Skocz do zawartości

zabezpieczenie balustrady metalowej


Recommended Posts

Napisano
Zamówiliśmy balustradę, i mam w głowie trochę mętlik. Bo z tego co wiem niektórzy wykonawcy oferują balustrady cynkowane i malowane (np na czarno) A pan u którego zamawialiśmy tłumaczył nam że w przypadku cynkowania nie zaleca się malowania tego od razu tylko dopiero po 1-2 latach. A balustrada ocynkowana jest taka brzydka jarząco srebrna.. no a jesli chcemy czarną- zapropnował nam pomalowaną poprostu farbą zabezpieczająca przed korozją. Na ile jest to skuteczne? Czy po jakimś czasie na tych balustradach pojawia się rdza? Czy trzeba je co jakiś czas malować? Czym? I jak to jest z tym malowaniem po ocynkowaniu- można czy nie?
Napisano
Cytat

Powłoka cynkowa dobrze chroni przed korozją, pod warunkiem, że została dokładnie nałożona na odpowiednio przygotowaną powierzchnię. Dodatkową ochronę, a także zmianę estetyki można uzyskać malując barierkę specjalną farbą przeznaczoną do powierzchni ocynkowanych i można ją nakładać na świeży ocynk.


A nazwa tej fajnej farby brzmi.....
Napisano
Jak zamawiałam kraty do piwnicy to firma, w której je zamówiłam oferowała tylko kraty ocynkowane i malowane proszkowo, więc chyba można malować tyle, że specjalną farbą do powierzchni ocynkowanych, kiedyś się nie malowało faktycznie przez rok po cynkowaniu, ale teraz technologia poszła do przodu, przecież nikt nie czeka z malowaniem np ocynkowanej siatki tylko kupujesz już ocynkowaną i pomalowaną, lub powleczoną PCV.
To zdjęcia moich krat

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Oprócz Hammer... widziałam jeszcze 3V3 i kilka innych starczy wybrać się do marketu budowlanego lub innego specjalistycznego sklepu i na pewno coś znajdziecie.
Napisano
Cytat

Ciekawe, czy jak ja też poproszę o nazwę owej farby... ciekawe, czy to poskutkuje icon_mrgreen.gif


Jakiś czas temu malowałem ocynk (nówkę) Cynkalem. Z początku trochę mazała się podczas malowania, ale po dodaniu rozcieńczalnika jakoś poszło. Rozcieńczalnikiem do tego cuda jest ksylen. Jest niezła, porównywalna z dawnym Hammerite, nie obłazi, ale wymaga pewnej wprawy- trzeba malować bez przerw w pracy i dosyć szybko.
  • 3 lata temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście jak materiał dla balustrady wybrać, bardziej od stali zwykłej polecam stal nierdzewną. Balustrady nierdzewne a tym bardziej kwasoodporne są wytrzymałe na korozję w przeciwieństwie do balustrad wykonanych ze stali "zwykłej" malowanej RAL lub nawet przed malowaniem cynkowane. Stal nierdzewną należy konserwować środkami do tego celu przeznaczonymi. Tutaj znaleźć można odpowiedni preparat do konserwacji stali nierdzewnej - http://www.eskatt.pl/emulsja-w-sprayu-do-c...0-ml-p-734.html Preparat czyści stal nierdzewną z wszelkich zabrudzeń oraz chroni przed nagarem brązowego nalotu.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Mój szwagier ponad dwa lata temu kupił balustradę szklaną, w której szkło było mocowane za pomocą profili stalowych. Ze względu, że balustrada była montowana na zewnątrz profil stalowy był ocynkowany i malowany proszkowo na kolor RAL. Do tej pory nic się złego z balustradą nie dzieje, nie wymaga z jego strony również żadnych prac konserwacyjnych. Balustradę zamawiał w firmie eskatt.
  • 5 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Oczywiście ilu wykonawców tyle propozycji.
Faktycznie kiedyś, mam na myśli kilkanascie lat temu tak było, obecnie jest na rynku wiele lakierów przeznaczonych do malowania powierzchni ocynkowanych, oczyiście powierzchnia ocynkowana przed malowaniem musi być specjalnie przygotowana, w przypadku malowania proszkowego to lakiernia ma za zadanie przygotować powierzchnię do malowania.
Oczywiście wszystko ma swoje plusy i minusy.
Pewne jest to, że żaden lakier nie zastąpi ocynku.
Natomiast co do stali nierdzewnej to oczywiscie pod warunkiem użycia wysokogatunkowej stali mamy pewność jakości ale samo stwierdzenie że stal nierdzewna jest najlepsza jest trochę na wyrost.
Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Napisano

Najważniejsze, żeby balustradę zabezpieczyć przed rdzą. Najlepiej zrobić to już na początku - łatwiej zapobiegać, niż później usuwać powstałe szkody. Jest na to kilka sposobów, ale chyba najprościej po prostu zastosować farbę antykorozyjną, bo nie namęczymy się przy tym, a i czasu nie powinno nam to dużo zabrać.

  • 1 rok temu...
Napisano

U nas od jakichś 3 lat jako podajemy cenę balustrady malowanej proszkowo i ocynkowanej i porównujemy do balustrady nierdzewnej to ludzie decydują się na nierdzewkę..
Chyba że niektórym nie pasuje to estetycznie. Na jakieś 50 balustrad nierdzewnych zrobiliśmy 3 cynkowanie/proszkowe.
Najlepsze zabezpieczenie przed korozją to stal która nie może zardzewieć :)

  • 3 lata temu...
Napisano

Oczywiście że można, widocznie "fachowiec" ma bardzo małe doświadczenie..... ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni i później spokojnie można nakładać powłoki kolorowe najlepiej z mojego doświadczenia farby poliuretanowe na mokro (nie proponuje proszkowego, jeżeli jest to na zewnątrz) 

Napisano
57 minut temu, kreatywny napisał:

ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni

Z tego tygodnia bym zrobił kilka miesięcy.

Napisano
2 godziny temu, kreatywny napisał:

 ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni i później spokojnie można nakładać powłoki kolorowe najlepiej z mojego doświadczenia farby poliuretanowe na mokro  

 

Powiem znajomemu dekarzowi. On ocynkowane blachy na dachu radzi malować po dwóch latach od położenia, ale widocznie czasy się zmieniają.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...