Skocz do zawartości

dom parterowy 90m2


Recommended Posts

Napisano
Witam
w poczatku przyszlego roku planujemy budowe domu parterowego do 90m2
moje pytanko brzmi: z jakimi kosztami musze sie liczyc ??? robocizna +material - dach na gotowo.(blachodachowka)
Pozdrawiam
Napisano
Nie buduj takiego domu - to buda dla psa! Jeżeli mieszkasz teraz w 50 metrach - to tak jakbyś miał dom 120 m! Dobiero więcej metrów daję jakąś różnicę. Koszty będą niewiele większe, a komfort znacznie - buduj minimum 130-150 jak nie chcesz mi przyznać racji po fakcie:)
Napisano
  Cytat

Nie buduj takiego domu - to buda dla psa! Jeżeli mieszkasz teraz w 50 metrach - to tak jakbyś miał dom 120 m! Dobiero więcej metrów daję jakąś różnicę. Koszty będą niewiele większe, a komfort znacznie - buduj minimum 130-150 jak nie chcesz mi przyznać racji po fakcie:)

Rozwiń  


Za Marcinem, kilka metrów kwadratowych wiecej to nie wielki wzrost kosztów inwestycji a komfort wzrasta wprostproporcjonalnie do kwadratu. icon_wink.gif Przesadzilem, wiem ale zastanów sie, lepiej troche wiecej.
Dom to nie buty, jak bedzie nie wygodnie po sezonie nie wyzucisz.

Pozdrawiam
Rafal
Napisano
Wraz z wielkością domu wzrastają tylko koszty wykończenia (jednorazowo) oraz koszty związane z ogrzewaniem (na stałe). Każdy musi sobie odpowiedzieć, czy koszty ogrzewania go nie przytłoczą i będzie musiał w swoim dużym domu oddychać świeżym, mroźnym powietrzem.

W skrajnych przypadkach jest możliwe siedzenie tylko w jednej "izbie" i jej ogrzewanie icon_smile.gif
Napisano
Wielkość planowanego domu zależy przede wszystkim od "docelowej" liczby jej mieszkańców!Jeśli planujesz gromadkę dzieci lub masz plany zabrać do siebie rodziców na starośc-musisz to uwaględnić. Ja nie planuję domu większego niż 125 m2 a wplanach mam jednego-max dwa dzieciaczki.Ale za to lubię gości w domu-dlatego chcę mieć kilka pokoi. Aczkolwiek na dzień dzisiejszy ma taką pilną potrzebę swego domku,że nawet 60 m2 by mi wystarczyło...Wybrałeś najtańszą opcję-parter,no i powierzchnią jest niewielki. Zakładam,ze wybrałeś prostą bryłę, a dach 4 spadowy.Powiem tyle: ja zamierzam za 200tys wybudować w stanie surowym dom 124 m2,parter+poddasze.I jak starczy zrobić jakieś minimum na parterze.Jedni się z tego śmieją ,inni mówią ,ze to realne-sama nie wiem!!!Wiem tylko,ze różnice w robociźnie są kolosalne i to na tym mozna zaoszczędzić-najlepiej nie słuchaj nikogo i zapytaj fachowca!Mnie na forum wybili z głowy taką kwotę-ale fachowiec powiedział co innego...Pozdrawiam i zachecam do budowy!!!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...