Skocz do zawartości

Budowa płyty fundamentowej rozpoczęta


Recommended Posts

Napisano
Budowa płyty fundamentowej rozpoczęta
Zaczne może od kosztów:
zakup działki 9800 tys.
plan zagosp. 80 zł
geodeta mapka 500 zł
projeky domu http://www.pro-arte.pl/projekty-domy/432/obrot/ 1600zł
architekt adpptacja 2100zł
wytyczenie budynku 450 zł
kierownik budowy 1800 zł
prąd bud. 1141 zł
woda 36.60 zł
podł. wody 2440 zł
toaleta 400 zł
tartak drzewo na wytyczenie 60 zł
piasek 2400 zł
zbrojenie 1792 zł
steropian folia cement pianka 4000zł
łopata 56 zł
tablica i miara 50 zł
projekt płyty fundamentowej 1300 zł
mam mam mase zdięć zbudowy tylko jak je się wkleja

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
rysioz dzięki za temat. Będę go śledziła od deski do deski.
Muszę to napisać: cena Twojej działki powaliła mnie na kolana - chyba, że nastąpiła pomyłka o jedno zero icon_smile.gif
Napisano
następna faktura za rury kanalizacyjne 1335 zł w tym drenarka z górnej półki rura drenarska z filtremm z włókna kokosowego za 50 m dałem 628zł a zwykły kosztuje 4,07 zł za metr
Napisano
rysioz a w jakiej części kraju się budujesz? Pytam w kwestii ekip dostępnych na rynku. U mnie w mazowieckim nie widziałam ani nie słyszałam żeby ktoś się połakomił na płytę - po prostu jak nie ma konieczności to nikt tego nie rozważa, bo wg wielu osób płyta jest droższa niż tradycyjny fundament. My się jednak zdecydowaliśmy ale mam obawy, że ciężko będzie znaleźć specjalistę. Rozmawiałam z jednym kierownikiem, który tylko widział prace parę lat temu w Niemczech i jedyne co pamięta to to, że główna uwaga skupiona była na ułożeniu zbrojenia.
Mam nadzieję, że nie będziemy zmuszeni zrezygnować icon_smile.gif
Napisano
Cytat

rysioz a w jakiej części kraju się budujesz? Pytam w kwestii ekip dostępnych na rynku. U mnie w mazowieckim nie widziałam ani nie słyszałam żeby ktoś się połakomił na płytę - po prostu jak nie ma konieczności to nikt tego nie rozważa, bo wg wielu osób płyta jest droższa niż tradycyjny fundament. My się jednak zdecydowaliśmy ale mam obawy, że ciężko będzie znaleźć specjalistę. Rozmawiałam z jednym kierownikiem, który tylko widział prace parę lat temu w Niemczech i jedyne co pamięta to to, że główna uwaga skupiona była na ułożeniu zbrojenia.
Mam nadzieję, że nie będziemy zmuszeni zrezygnować icon_smile.gif



Okolice bydgoszczy ekipa z kutna roboty ziemne i zagęszczanie sam wykonałem.

Użyta przestrzeń dostępna dla załączników 15.21MB z 24.41MB kończy mi siię przeszczeń do wklejania zdięć co mam dalej robić
Gość Adriana Jakubowska
Napisano
Zapraszam do galerii i założenia tam albumu
Napisano
Cytat

rysioz a w jakiej części kraju się budujesz? Pytam w kwestii ekip dostępnych na rynku. U mnie w mazowieckim nie widziałam ani nie słyszałam żeby ktoś się połakomił na płytę - po prostu jak nie ma konieczności to nikt tego nie rozważa, bo wg wielu osób płyta jest droższa niż tradycyjny fundament. My się jednak zdecydowaliśmy ale mam obawy, że ciężko będzie znaleźć specjalistę. Rozmawiałam z jednym kierownikiem, który tylko widział prace parę lat temu w Niemczech i jedyne co pamięta to to, że główna uwaga skupiona była na ułożeniu zbrojenia.
Mam nadzieję, że nie będziemy zmuszeni zrezygnować icon_smile.gif



Ja robiłem swoja płyte w okolicach Grodziska Mazowieckiego. W razie pytań służę namiarami na projektantów i wykonawcę.

Cytat

bo wg wielu osób płyta jest droższa niż tradycyjny fundament



Z reguły płyta jest tańsza od tradycyjnych fundamentów.
Napisano
[quote name='rysioz' date='13.04.2010, 20:45 ' post='89862']
Budowa płyty fundamentowej rozpoczęta

Gratuluję i pozdrawiam.
Płyta to świetne i tańsze rozwiązanie od normalnych fundamentów.
My naszą płytę budowaliśmy sami, a powstała na wymienionym terenie ze względu na słabo nośny grunt.
Zapraszam do albumu. Różnice oczywiście się pojawiają. Nasza płyta jest zbrojona krzyżowo siatka fi8 na dole, pod każdą ścianą i kominem wieniec i siatka u góry. Beton B25 grubość około 30 cm, styropian eps 100 pod płytą grubości 15 cm.


Życzę powodzenia i szybkiej budowy. Chyba pogoda będzie nam dopisywać. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

kolejny dzień jeszcze stal fi 8 1400m 2048 zł rórki do ogrzewania to moja robota





Witam
Świetna robota, chociaż boję się o wydajność tego ogrzewania. Rurki będą oddalone od dolnej warstwy styropianu i ciepło może dłużej rozchodzić się po płycie.
My zrobiliśmy inaczej. Po postawieniu stanu surowego przy wylewaniu posadzek założyliśmy pełne ogrzewanie podłogowe kupione w całości jako komplet ( podlogowka.pl )(zestaw l3). Ułożone na stropianie systemowym też kupionym w internecie. Po tej zimie mamy pewnośc, że to dobre rozwiązanie.
Pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

przygotowywanie do zalewania dziś 10rano




Wielki szacun dla ekipy wiążącej zbrojenie (przyznam, że my nasze lenistwo przerzuciliśmy na kupno gotowych siatek fi8 oczka 150mm) poszło szybko i łatwiej.
Ale płyta już wygląda solidnie.

pozdrawiam
Napisano
czy nie masz za mało tego ogrzewania podłogowego? Nie za duże rozstawy tych rurek?
I jeszcze jedno pytanie mam. Jaki cel spełniają w zbrojeniu te paski z drutu umieszczone między warstwami zbrojenia pofalowane niczym wijący wąż?
Napisano
Cytat

czy nie masz za mało tego ogrzewania podłogowego? Nie za duże rozstawy tych rurek?
I jeszcze jedno pytanie mam. Jaki cel spełniają w zbrojeniu te paski z drutu umieszczone między warstwami zbrojenia pofalowane niczym wijący wąż?



Też mam obawy, że rozstaw rurek jest za duży i minie kupa czasu zanim płyta się nagrzeję luba nie nastąpi to wcale przy dużych mrozach. Piec będzie zasuwał jak głupi, a w domu zimno. A te paski wyglądają bardzo ciekawie- i też jestem ciekaw do czego służą. icon_smile.gif Może jako wsporniki górnej warstwy zbrojenia ?
Napisano
Cytat

czy nie masz za mało tego ogrzewania podłogowego? Nie za duże rozstawy tych rurek?
I jeszcze jedno pytanie mam. Jaki cel spełniają w zbrojeniu te paski z drutu umieszczone między warstwami zbrojenia pofalowane niczym wijący wąż?


dystans typu wąż 240 cm 11 cm wysokie 35 sztuk.(adae) 300zł rozdzielają zbrojenie górne od dolnego zasadnicz ogrzewanie bedą grzejniki a podłogówka będzie włanczana do osuszenia wilgoci ja by się pokazała

4a.pdf

4a.pdf

Napisano
Cytat

płyta zalana a to efekt poszło 3 gruchy po 9m +pompa ale pogoda fatalna co chwile padało
za robotę zapłaciłem 5.7 tys zł

na następne zdjęcia nie mogłem wstawić brak miejsca

Użyta przestrzeń dostępna dla załączników 97.2MB z 97.66MB



Zjada mnie ciekawość - co będzie w miejscu wystającego styropiany (chyba) ? icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Zjada mnie ciekawość - co będzie w miejscu wystającego styropiany (chyba) ? icon_smile.gif


a na którym zdięciu w garażu kratka sciekowa zaslepiona styropianem aby beton nie wleciał
Napisano
Cytat

na następne zdjęcia nie mogłem wstawić brak miejsca

Użyta przestrzeń dostępna dla załączników 97.2MB z 97.66MB


Witam,
przydzieliłem Panu 200MB, ale nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie, czy widzi Pan tę możliwość w swoim panelu?

Pozdrawiam
Marcin Szymanik.
Napisano
Stan 0 zakończony koszt materiałów+robocizna zrurkami do ogrzewania i drenażu to23453 zł +27m szeciiennych betonu beton 500zł.w promocji .Następny etap to stan surowy zamknięty podpisana umowa za 66000 tyś+wat7% rozpoczecie montażu wtorek sroda dom przyjedzie w częsciach według projeky domu http://www.pro-arte.pl/projekty-domy/432/obrot/ 1600zł .
Czym izolować płyte fundamętową a podwalinę scian szkieletowych?
W jakim dziale mam pisać następny etap budowe stan surowy zamknięty ?

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam,
przydzieliłem Panu 200MB, ale nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie, czy widzi Pan tę możliwość w swoim panelu?

Pozdrawiam
Marcin Szymanik.


dziękuje widze w jakim dziale mam pisać i wklejać zdjeńcia z stanu surowy zamknięty bo rozpoczynam w środe
Napisano
brygada odjechała pozostała konserwacja płyty polewanie wodą i Izolacja pozioma
1.3.3. Izolacja pozioma
Wszystkie drewniane elementy konstrukcji budynku, w szczególności podwaliny ścian, tak zewnętrznych jak i wewnętrznych, należy odizolować od bezpośredniego kontaktu z podłożem betonowym. Jako izolację należy stosować materiały izolacyjne w formie papy izolacyjnej lub folii budowlanej. Izolację należy wykonać z podwójnych pasków materiału izolacyjnego szerokości nie mniejszej niż szerokość podwaliny.

1.3.4. Uszczelnienie
Celem uszczelnienia podwaliny na przewietrzanie, pomiędzy izolację poziomą ścian zewnętrznych a podwalinę, należy dodatkowo układać piankę polietylen. Pianka winna być grubości min. 5 mm i szerokości równej szerokości podwaliny.
zródło http://www.szkielet.pl/domy_szkieletowe.ph...ienia&id=20

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Izolacja pozioma ale brzegi się odklejają co mam zrobić używałem lepiku na zimno?




Ciężko coś podpowiedzieć bo sam używałem podwójnie folii budowlanej. Ale może więcej lepiku coś pomoże.

pozdrowionka
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Długo mnie nie było z braku czasu no i pogoda fatalna.
Dach przykryty nie będzie padac zostało jeszcze do wykonczenia stanu sórowy zamknięty ale wykonawaca powiedział ze zdąży termin ma w umowie do29.05 następny etap sta. delowoperski oodpisany cena 35tyś..
Mam kilka pytań piec na eko grosz. jaki i wykonawca kazał mi podać wysokość rury odorowadzające spalińy do komina bo jak bedzie stawiał komiń musi znac wysokość rury spalin z pieca na eko groszek komin mam kupiony Brata Standard.
Kobieta uparła sie na kominek jaki kupić tani kominek i jaki do tego czeba komiń.
Jaką zrobić wentylacje.
Jak głęboko muszą być osadzone dzwi wejściowe sciana ma15cm styropian 10cm z zewnątrz w wewnątrz bedzie stelaż 5cm na srodku morze być.
Jak sprawdzić czy drewno było imptegnowane

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Kominek i akcesoria możesz pooglądać /kupić/zapytać tu:
http://www.ebuduj.pl/sklep/index.php?cPath...bad99b36c274d86
http://twojekominki.pl//index.php?option=c...3&Itemid=30
Jak to ma być ozdoba i rozrywka to kup mały, rąbnie drewna jest męczące icon_wink.gif Może piec kominkowy/koza? Też są ładne.
http://www.centrumkominkow.com/?run=oferta...601&lang=pl -dla mnie ten jest ideałem.
Komin masz więc tylko musisz połączyć kominek z kominem "komin mam kupiony Brata Standard."
Chyba, ze jest pojedynczy to nie wiem czy możne to lecieć jednym kominem z spalinami ekogroszka(podejrzewam ze nie) Wtedy pozostaje coś takiego:
http://www.jawar.com.pl/index.php?option=c...&Itemid=163
Wentylację taką jak w projekcie-pewnie grawitacyjna, albo mechaniczna- ale trzeba też mieć projekt.
http://www.pregon.pl/rekuperatory/kategoria/113_115_874.html
Przy mechanicznej kominek powinien mieć pobór powietrza z zewnątrz.
Jak sprawdzić czy impregnowali? Zapytaj może eksperta: http://www.szkielet.com.pl/askexpert.php Wiem, że jak przetniesz belkę to kolor powinien być inny od środka niż na zewnątrz bo preparaty barwią drewno. Wilgotność to sprawdzisz wilgotnościomierzem(http://www.tanel.com.pl/), ale impregnację?
Jak zamawiasz drzwi z montażem to nie myślisz jak je osadzić bo dba o to firma i masz gwarację icon_wink.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Budowa płyty szła sprawniw ale domu to makabra ale jak ekipa pracuje jadeń dzień w tygodniu to są efekty termiń budowy minoł bedą kary ale zaczeli kłaść tynki w sobote
jaki przekrój kabla z licznika do domu moc zainstalowana 20kw moc maksymalna 16kw wielkość pradu w kablu 23.8A

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...