Skocz do zawartości

rury do GWC


Recommended Posts

  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
Ależ tu nieporozumień!

Przecież na głębokości 1.5 m zimą jest około +4 latem w upały +14-15st C czyli ∆T zimą przy mrozach -10 i latem przy upałach +30 (takich dni jest doprawdy niewiele) wynosi 15st.
Zima – na 4/5 osobową rodzinę by nie przesuszać (PN 20m3/h/osobę) mamy 100m3/h – taka ilość powietrza ogrzana w gwc o 15 st. to 500W . Podgrzane w gwc powietrze spowoduje, że mniej ciepła odbierzemy od powietrza wychodzącego. Co przy sprawności 70% daje nam zysku 130W. GWC minimalnie zwiększy opory co się przełoży na większe zużycie energii, tak więc zysk praktycznie żaden.
Lato – 300m3/h to przy ∆T 15 st. 1500W – 200-300W ciepło z wentylatorów… Dalej straty na dystrybucji i podział na np. 5 pokoi co nam daje 200W / pokój… tylko trzeba pamiętać, że na zewnątrz 30st upału a my musimy mieć pozamykane okna.
Wg mnie lepiej kupić dobrą centralę ( za 6-7tys) niż gwc taka za 3tys i gwc za 4tys.
Link do komentarza
Cytat

Montuję to 20 lat ... Nie napisałem, że jest bez sensu. napisałem tylko, że jest mocno przereklamowane, a bez sensu jest robić GWC przewymiarowane czyli większe niż potrzeba. 50W/mb GWC nie "zmęczy " go. Spotkałem żwirowce do wentylacji 500m3/h - to już nie bezsens to id... Spotkałem instalacje domowe przekraczające 50m dł!!!


A ile długości powinien mieć GWC dla domu 120 metrów kwadratowych?
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...