Skocz do zawartości

dom parterowy 90m2


Recommended Posts

Napisano
Witam
w poczatku przyszlego roku planujemy budowe domu parterowego do 90m2
moje pytanko brzmi: z jakimi kosztami musze sie liczyc ??? robocizna +material - dach na gotowo.(blachodachowka)
Pozdrawiam
Napisano
Nie buduj takiego domu - to buda dla psa! Jeżeli mieszkasz teraz w 50 metrach - to tak jakbyś miał dom 120 m! Dobiero więcej metrów daję jakąś różnicę. Koszty będą niewiele większe, a komfort znacznie - buduj minimum 130-150 jak nie chcesz mi przyznać racji po fakcie:)
Napisano
Cytat

Nie buduj takiego domu - to buda dla psa! Jeżeli mieszkasz teraz w 50 metrach - to tak jakbyś miał dom 120 m! Dobiero więcej metrów daję jakąś różnicę. Koszty będą niewiele większe, a komfort znacznie - buduj minimum 130-150 jak nie chcesz mi przyznać racji po fakcie:)



Za Marcinem, kilka metrów kwadratowych wiecej to nie wielki wzrost kosztów inwestycji a komfort wzrasta wprostproporcjonalnie do kwadratu. icon_wink.gif Przesadzilem, wiem ale zastanów sie, lepiej troche wiecej.
Dom to nie buty, jak bedzie nie wygodnie po sezonie nie wyzucisz.

Pozdrawiam
Rafal
Napisano
Wraz z wielkością domu wzrastają tylko koszty wykończenia (jednorazowo) oraz koszty związane z ogrzewaniem (na stałe). Każdy musi sobie odpowiedzieć, czy koszty ogrzewania go nie przytłoczą i będzie musiał w swoim dużym domu oddychać świeżym, mroźnym powietrzem.

W skrajnych przypadkach jest możliwe siedzenie tylko w jednej "izbie" i jej ogrzewanie icon_smile.gif
Napisano
Wielkość planowanego domu zależy przede wszystkim od "docelowej" liczby jej mieszkańców!Jeśli planujesz gromadkę dzieci lub masz plany zabrać do siebie rodziców na starośc-musisz to uwaględnić. Ja nie planuję domu większego niż 125 m2 a wplanach mam jednego-max dwa dzieciaczki.Ale za to lubię gości w domu-dlatego chcę mieć kilka pokoi. Aczkolwiek na dzień dzisiejszy ma taką pilną potrzebę swego domku,że nawet 60 m2 by mi wystarczyło...Wybrałeś najtańszą opcję-parter,no i powierzchnią jest niewielki. Zakładam,ze wybrałeś prostą bryłę, a dach 4 spadowy.Powiem tyle: ja zamierzam za 200tys wybudować w stanie surowym dom 124 m2,parter+poddasze.I jak starczy zrobić jakieś minimum na parterze.Jedni się z tego śmieją ,inni mówią ,ze to realne-sama nie wiem!!!Wiem tylko,ze różnice w robociźnie są kolosalne i to na tym mozna zaoszczędzić-najlepiej nie słuchaj nikogo i zapytaj fachowca!Mnie na forum wybili z głowy taką kwotę-ale fachowiec powiedział co innego...Pozdrawiam i zachecam do budowy!!!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...