Skocz do zawartości

Drewno egzotyczne


Recommended Posts

Napisano
Widziałem niedawno taki parkiet bambusowy w montażu. Coś pięknego! Twarde jak stal ! A jak się po latach wytrze, to można spokojnie przeszlifować.
  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Czy parkiet z drewna egzotycznego wymaga jakiejś specjalnej ochrony?




Witam;

parkiet z drewna egzotycznego nalezy traktować tak samo jak posadzki z drewna gatunków europejskich.
Pytanie jak drewno zostało lub powinno być wykonczone.

Wybierając gatunek drewna na posadzkę kierujemy się odczuciami dekoracyjnymi a później użytkowymi.
Warto po dokonaniu wyboru właściwego parkietu zasięgnąć informacji u sprzedawcy, jaki sposób wykończenia
danego gatunku jest zalecany.
Istnieją gatunki tzw. egzotyków, które są "trudne" w wykończeniu: np. tłuste, zawierające antyoksydanty...

W zależności od zastosowanego wykończenia - olejowanie lub lakierowanie - wtedy należy zadbać o własciwe
utrzymanie stanu parkietu.

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Istnieją gatunki tzw. egzotyków, które są "trudne" w wykończeniu: np. tłuste, zawierające antyoksydanty...


A może troszku więcej na ten temat? icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam;

parkiet z drewna egzotycznego nalezy traktować tak samo jak posadzki z drewna gatunków europejskich.
Pytanie jak drewno zostało lub powinno być wykonczone.

Wybierając gatunek drewna na posadzkę kierujemy się odczuciami dekoracyjnymi a później użytkowymi.
Warto po dokonaniu wyboru właściwego parkietu zasięgnąć informacji u sprzedawcy, jaki sposób wykończenia
danego gatunku jest zalecany.
Istnieją gatunki tzw. egzotyków, które są "trudne" w wykończeniu: np. tłuste, zawierające antyoksydanty...

W zależności od zastosowanego wykończenia - olejowanie lub lakierowanie - wtedy należy zadbać o własciwe
utrzymanie stanu parkietu.

pozdrawiam



I jakie gatunki zaliczamy do tych "trudnych"?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Niektóre gatunki egzotyczne zawierają w sobie takie substancje, które powodują ryzyko nieprzyjęcia się niektórych impregnatów. Pod pojęciem impregnatu mam tu na myśli stosowane środki do zabezpieczenia posadzki wykonanej z surowych elementów, czyli nanoszenie ich po uprzednim przyklejeniu, sezonowaniu, cyklinowaniu i szpachlowaniu. Impregnatami takimi są różnego rodzaju lakiery, woski, olejo-woski i oleje. Natomiast przykładowe gatunki drewna, które mogą być problematyczne dla niektórych z tych impregnatów, to np. Lapacho (Ipe), Wenge, Teak, Palisander. Przy rozważaniu zakupu danego gatunku drewna należy po prostu konsultować ze sprzedawcą, czy technikiem z firmy produkującej/dostarczającej dany impregnat, czy może on być zastosowany na dany gatunek drewna. Najczęściej przy problematycznych drewnach sprawdza się olej (olejo-wosk nie zawsze) lub lakier chemiczny rozpuszczalnikowy dwuskładnikowy, np. Uno niemieckiej firmy Berger-Seidle.
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Ale co masz na myśli przez "ochrona"? I o jakie konkretnie drewno chodzi? Bo egzotyczne przecież są różne gatunki i one się między sobą bardzo mocno różnią. Nie da się tak generalizować. Bambusa generalnie nie polecam. Nie mam pojęcia jak z tym postępować, ale z tego co się nasłuchałam na ten temat to serdecznie podziękuję. Natomiast szlachetniejsze gatunki bardzo elegancko się prezentują i jak jest dobre, wyselekcjonowane drewno, dobrego producenta to raczej nie wymagają żadnego cudowania. Ja mam np. Cabreuva Vermelha i bardzo sobie chwalę. I nie muszę z nim nic robić więcej niż z poprzednią podłogą z krajowego drewna.
Napisano
Jak wspomnieli panowie: Dawid Więckowski i Maciej Stefaniak podłoga wykonana z drewna egzotycznego nie wymaga specjalnych zabiegów ochronnych, w porównaniu z podłogami wykonanymi z innych surowców. Dodatkowo drewno egzotyczne, które swoją twardością (wg skali Brinella) przewyższa większość europejskich nawet o 50%, słynie ze swojej wytrzymałości i długowieczności. Sprawdza się więc dobrze w wymagających warunkach (np. w pomieszczeniach o dużym natężeniu ruchu: kuchni, salonie itd.).

Środki pielęgnacyjne i sposób czyszczenia powinniśmy więc dostosowywać nie do gatunku drewna, z którego wykonana jest podłoga, a do rodzaju jej wykończenia. To właśnie w zależności od tego, czy będzie ona uszlachetniona olejemy czy też lakierem, użyjemy preparatu dedykowanego danemu pokryciu.

Seweryn Miazga, Product Manager
Baltic Wood
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Podłoga z drewna egzotycznego nie wymaga żadnych dodatkowych zabiegów. Polecam wykończenie olejem podłoga będzie bardziej naturalna. Co do podłóg bambusowych to owszem są twarde ale nie znam żadnego parkieciarza który podjąłby się renowacji takiej podłogi.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Podłoga z drewna egzotycznego nie wymaga żadnych dodatkowych zabiegów. Polecam wykończenie olejem podłoga będzie bardziej naturalna. Co do podłóg bambusowych to owszem są twarde ale nie znam żadnego parkieciarza który podjąłby się renowacji takiej podłogi.



Luizo masz 100% racji, podłoga bambusowa to tandeta, a wykonczenie olejem to swietny sposob na podłogę
  • 2 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Podłogowe deski warstwowe - tzw. panele drewniane (czyli elementy składające się z warstw naturalnego drewna - wierzchnią może stanowić drewno egzotyczne) zwykle są wykończone fabrycznie. Najczęściej olejem lub lakierem. Zarówno olej, jak i lakier może być bezbarwny albo zawierać pigmenty zmieniające barwę drewna. Deski niezabezpieczone trudno znaleźć w sklepach (z reguły trzeba je zamawiać bezpośrednio u producenta). Decydując się na zabezpieczanie posadzki w domu, wydłużamy czas prac.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...