Skocz do zawartości

Jak ocieplić strych w starym domu bez wymiany poszycia


Recommended Posts

Napisano
Jak ocieplić strych w starym domu.Dom zamieszkany przez babcię .Dach wymieniony ok. 20 lat temu pokryty papą(co dwa lata terowany) na deskach przybitych bezpośrednio do krokwi,poddasze nie zamieszkane,ogólny stan dachu,krokwi dobry.Od strony strychu widać deski i szkielet dachu.Chciałbym go ocieplić wełną i wykończyć płytami gipsowymi.Lecz nie wiem czy będzie możliwe zrobienie takiego ocieplenia wraz z paroizolacją.Chodzi mi by nie trzeba było wymieniać całego dachu,czy odrywać papę i desek by położyć potem od nowa folię paro przepuszczalną +wełna+folia a na to deski i papa.
Napisano
Cytat

Jak ocieplić strych w starym domu.Dom zamieszkany przez babcię .Dach wymieniony ok. 20 lat temu pokryty papą(co dwa lata terowany) na deskach przybitych bezpośrednio do krokwi,poddasze nie zamieszkane,ogólny stan dachu,krokwi dobry.Od strony strychu widać deski i szkielet dachu.Chciałbym go ocieplić wełną i wykończyć płytami gipsowymi.Lecz nie wiem czy będzie możliwe zrobienie takiego ocieplenia wraz z paroizolacją.Chodzi mi by nie trzeba było wymieniać całego dachu,czy odrywać papę i desek by położyć potem od nowa folię paro przepuszczalną +wełna+folia a na to deski i papa.


Na tego typu dach nie potrzebna jest folia paroprzepuszczalna bo papa spełnia jej rolę wystarczy ,że ocieplisz wełną ,wełne zakryjesz folią ,stelaż i płyty.Pamiętaj tylko ,żeby zostawić między deskami a wełną przerwę około 2 centymetrów dla swobodnego przepływu powietrza .Wlot powietrza musi być również od strony podbitki [okapu] z dwóch stron a przy kryciu dachu blachą papę należy rozciąć w kalenicy [na czubku] na całej długości .Ocieplenia poddasza lepiej zlecić fachowcowi znającemu się na rzeczy ,wbrew pozorom nie jest to łatwe .PAMIĘTAJ o tym ,że mokra wełna nie ociepla ,dlatego tak się rozpisałem o tych wlotach .
Napisano
W przypadku adaptacji nieocieplonego poddasza na cele mieszkalne, można uniknąć zrywania pokrycia dachowego, mocując folię paroprzepuszczalną od środka. Układa się ją między krokwiami w odległość ok. 3 cm pod deskowaniem i przybija za pośrednictwem listew do boku krokwi. Folię układa się zaczynając od strony kalenicy. Jednocześnie trzeba zapewnić cyrkulacje powietrza między folią a deskowaniem wykonując otwory lub szczeliny pod okapem oraz w kalenicy. Przy pokryciu dachowym z papy konieczne będzie wycięcie deskowania w kalenicy i przykrycie jej blachą kalenicową . Kolejne warstwy układa się w taki sam sposób jak przy typowym ociepleniu dachu.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

W przypadku adaptacji nieocieplonego poddasza na cele mieszkalne, można uniknąć zrywania pokrycia dachowego, mocując folię paroprzepuszczalną od środka. Układa się ją między krokwiami w odległość ok. 3 cm pod deskowaniem i przybija za pośrednictwem listew do boku krokwi. Folię układa się zaczynając od strony kalenicy. Jednocześnie trzeba zapewnić cyrkulacje powietrza między folią a deskowaniem wykonując otwory lub szczeliny pod okapem oraz w kalenicy. Przy pokryciu dachowym z papy konieczne będzie wycięcie deskowania w kalenicy i przykrycie jej blachą kalenicową . Kolejne warstwy układa się w taki sam sposób jak przy typowym ociepleniu dachu.


w tym rozwiązaniu należy przewidzieć dwie szczeliny wentylacyjne(między folią a deskowaniem oraz między folią i wełną).Jeżelii użyjesz folii wysokoparoprzepuszczalnej to wystarczy jedna(między folią a deskowaniem).Pamiętaj ,że musisz pomyśleć o wentylacji strychu
  • 11 lata temu...
Napisano

Odkopuję temat bo mam dokładnie ten sam problem. Zakładając, że przybiję folię pomiędzy krokwiami zostawiając odpowiednią szparę i robiąc otwory wentylacyjne w kalenicy i ułożę pod folią pomiędzy krokwiami wełnę to nie chcę zasłaniac krokwi - czy takie ocieplenie ma sens? - nie chcę zasłaniać krowki ze względu na wysokość poddasza, które i tak jest bardzo niskie.

 

Drugie pytanie to czy da się w takim wypadku zastosować piankę pur? - w którym momencie wtedy układa się folię, a może się jej nie układa, czy są potrzebne otwory wentylacyjne?

Napisano

Spokojnie wejdzie wełna 15cm.

a co z otworami wentylacyjnymi or u piance, stosuje się pustkę czy nie? ... wg mnie na logikę powinno się jednak zostawić pustkę przed deskowaniem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...