Skocz do zawartości

Jak ocieplić strych w starym domu bez wymiany poszycia


Recommended Posts

Napisano
Jak ocieplić strych w starym domu.Dom zamieszkany przez babcię .Dach wymieniony ok. 20 lat temu pokryty papą(co dwa lata terowany) na deskach przybitych bezpośrednio do krokwi,poddasze nie zamieszkane,ogólny stan dachu,krokwi dobry.Od strony strychu widać deski i szkielet dachu.Chciałbym go ocieplić wełną i wykończyć płytami gipsowymi.Lecz nie wiem czy będzie możliwe zrobienie takiego ocieplenia wraz z paroizolacją.Chodzi mi by nie trzeba było wymieniać całego dachu,czy odrywać papę i desek by położyć potem od nowa folię paro przepuszczalną +wełna+folia a na to deski i papa.
Napisano
Cytat

Jak ocieplić strych w starym domu.Dom zamieszkany przez babcię .Dach wymieniony ok. 20 lat temu pokryty papą(co dwa lata terowany) na deskach przybitych bezpośrednio do krokwi,poddasze nie zamieszkane,ogólny stan dachu,krokwi dobry.Od strony strychu widać deski i szkielet dachu.Chciałbym go ocieplić wełną i wykończyć płytami gipsowymi.Lecz nie wiem czy będzie możliwe zrobienie takiego ocieplenia wraz z paroizolacją.Chodzi mi by nie trzeba było wymieniać całego dachu,czy odrywać papę i desek by położyć potem od nowa folię paro przepuszczalną +wełna+folia a na to deski i papa.


Na tego typu dach nie potrzebna jest folia paroprzepuszczalna bo papa spełnia jej rolę wystarczy ,że ocieplisz wełną ,wełne zakryjesz folią ,stelaż i płyty.Pamiętaj tylko ,żeby zostawić między deskami a wełną przerwę około 2 centymetrów dla swobodnego przepływu powietrza .Wlot powietrza musi być również od strony podbitki [okapu] z dwóch stron a przy kryciu dachu blachą papę należy rozciąć w kalenicy [na czubku] na całej długości .Ocieplenia poddasza lepiej zlecić fachowcowi znającemu się na rzeczy ,wbrew pozorom nie jest to łatwe .PAMIĘTAJ o tym ,że mokra wełna nie ociepla ,dlatego tak się rozpisałem o tych wlotach .
Napisano
W przypadku adaptacji nieocieplonego poddasza na cele mieszkalne, można uniknąć zrywania pokrycia dachowego, mocując folię paroprzepuszczalną od środka. Układa się ją między krokwiami w odległość ok. 3 cm pod deskowaniem i przybija za pośrednictwem listew do boku krokwi. Folię układa się zaczynając od strony kalenicy. Jednocześnie trzeba zapewnić cyrkulacje powietrza między folią a deskowaniem wykonując otwory lub szczeliny pod okapem oraz w kalenicy. Przy pokryciu dachowym z papy konieczne będzie wycięcie deskowania w kalenicy i przykrycie jej blachą kalenicową . Kolejne warstwy układa się w taki sam sposób jak przy typowym ociepleniu dachu.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

W przypadku adaptacji nieocieplonego poddasza na cele mieszkalne, można uniknąć zrywania pokrycia dachowego, mocując folię paroprzepuszczalną od środka. Układa się ją między krokwiami w odległość ok. 3 cm pod deskowaniem i przybija za pośrednictwem listew do boku krokwi. Folię układa się zaczynając od strony kalenicy. Jednocześnie trzeba zapewnić cyrkulacje powietrza między folią a deskowaniem wykonując otwory lub szczeliny pod okapem oraz w kalenicy. Przy pokryciu dachowym z papy konieczne będzie wycięcie deskowania w kalenicy i przykrycie jej blachą kalenicową . Kolejne warstwy układa się w taki sam sposób jak przy typowym ociepleniu dachu.


w tym rozwiązaniu należy przewidzieć dwie szczeliny wentylacyjne(między folią a deskowaniem oraz między folią i wełną).Jeżelii użyjesz folii wysokoparoprzepuszczalnej to wystarczy jedna(między folią a deskowaniem).Pamiętaj ,że musisz pomyśleć o wentylacji strychu
  • 11 lata temu...
Napisano

Odkopuję temat bo mam dokładnie ten sam problem. Zakładając, że przybiję folię pomiędzy krokwiami zostawiając odpowiednią szparę i robiąc otwory wentylacyjne w kalenicy i ułożę pod folią pomiędzy krokwiami wełnę to nie chcę zasłaniac krokwi - czy takie ocieplenie ma sens? - nie chcę zasłaniać krowki ze względu na wysokość poddasza, które i tak jest bardzo niskie.

 

Drugie pytanie to czy da się w takim wypadku zastosować piankę pur? - w którym momencie wtedy układa się folię, a może się jej nie układa, czy są potrzebne otwory wentylacyjne?

Napisano

Spokojnie wejdzie wełna 15cm.

a co z otworami wentylacyjnymi or u piance, stosuje się pustkę czy nie? ... wg mnie na logikę powinno się jednak zostawić pustkę przed deskowaniem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...