Skocz do zawartości

Ocieplanie ścian


Recommended Posts

Napisano
Ocieplenie od wewnątrz łatwo wykonać nawet samemu za pomocą mineralnych płyt Ytong Multipor. Te mocuje się do ściany, bez potrzeby instalacji stelaży itp. http://www.xella.pl/html/pol/pl/8054.php
  • 4 miesiące temu...
Gość czerkwadrat
Napisano
Artykuł ma już 1,5 roku. Ale i wówczas istniały materiały o lepszych parametrach izolacyjności niż sugerowane przez autora artykułu. Przykłądowo 6 cm wełny z włókien drewnianych odpowiednio zpreparowanej posiada parametry na poziomie chociażby styropianu czy wełny mineralnej fasadowej o gr. 15 cm. Wspomniana przeze mnie wełna jest już dostępna w Polsce. Bodajże od dwóch producentów z Niemiec. Niestety są jeszcze droższe od popularnych materiałów, ale uważam, że warto w nie zainwestować. Mamy do czynienia z produktem ekologicznym, w pełni odpornym na rozwój pleśni i grzybów. Stosowanym w Niemczech zarówno do ocieplania nowych jak i starych budynków, wybudowanych w technologii drewnianej jak również murowanej...
Napisano
Welna drzewna ekologiczna? Ha, ha dobre...
Ciekawe jakim swinstwem trzeba ja nasaczyc zeby przetrwala dluzej niz 3 miesiace.
Mozesz wkleic jakis dokument swiadczacy o tym, ze welna drzewna ma lambde ponizej 0,02?
Napisano
  Cytat

Od deszczu? Nie każdy ma w domu taką instalacje... „deszcz” uruchamia pożar. A wtedy - niech zamaka, i tak pójdzie do wymiany.

Rozwiń  

A instalacja "przypadkowe zalanie mieszkania"? A nieszczelności w paroizolacji - np gniazda elektryczne?
A przy okazji przypomnę pytanie na które Pan nie odpowiedział: jak należy zaizolować wewnętrzną ścianę nośną?
Napisano
  Cytat

A gdzie gwarancja, ze nie zamoknie od deszczu? Ktore tynki sa 100% szczelne dla pary wodnej? A uszkodzenia tynku sie nie zdarzaja?

Rozwiń  

Nie ma gwarancji... dlatego izolacje układa się od wewnątrz, na ścianach nośnych tak samo.
  Cytat

gniazda elektryczne?

Rozwiń  
nie jest groźniejsze od dyfuzji i deszczu, mniej proprcję Mocium Panie. W sckielecie też są gdnizdka... i nic sie nie dzieje.
Każda izolacja termiczna musi być sucha. Dlatego nie robi się jej na zewnątrz. Izolacja termiczna ma oddzielać to co musimy grzać od tego czego nasz system ogrzewania grać nie musi. Jaki jest sens grzania ściany ( a co za tym idzie fundamentu i gruntu pod domem) - skoro wprowadzono automatykę do ogrzewania? Dla komfortu i redukcji roli ogrzewania od 20 lat izoluje się od środka!

POROTHERM_50_T.i_Plan_Version_2009_12_01_0.pdf

DSC01446.jpg

POROTHERM_50_T.i_Plan_Version_2009_12_01_0.pdf

Napisano
Przedstawiciel firmy z dumą oznajmił w Agorze na spotkaniu "Mądry buduje dwa razy lepiej", ze jeszcze co najmniej przez dwa lata uda chronić polski rynek przed takimi wyrobami. NAPRAWDĘ

Choć to żadna rewelacja - 0.14 W/m2xK to zdecydowanie zbyt mało!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Rolą izolacji termicznej jest oddzielić to co musimy grzać od tego czego ogrzewanie nic nam nie daje czyli nie ma sensu. Przynajmniej w domach w których chcemy oszczędzać energię. Sama, więc definicja izolacji termicznej odpowiada na Pana pytanie... tak samo jak każdą ścianę której nie chcemy ogrzewać. Można dać mniej wełny.
Napisano
Mniej to znaczy ile? 15 cm z każdej strony? Nie za mało? Ale zakładam, że tyle. Wtedy grubość ściany wraz z izolacją i tynkiem to minimum 63 cm! Czy to jest rozwiązanie, które Pan poleca?
Napisano
Tylko 2-5 cm izolacji dla ściany stykającej się ze stropem o temperaturze (w zimie) -20 stopni?
To żart? Grzyb gwarantowany!
Napisano (edytowany)
  Cytat

Tylko 2-5 cm izolacji dla ściany stykającej się ze stropem o temperaturze (w zimie) -20 stopni?
To żart? Grzyb gwarantowany!

Rozwiń  

By był grzyb - musi być wilgoć - by jej nie było jest folia. Jak Pan nie da folii - wilgoć jest gwarantowana! Nie bardzo rozumiem o co Panu chodzi, pyta Pan o ściany wewnętrzne... a potem. Proszę pytać o domu energooszczędne. Nie zajmuję się bunkrami. W tego typu konstrukcjach jak bunkry, zamki - ogólnie zabytki stosuje się zamiast izolacji pompy ciepła. Pompy ciepła wymyślono do obiektów o dużych potrzebach ciepła, których zmniejszenie izolacją nie wchodzi w grę. Pana pytania to coś jak "chciałbym mieć czołg (by było bezpiecznie) z komfortem i osiągami maybacha (by było wygodnie) i by palił jak corsa w dislu (by było ekonomicznie).
Ja się zajmuję budownictwem zużywającym do 30kWh/m2 rocznie – Jak Pana stać na droższy inwestycyjnie dom – który będzie zużywał 150kWh/m2 rocznie to proszę go budować! Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

By był grzyb - musi być wilgoć - by jej nie było jest folia. Jak Pan nie da folii - wilgoć jest gwarantowana! ...

Rozwiń  

Folia zamiast tynku? Czy na tynku w formie gustownej tapety?
Napisano
Folia pod tynkiem... Dlaczego Pan uważa, że tynk na ścianie wewnętrznej, oddzielony od niej 5 cm wełny będzie chłodniejszy od punktu rosy dla powietrza wewnętrznego, skoro nie jest nawet gdy 5 cm jest na ścianach zewnętrznych?

DSC01446.jpg

Napisano
Ano dlatego, ze ten tynk trzeba jakos przymocowac do tej sciany. A ruszt, jaki by nie byl, jest wspanialym mostkiem termicznym.
Napisano
Nie wiem jakie ma Pan doświadczenia z izolacjami ale jak ręczę Panu, że nawet najlepsze technologie i rozwiązania można zepsuć, przez złe wykonanie. Robiliśmy to wielokrotnie - ale nigdy nie mocowałem stelażu do ściany. Albo przez twardą wełnę, albo jak na zdjęciu - z dystansem. Takie rozwiązania stosuje się i przy mocowaniu okien.
Napisano
  Cytat

Takie są zasady izolacji. Jak na zdjeciu! Chyba, ze mamy gotowce - isovera, rockwoola, ytonga czy ... lub stelaż drewniany.

Rozwiń  

Na zdjeciach akurat nie pokazano najbardziej interesujacych szczegolow.
Rozumiem, ze profile cd widoczne na zdjeciu sa mocowane za pomoca uchwytow es a te uchwyty przykrecone do sciany przez przekladke z welny mineralnej? Jaka jest grubosc przekladki?
Napisano
Jak należało się spodziewać profile są mocowane bezpośrednio do stropu i podłogi bez przekładek z wełny i stanowią mostek termiczny. Inaczej się nie da zamocować ich sztywno.
Napisano
Tak wiem. Chodzi mi o poziome profile U, ktore sa przymocowane do podlogi i sufitu.
Zwlaszcza ten pierwszy musi byc zamocowany sztywno bo opiera sie na nim caly ciezar suchego tynku. Chyba, ze wedlug Pana cale obciazenie maja przeniesc te plastikowe koleczki!
Napisano
  Cytat

Opowiesci o tym, ze 3 do 5 cm grubosci lata drewniana jest dobrym izolatorem tez mozna wlozyc miedzy bajki!

Rozwiń  

5 cm z paroizolacją w parterowej zabudowie przed np ytongiem daje więcej niż 15 cm bez paroizolacji za ytongiem.
Wydaje mi się, że Pan te Swoje bajki tak z głowy pisze, nie z doświadczenia.
Napisano
Doświadczenie to ja mam przy wykonaniu zabudowy zgodnie z wytycznymi producentów suchej zabudowy.
Nie spotkałem się w instrukcjach technicznych z mocowaniem profili przez wełnę mineralną. Ciężar suchego tynku przekracza 10 kg/m2. Nie wyobrażam sobie aby twarda wełna nie ugięła się chociaż minimalnie pod obciążeniem dużej powierzchni suchego tynku. Zwłaszcza, że użytkownik może jeszcze zechcieć coś sobie na ścianie powiesić.
Dlatego pytam o tą sprawę. Pan zamiast konkretnie odpowiedzieć na moje pytania zarzuca mi brak doświadczenia.
Nie chce się Panu odpowiedzieć czy zwyczajnie sam Pan nie wie jak to zrobić?
Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Andrzej
Napisano
Witam Mam takie pytanie Chciałbym ocieplić sobie dom , ale nie wiem czy mogę , ponieważ między pustakami jest styropian 5 cm , a na wierzchu jest pustak żużlowy a w środku suporeks. I czy jakbym ocieplił ten budynek teraz styropianem to ten pustak by się nie popsuł bo słyszałem już parę takich opinii że sie może normalnie pokruszyć ponieważ nie dochodzi do niego powietrze . Proszę o pomoc Pozdrawiam.
Napisano
  Cytat

... w środku suporeks. I czy jakbym ocieplił ten budynek teraz styropianem to ten pustak by się nie popsuł bo słyszałem już parę takich opinii że sie może normalnie pokruszyć ponieważ nie dochodzi do niego powietrze .
Proszę o pomoc
Pozdrawiam.

Rozwiń  



owiń sobie siporeksa w torbe foliową, potrzymaj pare lat i opisz co sie z nim stało ....

a pomoc ?
jesli masz wentylacje w tym domu to sobie "ocieplaj" i opatulaj czym chcesz
jesli nie masz ...
no cóz - będziesz miał problem


/najprawdopodobniej/


icon_confused.gif
Gość Andrezej
Napisano
No tak ale mi chodzi o to , czy ten pustak żużlowy się nie rozsypie , a wentylacje mam w każdym pokoju ..
  • 3 miesiące temu...
Napisano
witam mam pytanko czy do wełny jest potrzebny specjalny klej czy uda sie taki sam jak do styropianu.
  • 2 miesiące temu...
Gość ewelina
Napisano
Witam. To bardzo ciekawa dyskusja. Czy ktoś może rozwinąć temat ocieplania starych domów z kamienia? Słabo to rozumiem. Ocieplamy od środka. Wełna czy styropian ? Szczelina czy kleić do muru ? Co z tym rusztem pod gipskarton, może być metalowy ? Jak określić grubość warstwy izolacyjnej ? I co z puszkami (gniazdkami) tam przecież zmniejszy się ta grubość ocieplenia. Wykleić je trzeba paroizolacją czy jak ?..
  • 9 miesiące temu...
Napisano
ja mogę polecić wełnę mineralną classic 035 ociepliłem nią całe poddasze..
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

ja mogę polecić wełnę mineralną classic 035 ociepliłem nią całe poddasze..

Rozwiń  


Używałeś tylko rolki między krokwie ? Bo o classic'u Knaufa mówisz ?
Powinno się na to dać jeszcze 10cm maty np TP(i numer) miały oznaczenie chyba, żeby nie było
mostków termicznych na krokwiach...
Tak to jak każda inna izolacją mogą wyjść jakieś "kwiatki" na mostkach termicznych...
  • 7 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
Napisano
jak to jest klej najlepiej brać tego samego producenta czy to nie ma znaczenia?
  • 1 rok temu...
Gość gosciu44
Napisano
Na ocieplenie ścien najlepsza jest masa aerogelowa o grubości jedynie 1 mm a dająca tyle ile 10 cm styropianu

więcej na:

www.izolacje-docieplenia.pl
  • 10 miesiące temu...
Gość Konsultant_ZonaSort
Napisano

Osoby, które stoją przed wyborem materiału ocieplania dachu, zachęcam do rozważenia zastosowania celulozowej izolacji termicznej która równie szczelnie wypełnia ocieplaną przegrodę, co uniemożliwia powstawanie mostka termicznego. Wsród jej wyróżników na tle innych materiałów izolacyjnych są także : doskonałe właściwości higroskopijne materiału celulozowego (pochłania wilgoć i odparowuje przez membranę - ochrona konstrukcji drewnianej przed wilgocią), możliwość naprawy istniejącego ocieplenia dachu - czas naprawy od 1 dnia, w zależności od powierzchni dachu.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Szanowni Państwo,
Aby w domu zachowany był komfort cieplny, izolacja termiczna powinna być wykonana w sposób ciągły, zgodnie ze standardami, projektem budowlany oraz przy wykorzystaniu odpowiednich do tego materiałów. Rekomenduję zapoznanie się z systemami ociepleniowymi Foveo-Tech (opartymi na wełnie oraz styropianie). Fasada domu wykonana w jednym z tych systemów zachowa estetyczny wygląd przez wiele lat. Zastosowanie kompletnego systemu zmniejsza również ryzyko popełnienia ewentualnych błędów wykonawczych.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik Foveo Tech

  • 1 rok temu...
Napisano
  Dnia 29.03.2019 o 12:55, Gość marcin napisał:

Ważne, by materiał użyty do wykonanie termoizolacji miał certyfikat jakości ITB. Ocieplenie ścian wełną nie jest najlepszym pomysłem.... do ścian świetnie sprawdza się styropian, natomiast wełnę kładziemy na poddasze

Rozwiń  

I tutaj się nie zgodzę gdyż izolacja ścian zewnętrznych wełną mineralną sprawdza się bardzo dobrze. Dzięki swojej paroprzepuszczalnosci wełna mineralna pozwala na szybsze wysychanie ścian z wilgoci technologicznej którą wbudowujemy w przypadku budynków nowobudowanych a także umożliwia odprowadzenie wilgoci ze ścian w budynkach zabytkowych gdzie często brak jest izolacji poziomej funtamentów i ściany podciągają kapilarnie wilgoć. Dzięki tej właściwości mikroklimat w pomieszczeniach jest lepszy. 
Dodatkowo wełna ma dobre parametry izolacyjności termicznej, jest materiałem chemicznie obojętnym i nie ulega termokurczliwości, a także jest niepalna. 
Warto więc rozwazyć zastosowanie wełny mineralnej np. Frontrock Max E https://www.rockwool.pl/produkty/frontrock-max-e również jako izolacji do ścian zewnętrznych 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez SoSo: Może warto przytoczyć badania turbiny... A nie, zaraz, nie ma żadnych, bo to bubel który się kręci i nie produkuje użytecznej energii.
    • W dobie rosnących cen energii i potrzeby zwiększenia niezależności energetycznej, właściciele domów jednorodzinnych coraz chętniej sięgają po rozwiązania odnawialne. Czy oprócz paneli fotowoltaicznych warto zainteresować się również energią wiatrową? Turbina Dragon od Dospel udowadnia, że tak. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/wentylacja-i-klimatyzacja/a/115529-turbina-wiatrowa-dragon-od-dospel-domowa-energia-z-natury
    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...