potwierdzę więc za bajbagą, że (póki co) 50 cm na pewno nie jest standardem.
Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby stało się zaleceniem, wymaganiem, itp. i w końcu kiedyś standardem stosowanym przez wszystkich (jeśli to w ogóle ma sens, ale to już inna bajka...)
Napisano
  Cytat

ja mam 20cm i mam Standard i nie wiem o czym Wy tutaj gadacie

Rozwiń  

Ekonomiczna izolacja termiczna to taka, przy której nieekonomiczy jest system centralnego ogrzewania pomieszczeń.Czy Pana 20 cm jest ekonomiczną izolacją termiczną?
Chodzi tu o podniesienie komfortu, obniżenie kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...