Skocz do zawartości

Fundamenty na zime ??


JarekChełm

Recommended Posts

Napisano
Witajcie dodam ze jestem lajkiem, posiadam dzialke na której chcemy przed zima postawic fundamenty jestemy na etapie wykopów. Firma która nam ma wykonac wszystko mowi ze okres ten jeszcze sie nadaje jak wy uwazacie ? czy wstrzymac sie do wiosny ? Troche spieszymy sie zeby nie stracic pozwolenia na budowe, czekam na kontakt i pomoc
Napisano
Pozwolenie na budowę jest ważne 2 lata. Oznacza to, że w tym terminie należy budowę rozpocząć, ale niekoniecznie zakończyć, nie wolno także przerwać robót na dłużej niż 2 lata. Gdy pozwolenie wygaśnie lub przerwa była za długa, trzeba się starać o nowe lub o pozwolenie na wznowienie robót.
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/poradnik-prawny/porady/6074-ile-czasu-wazne-jest-pozwolenie-na-budowe

A więc jak poczekasz do wiosny to na pewno nie stracisz pozwolenia na budowę. Ja bym na Twoim miejscu zaczekał, bo jak przymrozek złapie beton podczas wiązania to po kłopocie, a wierz mi nie zaoszczędzisz dużo czasu na tym jednym etapie budowy.
Napisano
Własnie jest problem że pozwolenie skończy sie niebawem dla tego zastanawiam sie nad fundamentami po weekendzie zapowiadaja ocieplenie lecz gdy patrze na ten snieg chyba odloze fundamenty na nastepny rok
Napisano
Witam spotkałem sie z firma która ma budowac dom od podstawy do stanu surowego, wycenili mi za samą robocizne 35 tys zł uwazacie ze jest to dobra cena ? Dodam ze projekt domu to GL 51 Telimena dom ok 150m2, czekam na opinie
Napisano
  Cytat

Witam spotkałem sie z firma która ma budowac dom od podstawy do stanu surowego, wycenili mi za samą robocizne 35 tys zł uwazacie ze jest to dobra cena ? Dodam ze projekt domu to GL 51 Telimena dom ok 150m2, czekam na opinie

Rozwiń  

To zależy na czym kończy się ten stan surowy, bo to jest różnie rozumiane. Czy na więźbie, a może kryją dach?
Napisano
Moim zdaniem to wysoka cena, ale wiadomo, że to zależy od tego ile fachowcy biorą w Twoim regionie. Druga rzecz to solidność ekipy, jeżeli byłbym pewien, że wykonają porządną robotę to bym ich brał pomimo wysokiej ceny.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja również uważam, że cena jest wysoka. A jeśli pójść za radą Marcina123... to trzeba ekipę dobrze sprawdzić. Naklepszy jest wywiad u innych inwestorów.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...