Skocz do zawartości

Ogrzewanie domu piec + kominek + solary


Recommended Posts

Witam, budujemy dom (180m2) i w tej chwili zastanawiamy się nad wyborem ogrzewania. W domu nie będzie instalacji gazowej w związku z tym narazie w grę wchodzi piec na ekogroszek, jednak nie wiemy czy można go połączyć z kominkiem z płaszczem wodnym oraz z solarami, dodam tylko że przewidziane jest ogrzewanie mieszane zarówno kaloryfery jak i ogrzewanie wodne podłogowe. Czy ma ktoś może jakiś schemat jak mogłoby to wyglądać - o ile jest to realne? Pozdrawiamy icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

Czy dom będzie izolowany? Tyle kasy wydaje się na stare zabytkowe domy, których izolacja jest niemożliwa. Przy małych potrzebach ciepła to finansowa i komfortowa masakra.



Dom będzie izolowany. Wokół fundamentów jest izolacja przeciwwilgociowa, pod murami papa, dach - ocieplony wełną mineralną a ściany będą ocieplone styropianem.
Link do komentarza
Cytat

Witam, budujemy dom (180m2) i w tej chwili zastanawiamy się nad wyborem ogrzewania. W domu nie będzie instalacji gazowej w związku z tym narazie w grę wchodzi piec na ekogroszek, jednak nie wiemy czy można go połączyć z kominkiem z płaszczem wodnym oraz z solarami, dodam tylko że przewidziane jest ogrzewanie mieszane zarówno kaloryfery jak i ogrzewanie wodne podłogowe. Czy ma ktoś może jakiś schemat jak mogłoby to wyglądać - o ile jest to realne? Pozdrawiamy icon_rolleyes.gif



Na taki dom, to ja bym poszedł w PC (co zresztą sam zamierzam zrobić). Ale nie jestem ekspertem, wyrażam jedynie swoje zdanie. SKoro piszesz o kaloryferach, podłogówce, piecu na eko-groszek, to lepiej zrobić chyba PC i samą podłogówkę. Wyjdzie nie wiele drożej... (już sam liczyłem)
Link do komentarza
Cytat

Dom będzie izolowany. Wokół fundamentów jest izolacja przeciwwilgociowa, pod murami papa, dach - ocieplony wełną mineralną a ściany będą ocieplone styropianem.



Zdecydowanie pompa ciepła. Dom nie izolowany ! Przy tak dużych potrzebach to nawet pompa ciepła się opłaca.
Papa pod murem??!!! i styropian na zewnątrz nie zatrzymają co prawda ciepła ( odbierać go będzie fundament i grunt pod domem) ale znakomicie zatrzymają wilgoć w ścianie!

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...k%20%282%29.JPG

Współczesna standardowa izolacja gdy dom budujemy na więcej niż 5 lat to 30 cm styro od gruntu, 30 cm wełny z paroizolacją w ścianie i 50 cm w dachu. + skuteczna wentylacja z odzyskiem. Przy domach izolowanych nie ma mowy o pompie ciepła!

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ivhus_mtext.jpg
Link do komentarza
Cytat

Na taki dom, to ja bym poszedł w PC (co zresztą sam zamierzam zrobić). Ale nie jestem ekspertem, wyrażam jedynie swoje zdanie. SKoro piszesz o kaloryferach, podłogówce, piecu na eko-groszek, to lepiej zrobić chyba PC i samą podłogówkę. Wyjdzie nie wiele drożej... (już sam liczyłem)



Jeżeli liczyłeś to mniej więcej jaki jest koszt pompy ciepła, słyszałem opinie że PC są bardzo awaryjne a koszt naprawy wysoki to mnie do nich zniechęciło
Link do komentarza
Cytat

Zdecydowanie pompa ciepła. Dom nie izolowany ! Przy tak dużych potrzebach to nawet pompa ciepła się opłaca.
Papa pod murem??!!! i styropian na zewnątrz nie zatrzymają co prawda ciepła ( odbierać go będzie fundament i grunt pod domem) ale znakomicie zatrzymają wilgoć w ścianie!

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...k%20%282%29.JPG

Współczesna standardowa izolacja gdy dom budujemy na więcej niż 5 lat to 30 cm styro od gruntu, 30 cm wełny z paroizolacją w ścianie i 50 cm w dachu. + skuteczna wentylacja z odzyskiem. Przy domach izolowanych nie ma mowy o pompie ciepła!

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ivhus_mtext.jpg



Nie izolacją mieliśmy się tutaj zająć - nie takie było postawione przeze mnie pytanie!!!
Może ktoś zna odpowiedź na moje pytanie???? czy da się jakoś połączyć kominek z płaszczem wodnym, solary i piec na eko groszek z ogrzewaniem mieszanym kaloryfery + podłogówka????
Link do komentarza
Układ teoretycznie możliwy do realizacji, tylko w jakim celu tak rozbudowywać instalację. Kolektory słonecznie w obiegu grzewczym można sobie darować - efektywność znikoma a koszty inwestycyjne wysokie. Kocioł węglowy musi być podłączony do instalacji za pośrednictwem wymiennika płytowego, który będzie pośrednim źródłem ciepła dla obiegu w grzejnikach i podłogówce.

W ten sam sposób należy podłączyć obieg grzewczy kominka, przy czym równoczesna praca obu urządzeń grzewczych nie ma sensu. Potrzebne ,więc będą zawory odcinające zasilanie z jednego lub drugiego źródła ciepła.

Mniej kłopotliwe i tańsze będzie jednak zamontowanie zwykłego wkładu kominkowego i w razie potrzeby ogrzewanie pomieszczeń w systemie powietrznym.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...