Skocz do zawartości

Płyty z włóknocementu


Recommended Posts

  • 4 lata temu...
Napisano
Włóknocement

Zalety:

1) bardzo trwały

2) odporny na ogień ale nie ogniotrwaly (chroni ok. 1h od pożaru)

3) oszczędność energii – b. dobry izolator

4) arkusze z włóknocementu mogą być instalowane jako izolator dla płytek

5) łatwy w utrzymaniu (np. bez termitów, które nie oszczędzą drewna;>)

6) odporność na każde warunki pogodowe

7)tańszy od drewna, a posiada także naturalny wygląd

8)odporny na wilgoć i przesiąkanie płynów dlatego bardzo dobry pod płytki

9)różnorodność i estetyka – stwarza duże możliwości przy projektowaniu

10) stabilne wymiarowo


Wady:

1) ciężki ale kruchy więc trzeba uważać, żeby się nie złamał

2) konieczna maska podczas cięcia, gdyż pył jest toksyczny

3) trudniejszy w montażu

4) koszty robocizny większe


Ważne jest stosowanie odpowiednich narzędzi przeznaczonych specjalnie do cięcia włóknocementu. Odpowiednio dobrane narzędzia pozwolą uniknąć uszkodzeń materiału, przyspieszą pracę i pozwolą zaoszczędzić zdrowie i pieniądze icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Słyszałem, że zamiast płyt g-k można używać płyt z włóknocementu. Chciałbym prosić o informacje o tym materiale.


Są to, płyty cementowe bądź płyty cementowo-wiórowe bez mała pięciokrotnie droższe od płyt FH2 (GKFI).
Na Polskim rynku dostępne są płyty AQUAPANEL i AQUAROC te płyty można stosować wewnątrz i na zewnątrz budynku ale tylko pierwsza z wymienionych ma wersję do montażu jako płyta podłogowa. Jest jeszcze płyta HYDRO ale ta jest tylko do zastosowań wewnątrz budynków.
I jeszcze AQUAPANEL można w niewielkim stopniu giąć, a AQUAROC jest impregnowany można bezpośrednio oklejać np. glazurą.
Gdzie można je stosować w domu? obudowy wanien, wnęk kabin prysznicowych, piwnicach, basenie itp. mokrych pomieszczeniach. Na zewnątrz jako podbitki i podsufitki.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Słyszałem, że zamiast płyt g-k można używać płyt z włóknocementu. Chciałbym prosić o informacje o tym materiale.




Płyty na bazie cementu świetnie sprawdzają się w łazienkach, kuchniach, pralniach ale także na fasadach, piwnicach i pomieszczeniach gospodarczych. Są one odporne na wodę i ogień, a także są bardzo trwałe.
Dobrym przykładem tego typu produktów mogą być płyty cementowo-włóknowe fermacell:

- Powerpanel H2O - do pomieszczeń o dużej wilgotności zarówno na konstrukcje stalowe (profile) jak i drewniane (łaty).
- Powerpanel HD - na fasady i do konstrukcji przeciwpożarowych
- Powerpanel TE - do pomieszczeń wilgotnych typu łazienki, łaźnie, baseny, pomieszczenia zmywalne pod ciśnieniem) zamiast tradycyjnych wylewek.

Płyty ze spoiwem cementowym są bardzo stabilne i wytrzymałe. Świetnie sprawdzają się jako podłoże dla płytek ceramicznych, kamienia naturalnego lub innego sposobu wykańczania powierzchni. Dlatego w miejscach szczególnie narażonych na wodę lub ogień będą idealnym rozwiązaniem.
  • 8 lata temu...
Napisano

Płyta cementowo-wiórowa – z czego i jak powstaje?Cement i drewno – to dwa najważniejsze składniki wykorzystywane do produkcji płyt cementowo-wiórowych. Udział poszczególnych surowców może być różny i waha się w granicach 20-25% dla cementu i 50-60% dla drewna (np. w postaci wiór z drzew iglastych) – pozostałą część stanowią natomiast dodatki. Co bardzo ważne, skład płyt cementowo-wiórowych jest naturalny, dzięki czemu są one wolne od szkodliwych substancji i uznawane za materiał ekologiczny, w pełni bezpieczny dla środowiska oraz zdrowia.

Napisano
34 minuty temu, Thisisover napisał:

 Co bardzo ważne, skład płyt cementowo-wiórowych jest naturalny, dzięki czemu są one wolne od szkodliwych substancji i uznawane za materiał ekologiczny, w pełni bezpieczny dla środowiska oraz zdrowia.

Tylko czemu są takie drogie?

Napisano
Tylko czemu są takie drogie?
Bo są ekologiczne. Mam taki barek w krakowskim Zoo i tam sprzedają misie "ekologiczne" czyli z recyklingu, są dwa razy droższe od tych tradycyjnych. Ludzie też się pytają czemu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
38 minut temu, vlad1431 napisał:

Bo są ekologiczne. Mam taki barek w krakowskim Zoo i tam sprzedają misie "ekologiczne" czyli z recyklingu, są dwa razy droższe od tych tradycyjnych. Ludzie też się pytają czemu. 

 

Znaczy podatek od nazwy, bo "ekologiczności" w zasadzie sprawdzić nie sposób.

Zapytano kiedyś znawcę recyclingu z jakiego materiału należy używać toreb na zakupy. Odpowiedział, że ekologiczne są wszystkie jakie już mamy i nie musimy kupować następnej. 

Więc zbędnie kupowane misie nie mogą być ekologiczne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...