Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Jak ocieplić strych w starym domu bez wymiany poszycia


Recommended Posts

Jak ocieplić strych w starym domu.Dom zamieszkany przez babcię .Dach wymieniony ok. 20 lat temu pokryty papą(co dwa lata terowany) na deskach przybitych bezpośrednio do krokwi,poddasze nie zamieszkane,ogólny stan dachu,krokwi dobry.Od strony strychu widać deski i szkielet dachu.Chciałbym go ocieplić wełną i wykończyć płytami gipsowymi.Lecz nie wiem czy będzie możliwe zrobienie takiego ocieplenia wraz z paroizolacją.Chodzi mi by nie trzeba było wymieniać całego dachu,czy odrywać papę i desek by położyć potem od nowa folię paro przepuszczalną +wełna+folia a na to deski i papa.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak ocieplić strych w starym domu.Dom zamieszkany przez babcię .Dach wymieniony ok. 20 lat temu pokryty papą(co dwa lata terowany) na deskach przybitych bezpośrednio do krokwi,poddasze nie zamieszkane,ogólny stan dachu,krokwi dobry.Od strony strychu widać deski i szkielet dachu.Chciałbym go ocieplić wełną i wykończyć płytami gipsowymi.Lecz nie wiem czy będzie możliwe zrobienie takiego ocieplenia wraz z paroizolacją.Chodzi mi by nie trzeba było wymieniać całego dachu,czy odrywać papę i desek by położyć potem od nowa folię paro przepuszczalną +wełna+folia a na to deski i papa.


Na tego typu dach nie potrzebna jest folia paroprzepuszczalna bo papa spełnia jej rolę wystarczy ,że ocieplisz wełną ,wełne zakryjesz folią ,stelaż i płyty.Pamiętaj tylko ,żeby zostawić między deskami a wełną przerwę około 2 centymetrów dla swobodnego przepływu powietrza .Wlot powietrza musi być również od strony podbitki [okapu] z dwóch stron a przy kryciu dachu blachą papę należy rozciąć w kalenicy [na czubku] na całej długości .Ocieplenia poddasza lepiej zlecić fachowcowi znającemu się na rzeczy ,wbrew pozorom nie jest to łatwe .PAMIĘTAJ o tym ,że mokra wełna nie ociepla ,dlatego tak się rozpisałem o tych wlotach .
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W przypadku adaptacji nieocieplonego poddasza na cele mieszkalne, można uniknąć zrywania pokrycia dachowego, mocując folię paroprzepuszczalną od środka. Układa się ją między krokwiami w odległość ok. 3 cm pod deskowaniem i przybija za pośrednictwem listew do boku krokwi. Folię układa się zaczynając od strony kalenicy. Jednocześnie trzeba zapewnić cyrkulacje powietrza między folią a deskowaniem wykonując otwory lub szczeliny pod okapem oraz w kalenicy. Przy pokryciu dachowym z papy konieczne będzie wycięcie deskowania w kalenicy i przykrycie jej blachą kalenicową . Kolejne warstwy układa się w taki sam sposób jak przy typowym ociepleniu dachu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

W przypadku adaptacji nieocieplonego poddasza na cele mieszkalne, można uniknąć zrywania pokrycia dachowego, mocując folię paroprzepuszczalną od środka. Układa się ją między krokwiami w odległość ok. 3 cm pod deskowaniem i przybija za pośrednictwem listew do boku krokwi. Folię układa się zaczynając od strony kalenicy. Jednocześnie trzeba zapewnić cyrkulacje powietrza między folią a deskowaniem wykonując otwory lub szczeliny pod okapem oraz w kalenicy. Przy pokryciu dachowym z papy konieczne będzie wycięcie deskowania w kalenicy i przykrycie jej blachą kalenicową . Kolejne warstwy układa się w taki sam sposób jak przy typowym ociepleniu dachu.


w tym rozwiązaniu należy przewidzieć dwie szczeliny wentylacyjne(między folią a deskowaniem oraz między folią i wełną).Jeżelii użyjesz folii wysokoparoprzepuszczalnej to wystarczy jedna(między folią a deskowaniem).Pamiętaj ,że musisz pomyśleć o wentylacji strychu
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 11 lata temu...

Odkopuję temat bo mam dokładnie ten sam problem. Zakładając, że przybiję folię pomiędzy krokwiami zostawiając odpowiednią szparę i robiąc otwory wentylacyjne w kalenicy i ułożę pod folią pomiędzy krokwiami wełnę to nie chcę zasłaniac krokwi - czy takie ocieplenie ma sens? - nie chcę zasłaniać krowki ze względu na wysokość poddasza, które i tak jest bardzo niskie.

 

Drugie pytanie to czy da się w takim wypadku zastosować piankę pur? - w którym momencie wtedy układa się folię, a może się jej nie układa, czy są potrzebne otwory wentylacyjne?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Efektywność takiego ocieplenia zależy od wysokości krokwi  niezależnie od  metody - wełna czy pianka.. Z reguły jest to przynajmniej 12 - 15 cm, co zapewnia w miarę dobrą ciepłochronność dachu nad poddaszem mieszkalny, a spsób izolacji pianką zależy od istniejących warstw dachowych i jej rodzaju.  

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej Chciałem bardzo podziękować wszystkim za kulturalne i pomocne odpowiedzi. @zenek, @Budujemy Dom - budownictwo ogólne Tak, śpię z zamkniętymi drzwiami, żeby ten nawilżacz dawał radę. Dziękuję za rady. Wypróbuje pojemniki / miskę. Nie mam dużo miejsca w sypialni, ale warto potestować. @podczytywacz Ja się aż tak nie znam, ale te nawiewniki to jakaś lipa. Pan fachowiec sprawdzający mieszkanie raz do roku, powiedział, że deweloper (firma Robyg, której nie polecam) założył nawiewniki nie do naszej strefy klimatycznej. Ja je zatkałem, bo zimno wpadało jak przez otwarte drzwi. One w środku nic nie mają. Regulacji również nie mają. To pusta plastikowa obudowa na dziurę w oknie...   @Budujemy Dom - działka i dom Myślę, że Pan może mieć rację. Pana hipotezę potwierdzałoby to, że na osobnym higrometrze wilgotność nie była niska. Czy da się zmierzyć powietrze pod względem czy jest dobrze wietrzone pomieszczenie? Czy stężenie CO2 w powietrzu to dobra miara na sprawdzenie czy pokój trzeba przewietrzyć i czy to może być powodem problemu z powietrzem w moim przypadku? Czy jest na to jakaś inna miara? Dodam jeszcze ogólnie, że teraz kiedy te mrozy przeszły i temperatura jest kilka stopni na plusie to jest odczuwalna różnica na plus. Mimo wszystko chciałbym podrążyć temat. Jak zrobi się jeszcze ciut cieplej to odetkam więcej te nawiewniki. Może w weekend, tak do połowy i też przetestuj taką sytuację. Jeszcze raz bardzo dziękuje wszystkim za odpowiedzi i życzę miłego dnia! Gdyby ktoś z Panów miał jakieś konkretne pytanie informatyczne to proszę zadać tutaj lub na priv - może będę w stanie się odwdzięczyć lub nakierować na jakieś informacje. Pozdrawiam   edit: Podsumowując wychodzi na to, że utrzymanie optymalnego powietrza w zimę jest trudne, ponieważ, Z jednej strony muszę zapewnić odpowiednią wentylację, a to wychładza mi sypialnię. Więc muszę ją ogrzewać, co z kolei wysusza dodatkowo i tak suche już powietrze z zewnątrz. Natomiast praca nawilżacza jest marnowana, ponieważ nawilżone powietrze i tak ucieka mi przez nawiewnik? (tzn. nowe powietrze z zewnątrz, które wpada całą noc ciągle zaniża wilgotność powietrza wewnątrz)...
    • Wykonanie mapy zlecasz geodecie. Ale skonsultuj to najpierw z architektem, bo moze w przypadku rozbudowy coś jest inaczej.   I jeszcze jedno - trzeba sprawdzić warunki zabudowy lub miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
    • Okej a skad pozyskac mapke do celow projektowych ? Gmina czy jakies starostwo ?  Jeszcze raz dzieki ! 
    • mapka do celów projektowych, inwentaryzacja, projekt, pozwolenie na budowę. Architekt cię pokieruje  
    • W sumie to sam sobie to liczę na podstawie randomowych cenników i mi wychodzi coś takiego:   - Naklejenie 27 rolek tapety (w tym zdarcie starej tapety, oczyszczenie ścian, szpachlowanie, gruntowanie)  13500 zł - Malowanie całego sufitu 54m2 900 zł - Montaż 6 skrzydeł drzwi na starych ościeżnicach (wymagało dużo kombinowania) + montaż 1 drzwi przesuwnych 1550 zł - Cyklinowanie podłogi 25 m2 wraz z lakierowaniem 800 zł - Instalacja listew przypodłogowych (ok 20 metrów). 300 zł - Renowacja boazerii 5m2 (lakierowanie) + wykończenie listwami 7 m. 400 zł - Instalacja 2 gniazdek elektrycznych od zera i renowacja 4 innych 200 zł - Renowacja 3 parapetów (założenie nakładek PCV) 200 zł - Wymiana uszczelek (potrójnych) w 8 otworach okiennych 150 zł x 3 = 450 zł   Drobne sprawy: - Instalacja lampy sufitowej 80 zł - Malowanie 6 ościeżnic drzwi 210 zł x 2 = 420 zł - Malowanie 3 kaloryferów 460 zł - Miejscowe szpachlowanie ścian (około 5 kg gipsu i trochę gładzi zużyte) 120 zł - Wyrównywanie wnęk okiennych kątownikami podtynkowymi 100 zł - Skuwanie 1 m2 cokolika z cegły i płytek w WC = 50 zł - Instalacja regału, półki międzyściennej, listw maskujących różne szczeliny, chowanie kabli w ścianie, i mniejsze drobnostki, które wyniknęły podczas prac. ~ 300 zł     Suma 19 830 zł     Materiały:   27 x Tapety, 1x fototapeta i kleje: 1300 zł 20L Farba akrylowa, 1,6 L olejna, 0,5 L do grzejników: 200 zł 6x Drzwi + 1x przesuwne (większość drugi sort, ale jak nowe):  1550 zł Parapety 4,1 MB = 270 zł Podłogi 300 zł + inne sprawy tj. narzędzia *większość pożyczona, transport materiałów, lampa, gniazdka, listwy i inne drobiazgi ~ około 1000 zł   Materiały zaokrąglam w górę do 5000 zł, bo ciężko namierzyć wszystkie wydatki po drodze. Zawsze jeśli dawało się coś odnowić, to to robiłem. Dużo renowacji, stąd nie wydawałem zbędnie pieniędzy na nowe rzeczy. Zawsze patrzyłem na budżet, więc wypatrywałem okazje. Najlepiej mi się udało kupić drzwi (100 zł za skrzydło) w lokalnej hurtowni, z czego jestem najbardziej zadowolony.     Bardzo po taniości zrobione, ale myślę że wartość mieszkania podskoczyła o 30k zł.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...