Skocz do zawartości

Przed sezonem grzewczym - grzejniki


Marcin123

Recommended Posts

Napisano
Wyczytałem bardzo interesującą radę, aby dobrze przeczyścić grzejniki przed sezonem grzewczym, bo w zakamarkach grzejnika zbiera się kurz, który po włączeniu ogrzewania, będzie się smażył. Taki przysmażony kurz bardzo sprawnie też lata sobie przez kilka dni po pomieszczeniu icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Ja w tym celu stosuję specjalną końcówkę do odkurzacza (była w komplecie), raz w tygodniu przelecę się po grzejniczkach i problem z głowy icon_smile.gif .


Zdrowe podejście. Bo te szczoteczki... najlepiej wymiatają kasę z kieszeni icon_smile.gif
Napisano
I tak najgorsze do czyszczenia są konwektory, w których nie da się zdjąć obudowy. Kilkupłytowe grzejniki z ożebrowaniem to też ciężka robota. Już łatiej uporać się z czyszczeniem starych grzejników żeliwnych. Ja zrobiłem sobie końcówkę do odkurzaacza zakończoną 30 cm kawałkiem elastycznej cienkiej rurki. Dociera prawie wszędzie.
Napisano
Cytat

I tak najgorsze do czyszczenia są konwektory, w których nie da się zdjąć obudowy. Kilkupłytowe grzejniki z ożebrowaniem to też ciężka robota. Już łatiej uporać się z czyszczeniem starych grzejników żeliwnych. Ja zrobiłem sobie końcówkę do odkurzaacza zakończoną 30 cm kawałkiem elastycznej cienkiej rurki. Dociera prawie wszędzie.


Dobry patent!
Napisano
Nie zapominijcie też o odpowietrzeniu. A co do czyszczenia, to widziałem kiedyś grzejnik podłączony specjalnym przegubem - dawał się odsuwać od ściany jak drzwi na zawiasach.
Napisano
Cytat

A co do czyszczenia, to widziałem kiedyś grzejnik podłączony specjalnym przegubem - dawał się odsuwać od ściany jak drzwi na zawiasach.


Próbowałem znaleźć takie ustrojstwo w internecie... Nie udane poszukiwania icon_sad.gif Jarek02 masz może jakieś zdjęcia?
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Ciekawe z tym grzejnikiem na przegubach icon_smile.gif Ja to bym zrobił tak, że bym pół metra rury prowadzącej do grzejnika zrobił z elastycznej - np. kisan albo wavin.
Napisano
Cytat

Ciekawe z tym grzejnikiem na przegubach icon_smile.gif Ja to bym zrobił tak, że bym pół metra rury prowadzącej do grzejnika zrobił z elastycznej - np. kisan albo wavin.


I ile razy możnaby to odgiąć przed katastrofą?
Napisano
Ze dwa lub trzy icon_smile.gif faktycznie.
A słyszeliście o tzw grzejnikach higienicznych? To chyba jest fajna alternatywa. Grill z wierzchu da się zdjąć, a w środku tylko pionowe płyty grzejne bez konwektora. Dla alergików w sam raz.
Napisano
W starych odkurzaczach było lepiej, mozna było rurę włożyć w drugi otwór i wydmuchać kurz z grzejnika a potem wywietrzyć pokój.
  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata temu...
Napisano
Kilka dni temu zaczął się u mnie w klatce sezon grzewczy, niestety nie było mnie w domu i dopiero teraz mogłem włączyć grzejnik. Jednak okazuje się ze cały czas sa zimne, czyżby się zapowietrzyły ? Co zrobić ?
Napisano
Cytat

Kilka dni temu zaczął się u mnie w klatce sezon grzewczy, niestety nie było mnie w domu i dopiero teraz mogłem włączyć grzejnik. Jednak okazuje się ze cały czas sa zimne, czyżby się zapowietrzyły ? Co zrobić ?


Odpowietrzyć ,a jak nie da się rady to zgłosić do zarządcy.
Napisano
Kurz będzie się smażył icon_smile.gif no ciekawa teoria icon_smile.gif U mnie w domu to odkurzamy specjalną końcówką kurz co jakiś czas po to by było czysto icon_smile.gif Może dlatego gdy przychodzi zima nie zauwazyliśmy smażenia icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...