Skocz do zawartości

Zabezpieczenie ram okien drewnianych


Recommended Posts

Najskuteczniejsza impregnacja okien drewnianych, to impregnacja przemysłowa. Wiąże się to ze sprzętem jakim dysponuje producent okien.

Jednakże starannie przeprowadzona konserwacja w warunkach domowych też może być skuteczna.
Rozwiązania jakie proponuje firma V33 dotyczą zarówno zabezpieczenia okien surowych jak i okien które są poddane renowacji.

Okna wcześniej malowane muszą być poddane ocenie: czy farba posiada powłokę w całości, bez pęknięć, bez złuszczeń. Również sposób wykończenia będzie nas zmuszał do wyboru strategii renowacji okien. W przypadku gdy chcemy aby farba została (powłoka musi być w stanie nienaruszonym) należy dokonać zmatowienia powierzchni papierem ściernym, odpylić a następnie można nałożyć nową farbę (należy pamiętać o tym, że zbyt duża ilość powłok spowoduje efekt łuszczenia farby).

Gdy chcemy poddać okna gruntownej renowacji (usunięcie starych powłok) należy zdjąć starą powlokę Środkiem do usuwania powłok V33, dokonać matowienia powierzchni papierem ściernym (120-180) i odpylić.
Dalsze czynności zarówno dla okien nowych surowych oraz okien restaurowanych będzie taki sam.

W celu zabezpieczenia drewna przed zagrożeniami biotycznymi należy użyć impregnatu głęboko penetrującego np. Impregnatu do drewna konstrukcyjnego V33. Impregnat zabezpieczy drewno przed atakiem grzybów oraz owadów (w przypadku gdy nastąpi przerwanie powłoki). Tak zaimpregnowane okna należy zabezpieczyć przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych.

Do zabezpieczenia ochronno dekoracyjnego okien drewnianych polecamy zastosowanie Lazury ochronnej o wysokiej odporności V33.

Produkt ten jest wysokiej jakości typem lakierobejcy, na bazie żywic alkilowych. Jego zadaniem jest nadanie drewnu koloru oraz zabezpieczenie przed działaniem UV, deszczu, kurzu. Produkt ten nanosimy w dwóch trzech warstwach, pamiętając o matowieniu międzywarstwowym. Wykończenie uzyskane lazurą ma wygląd satynowy i stanowi zabezpieczenie na 8lat. Wydajność produktu 10-12 m2/l.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Najskuteczniejsza impregnacja okien drewnianych, to impregnacja przemysłowa. Wiąże się to ze sprzętem jakim dysponuje producent okien.

Jednakże starannie przeprowadzona konserwacja w warunkach domowych też może być skuteczna.
Rozwiązania jakie proponuje firma V33 dotyczą zarówno zabezpieczenia okien surowych jak i okien które są poddane renowacji.

Okna wcześniej malowane muszą być poddane ocenie: czy farba posiada powłokę w całości, bez pęknięć, bez złuszczeń. Również sposób wykończenia będzie nas zmuszał do wyboru strategii renowacji okien. W przypadku gdy chcemy aby farba została (powłoka musi być w stanie nienaruszonym) należy dokonać zmatowienia powierzchni papierem ściernym, odpylić a następnie można nałożyć nową farbę (należy pamiętać o tym, że zbyt duża ilość powłok spowoduje efekt łuszczenia farby).

Gdy chcemy poddać okna gruntownej renowacji (usunięcie starych powłok) należy zdjąć starą powlokę Środkiem do usuwania powłok V33, dokonać matowienia powierzchni papierem ściernym (120-180) i odpylić.
Dalsze czynności zarówno dla okien nowych surowych oraz okien restaurowanych będzie taki sam.

W celu zabezpieczenia drewna przed zagrożeniami biotycznymi należy użyć impregnatu głęboko penetrującego np. Impregnatu do drewna konstrukcyjnego V33. Impregnat zabezpieczy drewno przed atakiem grzybów oraz owadów (w przypadku gdy nastąpi przerwanie powłoki). Tak zaimpregnowane okna należy zabezpieczyć przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych.

Do zabezpieczenia ochronno dekoracyjnego okien drewnianych polecamy zastosowanie Lazury ochronnej o wysokiej odporności V33.

Produkt ten jest wysokiej jakości typem lakierobejcy, na bazie żywic alkilowych. Jego zadaniem jest nadanie drewnu koloru oraz zabezpieczenie przed działaniem UV, deszczu, kurzu. Produkt ten nanosimy w dwóch trzech warstwach, pamiętając o matowieniu międzywarstwowym. Wykończenie uzyskane lazurą ma wygląd satynowy i stanowi zabezpieczenie na 8lat. Wydajność produktu 10-12 m2/l.




no nie i kolejna reklama
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Ja też "ide na ilość" bo z braku aktualnych tematów grzebię się w starociach ;p
Jesli chodzi o sezonową impregnację, czyli zwykłą konserwację to polecam raz (przed zimą/ ew. dwa razy w roku(po zimie), po umyciu okien przetrzeć je środkiem do pielęgnacji drewna. Nawet zwykły Plak do auta ma w sobie woski, które wypłenią mikropęknięcia. Może to też być kiwi lub pronto do drewna, ale oczywiście najbardziej wskazane będą środki zalecane przez producenta lakierów.
Mleczko do pielegnacji drewna Sigma kosztuje ok 30zł/250ml /spokojnie wystarczy na 10 okien/, Sikkensa ok 80 zł za 2 x200ml. Są też inne, konkurencyjne produkty (osobiście uważam, że najlepsze jest Konig- z tym, że cena to ok 170zł/litr.
Szukajcie na allegro. Mam ochotę dac tu link do swojej strony dot. pielęgnacji, ale.. to byłaby reklama której tak nielubicie:)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...