Skocz do zawartości

Zabezpieczenie ram okien drewnianych


Recommended Posts

Napisano
Najskuteczniejsza impregnacja okien drewnianych, to impregnacja przemysłowa. Wiąże się to ze sprzętem jakim dysponuje producent okien.

Jednakże starannie przeprowadzona konserwacja w warunkach domowych też może być skuteczna.
Rozwiązania jakie proponuje firma V33 dotyczą zarówno zabezpieczenia okien surowych jak i okien które są poddane renowacji.

Okna wcześniej malowane muszą być poddane ocenie: czy farba posiada powłokę w całości, bez pęknięć, bez złuszczeń. Również sposób wykończenia będzie nas zmuszał do wyboru strategii renowacji okien. W przypadku gdy chcemy aby farba została (powłoka musi być w stanie nienaruszonym) należy dokonać zmatowienia powierzchni papierem ściernym, odpylić a następnie można nałożyć nową farbę (należy pamiętać o tym, że zbyt duża ilość powłok spowoduje efekt łuszczenia farby).

Gdy chcemy poddać okna gruntownej renowacji (usunięcie starych powłok) należy zdjąć starą powlokę Środkiem do usuwania powłok V33, dokonać matowienia powierzchni papierem ściernym (120-180) i odpylić.
Dalsze czynności zarówno dla okien nowych surowych oraz okien restaurowanych będzie taki sam.

W celu zabezpieczenia drewna przed zagrożeniami biotycznymi należy użyć impregnatu głęboko penetrującego np. Impregnatu do drewna konstrukcyjnego V33. Impregnat zabezpieczy drewno przed atakiem grzybów oraz owadów (w przypadku gdy nastąpi przerwanie powłoki). Tak zaimpregnowane okna należy zabezpieczyć przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych.

Do zabezpieczenia ochronno dekoracyjnego okien drewnianych polecamy zastosowanie Lazury ochronnej o wysokiej odporności V33.

Produkt ten jest wysokiej jakości typem lakierobejcy, na bazie żywic alkilowych. Jego zadaniem jest nadanie drewnu koloru oraz zabezpieczenie przed działaniem UV, deszczu, kurzu. Produkt ten nanosimy w dwóch trzech warstwach, pamiętając o matowieniu międzywarstwowym. Wykończenie uzyskane lazurą ma wygląd satynowy i stanowi zabezpieczenie na 8lat. Wydajność produktu 10-12 m2/l.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Najskuteczniejsza impregnacja okien drewnianych, to impregnacja przemysłowa. Wiąże się to ze sprzętem jakim dysponuje producent okien.

Jednakże starannie przeprowadzona konserwacja w warunkach domowych też może być skuteczna.
Rozwiązania jakie proponuje firma V33 dotyczą zarówno zabezpieczenia okien surowych jak i okien które są poddane renowacji.

Okna wcześniej malowane muszą być poddane ocenie: czy farba posiada powłokę w całości, bez pęknięć, bez złuszczeń. Również sposób wykończenia będzie nas zmuszał do wyboru strategii renowacji okien. W przypadku gdy chcemy aby farba została (powłoka musi być w stanie nienaruszonym) należy dokonać zmatowienia powierzchni papierem ściernym, odpylić a następnie można nałożyć nową farbę (należy pamiętać o tym, że zbyt duża ilość powłok spowoduje efekt łuszczenia farby).

Gdy chcemy poddać okna gruntownej renowacji (usunięcie starych powłok) należy zdjąć starą powlokę Środkiem do usuwania powłok V33, dokonać matowienia powierzchni papierem ściernym (120-180) i odpylić.
Dalsze czynności zarówno dla okien nowych surowych oraz okien restaurowanych będzie taki sam.

W celu zabezpieczenia drewna przed zagrożeniami biotycznymi należy użyć impregnatu głęboko penetrującego np. Impregnatu do drewna konstrukcyjnego V33. Impregnat zabezpieczy drewno przed atakiem grzybów oraz owadów (w przypadku gdy nastąpi przerwanie powłoki). Tak zaimpregnowane okna należy zabezpieczyć przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych.

Do zabezpieczenia ochronno dekoracyjnego okien drewnianych polecamy zastosowanie Lazury ochronnej o wysokiej odporności V33.

Produkt ten jest wysokiej jakości typem lakierobejcy, na bazie żywic alkilowych. Jego zadaniem jest nadanie drewnu koloru oraz zabezpieczenie przed działaniem UV, deszczu, kurzu. Produkt ten nanosimy w dwóch trzech warstwach, pamiętając o matowieniu międzywarstwowym. Wykończenie uzyskane lazurą ma wygląd satynowy i stanowi zabezpieczenie na 8lat. Wydajność produktu 10-12 m2/l.




no nie i kolejna reklama
Napisano
Adam123 a ty w ogóle czytasz, czy tylko piszesz dużą ilość postów. Nie zauważyłeś, że jesteś na forum ekspertów, którym opiekują się firmy?
Napisano
Cytat

Adam123 a ty w ogóle czytasz, czy tylko piszesz dużą ilość postów. Nie zauważyłeś, że jesteś na forum ekspertów, którym opiekują się firmy?



Dobry jesteś chyba ty idziesz na ilość bo pod każdym moim postem wklejasz to samo. hehe
  • 2 lata temu...
Napisano
Ja też "ide na ilość" bo z braku aktualnych tematów grzebię się w starociach ;p
Jesli chodzi o sezonową impregnację, czyli zwykłą konserwację to polecam raz (przed zimą/ ew. dwa razy w roku(po zimie), po umyciu okien przetrzeć je środkiem do pielęgnacji drewna. Nawet zwykły Plak do auta ma w sobie woski, które wypłenią mikropęknięcia. Może to też być kiwi lub pronto do drewna, ale oczywiście najbardziej wskazane będą środki zalecane przez producenta lakierów.
Mleczko do pielegnacji drewna Sigma kosztuje ok 30zł/250ml /spokojnie wystarczy na 10 okien/, Sikkensa ok 80 zł za 2 x200ml. Są też inne, konkurencyjne produkty (osobiście uważam, że najlepsze jest Konig- z tym, że cena to ok 170zł/litr.
Szukajcie na allegro. Mam ochotę dac tu link do swojej strony dot. pielęgnacji, ale.. to byłaby reklama której tak nielubicie:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chodzi mi o to że chce dokleić kawałek płytki przy tarasie tej co jest na zdjęciu ,ponieważ odpadła kiedyś tam końcówka .Tylko mam problem od spodu nie mam jak tego przykleić i do czego przykleić .Przyłożyłem od spodu jakieś drewienko ale dotknę tego to całość odchodzi .    
    • A coś innego niż przekładanie bo nie oderwę teraz tych listw co są przy krokwi i jak sam w te szpary to brzydko będzie wyglądać.   
    • Taki kierunek zmian był rozważany już na początku XXI wieku i stąd wziął się pierwotny termin wymiany wszystkich liczników energii elektrycznej ustalony na rok 2022 roku. Na szczęście nie było takich mocy przerobowych światowego przemysłu licznikowego, żeby wyprodukować ich odpowiednią ilość, a i firmy odbiorcze nie byłyby w stanie wykupić takich ilości, więc temat energii biernej przycichł i nie jest poruszany publicznie. Bo nie da się obciążyć części odbiorców kosztami, a innych nie. Jednak nikt o nim nie zapomniał, jestem tego pewien i po wymianie wszystkich liczników na elektroniczne (jest nowy termin), na 100% energetyka wróci do poważnych rozważań, bo innego wyjścia nie ma. Bo do klasycznej mocy biernej (indukcyjna i pojemnościowa) doszła teraz moc odkształceń, będąca skutkiem stosowania wszelkich elementów półprzewodnikowych, której to mocy udział w przesyle całkowitym energii będzie tylko wzrastał. A ten  przesył generuje wyłącznie straty, tak jak i przesył innych rodzajów energii biernej. I ktoś za to zapłacić musi. 
    • Jest jeszcze jeden aspekt całej sprawy. Obecnie zakłady energetyczne nie naliczają odbiorcom indywidualnym opłat za przekroczenie dopuszczalnego obciążenia mocą bierną. Dotyczy to zarówno zwykłych gospodarstw domowych, jak i tych, w których są mikroinstalacje PV (panele PV). Jednak mają taką możliwość i mogą zacząć to robić już na bazie obecnie obowiązujących umów. Kilka lat temu już taka próba była ze strony jednego z zakładów energetycznych. Dotyczyła właśnie prosumentów, czyli odbiorców z mikroinstalacją PV. Szybko się z tego wycofano, gdy o sprawie zrobiło się głośno. Ale jestem praktycznie pewien, że ta sprawa do nas kiedyś wróci. Prędzej czy później dotknie nawet tych, którzy nie mają PV. Tym bardziej, że o ile stare liczniki analogowe w ogóle nie rejestrowały mocy biernej, to te nowe elektroniczne już to robią. Są więc techniczne możliwości żeby coraz więcej osób rozliczać uwzględniając moc bierną, czyli wziąć od nich więcej. 
    • Z tego, co się orientuję, to prawda – nie ma tam liczbowych progów, za to są w WT. Dyrektywa wprost zobowiązała państwa do nowych standardów nZEB i ZEB. Kraje same muszą ustalić, jakie parametry są konieczne, by budynek spełnił wymagania. Więc nie ma narzuconych wartości, ale jest narzucony cel.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...