Skocz do zawartości

Ogrzewanie domu piec + kominek + solary


Recommended Posts

Napisano
Witam, budujemy dom (180m2) i w tej chwili zastanawiamy się nad wyborem ogrzewania. W domu nie będzie instalacji gazowej w związku z tym narazie w grę wchodzi piec na ekogroszek, jednak nie wiemy czy można go połączyć z kominkiem z płaszczem wodnym oraz z solarami, dodam tylko że przewidziane jest ogrzewanie mieszane zarówno kaloryfery jak i ogrzewanie wodne podłogowe. Czy ma ktoś może jakiś schemat jak mogłoby to wyglądać - o ile jest to realne? Pozdrawiamy icon_rolleyes.gif
Napisano
  Cytat

Czy dom będzie izolowany? Tyle kasy wydaje się na stare zabytkowe domy, których izolacja jest niemożliwa. Przy małych potrzebach ciepła to finansowa i komfortowa masakra.

Rozwiń  


Dom będzie izolowany. Wokół fundamentów jest izolacja przeciwwilgociowa, pod murami papa, dach - ocieplony wełną mineralną a ściany będą ocieplone styropianem.
Napisano
  Cytat

Witam, budujemy dom (180m2) i w tej chwili zastanawiamy się nad wyborem ogrzewania. W domu nie będzie instalacji gazowej w związku z tym narazie w grę wchodzi piec na ekogroszek, jednak nie wiemy czy można go połączyć z kominkiem z płaszczem wodnym oraz z solarami, dodam tylko że przewidziane jest ogrzewanie mieszane zarówno kaloryfery jak i ogrzewanie wodne podłogowe. Czy ma ktoś może jakiś schemat jak mogłoby to wyglądać - o ile jest to realne? Pozdrawiamy icon_rolleyes.gif

Rozwiń  


Na taki dom, to ja bym poszedł w PC (co zresztą sam zamierzam zrobić). Ale nie jestem ekspertem, wyrażam jedynie swoje zdanie. SKoro piszesz o kaloryferach, podłogówce, piecu na eko-groszek, to lepiej zrobić chyba PC i samą podłogówkę. Wyjdzie nie wiele drożej... (już sam liczyłem)
Napisano
  Cytat

Dom będzie izolowany. Wokół fundamentów jest izolacja przeciwwilgociowa, pod murami papa, dach - ocieplony wełną mineralną a ściany będą ocieplone styropianem.

Rozwiń  


Zdecydowanie pompa ciepła. Dom nie izolowany ! Przy tak dużych potrzebach to nawet pompa ciepła się opłaca.
Papa pod murem??!!! i styropian na zewnątrz nie zatrzymają co prawda ciepła ( odbierać go będzie fundament i grunt pod domem) ale znakomicie zatrzymają wilgoć w ścianie!

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...k%20%282%29.JPG

Współczesna standardowa izolacja gdy dom budujemy na więcej niż 5 lat to 30 cm styro od gruntu, 30 cm wełny z paroizolacją w ścianie i 50 cm w dachu. + skuteczna wentylacja z odzyskiem. Przy domach izolowanych nie ma mowy o pompie ciepła!

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ivhus_mtext.jpg
Napisano
  Cytat

Na taki dom, to ja bym poszedł w PC (co zresztą sam zamierzam zrobić). Ale nie jestem ekspertem, wyrażam jedynie swoje zdanie. SKoro piszesz o kaloryferach, podłogówce, piecu na eko-groszek, to lepiej zrobić chyba PC i samą podłogówkę. Wyjdzie nie wiele drożej... (już sam liczyłem)

Rozwiń  


Jeżeli liczyłeś to mniej więcej jaki jest koszt pompy ciepła, słyszałem opinie że PC są bardzo awaryjne a koszt naprawy wysoki to mnie do nich zniechęciło
Napisano
  Cytat

Zdecydowanie pompa ciepła. Dom nie izolowany ! Przy tak dużych potrzebach to nawet pompa ciepła się opłaca.
Papa pod murem??!!! i styropian na zewnątrz nie zatrzymają co prawda ciepła ( odbierać go będzie fundament i grunt pod domem) ale znakomicie zatrzymają wilgoć w ścianie!

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...k%20%282%29.JPG

Współczesna standardowa izolacja gdy dom budujemy na więcej niż 5 lat to 30 cm styro od gruntu, 30 cm wełny z paroizolacją w ścianie i 50 cm w dachu. + skuteczna wentylacja z odzyskiem. Przy domach izolowanych nie ma mowy o pompie ciepła!

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ivhus_mtext.jpg

Rozwiń  


Nie izolacją mieliśmy się tutaj zająć - nie takie było postawione przeze mnie pytanie!!!
Może ktoś zna odpowiedź na moje pytanie???? czy da się jakoś połączyć kominek z płaszczem wodnym, solary i piec na eko groszek z ogrzewaniem mieszanym kaloryfery + podłogówka????
Napisano
Układ teoretycznie możliwy do realizacji, tylko w jakim celu tak rozbudowywać instalację. Kolektory słonecznie w obiegu grzewczym można sobie darować - efektywność znikoma a koszty inwestycyjne wysokie. Kocioł węglowy musi być podłączony do instalacji za pośrednictwem wymiennika płytowego, który będzie pośrednim źródłem ciepła dla obiegu w grzejnikach i podłogówce.

W ten sam sposób należy podłączyć obieg grzewczy kominka, przy czym równoczesna praca obu urządzeń grzewczych nie ma sensu. Potrzebne ,więc będą zawory odcinające zasilanie z jednego lub drugiego źródła ciepła.

Mniej kłopotliwe i tańsze będzie jednak zamontowanie zwykłego wkładu kominkowego i w razie potrzeby ogrzewanie pomieszczeń w systemie powietrznym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...