Skocz do zawartości

Koszty ogrzewania


woltar

Recommended Posts

Napisano
W związku z licznymi wypowiedziami na temat ogrzewania, izolowania itp. zostaliśmy zasypani informacjami co lepsze co gorsze, a JAK JEST W PRAKTYCE? to pytanie kieruje do wszystkich szczęśliwców mieszkających już w swoich domach, Proszę podajciew krótkopunktach: z czego macie ściany, dach, jak izolowany jest dom, jak go ogrzewacie i ile kosztuje was ogrzewanie miesięcznie (w zimie). dla przykładu ja mam:
- ściana YTONG 36cm + 5cm steropian
- dach dachówka ceramiczna +25cm wełna
- podłoga bez piwnicy 6cm steropian
- ogrzewanie gazowe (piec jednofunkcyjny z zasobnikie)
dom 200m2 do ogrzania mój rachunek 270zł
PS. Chciałbym jednak zaznaczyć że jeszcze jestem w trakcie wykańczania i domu mam nie do końca doszczelniony.

Z góry dziękuje za podanie parametrów swoich domów
Napisano
Oj na temat na temat! A zrozumie Pan temat później.
Napisano
To niestety "chora" konstrukcja sciany ta pod względem kosztów budowy jak własności uzytkowych. Ocieplenie sciany projektowanej jako jednowarstwowa powoduje przeniesienie punktu rosy na styk styropianu i ytonga co prowadzi do jego zwilgocenia. Znacznie taniej i lepiej było stawiać scianę grubosci 24 cm i ocieplić ją 10 - 12 cm styropianu a jeszcze lepiej wełny mineralnej. Co do kosztów ogrzewania - jakiekolwiek porównania nie mają większego sensu, bo rózny jest sposób uzytkowania domu, utrzymywana temperatura, warunki atmosferyczne. Jak w domu mieszka 10 osób i dużo się gotuje to tzw. obce ciepło może wystarczyć do utrzymania znośnej temperatury nawet bez włączania ogrzewania.
Napisano
Ludzie chcecie dyskutować nd wyższością innych ścian nad betonem komurkowym to zrubcie to w osobnym temacie.
Was może nie interesuję koszyt ogrzewania, a w takim razie nie zabierajcie tu głosu. Są tez inni ludzie, którzy chcieli by wiedzieć coś na ten temat. Może niedługo sami będą ocieplać, wymieniać okna, budować się.
PS. Czy macie w tym interes że chcecie zblokować tą dyskusje ??? - to jest pytanie retoryczne, nie odpowiadajcie na nie.
Napisano
Zgadzam się, że to nie miejsce na dyskusje o budowie ściany, ale mnie też swego czasu przestrzegano przed ocieplaniem ciepłego suporeksu styropianem ze względu na punkt rosy cokolwiek by to miało znaczyć...
U mnie skończyło się na silikacie 18cm +12 styropian.....
Napisano
Jeszcze nie mieszkam, ale prawie:
Porotherm 30, wełna 12, brak drzwi wewnętrznych, liczne nawiewy i nieszczelności
Dom podpiwniczony, pow całk, 360m2, kubatura ok. 1000 m3,
Piec 27 kw z zasobnikiem 200 l.
Koszt ok. 900-1000 /miesiąc --- zaczynam się bać
Napisano
Panowie popatrzcie na wykres Molliera Przy wilgotności 35-65 % i temperaturze 22-25 st.C punkty rosy są w przedziale od +18 do +8 st. C czyli jak nie damy folii od środka (podobnie jak w dachu czy szkieletowcu) to wilgoć zawsze "wejdzie" i styki styropianu, czy jego grubość nie mają nic do tego, jeżeli na dworze jest <0st.C
No chyba, że Mollier nie znał fizyki jak mnie się to wmawia.
W dachu nikogo juz nie trzeba przekonywać (kiedyś trzeba było) hydroizolacja od ciepłego powietrza a wentylacja od zimnej strony. Fizyka przegód termicznych nie rozróżnia dach /ściana
Napisano
Chrzanisz kolego Brzęczkowski jak zwykle. Fizyka bardzo dobrze rozróżnia pojęcie ściana - dach. A różnice są ogromne. Chyba, że na planecie z której przyleciałeś jest inaczej.
Napisano
woltar - po co ci ta wiedza. Każdy dom to inny egzemplarz a koszt ogrzewania zalezy od tysiąca czynników. Jak umiesz, to policz sobie straty ciepła - bo chyba o to ci chodzi - przez okna, ściany, dach wentylację. W typowych domach jednorodzinnych, przy utrzymywaniu stałej temp. na poziomie 20 st C średnioroczne straty ciepła w dobrze izolowanym domu wynoszą:
okna 20 kWh/m2 , sciany, dach, podłoga 50 kWh/m2 wentylacja 30 kWh/m2, razem ok. 100 kWh/m2 rocznie. Przy ogrzewaniu gazem ziemnym daje to zużycie ok. 12 m3 gazu/m2 rocznie. ile praktycznie zużyjesz to zależy co jeszcze w domu grzeje (zarówki, telewizor, pralka itp) w co efekcie obniża zużycie energii z c. o.
A Brzeczkowski niech idzie do szkoły. Wykres Moliera określa stany powietrza wilgotnego a nie przenikanie pary przez ścianę. Na tę okoliczność wkonuje się wykres Glasera. Czy coś ci mówi opór dyfuzyjny przegrody?
Napisano
Dobrze, ze Pan "nauczyciel" wstydzi się podposać. Fizyka dachu fizyka ściany.. A kto uczył fizyki tych z www.isover.se/sw5687.asp www.isover.se/sw6406.asp
Napisano
Dzięki "Krzys" że mimo wszystko zechciałeś się podzielić informacjami,

PS. Jak podoszczelniasz swój dom rachunek napewno Ci się zmniejszy, zwróć też uwagę na sterownie piecem, nie wiem jakie masz ale jeżeli złe to też dołoży Ci do rachunku.
Napisano
Woltar zdaje się chce oszczędzać a nie mieszkać. Jak wszystko uszczelni i nie zrobi skutecznej wentylacji to za rok - dwa "zakisi" chałupę.
Napisano
Gościu jeżeli twoje mieszkanie jest niedoszczelnione to twoja sprawa.
A co do mieszkania szy oszczędzania to ja chcę mieszkać oszczędnie.
Poza tym moja wypowiedź odnosiła się do konkretnej wypowiedzi "Krzys", który to pisał iż ma :"liczne nawiewy i nieszczelności"
jezeli uważasz że nie ma potrzeby usuwania nieszczelności i nie wpłynie to na rachunek za ocieplanie, to chyba sam mieszkasz w psiej budzie i ciebie te problemy nie tyczą.
Napisano
Witam
Jak widać kilka osób skutecznie zablokowało tą dyskusje. Pytanie tylko dlaczego?. W dyskusjach na temat pomp ciepła wszyscy rzucali ile co kosztuje ile się zaoszczędza, a tu proszę, koszt jest niepoliczalny, każdy ma inny, to niema sensu? A może to ma sens i pokaże ile naprawdę można zaoszczędzić i kiedy można liczyć na zwrot poniesionych nakładów na ulepszanie swoich systemów ogrzewania.
Mimo wszystko proponował bym wznowić dyskusje.
Zapraszam wszystkich, którzy zechcą się podzielić swoimi informacjami.

pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Gościu jeżeli twoje mieszkanie jest niedoszczelnione to twoja sprawa.
A co do mieszkania szy oszczędzania to ja chcę mieszkać oszczędnie.

Rozwiń  

Gościu po co budowałeś dom 200 m3 jak tak mocno chcesz oszczedzać ?
Tu mogłeś najwiecej zaoszczędzić ... na powierzchni domu - co przełożyłoby się równiez na oszczedności w ogrzewaniu.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Obiecuję, że w czerwcu, po pełnym pierwszym roku eksploatacji podeślę roczne zużycie mediów....
Paweł B

Rozwiń  



Obietnicę spełniłem, ale w innym wątku: z zycia wzięte: koszty eksploatacji damo - prezentacja.....
Napisano
Witam
Jeszcze raz dzięki Pawle icon_biggrin.gif
Jak widać mało osób chce się podzielić informacjami, więcej chciałoby je uzyskać, a inni chcą złapać tu klienta. Są jeszcze i takie osoby którym zależy na tym aby te informacje nie były podane, ciekawe dlaczego?

UŻYTKOWNICY FORUM NIE WSTYDŹCIE SIĘ SWOICH DOMÓW może przy tym temacie rozwinie się dyskusja jak poprawić stan obecny i zmniejszyć rachunki icon_smile.gif,

Jeszcze raz namawiam do podzielenia się informacjami icon_smile.gif

pozdrawiam
Napisano
Jeszcze nie tankowałem po sezonie - to już niedługo icon_sad.gif
Ale tak około 1300 litrów propanu - 112 m2 prefabrykowany drewniany.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Dom w obrysie: 9x9,5m, ściany piwnicy warstwowe, z pustaków żwirowych Alfa, z pustką powietrzną, bez ocieplenia, grubośc 43 cm, wysokość, 2,2m , temperatura zimą: 5 - 10 stopni. Ściany mieszkania: cegła pełna kl 100, od wewnątrz rapowana (otynkowana, bez wygładzania), na pełne fugi, 12cm, styropian 5cm, siporex 24 cm,przewiązanie na materiał, tynk wewnętrzny 2cm. Wysokość parteru 2,6m, wysokość poddasza 2,4m, temperatura 20 - 22 stopnie, w łazienkach 25 - 27 stopni. Dach z płyt Onduline, izolacja wełna mineralna Gulfiber 15 cm, podwójna papa izolacyjma i podbitka z boazerii świerkowej. Izolacja w podłogach - wełna mineralna Rockwool 5cm, podłoga drewniana z desek półtorówek, w kuchni i łazience styropian M20 6cm i wylewka betonowa 5cm, płytki, wykładzina PCV. Grzejniki Purmo, kocioł węglowy typu SKI o mocy 17,5 kW, z rusztem wodnym i elektronicznym regulatorem paleniska ( z Elektroniki Praktycznej nr 9/99). Zużycie opału 4 tony węgla orzech, w pierwszym gatunku (430 zł za tonę z przywozem). Łącznie za sezon ok. 1700 zł.
Napisano
Dom pow. 900 m2, ściana 24 cm porotherm, izolacja wełna mineralna 2x8 cm, cztery osoby, kocioł kondensacyjny gazowy z podgrzewaczem zasobnikowym c.w.u., ogrzewanie mieszane podłogowe+grzejnikowe - opłaty za gaz ok. 2700 zł/miesięcznie
Napisano
  Cytat

Dom pow. 900 m2,...... - opłaty za gaz ok. 2700 zł/miesięcznie

Rozwiń  


To dom jednorodzinny ? nieżle ...
czy stale ogrzewasz cała powierzchnię ? Czy całość to część mieszkalna ?
Napisano
Mam Vaillant ecoTEC kocioł dwufunkcyjny kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania w domu o pow 130 m2 ,grzejniki radson,z czujką pogodowa i sterownikiem wewnątrz domu,krzywa grzewcza 1/50 tem w domu 20 stopni,na zewnątrz -3 do-9,dom ocieplony wełną .
Ostatni rachune za gaz 400zł czy to dużo,co zrobic zeby było mniej, jak najlepiej ustawić parametry i grzejniki aby grzac ekonomiczniej.
Napisano
Całość jest mieszkalna + garaż na dwa samochody(ogrzewanie podłogowe) + basen 5 x 10 m (centrala wentylacyjna + osuszanie)
Napisano
  Cytat

Ostatni rachune za gaz 400zł czy to dużo,co zrobic zeby było mniej, jak najlepiej ustawić parametry i grzejniki aby grzac ekonomiczniej.

Rozwiń  


A za jaki okres, za ile i jakich miesięcy ten rachunek?

Można obniżyć nieco temperaturę w sypialniach (zdrowo spać w temp 16-18st. tylko nie każdy to toleruje).
  • 5 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Całość jest mieszkalna + garaż na dwa samochody(ogrzewanie podłogowe) + basen 5 x 10 m (centrala wentylacyjna + osuszanie)

Rozwiń  


Witam.
Wyszukuje wypowiedzi na temat domow z basenami calorocznymi.
Projekt naszego domu to 270m kw pu, czesciowe podpiniczenie (40m) plus budynek basenowy ok 70m (niecka 3x9). Budowe rozpoczniemy jescze w tym roku lub na wiosne. Moge cos wiecej wiedziec o instalacji basenowej u ciebie? Czy jest ogrzewany przez ten sam kociol co dom, czy przez inne zrodlo energii? Moc? Rozwiazanie problemu osuszania i wentylacji pomieszczenia basenowego? Odpowiedz prosze zamiescic tutaj lub na priv weronika321@poczta.fm.
Z gory dziekuje.
Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

Witam.
Wyszukuje wypowiedzi na temat domow z basenami calorocznymi.
Projekt naszego domu to 270m kw pu, czesciowe podpiniczenie (40m) plus budynek basenowy ok 70m (niecka 3x9). Budowe rozpoczniemy jescze w tym roku lub na wiosne. Moge cos wiecej wiedziec o instalacji basenowej u ciebie? Czy jest ogrzewany przez ten sam kociol co dom, czy przez inne zrodlo energii? Moc? Rozwiazanie problemu osuszania i wentylacji pomieszczenia basenowego? Odpowiedz prosze zamiescic tutaj lub na priv weronika321@poczta.fm.
Z gory dziekuje.
Pozdrawiam

Rozwiń  


Pracuję w hotelu, gdzie jest basen ogrzewany kotłami gazowymi, tymi samymi co do cwu i co. Woda do grzewania basenu odbiera ciepło poprzez rurowy wymiennik ciepła.
Gość Gość
Napisano
ogrzewanie wody basenowej to nie wszystko, nie mniej ważne jest zapewnienie odpowiedniej temperatury (z reguły ok. 28*C w pomieszceniu basenu oraz sprawna wentylacja - duża wilgotność przy wysokiej temperaturze to zawsze grzyby i pleśnie, dlatego dobry projekt instalacji uwzględniający zarówno zapotrzebowanie na ciepło do podgrzewu wody jak i c.o. oraz ciepło wentylacyjne to podstawa
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam!
Szanowni Państwo, nie ma co się spierać, odpowiedzią na zadawane pytania jest po prostu Audyt energetyczny budynku, który wskaże możliwe modernizacje i rozwiązania oraz wyliczy zużycie ciepła.

Audytor Energetyczny
www.comproj.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...