Skocz do zawartości

Z czego zbudować dom.


Recommended Posts

Napisano
Witam,
w najbliższej przyszłośi chcę zudować swój dom. Mam już działkę i projekt. Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie. Otóż z czego go wybudować. Przeglądając różne fora i zasięgając opinii fachowców moja opcja to cegła max i wełna mineralna jako ocieplenie zewnętrzne (sugerowana grubość to min 5 cm).
Proszę o komentaż do moich propozycji. Nie ukrywam, że jeśli ktoś zbudował dom w tej technologii to byłoby dla mnie cenne gdyby napisał jak to sie sprawdza pod względem ogrzewania.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za cenne wskazówki.
Napisano
Minimum izolacji to 30 cm styro od gruntu 30 cm wełny w ścianie od środka i 50 cm w dachu. Nie ma w izolacjach czegoś takiego jak wilgotna cienka wełna przyklejona za notorycznym odbiornikiem ciepła, jakim jest ściana na fundamencie… i to jeszcze bez paroizolacji jak w dachu!
Napisano
oczywiscie jesli cegła max lub poroterm dobrze wymurowana zn bez mosttków termicznych w postaci zaprawy kładzonej na całe powierzchnie, to wełna nie 5 a 8-10cm i super ,na stropodachy min 25-30cm wełny koniecznie utwardzanej ,na fundamenty to najlepszy bedzie styrodur min 12cm ,zalety tego mateiału to kompletna nienasiakliwosc w przeciwentwie do styropianu a wiadomo ze mokry maeriał izolacyjny to brak izolacji ,a koszty jesli chodzi o ogrzewanie w takiej technologi budownictwa to wychodzi bardzo podobnie jak DOBRZE zbudowane domy za poprzedniej epoki(gierka) ,suche i ciepłe zawsze i na domek ok 200m to te 5000zł na gaz na sezon wystraczy
Napisano
też mam przed sobą ten wybór i przyznam że nie myślałem że będzie tak ciężko się na coś zdecydować.
Beton komórkowy odpada bo chcę wykonać izolację ze styropianu (nie muszę tynkować elewacji tradycyjnym tynkiem -zrobię docieplenie i zarazem będe miał wykończoną elewację )
Myślałem nad pustakami keramzytowymi ale ponoć muszą być z tzw. wkładką z ciepłego betony bo inaczej nie spełnią wymagań wytrzymałościowych co zwiększa ich koszt. Gdybym zdecydował się na keramzyt to wybrałbym grubość 30cm + 5cm ocieplenia lub 25cm + 10cm ocieplenia.
Ostatnio jakoś skłaniam się powoli do ceramiki i wybrałbym albo: max 220 + 13cm ocieplenia lub thermopor 30 + 10cm ocieplenia.
Napisano
Witam,
dzieki za merytoryczne i ciekawe odpowiedz. Reasumując pozostanę chyba przy max-ie 28 i 10 cm wełny. Chociaż ostatnio wpadłem jeszcze na "bloczki keramzytowe" ale w tej kwestii muszę się skontaktować z moim wykonawcą. Co do opinii, to zdania są podzielone ale jak wspomniałem wcześniej muszę skonsultować to z wykonawcą, ponieważ jest on jednocześnie dostawcą materiałów a i samo wykonanie w keramzycie różni się od m.in. cenowo.
Pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cześć.
Podlączę się trochę pod temat, ale to dlatego że wywiązała się cikawea rozmowa.Kolego Luny i co wybrałeś? Co powiedział wykonawca? Ja na razie nie stoję przed takim wyborem ale budowa domu niedługo, dlatego zaczynam się interesować co i jak w branży słychać. Czytam i co jeden system budowy to lepszy i nowocześniejszy i szczerze mówiąc to nie wiem już nic... Nie wiem co myślcie o tym ale znalazłem na stronce wienerbegera takie o to coś: nowoczesne systemy budowy domu
Co myślicie o tej nowoczesności?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Minimum izolacji to 30 cm styro od gruntu 30 cm wełny w ścianie od środka i 50 cm w dachu. Nie ma w izolacjach czegoś takiego jak wilgotna cienka wełna przyklejona za notorycznym odbiornikiem ciepła, jakim jest ściana na fundamencie… i to jeszcze bez paroizolacji jak w dachu!



Mam do Pana pytanko odnosnie Poroton t- 9 podaja ze ma wspólczynnik przenikania 0,09 a na forum znalazlem pana wypowiedz że ten włąsnie poroton ma 0,19. Jak z tym jest bo juz teraz zgłupiałem. Dziękuję za odpowiedz. Pozdrawiam.
Napisano
Jeżeli mam pomóc komuś w wyborze sciany zewnętrznej to polecam poczytać na www.wienerberger.de jakie tam oferują materiały i z jakimi spółczynnikami przenikania.
Napisano
Cytat

Mam do Pana pytanko odnosnie Poroton t- 9 podaja ze ma wspólczynnik przenikania 0,09 a na forum znalazlem pana wypowiedz że ten włąsnie poroton ma 0,19. Jak z tym jest bo juz teraz zgłupiałem. Dziękuję za odpowiedz. Pozdrawiam.


0.09 to λR [W/mK] – dla materiału czyli przy 1m grubości
0.19 to U [W/m2K] dla konkretnej ściany.
  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)
Według mnie dobrym materiałem do budowy domu jest drewno. Domy wybudowane w tej technice są odporne, w lecie chronią przed osiąganiem zbyt wysokiej temperatury w domu, natomiast w zimie doskonale chronią przed mrozem. Niewątpliwie ich ogromną zaletą jest również urzekający, naturalny wygląd. Dobrym rozwiązaniem wśród tego rodzaju domów są domy z bali.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Domy z drewna? To może jeszcze powiedz, jak w takim domu przetrwać mrozy, które w Polsce potrafią się utrzymywać przez tydzień na poziomie -10 st.C? icon_smile.gif


Chłopie ale dobijasz postów.... A tak w temacie to kiedyś były domy TYLKO z drewna i w Polsce mrozy potrafią być -30 przez znacznie dłużej niż tydzień.....
Napisano
Cytat

kiedyś były domy TYLKO z drewna i w Polsce mrozy potrafią być -30 przez znacznie dłużej niż tydzień.....



Kiedyś ludzie mieszkali w szałasach. A potem ludzkość wynalazła coś takiego jak rachunki i ludzie przenieśli się do trochę lepszych domów icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Kiedyś ludzie mieszkali w szałasach. A potem ludzkość wynalazła coś takiego jak rachunki i ludzie przenieśli się do trochę lepszych domów icon_biggrin.gif


Oj powiem Ci tyle: jestem po piwie i nie chce mi się dziś dyskutować ale, dom z bali dobrze wykonany.... I rachunki mu nie takie straszne.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Oj powiem Ci tyle: jestem po piwie i nie chce mi się dziś dyskutować ale, dom z bali dobrze wykonany.... I rachunki mu nie takie straszne.



Pewnie, ale koszty wykonania domu z pożądnego drewna + robocizna profesjonalnej firmy, która się tym zajmuje to też spory koszt. Może nie jest to koszt domu z Porothermu, ale też niestety trwałość domu z bali jest odpowiednio mniejsza icon_smile.gif
Napisano
Mój domek jest z :
- ściany cegły Max + 12 cm poliuretanu + połówka z frontu
- strop wylewany , zbrojony jak parking dla czołgów ...
- tynki parteru wapienno-piaskowe , super sprawa
-tynki poddasza płyta GK..porażka :ranting:

Jest tylko jeden mały problem strasznie tłumi sygnał GSM .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Schody za drzwiami na strych mają 94 cm szerokości, a szerokość w miejscu docelowych nowych drzwi to 83 cm. Kolega Franz sugeruje usunięcie drzwi drewnianych i montaż nowych technicznych, ale to chyba nie wchodzi w grę bo obecne drzwi korespondują wizualnie z pozostałymi drzwiami drewnianymi w przedpokoju. Ponadto u mnie wejście na strych jest w miejscu rzucającym się w oczy, więc musi zostać zachowana spójność pomieszczenia.
    • Dla mnie montaż drzwi za drzwiami to patologia(jeszcze w tak ciasnym miejscu). Wyrwałbym te istniejące i wstawił jakieś proste drzwi techniczne byle z wypełnieniem styropianem lub wełną i uszczelką opadającą. Dodatkowo zmieniłbym kierunek otwierania do wewnątrz strychu. Węgarek na ścianie można dokleić z gazobetonu, nie jest on konieczny ale ułatwi ustawienie ościeżnicy. Ościeżnica najlepiej drewniana, a jeśli stalowa to szczelnie wypianowana(na kilka warstw). Najważniejsze żeby pozbyć się przedmuchów.
    • Jaką szerokość mają te schody na strych?   Montaż drugich drzwi ma - moim zdaniem - sens.
    • Czy przy pokryciu z blachodachówki panelowej można uznać za poprawne takie wykonanie okapu, w którym membrana zostaje wprowadzona do rynny, a przestrzeń wentylacyjna opiera się na kontrłacie 25 mm, biorąc pod uwagę wymagania dotyczące prawidłowej cyrkulacji powietrza i ochrony warstwy wstępnego krycia? Czy tak jest dobrze wykonane i wg standardów obecnie obowiązujących?
    • Witam wszystkich,   proszę o pomoc w następującej sprawie: mieszkam w domu szeregowym z lat 80 XX wieku. Ma piwnicę, dwa piętra mieszkalne i strych, z pełnym deskowaniem membraną i blachodachówką, ale bez ocieplenia wełną. Otóż w przedpokoju na I piętrze jest bardzo zimno mimo sporego żeliwnego grzejnika. Długo zastanawiałem się, jaka jest tego przyczyna i w końcu odkryłem że winne muszą tu być drzwi prowadzące na strych, a konkretnie ich cienkie, pojedyncze szyby (vide zdj. nr 1). Dowodem na to jest fakt, że po przyłożeniu ręki do zamkniętych drzwi (od strony mieszkalnej) czuć, że przez nie przenika nawet nie chłód, ale wilgotny, lekki mróz.   Po otwarciu wspomnianych drzwi (zdj. 2) jest spocznik, a za nim schody na strych. Na razie NIE CHCĘ ocieplać strychu, toteż przyszło mi do głowy, że gdyby za tymi drewnianymi schodami na strych zamontować kolejne, dość grube i ocieplone drzwi, to są duże szanse, że problem zimnego przedpokoju by zniknął. Proszę zwrócić uwagę, że miejsce montażu nowych drzwi ma tę cechę, że z 1 strony jest gruby, wystający bok ściany (zdj. 4), a z drugiej gładka ściana (zdj. 5), toteż w niej należałoby chyba zrobić jaką podkonstrukcję, do której można by doczepić ościeżnicę nowych drzwi. Proszę o sugestie, czy montaż nowych drzwi ma sens i jak go wykonać.   z góry dziękuję Maciek 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...