RafalT88 Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #1 Napisano 29 grudnia 2009 Wiadomo, że kocioł kondensacyjny powinien współpracować z instalacją niskotemperaturową aby móc w pełni skorzystać z dobrodziejstw kondensacji i odzysku energii. W jaki sposób przewymiarować instalację grzejnikową? Jak dobrać właściwe kaloryfery? Link do komentarza
RafalT88 Napisano 29 grudnia 2009 Autor Udostępnij #2 Napisano 29 grudnia 2009 Cytat Wiadomo, że kocioł kondensacyjny powinien współpracować z instalacją niskotemperaturową aby móc w pełni skorzystać z dobrodziejstw kondensacji i odzysku energii. W jaki sposób przewymiarować instalację grzejnikową? Jak dobrać właściwe kaloryfery? Rozwiń Żeby bardziej sprecyzować temat podam przykład. W projekcie mam pokój o powierzchni 12 m2 z jednym standardowym oknem (150). 1 ściana i połowa drugiej to ściany zewnętrzne, jak na rysunku poniżej:Zapotrzebowanie cieplne wynosi 968W. kaloryfer 500 x 920. Centralne ogrzewanie to 80/60 dla zwykłego piece.Chcę zainstalowac piec kondensacyjny jaki grzejnik powinienem zastosować? Polecam się Waszej uwadze!!! : Link do komentarza
kingaj Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #3 Napisano 29 grudnia 2009 A dlaczego nie chcesz zastosować ogrzewania podłogowego? albo zapytam inaczej, po co się upierasz przy piecu kondensacyjnym (2 razy droższym) jeśli z instalacją grzejnikową i tak nie wykorzystasz jego zalet? Link do komentarza
RafalT88 Napisano 29 grudnia 2009 Autor Udostępnij #4 Napisano 29 grudnia 2009 Cytat A dlaczego nie chcesz zastosować ogrzewania podłogowego? albo zapytam inaczej, po co się upierasz przy piecu kondensacyjnym (2 razy droższym) jeśli z instalacją grzejnikową i tak nie wykorzystasz jego zalet? Rozwiń W tym rzecz że właśnie chcę wykorzystać zalety pieca kondensacyjnego dlatego chcę przewymiarować instalację grzejnikową. Co do instalacji podłogowej to mógł bym to zrobić ale tylko w kuchni i w łazience ale przy tym metrażu domu to nie są wielkie powierzchnie więc i efekt był by mizerny. Porównując koszty inwestycji w podłogówkę z efektem to jakoś mi nie wychodzi. Pomyślałem więc o większych grzejnikach. Link do komentarza
hot-cold Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #5 Napisano 29 grudnia 2009 W tej chwili coraz więcej domów wykonuje się z ogrzewaniem podłogowym na 100% powierzchni. Sprawdza się bardzo dobrze, lepszy komfort i zużycie energii niższe. Jedynie w łazienkach warto dołożyć "drabinki".Znam osoby, które posłuchały "starych fachowców" że niby w sypialni to niezdrowe. Teraz bardzo żałują.Zanim zdecydujesz się definitywnie na instalację grzejnikową, przemyśl to trzy razy i popytaj użytkowników podłogówki.Żebyś nie żałował. Na grzejnikach nie osiągniesz tak niskotemperaturowej instalacji jak przy podłogówce, chyba że obłożysz grzejnikami większość ścian. Tym bardziej że planujesz kondensat, chociaż gaz to nie moja branża Link do komentarza
kropeczka_ns Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #6 Napisano 29 grudnia 2009 nie polecam takiego rozwiązania zdecydowanie! Ja już mieszkam w domu gdzie mam mieszane ogrzewanie- podłogowe i grzejniki przy piecu kondensacyjnymPodłogówka wolno się nagrzewa i nie daje tak szybko ciepła. Ja mam włączone grzanie na 15 minut zanim wstajemy rano i to starcza- w łazienkach jest po tych 15 minutach cieplutko. Podłogówka nigdy tak szybko nie nagrzeje. Grzejniki są bardzo przydatne choćby po to żeby w łazience powiesić mokry ręcznik czy wysuszyć w zimie mokre rzeczy dzieci z sanek. Naprzykład. Podłogówka pod deskami czy parkietem to temat juz dyskutowany tu na forum wiele razy a przeciez chyba nikt nie chce mieszkac na samych płytkach! Tak naprawdę to w praktyce w dużej mierze grzejemy kominkiem i rzadko wieczorem jest na tyle chłodno żeby włączył się piec (mam ustawione 20 st, 21 na ranne i wieczorne mycie, 19 na noc) a z ogrzewania gazowego korzystamy głównie wcześnie rano, i wtedy zalezy zalezy nam żeby szybciutko nagrzać. Link do komentarza
hot-cold Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #7 Napisano 29 grudnia 2009 O grzejnikach w łazience wspomniałem że warto, prawda?A co do bezwładności, to ma swoje wady i zalety. Pani wspomniała o samych wadach, w systemach które ja instaluję zalety jednak przeważają mimo wszystko. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #8 Napisano 29 grudnia 2009 Jak działa grzejnik łazienkowy centralnego ogrzewania ( tzw. drabinka) przy skutecznej wentylacji ( w łazience 50 m3/h spod drzwi do anemostatu ? Link do komentarza
hot-cold Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #9 Napisano 29 grudnia 2009 Wywodów pana Brzęczkowskiego na forum już się naczytałem, nie tylko na tym, więc nie ma najmniejszego sensu dyskusja sprowadzająca się tylko do JEDNEGO słusznego..... Panie Brzęczkowski, jest pan tak uparty, monolog panu już nie zaszkodzi bardziej.Proszę kontynuować. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #10 Napisano 29 grudnia 2009 Chciałem się jeszcze zapytać bardzo grzecznie o moc, ale rozumiem, że odpowiedź będzie podobnie merytoryczna.Dziękuję. To mi w zupełności wystarczy. Link do komentarza
kropeczka_ns Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #11 Napisano 29 grudnia 2009 jak to grzejnik w łazience jak działa? chyba nie rozumiem pytania:) Grzeje jak szalony:) Mam znajomych którzy mieszkają w bloku gdzie w całym mieszkaniu jest tylko podłogówka. I to oni najbardziej nam odradzali takie rozwiązanie. Ja mam tylko podłogówkę np we wiatrołapie i już załuję że nie mam tam małego grzejniczka. Mieszkamy pierwszą zimę. Poprostu nie wyobrażam sobie domu tylko na podłogówce, nikomu bym tego nie doradziła. Podłogówka- tak- pod płytki bo jest przyjemna, ciepła podłoga, ale jako dodatkowa forma ogrzewania. Grzejniki są bardzo potrzebne w domu:)A co do Twojego pytania Rafał.. jej... wiem że wymiary grzejników do kotła kondensacyjnego sa większe, ale nam to przeliczył szef naszej firmy budowlanej... grzejniki w sumie sama zamawiałam ale z karteczką od niego jakie mają być... ja miałam cała budowę profesjonalistę pod telefonem więc wszystkie pytania do niego się kierowało... Link do komentarza
RafalT88 Napisano 29 grudnia 2009 Autor Udostępnij #12 Napisano 29 grudnia 2009 Wiem, że wiele osób wykonuje tylko ogrzewanie podłogowe ale całkowicie zgadzam się z 'kropeczką_ns'. Jasne że ktoś może mi zarzucić że skoro nie mam podłogówki to jak mogę sie wypowiadać ale moje wyobrażenie o tym jest dokładnie takie jak koleżanka napisała. Nie chcę pozbywać się parkietu, desek i grubych wykładzin po to tylko aby mieć niską temperaturę na wejściu do pieca. Uważam, że trzeba znaleźć równowagę pomiędzy walorami użytkowymi (te oczywiście zależą od upodobań) a kosztami eksploatacji. Na płytki mogę zgodzić się tylko w łazience i ewentualnie tylko w kuchni - więc stosunkowo nie wiele.no właśnie...i jak dobrać te kaloryfery ??? Link do komentarza
kropeczka_ns Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #13 Napisano 29 grudnia 2009 ja moze spróbuje podpytać mojego eksperta:) Link do komentarza
hot-cold Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #14 Napisano 29 grudnia 2009 Jeżeli zupełnie odpada podłogówka w większej części mieszkania, to nie ma rady W bardzo mocno przybliżony sposób możesz wziąć moce danego grzejnika z katalogu, ale jest problem bo producenci zwykle podają moce przy wysokich parametrach np.70/50 i wyżej. Jeżeli masz dwa punkty, dajmy na to 90/70 i 70/50 to robisz sobie wykresik i łączysz te dwa punkty przedłużając nieco w dół poniżej punktu 70/50. W ten sposób możesz zgrubnie oszacować o ile spadnie moc przy żądanych niższych parametrach.Potem to już dobierzesz sobie z katalogu takie wielkości grzejników aby zapewnić przenoszenie wymaganej mocy przy niższych temp. zasilania.Zaznaczam że to metoda obarczona dużym błędem.Najlepiej byłoby, gdyby producent/dystrybutor udostępnił Ci moce swoich grzejników przy niskich temperaturach. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #15 Napisano 29 grudnia 2009 Cytat jak to grzejnik w łazience jak działa? chyba nie rozumiem pytania:) Grzeje jak szalony:) Mam znajomych którzy mieszkają w bloku gdzie w całym mieszkaniu jest tylko podłogówka. I to oni najbardziej nam odradzali takie rozwiązanie. Ja mam tylko podłogówkę np we wiatrołapie i już załuję że nie mam tam małego grzejniczka. Mieszkamy pierwszą zimę. Poprostu nie wyobrażam sobie domu tylko na podłogówce, nikomu bym tego nie doradziła. Podłogówka- tak- pod płytki bo jest przyjemna, ciepła podłoga, ale jako dodatkowa forma ogrzewania. Grzejniki są bardzo potrzebne w domu:)A co do Twojego pytania Rafał.. jej... wiem że wymiary grzejników do kotła kondensacyjnego sa większe, ale nam to przeliczył szef naszej firmy budowlanej... grzejniki w sumie sama zamawiałam ale z karteczką od niego jakie mają być... ja miałam cała budowę profesjonalistę pod telefonem więc wszystkie pytania do niego się kierowało... Rozwiń .Nie chodziło mi o podłogówkę a o drabinkę. Jak może działać drabinka gdy w domu jest sprawna wentylacja . To proste pytanie chyba pytanie. Chciałem też zapytać o moc. Na podobne pytanie w systemach niecentralnych chętnie udzielę odpowiedzi - bo się na tym znam. Link do komentarza
kingaj Napisano 30 grudnia 2009 Udostępnij #16 Napisano 30 grudnia 2009 Cytat Wiem, że wiele osób wykonuje tylko ogrzewanie podłogowe ale całkowicie zgadzam się z 'kropeczką_ns'. Jasne że ktoś może mi zarzucić że skoro nie mam podłogówki to jak mogę sie wypowiadać ale moje wyobrażenie o tym jest dokładnie takie jak koleżanka napisała. Nie chcę pozbywać się parkietu, desek i grubych wykładzin po to tylko aby mieć niską temperaturę na wejściu do pieca. Uważam, że trzeba znaleźć równowagę pomiędzy walorami użytkowymi (te oczywiście zależą od upodobań) a kosztami eksploatacji. Na płytki mogę zgodzić się tylko w łazience i ewentualnie tylko w kuchni - więc stosunkowo nie wiele.no właśnie...i jak dobrać te kaloryfery ??? Rozwiń Rafale, a ja dodam swoje trzy grosze i w zupełności się nie zgadzam z kropeczką. Dobrze zaprojektowana podłogówka to fantastyczny system. Jasne że nagrzewa się dłużej ale od czego jest sterowanie? przecież można nastawić "włączenie" podłogówki nie 15 min przed wstaniem tylko trochę szybciej.Z tego co pamiętam to nie masz chyba za dużego domu, tym bardziej po co Ci w nim grzejniki "grzmoty" które zabierają przestrzeń?Suszenie ręczników w łazience? przecież można wstawić jeden drabinkowy elektryczny grzejnik który włączasz na trochę i po kłopocie.O zaletach podłogówki nie będę się rozpisywać bo na pewno je znasz, a co do ulubionych materiałów na podłogę, to przecież i jest drewno i wykładzina przystosowana do podłogówek więc nie widzę problemów. Link do komentarza
RafalT88 Napisano 30 grudnia 2009 Autor Udostępnij #17 Napisano 30 grudnia 2009 Cytat Rafale, a ja dodam swoje trzy grosze i w zupełności się nie zgadzam z kropeczką. Dobrze zaprojektowana podłogówka to fantastyczny system. Jasne że nagrzewa się dłużej ale od czego jest sterowanie? przecież można nastawić "włączenie" podłogówki nie 15 min przed wstaniem tylko trochę szybciej.Z tego co pamiętam to nie masz chyba za dużego domu, tym bardziej po co Ci w nim grzejniki "grzmoty" które zabierają przestrzeń?Suszenie ręczników w łazience? przecież można wstawić jeden drabinkowy elektryczny grzejnik który włączasz na trochę i po kłopocie.O zaletach podłogówki nie będę się rozpisywać bo na pewno je znasz, a co do ulubionych materiałów na podłogę, to przecież i jest drewno i wykładzina przystosowana do podłogówek więc nie widzę problemów. Rozwiń KingaJ na pewno masz rację co do zalet i możliwości sterowania systemem podłogowym. Jednak obawiam się, że wybór materiałów współpracujących z podłogówką jest dość ograniczony (tak na prawdę to nie mam żadnej wiedzy w tym zakresie). My bardzo chcemy mieć parkiet w pokoju dziennym i panele z wykładzinami w innych. W przedpokoju, jadalni i może nawet w kuchni parkiet przemysłowy. Gdyby te materiały współgrały z podłogówką to było by super, ale obawiam się, że raczej będzie problemTak czy inaczej cały czas biję się z myślami...może jednak. Kuchnia = 11m2, Łazienka i pomieszczenie gospodarcze = razem 10,5 m2 i łazienka na piętrze = 7 m2. RAZEM ok 30 m2. Warto? sam już nie wiem Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 30 grudnia 2009 Udostępnij #18 Napisano 30 grudnia 2009 Panie Rafale, parkiet ma wpływ na ogrzewanie podłogowe przy złej izolacji od gruntu. Ile ma Pan styropianu? Link do komentarza
RafalT88 Napisano 30 grudnia 2009 Autor Udostępnij #19 Napisano 30 grudnia 2009 Cytat Panie Rafale, parkiet ma wpływ na ogrzewanie podłogowe przy złej izolacji od gruntu. Ile ma Pan styropianu? Rozwiń Chcę położyć 20 cm, ale nawet jak izolacja będzie "doskonała" to parkiet i tak utrudniać będzie odbiór ciepła bo na pewno przewodności dobraj to nie ma. Chyba żeby bardzo, bardzo rozwinąć powierzchnię wymiany ciapła czyli zagęścić przewody ogrzewania podłogowego. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 30 grudnia 2009 Udostępnij #20 Napisano 30 grudnia 2009 Cytat Chcę położyć 20 cm, ale nawet jak izolacja będzie "doskonała" to parkiet i tak utrudniać będzie odbiór ciepła bo na pewno przewodności dobraj to nie ma. Chyba żeby bardzo, bardzo rozwinąć powierzchnię wymiany ciapła czyli zagęścić przewody ogrzewania podłogowego. Rozwiń Minimum to 30 cm! Pan Pamięta, że ogrzewanie będzie zawsze drożało a do podłogi Pan nigdy izolacji nie dołoży! Parkiet zupełnie nieźle sobie radzi z przewodzeniem 8W/m2xK. Jego "izolacyjność" ma wpływ na ogrzewanie centralne, ciecz w rurce nie musi oddać ciepła w pokoju - może "ciepło" wrócić. W przypadku mat czy kabli taki temat nie istnieje. Link do komentarza
RafalT88 Napisano 30 grudnia 2009 Autor Udostępnij #21 Napisano 30 grudnia 2009 Cytat Minimum to 30 cm! Pan Pamięta, że ogrzewanie będzie zawsze drożało a do podłogi Pan nigdy izolacji nie dołoży! Parkiet zupełnie nieźle sobie radzi z przewodzeniem 8W/m2xK. Jego "izolacyjność ma wpływ na ogrzewanie centralne, ciecz w rurce nie musi oddać ciepła w pokoju - może ciepła wrócić. W przypadku mat czy kabli taki temat nie istnieje. Rozwiń Tyle, że mam już wylaną płytę podłogową i boję się, że 30 cm to już sporo jeżeli chodzi o wysokość pomieszczenia. Chyba że dołożę do ściany 1 pustak. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 30 grudnia 2009 Udostępnij #22 Napisano 30 grudnia 2009 Szkoda, ale niestety takich mamy projektantów. Grunt około 9x lepiej odbiera ciepło od domu niż powietrze dlatego to tak ważny, a u nas lekceważony element izolacji termicznej. Ale cóż począć "architekt" widzi wyłącznie różnice temperatur i nie ważne co jest po drugiej stronie odbiornikiem. Niechby tak postał goły ( izolacja skóra i tkanka tłuszczowa) w otoczeniu powietrza -10st C i w wodzie +2 st. C wiedziałby wtedy, że przy tak różnych "odbiornikach" (w Pana przypadku powietrze i grunt) ∆T schodzi na plan dalszy.Pan dołoży pustak i zrezygnuje z centralnego - będzie kasa na izolację odzysk ciepła ... Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 grudnia 2009 Udostępnij #23 Napisano 30 grudnia 2009 Jeśli można, kilka uwag, bo padło tu wiele dość kontrowersyjnych sformułowań.Moim zdaniem:1. Jeśli podłoga przy ogrzewaniu podłogowym jest „wyczuwalnie” ciepła, to znaczy, ze ogrzewanie zostało źle wykonane. Przy dobrze dobranym i wykonanym ogrzewaniu podłogowym, temperatura podłogi nigdy nie powinna przekraczać 29 stopni (z reguły oscyluje wokół 24 stopni) – za wyjątkiem łazienki i stref brzegowych, gdzie może wynosić do 35 stopni.2. W zasadzie nie ma ograniczeń co do wykończenia podłogi, są nawet specjalne wykładziny dywanowe.3. Kondensat pracuje tym lepiej im niższa jest temperatura zasilania. Jeśli temperatura zasilania jest wyższa niż 50 stopni, stosowanie kotłów kondensacyjnych jest wysoce dyskusyjne. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 30 grudnia 2009 Udostępnij #24 Napisano 30 grudnia 2009 Cytat , temperatura podłogi nigdy nie powinna przekraczać 29 stopni (z reguły oscyluje wokół 24 stopni) – za wyjątkiem łazienki i stref brzegowych, gdzie może wynosić do 35 stopni Rozwiń 29 stopni to mocno ciepła podłoga. 35 st kamień zaczyna być bardzo gorący. Radzę sprawdzić. Prawidłowo zrobione podłogowe ma 1-2 st więcej niż pokój. Link do komentarza
RafalT88 Napisano 30 grudnia 2009 Autor Udostępnij #25 Napisano 30 grudnia 2009 VICTORIA - znalazłem super program do obliczania i doboru grzejników. Warunki instalacji grzewczej można zdefiniować dowolnie i dodatkowo można załadować bibliotekę z aktualnymi cenami grzejników CONVECTORAdres strony: Dobór grzejników Convectorpolecam Link do komentarza
RafalT88 Napisano 2 stycznia 2010 Autor Udostępnij #26 Napisano 2 stycznia 2010 Cytat VICTORIA - znalazłem super program do obliczania i doboru grzejników. Warunki instalacji grzewczej można zdefiniować dowolnie i dodatkowo można załadować bibliotekę z aktualnymi cenami grzejników CONVECTORAdres strony: Dobór grzejników Convectorpolecam Rozwiń Jak się trochę "pogrzebie" w internecie mozna jak zwykle sporo znaleźć. Tym razem natknąłem się na bardzo czytelne cenniki wraz z tablicami grzejników PURMO. Przy założeniu że parametry instalacji CO będą 70 / 55 wyszła mi kwota ok 10 000 zł za grzejniki dla mojego domu o powierzchni 140 m2. Sporo bo spodziewałem się mniej Link do komentarza
kropeczka_ns Napisano 3 stycznia 2010 Udostępnij #27 Napisano 3 stycznia 2010 no nie mówilam ze podogówka grzeje tylko że grzeje drabinka. Po to w końcu jest? Jest ciepla i szybko schną ręczniki. U nas piszac ciepla podloga nie mam na myśli "odczuwalnei cieplej". Ona jest taka poporstu nie zimna, neutralna, nie odczuwa się zimna plytek. Link do komentarza
RafalT88 Napisano 3 stycznia 2010 Autor Udostępnij #28 Napisano 3 stycznia 2010 Cytat no nie mówilam ze podogówka grzeje tylko że grzeje drabinka. Po to w końcu jest? Jest ciepla i szybko schną ręczniki. U nas piszac ciepla podloga nie mam na myśli "odczuwalnei cieplej". Ona jest taka poporstu nie zimna, neutralna, nie odczuwa się zimna plytek. Rozwiń Również i ja kalkulując jeszcze raz wszystko doszedłem do wniosku, że podłogówkę zastosuję tylko w łazienkach i w kuchni poto aby zmniejszyć dyskomfort chodzenia po zimnej podłodze. Funkcję grzania pozostawię grzejnikom. Dzięki temu zastosuję prosty układ podłogowy bez regulatorów, tylko z zaworem mieszającym. Link do komentarza
kropeczka_ns Napisano 3 stycznia 2010 Udostępnij #29 Napisano 3 stycznia 2010 ja tak mam i jest ok:) nie jestem zwolennikiem przekombinowania:) będziesz zadowolony:) Link do komentarza
RafalT88 Napisano 4 stycznia 2010 Autor Udostępnij #30 Napisano 4 stycznia 2010 Cytat ja tak mam i jest ok:) nie jestem zwolennikiem przekombinowania:) będziesz zadowolony:) Rozwiń Kropeczka czy podłogówkę masz podłączoną do głównego obiegu grzewczego? bez żadnych sterowników? Link do komentarza
kropeczka_ns Napisano 5 stycznia 2010 Udostępnij #31 Napisano 5 stycznia 2010 chyba nie. Nie jest polaczona razem z kaloryferami. Jest jakby rozdzielona i ma termostaty i swoją pompę. Link do komentarza
rpoz Napisano 11 stycznia 2010 Udostępnij #32 Napisano 11 stycznia 2010 Pozwolę sobie dodać parę słów do toczącej się dyskusji, gdyż według mojej nie profesjonalnej wprawdzie wiedzy bo nie jestem budowlańcem jest trochę inaczej niż tu czytam.1. Ograniczenie wykorzystania kondensacji w kotłach kondensacyjnych dotyczy temperatury 57 st. na powrocie a nie na zasilaniu bo to ona schładza spaliny i prowadzi do kondensacji. Dlatego grzejniki można projektować "prawie normalnie" - polecam artykuł http://www.kotly.pl/ABC_ogrzewania_kondens...kondensacyjnego2. Moim zdaniem 30 cm styropianu nie ma sensu. Sam zrobiłem bardzo dokładny projekt budynku i liczyłem bardzo różne warianty grubości ocieplenia podłogi i ścian darmowymi programami Kan4OZC lub WavinOZC i zyski przy zwiększaniu grubości styropianu z 10cm w górę są naprawdę niewielki - sam daję 10 cm styropianu pod podłogówkę. Ponadto najczęściej popełnia się ten błąd, że nie ociepla się fundamentu od środka i powstaje spory mostek cieplny, którym ciepło przez ścianę spływa do gruntu i zwiększanie grubości ocieplenia podłogi nie wiele daje.3. Ostatnie spostrzeżenie - kotły kondensacyjne mają sens kiedy się nimi dużo grzeje; kiedy jednak budujemy dom oszczędny pogrubiając styropian gdzie się da i jeszcze planujemy sporo grzać kominkiem to wydatek na kocioł kondensacyjny zwróci się po 15 latach lub więcej co ekonomicznie nie ma uzasadnienia. Oczywiście inwestycja ma znaczenie psychologiczne - łatwiej jest teraz dużo wydać kiedy ma się zgromadzone środki aby potem mniej wydawać ... ale w perspektywie 15 lat można ten kocioł wymienić na kondensacyjny za połowę ceny albo mniej bo może zastąpią je jeszcze nowocześniejsze pulsacyjne. Jednym słowem - ja zdecydowałem się na zwykły kocioł. Link do komentarza
HenoK Napisano 12 stycznia 2010 Udostępnij #33 Napisano 12 stycznia 2010 Cytat Moim zdaniem 30 cm styropianu nie ma sensu. Sam zrobiłem bardzo dokładny projekt budynku i liczyłem bardzo różne warianty grubości ocieplenia podłogi i ścian darmowymi programami Kan4OZC lub WavinOZC i zyski przy zwiększaniu grubości styropianu z 10cm w górę są naprawdę niewielki - sam daję 10 cm styropianu pod podłogówkę. Rozwiń Jakie straty do gruntu wyszły Ci przy takiej izolacji podłogówki (w kWh/m2/rok)? Jak to się ma do ceny 10cm izolacji? Link do komentarza
RafalT88 Napisano 16 stycznia 2010 Autor Udostępnij #34 Napisano 16 stycznia 2010 Cytat Pozwolę sobie dodać parę słów do toczącej się dyskusji, gdyż według mojej nie profesjonalnej wprawdzie wiedzy bo nie jestem budowlańcem jest trochę inaczej niż tu czytam.1. Ograniczenie wykorzystania kondensacji w kotłach kondensacyjnych dotyczy temperatury 57 st. na powrocie a nie na zasilaniu bo to ona schładza spaliny i prowadzi do kondensacji. Dlatego grzejniki można projektować "prawie normalnie" - polecam artykuł http://www.kotly.pl/ABC_ogrzewania_kondens...kondensacyjnego Rozwiń Dlatego też pisałem wyżej, że instalację grzejnikową policzyłem i dobrałem dla temperatur 70 / 55 / 20. Wielkość grzejników nie jest zbyt przewymiarowana i w stosunku do ceny wydaje mi się ok. Cytat 2. Moim zdaniem 30 cm styropianu nie ma sensu. Sam zrobiłem bardzo dokładny projekt budynku i liczyłem bardzo różne warianty grubości ocieplenia podłogi i ścian darmowymi programami Kan4OZC lub WavinOZC i zyski przy zwiększaniu grubości styropianu z 10cm w górę są naprawdę niewielki - sam daję 10 cm styropianu pod podłogówkę. Ponadto najczęściej popełnia się ten błąd, że nie ociepla się fundamentu od środka i powstaje spory mostek cieplny, którym ciepło przez ścianę spływa do gruntu i zwiększanie grubości ocieplenia podłogi nie wiele daje. Rozwiń Tu się nie zgodzę jak by nie licząc to różnica strat pomiędzy podłogą 15 cm ze styropianem 10 lub 30 cm to 100%. Dla grubości 10 cm stray na 100 m2 wyszły mi 3021W a dla grubości 30 cm 1542 W. Różnica grubości daje więc oszczędności rzędu 1500 W. Dla sezonu grzewczego np. 4 miesiące to daje 4320 kW czyli oszczędność gazu 450 m3 = 990 zł. Oszczędność jest duża a styropian to 100 zł za 1m3. Zwiększając grubość warstwy z 10 cm do 30 trzeba zapłacić 2000 zł. DWA SEZONY GRZEWCZE I SIĘ ZWRACA. Cytat 3. Ostatnie spostrzeżenie - kotły kondensacyjne mają sens kiedy się nimi dużo grzeje; kiedy jednak budujemy dom oszczędny pogrubiając styropian gdzie się da i jeszcze planujemy sporo grzać kominkiem to wydatek na kocioł kondensacyjny zwróci się po 15 latach lub więcej co ekonomicznie nie ma uzasadnienia. Oczywiście inwestycja ma znaczenie psychologiczne - łatwiej jest teraz dużo wydać kiedy ma się zgromadzone środki aby potem mniej wydawać ... ale w perspektywie 15 lat można ten kocioł wymienić na kondensacyjny za połowę ceny albo mniej bo może zastąpią je jeszcze nowocześniejsze pulsacyjne. Jednym słowem - ja zdecydowałem się na zwykły kocioł. Rozwiń Różnice pomiędzy kotłami kondensacyjnymi a tradycyjnymi nie są już takie duże a efekt kondensacji wykorzystuje się cały rok.pozdrawiam Link do komentarza
kropeczka_ns Napisano 17 stycznia 2010 Udostępnij #35 Napisano 17 stycznia 2010 no własnie w tym rzecz - my kupiliśmy piec kondensacyjny z zasobnikiem za 5500 zł. Więc to chyba nie jest wiele drożej? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się